ruokailusta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pelles
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
elikkä.. mitat 172/85 salilla käyny yhteensä noin 10v ja jääkiekkoa pelaillu nuorempana.. välissä olin loukkaantumisen takia pois 3 vuotta.. :( nyt loukkaantumisen jälkeen noin vuosi salia takana.. :rock:
oon riisejä aikanaan mittaillu ja ruokia punninnu siihen en enää lähde syön vaan tarpeeksi..toivottavsti ainaki!! ja sitäpaitsi tyttöystävähän noi ruuat melkeimpä nykyää tekee.. :D

elikkä mitäs mieltä viisaammat.. :worship:

aamupala klo 7.00 kaurapuuro banaani app.mehu
lounas klo 11.00 kotiruokalounas.. (yleensä kanaa kalaa tai lihakastiketta..)
klo 14.00 banaani tai tonnikalaa.. + 2dl fastin massaa
klo 16.30 ruisleipää ennen salia..
reenin jälkeen scitec nutrionin volymass35
noin klo 19.00 salin jälkeen makaronia ja jauhelihaa + kreatiinia puol toista teelusikallista
iltapala viel ennen nukkumaanmenoa viiliä, ruisleipää tai banaania..

pistetää tähä viel reeniohjelma
ma: jalat
ti: rinta, ojentajat
ke: vapaa
to: selkä, hauis
pe: olkapäät, vatsa
la tai su kävelyä tai uintia..

eli kaks täysin lepopäivää..

tavote siis ois ny ekaks saada toi 90kg taas rikki ja sit hiukka tiputtaa rasvaa sen jälkeen..

jos vaa joku viittii vaivautua jottai kirjottamaa ni kiitosta vaa!! :kippis1:

Jep!Salaatit ja Hetelmät tosta näyttäs viel puuttuvan. Aamu ja iltapalalla ois hyvä olla protskuja,vaikka rahkaa ennen nukkumaan menoa.Joku hifisti vois lisäillä tähän vielä vaikka mitä,mut mun mielestä perus Puntti-Paavon sapuskat riittää kunhan syö monipuolisesti.

Keksu sanoi:
Jep!Salaatit ja Hetelmät tosta näyttäs viel puuttuvan. Aamu ja iltapalalla ois hyvä olla protskuja,vaikka rahkaa ennen nukkumaan menoa.

juu salaattia tulee syötyä paljon lounaalla.. hedelmien syönti jää aika vähiin..!! niitä tietty vois ostaa niin tulis syötyäki..
tarkotus ois jotain perus protskua ostaa viel et vois illal ennen nukkumaan menoo ottaa.. rahkaa tulee silloin tällöin syötyä iltasin..

Tosiaan proteiinia lisää tarviis ruokavalioon. Sellainen 2-3g painokiloa kohden koitat saada kasaan päivän aikaan. Illasta voisi karsia vähän hiilareita pois myös, ei niitä yöksi ole tarvetta kauheita määriä mättää, mielummin hitaasti imeytyvää proteiinia (mm. rahka, raejuusto, kaseiini) lisäksi siihen. Muuten ihan jees tulee ruokaa, tollanen 3h molemmin puolin on ihan hyvä ruokailuväli.

Muutama pointti jotka tuli nopeasti mieleen:

1) Aamupalalta puuttuu proteiinit. Keho menee yöllä kataboliseen tilaan eli hajottaa lihaksia, joten vedä aamulla proteiinia esim rahkan muodossa (uppoaa helposti kun on niin :kuola:)
2) Älä vedä ruisleipää (= hiilareita) ennen salia. Jos on kauhea nälkä vedä jotain proteiini pitoista, esim tunapurkki. Vältä hiilareita 3 tuntia ennen salia, huomaat että treenit kulkee heti paremmin (ainaki mulla tosi selvä ero)
3) Korvaa ruisleipä jollain proteiinipitoisella illalla. Kroppa ei tarvitse hiilareita (= energiaa) yöllä, joten menee helposti rasvaksi turhaan. Suosi illalla myös hyvää rasvaa (esim rypsiöljy).

Myös määrät näyttää pieniltä, voit varmaankin syödä enemmänkin.

ak8400 sanoi:
Muutama pointti jotka tuli nopeasti mieleen:

1) Aamupalalta puuttuu proteiinit. Keho menee yöllä kataboliseen tilaan eli hajottaa lihaksia, joten vedä aamulla proteiinia esim rahkan muodossa (uppoaa helposti kun on niin :kuola:)
2) Älä vedä ruisleipää (= hiilareita) ennen salia. Jos on kauhea nälkä vedä jotain proteiini pitoista, esim tunapurkki. Vältä hiilareita 3 tuntia ennen salia, huomaat että treenit kulkee heti paremmin (ainaki mulla tosi selvä ero)
3) Korvaa ruisleipä jollain proteiinipitoisella illalla. Kroppa ei tarvitse hiilareita (= energiaa) yöllä, joten menee helposti rasvaksi turhaan. Suosi illalla myös hyvää rasvaa (esim rypsiöljy).

Myös määrät näyttää pieniltä, voit varmaankin syödä enemmänkin.

mietin tota rahkaa et sellane kaupas esim prismas on jotain ulkomaalaisia sellasia 500g rahkaa.. mans. vanilj. banaani.. vähä rasvasia.. eiks ne ois sit aamupalal lisäks ja iltapalalle iha jees?
raejuusto ja tonnikala ei kuulu ihan suurimpiin herkkuihin..
sen unohdin sanoo et kananmunaa tulee syötyä aika paljon... tosin paistettuna mut ilman keltuaista..

Raejuuston päälle voi laittaa vaikka jugurttia jos ei se muuten maistu.Ehrmanin rahkoja täällä varman suurinosa vetelee ku se on aika halpaa ja päälle voi vaikka sekottaa ananasta.Ainahan sitä rahkaa voi tehä isomman annoksen ja laittaa vaikka pakastemarjoja siihen völjyy tai mistä ny ikinä sattuu tykkäämää.

Ongelmana monissa rahkoissa on sokeri, eli jos ostat rahkaa älä katso sitä kuinka paljon rasvaa siinä on (mainoskikkoja eli toisin sanoen :anssi: ) vaan katso kuinka paljon sokeria siinä on (esim maustetut exquisat kannattaa jättää kaupan hyllylle). Itse suosin (kuten monet muut) ehrmann maitorahkaa, halpaa (0.55e/purkki) ja erittäin hyvää kun mukaan laittaa fun lightia :kuola: Löytyy prismasta. Rahka aamulla on siitä hyvä että menee helposti alas ja nopea tehdä. Sisältäähän toi jonkun verran hiilareita joten parempiakin vaihtoehtoja löytyy illalle, mutta on toi parempi kun ei mitään.
Ei tonnikalaa tai raejuustoa oo pakko syödä jos ei halua. Siihen se vasta kaatuu jos pakottaa itsensä tommoseen ;)
Kananmuna on jees :piis:

Kokeileppa http://laam.ath.cx/ruoka.php
Näet vähän mitä syöt ja tiedät sitten mitä parannella. Laita vaikka tonne ylös kaikki (siis ihan kaikki!) mitä syöt huomenna ja ilmoittele tänne vähän tuloksia ja katsotaan sitten tarkemmin mitä voi korjata ;)

Tsemppiä :thumbs:

Pelles sanoi:
mietin tota rahkaa et sellane kaupas esim prismas on jotain ulkomaalaisia sellasia 500g rahkaa.. mans. vanilj. banaani.. vähä rasvasia.. eiks ne ois sit aamupalal lisäks ja iltapalalle iha jees?

Noissa on melkein aina vitusti sokeria, nou good.

Pelles sanoi:
sen unohdin sanoo et kananmunaa tulee syötyä aika paljon... tosin paistettuna mut ilman keltuaista..

EI saakeli, miten jotkut ovat saaneet iskostettua ihmisten päähän kananmunan olevan paskaa ravintoa :curs: : Keltuaisen proteiini on valkuaista laadukkaampaa, keltuainen on eräs ravinnetiheimpiä ruoka-aineita koko maailmassa, keltuaisen rasvahappoprofiili on lähes täydellinen jne... SYÖKÄÄ NIITÄ KELTUAISIA!!! :whip:

öö.. toi ruisleipä tuntuu mul sopivan ennen reeniä paljon paremmin kuin esim. rahka..
mutta raejuustoa nyt sit alan laittamaan ruokiin sekaan..saahan sitä protskua siitäki..
tyttöystävä toi kaupasta exquisa rahkaa tai jtn.. siinä ei sokeripitoisuudesta puhuta mut pakko ne nyt syödä on.. :)
ja alan aamuisin ottamaan sitä raejuustoa kans jos se alas menee..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En nyt aivan tarkasti lukenu kaikki edellisiä kommentteja. Mutta illalle protskudrinkki ennen nukkumaan menoa vielä, tai sitten rahkaa tai tonnikalaa. Leivän voisit jättää sen sijaan iltapalalta pois...

Jos päädyt illalla ottaan jauheena proteiinit nii maitoproteiini on paras vaihtoehto illalle.

BFL2002 sanoi:
Se Exquisa on just aiemmin mainittu sokeripommi.

mä jotenki arvasin ton.. :rolleyes:
no mut täytyy syödä ne pari purkkii pois mitä on jääkaapis ja koittaa siirtyy siihe raejuustoo..
juu sitä iltaprotskua oon ajatellu.. monesti maha niin täys ettei meinaa pystyy syömää mitää ennen nukkumaanmenoo..
menee toi iltaruokailu niin myöhäseks.. tai siis laitan todella aikasin nukkumaan.. :D

Pelles sanoi:
mä jotenki arvasin ton.. :rolleyes:
no mut täytyy syödä ne pari purkkii pois mitä on jääkaapis ja koittaa siirtyy siihe raejuustoo..

No hei, ei se Exquisa nyt sentään mitään myrkkyä. Paljon parempaa ravintoa sekin on kuin jotkut pastat, riisit, peruna... Mutta ei kyllä mitään A-luokkaakaan. Alat vaan tekemään rahkasi itse, maitorahkaa, kermaa ja marjoja/hedelmiä/TUMMAA suklaata. Kyllä maistuu, ja on arvotkin terveelliset.

juu tota ite tehtyä rahkaa tulee syötyä aika paljo.. tosin oon siin onnellises asemas et tyttöystävä tykkää tehä ruuat.. oikeesta aina.. ruuat rahkat ym..
et mun tehtäväks jää vaa hirvee syöminen.. :D
mut toi valmisrahka oli vaan sellanen lisä ku ei se iha joka ilta jaksas alkaa sitä rahkaa tekee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom