Ruokailuun muutosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakkis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin käymään salilla noin viikko sitten ja nyt tuli mieleen, että voisi sitä ruokavaliotakin muuttaa sopivammaksi. Mitat on siis 178/65 ja läskiä on jonkin verran, joka olisi tarkotus saada pois (ei sen kanssa mitään kiirettä, kunhan lähtee). Olkaa siis hyvät ja korjatkaa viat. Kiitos vastauksista jo etukäteen. Tässä siis päivittäiset syömiseni:

Aamupala: Start-muromysli+joghurtti tai puuro päivästä riippuen, lasi maitoa, kuppi teetä ja ruisleipä (päällä oivariinia, kinkkua ja juusoa).

Start-muromyslistä osan ajattelin vaihtaa soijarouheeseen ja kauraleseisiin, joilloin annoksessa olisi siis soijarouhetta, Start-muromysliä, kauraleseitä ja joghurttia. Aamiaiseen liittyen vielä yksi kysymys. Kumpi on parempi, tuo soijarouhe+Start-muromysli+kauralese+joghurtti-sekoitus vai puuro?

Lounas: Lautasellinen kouluruokaa, ruisleipä (päällä oivariinia) ja 2 lasillista maitoa.

Välipala: Vähän mitä sattuu ja maitoa. Ajattelin ottaa välipalana tästedes rahkaa ja ruisleipää.

Päivällinen: Perunaa/riisiä/makaronia + lihaa, näkkileipä/ruisleipä (päällä oivariinia), lasi maitoa.

Iltapala: Omena, banaani, purkillinen purkkiananasta ja lasi maitoa. Mahdollisesti pari leipää (päällä oivariinia, kinkkua ja juustoa) mikäli on vielä nälkä.

Eihän noilla mitoilla voi hirveästi läskiä olla? :hyper: Itse kallistuisin aamupalan suhteen tuohon puuroon. Väsäät sen vaikka rasvattomaan maitoon ja sekaan jotain marjoja tai mitä nyt ikinä haluatkin. Muistan jonkun sanoneen tyyliin: "Syö aamulla kuin ruhtinas, päivällä kuin kuningas ja illalla kuin kerjäläinen.". :D

Kannattaa tuossa kouluruokailussa myös ottaa sitä vihreää siihen lautaselle. 2-3 tunnin välein kannattaisi pyrkiä syömään.

Et maininnut mitään iästäsi, mutta taidat olla jotain väliltä 15-18? Tuossa iässä saa kyllä reilusti syödä. Ei muuta kuin perusruokaa reilusti ja säännöllisesti niin kyllä sinne luitten päälle luulisi jotain kasvavan. :kippis1:

Ravinto puolelta varmasti saat tarkempia / parempia ohjeita. ;)

Käytän tätä ketjua hyväksi.

Itse aion alkaa käymään salilla 2-3 kertaa viikossa kunhan tuo kuntosali tässä lähellä aukeaa tässä kuussa. Olen tehny vähän aikaa kotona treeniä mutta eihän se ole läheskään yhtä hyvä kuin kuntosali.

Niin varmaan pitäisi hioa tuota ruokaa, syön kyllä aika terveellisesti kun olen muokannut ruokailutottumuksiani samalla kun leikkinyt noilla käsipainoilla.

Aamulla: Myllärin Luomu fruity mysli + vähärasvaista jogurttia (tietty jos puuro olisi parempi voin siihenkin siirtyä, olen sitäkin aikasemmin syönyt.)

Päivällä: Mitä nyt koulussa on.

Iltapäivällä: Kotiruokaa + ruisleipää yksi pala

Illalla: Ruisleipä, välissä oltermanni juustoa (17 %), kalkkuna/kinkkuleikettä, salaattia ja kansi päälle. Levitteenä käytän leivällä kasvisrasva margariinia. Ruokajuomana aina maitoa. (Paitsi illalla appelsiinimehua.) Eli pitäisi tuohon lisätä/ottaa pois jotain?

Vältän karkkeja, jäätelöä ja sellaisia herkkuja. Oli muuten aluksi vaikeaa päästää niistä irti mutta sen jälkeen on ollut aika helppoa. Limuissa juon pepsi maxia.

Näyttäs siltä et ei kyllä paljoo kaloreita tosta tuu.. Proteiinia ainakin lisää kehiin.. Kannattas välipaloja lisätä toho.

Searchilla tai ilman löytyy rutosti ravintovinkkejä. Molemmilla kysyjillä näyttää aika vähäiseltä sekä kalorit, että proteiininsaanti. Iltapalalle ainakin purkki rahkaa tai raejuustoa mukaan, maustettuna lorauksella rypsiöljyä, ja välipalalle vaikka purkki tonnikalaa, valmiiksi maustetut on edullisia ja hyviä, vaikka leivän päälle lappoa. Leikkelettä saa lyödä leivälle aika reilusti, jotta vastaavan määrän saisi proteiinia.

Jakkiksella ei ainakaan läskiä kauheasti voi olla jos mitat 178/65, tuohan on alipainon rajalla painoindeksin mukaan. Molemmat tosiaan saisi tunkea vaan lisää ruokaa naamariin.

Kuinkas paljon tota proteiiniä pitäis heittää kehiin? Maitorahka varmaan olisi hyvä jos sen maustaisi jotenkin, mutta kuinka paljon sitä sitten päivässä? Itse muuten olen jotain vähän yli 180 cm ja painan 74 kg. Syön ruokailuilla lihaa enimmäkseen, ei huolta siitä että täyttäisin itseni riisillä/perunalla yms. ;)

No sen verran et saisit sitä vähintään 2g painokiloo kohti. Ja olis hyvä saada tasasesti. 2-3h välein..

Vähän aterioille tonnikalaa-resjuustoa tms proteiinipitosta, niin saadaan se asia kuntoon! Illalla itse suosittelisin ottamaan rahkaa. Ja noi myslit itse jättäisin pois, ja ihan pelkästään puuroa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom