Ruoka treenin jälkeen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pumper
  • Aloitettu Aloitettu
Pumper sanoi:
On mukavaa kattoo itteensä peilistä ja ajatella että on hankkinut lihakset ilman lisäravinteita, kovalla treenillä. Tokihan ne lihakset saattais olla vielä isommatkin jos lisäravinteita vetäisin. Ja onhan se ihan hienoo kokeilla kuinka pitkälle pelkän ruisleivän voimalla pääsee :)

Mites ne lisäravinteet muka eroavat ns. tavallisesta ruoasta? Samat makroravintoaineet löytyvät kaikista. Palautusjuoma vain on nopeampi, kätevämpi ja usein halvempikin tapa saada treenin jälkeen laadukasta prostkua ja vähemmän laadukasta (mutta tilanteen vaatimaa) hiilaria kuin vaikkapa purkki rahkaa ja nippu banskuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ingersoll sanoi:
exitusletalis:
Tulikin tästä mieleen yks huvittava juttu, kun yksi työkaveri kertoi, että kun sen poika aikanaan osti jotain proteiinijauhetta, niin se oli ollut hirveen huolestunut, että kasvaako sen pojalle nyt kauheat lihakset. Se oli sitten vienyt sen protskupussin yhdelle lääkärille ja kysynyt että tarviiko tosta olla huolissaan, niin lääkäri oli selittänyt että se on kuule aika sama kun keittäisit pojalles 20 kanamunaa ja poika söis valkuaiset ja sä keltuaiset. Omituistinta tarinassa oli että työkaverini poika harrastaa juoksua :) .

Sitä oon ihmetellyt, että mistä kummasta asiasta täysin tietämättömätkin ihmiset ovat saaneet lisäravinteista tuollaisen kuvan? Hyvin on ilmeisesti markkinointi onnistunut :) . Mutta mistä ne mitään lisäravinnemainoksia on edes nähnyt?
Surkuhupaisin/käsittämättömin juttu oli kun kaverini, joka kävi aikanaan salilla ja osti kreat ja herat ja maltot. No kaverin isä viisauttaan ja vittumaisuuttaan kaatoi kaikki jauheet roskiin, kun olivat kuulema niin vaarallista kamaa :david: No ei se kaveri kauaa treenaillutkaan.

NatuSan sanoi:
Surkuhupaisin/käsittämättömin juttu oli kun kaverini, joka kävi aikanaan salilla ja osti kreat ja herat ja maltot. No kaverin isä viisauttaan ja vittumaisuuttaan kaatoi kaikki jauheet roskiin, kun olivat kuulema niin vaarallista kamaa :david: No ei se kaveri kauaa treenaillutkaan.

Tuossa olisi kaveri tehnyt pelimiehet ja tyhjentäny jääkaapin vaarallisista aineista roskiin ;) Kyllä olis varmaan itelläkin alkuinnostus laantunu ja harrastus loppunu noin kivasta kannustuksesta.

AKV sanoi:
Mites ne lisäravinteet muka eroavat ns. tavallisesta ruoasta? Samat makroravintoaineet löytyvät kaikista. Palautusjuoma vain on nopeampi, kätevämpi ja usein halvempikin tapa saada treenin jälkeen laadukasta prostkua ja vähemmän laadukasta (mutta tilanteen vaatimaa) hiilaria kuin vaikkapa purkki rahkaa ja nippu banskuja.

No tässä tapauksessa ne eroaa sillä, että se palautusjuoma hakkaa jotkut rahkat ja banaanit vähintään 6-0 ja juuri noista syistä mitä selitit.

Muutenhan koko ruokavalion korvaaminen lisäravinteilla ei tietenkään järkevää ole, ihminen kun tarvitsee monipuolista ravintoa. Mutta itsellä tulee n. puolet päivän proteiineista jauhoista ja tämä jo ihan sentakia, että ei todellakaan ole kätevää töissä mitään raejuustopurkkeja kantaa mukana, saati että ehtisi niitä jotenkin järkevästi syömään.

Oon samaa mieltä siitä, että palautusjuoma on hyvä ottaa reenin jälkeen. Monet (mukaanlukien minä) eivät pysty syömään heti reenin päätyttyä. Tässä tapauksessa palkkari on tosi hyvä. Mulla se ehkäsee myös reenin jälkeisen heikon olon, mikä johtuu kovasta reenistä.

Jos vaikka reenais kotosalla ja ruoka ois valmista reenin päätyttyä ja sais sen vielä alas, en näe mitään syytä miks pitäis ottaa ensin palkkari ja vasta myöhemmin ruokaa. Näin näkisin asian ainakin aloittelijan ja miksei jo hieman pidemmällekin edenneen harjoittelijan kohdalla. Perussysteemit ruokailun suhteen ku on kunnossa, pääsee jo aika pitkälle.

Ite käytän ainoana lisäravinteena palkkaria ja joskus ku tulee huonommin syötyä niin heraprotskua sitte kans. Sitäki on tullu syötyä viime aikoina tosi vähä, ehkä 2 kertaa kuukauden sisällä. Rahkaa sitäki enemmän.

Mä alan aina reenin jälkeen tekee jotain helppoa ja hyvää eli jauhelihaa ja makaroonia ketsupilla. Siinä vaiheessa ku se on valmis niin ruokahalukin on palannut :rock:

Pumper sanoi:
Jees, voishan tota palkkarii joskus kokeilla, näkis vähä millasta vaikutusta sillä on. :evil:
trenin jälkeiseen palautuksee,eli heti sen jälkeen suosittelen SKIPIN TOP FUELia,erinomainen tuote,sekoittuu nesteeseen hujauksessa(itse laitan veteen,muutama ravistus ja sil selvä)ja imeytyy hyvin eli tosi pikaseen.

Perkele, kirjotin kolme kertaa pitkän tarinan mut joka kerta selain tilttas :curs: . Ei jaksa enää kirjottaa uudestaan. Oisin vastannu noihin edellisiin viesteihin...
Täs ihan lyhyesti:

En todellakaan vertaa lisäravinteita mihinkää dopingiin!
Negatiivisuus lisäravinteita kohtaan johtuu lähinnä niissä olevista ylimääräisistä aineista. Joissain maustetuissa protskuissa on haitallisia makeutusaineita joista sanotaan mm. näin: "Ei saa nauttia raskauden aikana" "Ei kasvaville lapsille", tuo kertoo kyllä jo jotakin...Lisäravinteista on myös löydetty paljon lääkejäämiä verrrattuna tavallisiin elintarvikkeisiin.

En halua mitenkään yleistää, varmasti on myös paljon "terveellisiä" lisäravinteita, tai eihän sitä koskaan voi varmuudella tietää... :jahas:. Siitäkään en tiedä kuinka paljon näistä lääkejäämistä on haittaa terveydelle. Mutta terveys ennen kaikkea, ainakin mulla.

On tässä ilman lisäravinteita elämisessä haittojakin. Ottaa aivan ****sti päähän heittää kananmunan keltuaisia roskikseen...Toiset ei saa ruokaa edes sen verran että pysyvät hengissä ja mä heitän ruokaa pois että saisin kasvatettua lihaksia... :jahas: .

Houkuttelis kyllä kokeilla noita lisäravinteita käyttää, mutta koitan nyt aluksi onnistuuko tuo massan lisäys ilman niitä. Tähän asti en oo tarvinnu lihasmassaa, joten oon pärjänny aivan mainiosti ilman lisäravinteita. Oon harrastanu kamppailulajeja n. 10vuotta, 6vuotta treenannu salilla. Lihakset on timmissä, mutta massaa ei ole paljoa "Liika massa on kuolemaksi taistelussa.". Nyt mulla ei oo kuitenkaan mahdollisuuksia kamppailulajeja reenata ja haluisin massaa lisää joku 10kiloo näin alkuun :kippis1: .

Heehee nyt on melkeen vuosi kulunu tuosta mun edellisestä viestistä :) .
En oo edelleenkään nauttinu lisäravinteita...massatreeni loppu aikalailla alkuunsa, heti kun tajusin että siinä ei oo mitään järkeä..

Voimatreeniä tehty ja massaa on kertyny yllättävän paljon tässä vuoden aikana, samoin voimaa pirusti. Rasvaakaan ei oo ainakaan tullu lisää. Ja kehitys jatkuu kun treenin laatu paranee jatkuvasti.

Tässä vuoden aikana on syöty paljon ja juotu vähän, katotaan taas vuoden päästä uudestaan jos vaikka kehitys jatkuis yhtä nopeana. :) :whip:

No, kukin taaplaa tavallaan mutta jos haluat kasvaa isoksi niin heität suuren osan työstä jonka teet salilla hukkaan ilman palkkaria.
Tästä threadistä tuli taas mieleen, että pakkiksella olisi kyllä hyvä olla joku Mythbusters-osio, jossa tällaisille väittämille haettaisiin tieteelliset perustelut ja lopuksi todettaisiin väittämästä joko "Confirmed", "Undecided" tai "Busted"...

Edit: tuo lääkejämäjuttu on myös yksi tällainen legenda, joka ei vain näytä kuolevan pois.

Tästä threadistä tuli taas mieleen, että pakkiksella olisi kyllä hyvä olla joku Mythbusters-osio, jossa tällaisille väittämille haettaisiin tieteelliset perustelut ja lopuksi todettaisiin väittämästä joko "Confirmed", "Undecided" tai "Busted"...

Edit: tuo lääkejämäjuttu on myös yksi tällainen legenda, joka ei vain näytä kuolevan pois.

Helvetin hyvä idea muuten!

Kannatetaan lämpimästi.

Siis niinq lääkejäämiä, WTF? :confused: Pumperilta kysyisin, että jos kerran lisäravinteiden makeutusaineet sun muut e-koodit ovat no-no, niin ethän sitten osta/syö mitään muutakaan, mistä näitä lisäaineita löytyy...?

Kannatetaan lämpimästi.

Siis niinq lääkejäämiä, WTF? :confused: Pumperilta kysyisin, että jos kerran lisäravinteiden makeutusaineet sun muut e-koodit ovat no-no, niin ethän sitten osta/syö mitään muutakaan, mistä näitä lisäaineita löytyy...?
Pyrin välttämään näitä ylimääräsiä "e-koodeja". Tosin noita lääkejäämiä alkaa olla nykyään luonnon kiertokulussa aika reilusti mukana, kiitos pillereiden popsijoiden, jotka vetää buranaa naamaan jos tuntuu siltä että kohta vois tulla vähä pää pipiksi.
Noh löytyy lääkejäämiä enemmän lisäravinteista vai normiruuasta tai ei, ainakin tavallinen ruoka on terveellisempää kuin pitkälle jalostetut lisäravinteet. Mutta jokainen syökööt mitä haluaa, tää on vaan mun mielipide :piis: .

ps. Oon ollu edellisen kerran sairaana joskus pikkupoikana(ja silloinkin todella harvoin), kiitos terveellisen ruokavalion.

Pyrin välttämään näitä ylimääräsiä "e-koodeja". Tosin noita lääkejäämiä alkaa olla nykyään luonnon kiertokulussa aika reilusti mukana, kiitos pillereiden popsijoiden, jotka vetää buranaa naamaan jos tuntuu siltä että kohta vois tulla vähä pää pipiksi.
Noh löytyy lääkejäämiä enemmän lisäravinteista vai normiruuasta tai ei, ainakin tavallinen ruoka on terveellisempää kuin pitkälle jalostetut lisäravinteet. Mutta jokainen syökööt mitä haluaa, tää on vaan mun mielipide :piis: .

ps. Oon ollu edellisen kerran sairaana joskus pikkupoikana(ja silloinkin todella harvoin), kiitos terveellisen ruokavalion.

Eihän niitä lisäravinteita kuulu syödäkkään terveellisen ruoan korvikkeena, vaan lisänä helpottamaan vaikkapa proteiinin tms saantia.

...ainakin tavallinen ruoka on terveellisempää kuin pitkälle jalostetut lisäravinteet. Mutta jokainen syökööt mitä haluaa, tää on vaan mun mielipide :piis: .

Mitä helvettiä.
Siis esimerkiksi heraa syntyy juuston valmistuksen sivutuotteena.
Ja siitä se sitten suodatetaan ja pussitetaan.

Raejuusto taas jalostetaan tästä vielä pidemmälle ja siihen lisätään vielä suolaa.

Ja ei toi sun " terveellinen ruokavalio " ole pakolla ainoa syy, miks et ole usein kipeä. Siihen vaikuttaa myös geenit. Jotkut tulee usein kipeiks, teki mitä tahansa ja toisilla toisinpäin...

Pitää itsekkin heittää lusikka tähän sopaan. :D
Ootkos ikinä laskenu paljonko kulutat rahaa esim proteiiniin päivässä kun otat kaiken normi ruuasta? Jos ostat halvinta heraa mitä markkinoilla on niin proteiini gramma tulee todella edulliseksi eikä mikään kaupan tuote vedä vertoja sille hinnassa. Musta vähintään palkkaria kannattaa käyttää jos ei muuten oikein noi lisäravinteet kiinosta, ja Pumper sanoitte että haluatte tehdä lihakset puhtaasti eli ilman lisäravinteita. IMO aika suuri työ menee hukkaan kun palkkaria ei käytetä, eli työtä tulee tehtyä, mutta tuloksia ei synny, mutta kukin tallaa omalla tavallaan, itse menisin sairaaksi jos ei kehitystä tulisi ja tekisin aivan vimmatusti töitä kehityksen eteen, toki kehitys on hidasta, mutta varmaa.

Jos palkkari unohtuu niin salilta tullessa poikkean kaupasta hakemaan banaanin ja raejuustopurkin. Palautusjuomaa käytän parista syystä:
- Samat ravinteet ruokana -> ähky -> ei voi syödä taas 2h päästä
- Helkkaristi halvempaa, ne mitkä tavalliset ruuat samoissa hinnoissa pyörisivät olis pahemman makuisia

Mitään hirveetä eroa en oo huomannu palkkarin ja normiruuan välillä, paitsi sen, että neste vaan yksinkertaisesti mahtuu aina mahaan, ja pian voi syödä uudestaan. Mun on vaikea ylläpitää korkeeta kalorisaantia vetämällä pelkkää normisafkaa kun en halua mitään kebab/pizza/pekoni-mättöä vaan syödä terveellisesti. Enkä saa mahaan mahtumaan tarpeeksi raejuustoa tai tonnikalaa, jotka on viel lisäksi kalliita.

3500kcal tällä hetkellä tulee päivittäin, paino nousee hissukseen 0-½kiloa viikossa mutta nousee kuitenkin. Kulutus on melkoinen.

Toisin sanoen mun perustelut käyttää lisäravinteita on samat kun sun olla käyttämättä, eli terveellinen syöminen. Nurinkurista eikös?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom