Ruokakaupan soijajauheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jupeliz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs mitä mieltä ootte ihan perus soijajauhosta mitä käytetään ruuanlaitossa.. Elikkä sitä mitä saa lähes kaikista ruokakaupoista. ajattelin käyttää sitä välipalaprotskuna..Oisko siin mitään järkeä..?? Ravintoarvot oli: 39g protskuu, 16g hiilareita, 20g rasvaa.

Mistä lähteistä on nuo rasvat ja hiilarit? Itellä ei hajuakaan, mutta se nyt ratkaisee hyvin pitkälle kannattaako käyttää vai ei. Mutta jotenkin äkkiseltään mutulla tuntui että jättäisin itse väliin. En sen takia että protku on soijaa, vaan noiden muiden osasten takia.

jupeliz sanoi:
..Oisko siin mitään järkeä..?? Ravintoarvot oli: 39g protskuu, 16g hiilareita, 20g rasvaa.

Siis se 375 gramman pussi? On järkeä, syö pois, siinähän on muutakin hyödyllistä mukana. Syön itsekin Reformin soijaa, siinä on /100g 50g proteiinia ja 36g hiilareita.

Timba79 sanoi:
Mistä lähteistä on nuo rasvat ja hiilarit? Itellä ei hajuakaan, mutta se nyt ratkaisee hyvin pitkälle kannattaako käyttää vai ei. Mutta jotenkin äkkiseltään mutulla tuntui että jättäisin itse väliin. En sen takia että protku on soijaa, vaan noiden muiden osasten takia.

No hiilareista suurin osa on sokereita.. Ja rasvoistatyydyttyneitä 3g, monotyydyttämättömiä 5g ja polytyydyttymättömiä rasvahappoja 12g

Minuu ei haittaa moi nopeet hiilarit eikä rasvat, ku vaikee saaha muutenkii kaloreita tarpeeks...

Massamaster sanoi:
Siis se 375 gramman pussi? On järkeä, syö pois, siinähän on muutakin hyödyllistä mukana. Syön itsekin Reformin soijaa, siinä on /100g 50g proteiinia ja 36g hiilareita.

SOYOLK soijajauho 375g

Massamaster sanoi:
Vaikka vettä (yöllä maitoa) 3dl, 2 rkl kaakaota (ei yöksi koska väitetään liian hillarin haittaavan hormonien eritystä) ja sitten tota soijaa :urjo:
Kuuluu varmaan sarjaan: "sata kertaa kun on syönyt, niin ei tunnu missään" :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muistaako kukaan sen soijamössön hintaa? Tulin joskus siihen tulokseen, että sen protsku on kalliinpuoleista, ja vielä se rasvan määrä ja maku siihen päälle... eipä hirveesti houkuta :evil:

stressiheikki sanoi:
Muistaako kukaan sen soijamössön hintaa? Tulin joskus siihen tulokseen, että sen protsku on kalliinpuoleista, ja vielä se rasvan määrä ja maku siihen päälle... eipä hirveesti houkuta :evil:

Kallista? Reformin 500 g pussi maksaa 2,87 euroa, pussissa on 250g proteiinia. Kilo proteiinia 11,48€ ei ole kovin paljon.

Oon kokeillut tummaa soijarouhetta. En muista merkkiä, mutta ravintoarvot olivat tuon Massamasterin mainitsemaa luokkaa.

Käytin soijarouhetta perusmössössä jauhelihan korvikkeena, maku ei ole mun suuhun paha, muttei hyväkään (vertaisin kaurapuuroon raakana, ilman suolaa, ei mitään herkkua, mutta alas menee livakasti nälissään). Käytin reippaasti mausteita (lihaliemikuutio, paseerattua tomaattia puol kiloo, oreganoa, valkosipulia ja paria eri pippuria suht reilusti), ihan niinkuin jauhelihankin kanssa. Alas meni sekin perusmössösatsi ihan vaivatta. :D

Muistatetaanpa sitten, että ne pussin kyljessä olevat ravintoarvot ovat kuivapainolle tod.näk. Keitettynä ne voinee suunnilleen puolittaa, koska rouhe imee itteensä vettä kumminkin. Silti siinä on ihan hyvät ravintoarvot. Kätevää kamaa toi on siinä mielessä, että keittämiseen menee niin lyhyen aikaa, olikohan jotain 5-10min.

Aikanaan tunsin yhden kovan kaverin, joka oli ympäri vuoden kovassa kunnossa. Kaveri oli 15 vuotta treenaillut ja vetänyt rusinoita, omenaa ja kaupan soijaa semmoisessa foliopussissa. Ryssien kanssa painoi menemään ja oli sitten tiukkaakin tiukempi aina. Sanoi että kesti homokauan ennenkuin kroppa tottui siihen paskasoijaan.

Mulla ei muistaakseni ollu ruoansulatusongelmia ton yhen kokeilumössösatsin suhteen. Eli saattoi jotain pientä olla, muttei kovin pahoja ongelmia, kun en muista. :D Siihen tuli kuivana mitattuna puol litraa soijarouhetta, muistaakseni puolen kilon pussi (kuivana siis) täysjyvä/tummaa makaronia ja 400g pakastevihanneksia (mausteiden ja paseeratun tomaatin lisäksi). Ainiin, loraus oliiviöljyä liukasteeksi myös.

Eihän tuota(kaan) koko aikaa viittis vetää, mutta vaihtelun vuoksi ei oo varmaan pahitteeksikaan.

Mike, siis söikö ko jannu VAIN rusinoita, omenaa ja soijarouhetta? :eek:

Massamaster sanoi:
Kallista? Reformin 500 g pussi maksaa 2,87 euroa, pussissa on 250g proteiinia. Kilo proteiinia 11,48€ ei ole kovin paljon.
No taitaa se sitten olla halvin proteiini, johon olen törmännyt. Mutta se rasva. Ja maku. Ja ne kaasuefektit.
Ja yleensäkin soijankäyttö mieshenkilöllä.. siitähän on jotain tutkimusta siitäkin, että tissit kasvaa ja alkaa kuukautiset vai miten se olikaan
:D

Itse olen joskus käyttäny kaupan soijarouhetta aamiaismuroissa. Esim. Kellogs All Bran ja siihen rouhetta mukaan niin paketti on aika jämpti. Itse pidän kovasti rouheen maista :) Ei ole pahemmin tullut vedettyä pitkään aikaan, aamusella kun syön nykyään raejuustoa hiilareiden lisäksi.

Rahkaa?? Ei sitä voi syödä :) sellasta erittäin kuivaa ja kiinteää mössöä... noh näköjään monet saa sen kuitenkin alas.

Ite ostin joku aika sitten marketilta tämmöstä:
SoyUp (500g)
Teksturoitu soijaproteiinivalmiste.
Sisältää sadassa grammassa:
Energiaa 1351kj / 323 kcal
Proteiinia >50g
Hiilihydraattia 30g
Ravintokuitua 8g
Rasvaa 0.5g
Sisältää myös iha jumalattomasti kaikkee kivennäisaineita (6kpl) ja vitamiineja (5kpl). En jaksa edes luetella kaikkia.

Ohjeen mukaan käytetään jauhelihan sijasta. Sopii myös keittämättömänä mysliin, viiliin ja jogurttiin; sekä kaikkeen leivontaan.

Ite oon vedelly tätä kiisselin kans. Ei tää maistu oikeestaan miltään eikä oo vattavaivojakaan ollu mulla. En sitte tiedä onko tuo proteiini miten laadukasta tässä? Onko tästä ollenkaan hyötyä bodarille? Niin ja hintaa pussukalla oli muistaakseni about 3,50. Näitä oli kaupassa rouheena ja sitten sellasina pienen lihapullan näkösinä pallukoina. Hinnat vähän vaihteli ja niissä halvemmissa oli vähemmän prodee ja enemmän muuta kakkaa. Eikä ollu näin paljoa noita kivennäisaineita ja vitamiineja. :rolleyes:

EDIT: Mikä muuten on teksturoitu? :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom