Ruokavalio kuntoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusmo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen 18v normaali suomalainen nuori mies, joka on mitoissa 191cm ja 75kg. Eli olis tarkotus kysellä vähän mitä kannatais ton ruokavalion suhteen tehä, ku tulee syötyä vähän epäsäännöllisesti ja mitä sattuu. Puntilla käyn 3 krt viikossa ja joka päivä tulee muutakin tehtyä talvisin lätkää syksyllä sählyä kesäsin futista ja uintia, nyrkkeilyäkin oon sen 2-3 vuotta harrastanu mutta nyt jäänyt vähemmälle. joten liikunta on kyllä kunnossa mutta lihasten kehityksen kannalta olisi myös hyvä että ruokavalio olis kondiksessa, joten pakkiksen gurut ei muutaku kirjottelemaa mitä kannatais syödä, kirjottelen tohon vähän mitä tulee syötyä päivisin ni voitte johdatella oikeeseen suuntaan :)

Aamupala: leipää ja myslimuroja jogurtin kera + tuoremehua
Kouluruoka: mitä nyt sattuu olemaan
välipalaa: Tonnikala leipää
Kotiruoka: mitä nyt sattuu olemaan (suosituksia otetaan vastaan)
treeni
välipalaa:rahkaa
iltapala:paistettuja kananmunia + jogurttia + ruisleipää +tuoremehua

Kuten varmasti huomaatte niin ruokavalio on hieman hukassa :D joten ruokatottumukset uusiksi kiitos etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyllä sen ihan itse ajattelin laittaa kuntoon.! tossa kysyinkin että mitä kannattais syödä ja ehdotuksia hyvistä ja terveellisistä ruokavaihtoehdoista. enkä kyllä tarkoittanu että joku muu sen mun puolesta hoitais kuntoon.

Pari vinkkiä:
- syö joka aterialla vähintään 25-30g proteiinia
- jos syöt leipää, syö enimmäkseen täysjyvä ruisleipää
- vältä tuoremehua ja juo sen sijaan rasvatonta maitoa tai vettä

Eikö sulla ole mitään käsitystä mitä ihmiset yleensä syövät?
Sori tämä äänensävy, mutta välillä ihmetyttää näitä posteja lukiessa, että eivätkö ihmiset nykyään todella tiedä mitä sinne suuhun voisi laittaa?
Jotta ei menisi ihan tyhjänpuhumiseksi niin...
lämmin ateria koostuu tyypillisesti kolmesta makroravinteesta: hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit.
Hiilihydraatteja saat mm. mainitsemastasi leivästä, riisistä, perunoista, makarooneista, linsseistä ja niin edelleen.
Proteiinia saat lihasta, kalasta, kanasta, spirulinasta, kananmunista ja vaikka mustekalasta.
Rasvojen saannissa kannattaa kiinnittää huomiota hyviin, pehmeisiin rasvoihin. Tyydyttyneistä, kovista rasvoja nimittäin ihmisellä harvemmin on puutetta (liha- ja maitotuotteet esim. sisältävät noita). Hyvien rasvojen lähteitä ovat esimerkiksi pähkinät ja öljyt.

Tässä muutama esimerkki joita voit käyttää osana terveellistä ruokavaliotasi.

Edit. Eli lyhyesti. Ateria = hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvoja. Toki jokainen itse päättää, miten noiden ravintoaineiden saannin tulee päivän aikana tyydyttämään ja kuinka ne jakaa päivän aterioille, mutta asian ydin varmaan selvisi?

Eikö sulla ole mitään käsitystä mitä ihmiset yleensä syövät?
Sori tämä äänensävy, mutta välillä ihmetyttää näitä posteja lukiessa, että eivätkö ihmiset nykyään todella tiedä mitä sinne suuhun voisi laittaa?
Jotta ei menisi ihan tyhjänpuhumiseksi niin...
lämmin ateria koostuu tyypillisesti kolmesta makroravinteesta: hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit.
Hiilihydraatteja saat mm. mainitsemastasi leivästä, riisistä, perunoista, makarooneista, linsseistä ja niin edelleen.
Proteiinia saat lihasta, kalasta, kanasta, spirulinasta, kananmunista ja vaikka mustekalasta.
Rasvojen saannissa kannattaa kiinnittää huomiota hyviin, pehmeisiin rasvoihin. Tyydyttyneistä, kovista rasvoja nimittäin ihmisellä harvemmin on puutetta (liha- ja maitotuotteet esim. sisältävät noita). Hyvien rasvojen lähteitä ovat esimerkiksi pähkinät ja öljyt.

Tässä muutama esimerkki joita voit käyttää osana terveellistä ruokavaliotasi.

Edit. Eli lyhyesti. Ateria = hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvoja. Toki jokainen itse päättää, miten noiden ravintoaineiden saannin tulee päivän aikana tyydyttämään ja kuinka ne jakaa päivän aterioille, mutta asian ydin varmaan selvisi?

Kiitos vinkistä !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom