Ruokavalio -- outo asia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
välipäivinä syöt niin kuin treenipäivinäkin

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sama määrä protskua ja hiilareita ja rasvaa kun treenipäivinäkin. kattele söörtsillä, löytyy paljon ravintoasiaa

Tylerd sanoi:
. Paitsi että siinä on ollut hiilarina malto eikä esim. dextro joka juuri aiheuttaa julmetun insuliini piikin. Eikä siinä jutussa tainnut olla mainintaa että pitäisi just nopeita hiilareita ottaa, eli maltollahan tuo insuliini nousee pikkuhiljaa.... saatan olla väärässäkin :jahas:
No eikö toi malto ole nyt mahdollisimman nopeaa hiilaria. Eikös täälläkin ole peistä väännetty, että kumpaa kannattas ottaa reenin jälkeen, maltoa vai dextroa. Ja ilmeisesti imeytymisen kannalta niillä ei ole merkittäviä eroja, kummallakin glykemiaindeksi korkea. Joten en oikein tota ymmärrä.

Ja taas täälläkin paljon lainatussa Timo Immosen artikkelissahan oli juttua tosta, että ei hiilareita ennen treeniä kolmeen neljään tuntiin. Itse olen kokeillut ottaa ennen treeniä hiilareita ja olen kokeillut myös olla ottamatta. Ehdottomasti parempi vaihtoehto on olla ottamatta hiilareita, siis treenin jaksamisen/energisyyden kannalta. Puoli tuntia ennen treeniä otan heraa noin 20 grammaa (sekä tauriinia ja kofeiinia). Tuon olen omakohtaisesti ainakin todennut paremmaksi vaihtoehdoksi kuin mitä jos tuohon lisäisi vielä hiilareita.

Lihaksen kasvamisen kannalta on omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen aika vaikea sanoa kannattaako ottaa hiilareita vai ei.

Liika dextro aiheuttaa pannukakku ilmiön treenin jälkeen otettuna eli insuliini piikki on aivan vitullinen, noista hiilareista oli iso juttu uudessa B&K:ssa. Eli kyllä ainakin palkkariin kannattaa laittaa maltoa suurinosa ja maltohan on erittäin pitkävaikutteinen ja mielestäni hitaasti ja tasaisesti imeytyvä, siis huom. mielestäni. Mulla ainakin toimii hiilari ennen treeniä, kai sekin on yksilölistä josta on turha lähteä väittelemään:jahas:

Tylerd sanoi:
Eli kyllä ainakin palkkariin kannattaa laittaa maltoa suurinosa ja maltohan on erittäin pitkävaikutteinen ja mielestäni hitaasti ja tasaisesti imeytyvä, siis huom. mielestäni.
Malton glykeeminen indeksi on kuitenkin 138, eli sama kuin glukoosilla. Se on jo aika korkea.

Tylerd sanoi:
Eli kyllä ainakin palkkariin kannattaa laittaa maltoa suurinosa ja maltohan on erittäin pitkävaikutteinen ja mielestäni hitaasti ja tasaisesti imeytyvä, siis huom. mielestäni.
Eih. Urheilussa palautumiseen (tai tankkaukseen) käytetyistä hiilareista nopeimpia ovat glukoosi ja maltodekstriini, sakkaroosi hieman hitaampi ja fruktoosi selvästi hitain. Ei ole mielipidekysymys.

Ahaa, oukei....Ja Dextroosista mainintsin tuon pannari ilmiön. Suurimmaksi osaksi, noin 80-90%, seoksen tulee koostua kompleksisista hiilihydraateista (Glukoosipolymeerit) tai Vitargosta ja loput NOPEISTA hiilihydraateista, esimerkiksi rypälesokerista (dextroosista). Treenin jälkeen nopeat hiilihydraatit eivät ole ongelma sillä ne joutuvat suoraan lihaksiin. Siis Maltohan on pitkäketjuinen, hitaasti veren sokeria nostava hiilihydraatti, eiks se sillon ole hidas? Vai olenko nyt ihan:david:

Tylerd sanoi:
Siis Maltohan on pitkäketjuinen, hitaasti veren sokeria nostava hiilihydraatti, eiks se sillon ole hidas?
Tuollaisenahan maltoa on mainostettu, mutta ei se nyt ihan noin ole. Sama vaikutus verensokeriin kuin glukoosilla, eli lyhyt ja voimakas.

Täähän on muuten käyty ihan sama keskustelu täälläkin ennen, nyt vasta luin ja niinhän noi täällä meinaa ettei DE-luvulla ole paskankaan väliä, mutta mihin sitä nyt oikeesti uskoo.... Pakkikseen vai satoihin ellei tuhansiin juttuihin mitä maltosta saa lukea..... PASKAA MITÄ PASKAA. Don`t trust anybody:curs: menen sen mukaan mikä tuntuu hyvältä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom