Ruokailun sijotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Espoo
On kyllä aika :david: -tredi, muttei se mua estä.
Äiti sano, että mun on pärjättävä kahdella lämpimällä aterialla päivässä. Toisen saan arkena tietysti koulussa. Nyt pitäs vaan päättää, että syönkö treenipäivänä sen toisen aterian ennen vai jälkeen treenin. Aika usein puhutaan, että pari tuntia ennen treeniä ois hyvä tankata kunnon ateria, mutta puhutaan myös, että heti treenin jälkeen palkkari ja vähän myöhemmin kunnon ateria. Kumman näette tärkeämpänä kehityksen kannalta (massa siis haussa jos se jotain eroa tekee)? Ehotin, että jospa se tekis kerralla sen verran enemmän, että ekana päivänä söisin treenin jälkeen sitä ruokaa ja sitte seuraavana sitä samaa lisäks, mutta ei lämmenny ajatukselle. "Se on jo liikaa" Tietäähän nää vanhemmat, jotka ei ymmärrä yhtään tämmösen harrastuksen päälle. Jos menee jääkaapille ja rapistelee siellä rahkapurkkia, ni kuuluu "Taasko sie oot syömässä? Vastahan myö syötiin." No joo vasta ja vasta, onhan siitä jo kolmisen tuntia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Turisas sanoi:
On kyllä aika......

Kalorit on tässä se joka käytännössä ratkaisee. Mielummin reenin jälkeen kunnon sapuska, mutta ei se auta jos päivässä ei tuu tarpeeksi syötyä. Ei sillä aterian lämmöllä ole mitään tekemistä kehityksen kanssa eli rapistele vaan niitö rahkapurkkeja sieltä jääkaapista ;).

Turisas sanoi:
On kyllä aika :david: -tredi, muttei se mua estä.
Äiti sano, että mun on pärjättävä kahdella lämpimällä aterialla päivässä. Toisen saan arkena tietysti koulussa. Nyt pitäs vaan päättää, että syönkö treenipäivänä sen toisen aterian ennen vai jälkeen treenin. Aika usein puhutaan, että pari tuntia ennen treeniä ois hyvä tankata kunnon ateria, mutta puhutaan myös, että heti treenin jälkeen palkkari ja vähän myöhemmin kunnon ateria. Kumman näette tärkeämpänä kehityksen kannalta (massa siis haussa jos se jotain eroa tekee)? Ehotin, että jospa se tekis kerralla sen verran enemmän, että ekana päivänä söisin treenin jälkeen sitä ruokaa ja sitte seuraavana sitä samaa lisäks, mutta ei lämmenny ajatukselle. "Se on jo liikaa" Tietäähän nää vanhemmat, jotka ei ymmärrä yhtään tämmösen harrastuksen päälle. Jos menee jääkaapille ja rapistelee siellä rahkapurkkia, ni kuuluu "Taasko sie oot syömässä? Vastahan myö syötiin." No joo vasta ja vasta, onhan siitä jo kolmisen tuntia.
Ei millään pahalla, mutta minkälainen äiti ei anna kasvuikäiselle, urheilevalle nuorelle miehelle tarpeeksi ruokaa? Ei luulisi olevan ylitsepääsemätöntä vääntää sitä nakkimuussia vähän enemmän kerralla. Sano sille, että olisiko parempi vetää kaljaa ja huumeita, kuin syödä ja urheilla.

Treenin jälkeen se ruoka ehdottomasti, voit tietysti syödä myös "omia" ruokia kuten riisiä ja tonnikalaa, sen onnistuu valmistamaan helposti.

Täytyy myös ihmetellä. Mitäs hittoa tuo tuollainen on kun kasvava ja URHEILEVA nuori mies ei saa tarpeeksi ravintoa? 16-vuotiaana pitäisi muutenkin saada syödä lämpimiä ja kylmiä aterioita enemmän kuin 2 päivässä, onhan 16-vuotias vielä kasvuiässä. Jostain se energia siihen kasvamiseen on revittävä, jos ei ruoasta, niin mistä sitten?

Taas jälleen kerran, raavi jostain kirjoitettua faktaa asiasta ja näytä paperit vanhemmillesi. Älä sano tavoittelevasi kehonkrakentajan vartaloa, kerro tavoitteeksesi ennemmin urheilullinen kroppa. Sana "kehonrakentaja" pelottaa asiasta tietämätöntä ihmistä aivan helvetisti, eihän "kehonrakennus" ole normaalia.

Vast. alkuperäiseen kysymykseen: Jos vaihtoehdot ovat todellakin noin vähissä, säästä se kunnollinen ateria treenin jälkeen. Yritä kuitenkin nipistää välipalaa vähän sieltä ja täältä, joka väliin. Syö 2-3 tunnin välein.

Quadzillan ja Sumun kanssa samaa mieltä. Kyllä sitä ruokaa pitäisi saada syödä niinpaljon kun tuntee tarvitsevansa. Ymmärrän "säännöstelyn" jos alkaa maha kasvamaan tolkuttomasti, mutta siitä tässä tuskin oli kyse.

Eli sitä painettua faktaa vaan esiin ja vanhemmille luottavaksi ja kehonrakennuksesta ja isoista lihaksista ei välttämättä kannata puhua mitään. Lähinnä paremmasta fyysisestä kunnosa, hyvästä olosta jne. ;)

Ja ihan hyvin riittää se 2 lämmintä ateriaa jos ne neljä muuta ateriaa tulee kuitenkin syötyä, rahkaa vaan aamu, ilta ja välipaloiksi jos ei mamma sitä nakkimuusia väännä. Kyllähän sitä nyt kasvava ja puntista innostunut nuori pitää ruokaa saada.

En oo kasvanu viimisen vuoden aikana yhtään pituutta, mutta samassa ajassa painoa on tullu lisää suunnilleen 15 kiloa. Tästä kymmenen kiloa suunnilleen viimisen viiden kuukauden aikana. Kaippa se äiti aattelee että mä oon oikeesti lihomassa.Ton viitisen kuukautta oon käyny salilla. Tosin aika epäsäännöllisesti ja välillä oli kuukauden täystauko. Oon samalla karsinu pois käytännössä kaiken ylimääräisen mässyn ja perusruoastakin vaihtanut terveellisempiin vaihtoehtoihin. Esim ostan aina paistijauhelihaa, koska siinä on vähemmän rasvaa ku tavallisessa, leikkeleet leivän päälle kalkkunaa ynnä muuta vähärasvasta meetwurstin tilalle, en syö vaaleeta leipää ollenkaan, ruista vaan... Onhan se varmasti totta, että sitä läskiä on kertyny, koska kymmenen kiloa neljän kuukauden epäsäännöllisellä treenillä ja varsinkin alussa aika huonolla ravinnolla on kyllä semmonen määrä mun mielestä, että on siinä läskiäkin tullu kaupan päälle varmasti aika lailla, vaikka oonkin ihan alottelija. Mutta ainahan sitä tulee kun massaa kerätään.
Joo ja bodauksesta sille ei kyllä kannata tosiaan mitään sanoa. Pari päivää sitte oli kaupassa nähny jonku vähän isomman kaverin ostamassa rahkaa. Kotona sitte kysy multa, että et kai sie haluu olla semmonen kyrmyniska,jolla kaula on päätä paksumpi ja kädet sojottaa sivuille.

Minä ite syön 2 lämmintä ateriaa päiväs jos sitäkään, (kylmiä sitäkin enemmä)
koulussa 1000 eka aterian sit 1200 käyn nappaamassa pari lasia maitoa ja jonkun hassun leivän. 1500 treenit 17-1800 ruoka kotona siitä sit vielä 2 syönti kertaa illan aikana :).

Bloo sanoi:
koulussa 1000 eka aterian sit 1200 käyn nappaamassa pari lasia maitoa ja jonkun hassun leivän. 1500 treenit 17-1800 ruoka kotona siitä sit vielä 2 syönti kertaa illan aikana :).

aamupala puuttuu:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bloo sanoi:

Ja pointti oli?

No nyt se äiti on keksiny että mä syön liikaa proteiinia. :curs:
Lukenu netistä jotain 0,8g/painokilo-suosituksia. Jos syö liikaa niin kolesterolitasot nousee ja tulee munuaisten kanssa ongelmia jne.
oisko teillä antaa vaikka linkkiä johonkin juttuun, jolla mä voisin puolustella runsaampaa proteiinin syömistäni?

Zone-sarja -42%
No nyt se äiti on keksiny että mä syön liikaa proteiinia.
Lukenu netistä jotain 0,8g/painokilo-suosituksia. Jos syö liikaa niin kolesterolitasot nousee ja tulee munuaisten kanssa ongelmia jne.
oisko teillä antaa vaikka linkkiä johonkin juttuun, jolla mä voisin puolustella runsaampaa proteiinin syömistäni?
äitisi taitaa olla wanhanaikainen!?
sanos sille aikasi kuluksi että parempi että syön paljon proteiinia kun rasvaa....
ja tuo 0.8g/painokiloakohti on varmaan kaivanut jostaan naisten "terveya" lehdestä joka on tarkoitettu laiduttajille...
sano sille että lukee KUNNON lehtiä eikä mitää paskoja laihdutus lehtiä :/
ja vielä se voisi tunkea ton 0.8g/painokiloa kohti vaikka perseesee :D :D

anna vaikka tää linkki missä kaikki neuvoo sua syömään sen 2-2.5g proteiinia painokiloa kohti..

r0hmu sanoi:
anna vaikka tää linkki missä kaikki neuvoo sua syömään sen 2-2.5g proteiinia painokiloa kohti..

Eihän se tämmäsiä hormoonibodarien horinoita usko:D

Anssi varmasti heittäisi ihan lonkalta pari sataa tutkimusta.

No onpas sulla hankala äiti. Onneks ittellä ei ole samanlaista ongelmaa, nykyään äiti jo kyselee multa ravinto vinkkejä.
Sellanen vinkki on antaa että että aika uudessa kauneus ja terveys lehdessä oli artikkeli missä sanottiin että proteiiniä pitäisi syödä 2g per painokilo päivässä.(lehti oli siis äitini enkä itse oli mikään vaki lukia :D )
Tuolla lehdellä jos jollain pitäisi olla tarpeeksi arvovaltaa äitien silmissä.

Postaan jos satun löytämään mikä lehti se oli. Mutta jos ei järkipuhe auta niin sun täytyy varmaan ruveta syömään salaa tai muuttaa kotoa. :lol2:

se lehti on 8/2004 sivu 70

Eti googlella niin löytyy varmasti tietoa. Ja jos se äitis nyt yhtään minun sanaan uskois niin salilla käyvien naisten ois hyvä saada joku 1.6-1.8g protskua jokaista painokiloa kohti päivässä. Noin oon lukenu. Miehillä päivittäinen määrä olis 2-2.5g protskua päivässä jos salilla käy. Nämä on sitten vain minun saamiani tietoja. Viisaat kertokaa enemmän. Mikään muu ei estä tätä harrastusta niin pahasti kun just nuo ylihössöttävät äidit. :D Oon tässä itekki ootellu et millonka se alkaa valittamaan kun menee liikaa raejuustoo, tonnikalaa ja muita. No mutta koita taistella äitiäs vastaan. :thumbs:

Kyllä kaks lämmintä ateriaa riittää päivässä,ja vetää aamupalaa,välipalaa ja iltapalaa+palautusjuoma treenipäivänä.Kunhan täyttää protsku jne.tarpeensa näillä aterioilla.Jos vetää vaikka välipalaks 250g rahkaa ja ruisleipiä leikkeneineen+rehut,niin kait tuosa jo aika hyvät ravintoarvot on.

hernekeppi sanoi:
Kyllä kaks lämmintä ateriaa riittää päivässä,ja vetää aamupalaa,välipalaa ja iltapalaa+palautusjuoma treenipäivänä.Kunhan täyttää protsku jne.tarpeensa näillä aterioilla.Jos vetää vaikka välipalaks 250g rahkaa ja ruisleipiä leikkeneineen+rehut,niin kait tuosa jo aika hyvät ravintoarvot on.

Ei se kehittyminen ole kiinni siitä lämpimien aterioiden lukumäärästä, vaan päivittäisestä nautitusta kalorimäärästä. Voit syödä vaikka päivän kaikki ateriat lämpiminä tai vaihtoehtoisesti kaikki kylmänä, ei suurempaa merkitystä jos ruokavalio sisältää riittävän määrän hyvälaatuista ruokaa.

Itselläni suurimmat kalorimäärät tulevat nautittua päivittäisten lämpimien aterioiden muodossa, se vain on miellyttävämpää niin. "Lämpimiä" aterioita nautin päivittäin 1-4 kappaletta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom