Ruoat rasioihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 51sth
  • Aloitettu Aloitettu
Niin. Tarkoituksena olisi viikon päästä alkaa tekemään 3-4 päiväksi kerrallaan ruoat valmiiksi rasioihin ja kaappiin. Laskea kalorit ja proteiinit. Jaksoittaa syöminen ehkä jopa 7 kertaan päivässä. Tarkoituksena pitää kalorit lähellä lepokulutusta ja polttaa rasva salilla ja lenkillä.

Kysymykseni kuuluukin, onko joku tehnyt näin ja mitä ongelmia on tullut vastaan? En ole koskaan ennen itse tehnyt näin ja kokemusta ei ole, joten pyrin eliminoimaan turhia hankaluuksia tulevaisuutta ajatellen.

Kiitos hei : )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mulle ainakaan mitään ongelmia oo tullu.

Hyvä artikkeli luettavaksi koskien monta kertaa päivässä syömistä.

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/a_new_way_to_eat

Uskottavuus hiukan karis, kun lopussa mainostetaan tuotetta, joka liittyy sepostukseen : P Vähän jäi myös vajavaiseksi se, että jos syö 6 kertaa päivässä ja verensokerit on koko ajan kohollaan niin tarkottaako tämä kaikkea ruokaa. Käsittääkseni ei eli jos syöt VHH niin sokerit ei nouse samalla tapaa + yksilölliset erot, kuten 15 kesänen teinipoika vs. 50 wee diabeetikko. En voi näiden asioiden vuoksi kauheasti suositella artikkelia.

Jo syöt VHH, niin miksi pitäisi koko ajan olla syömässä, kun pärjäisi vähemmillä aterioilla ilman nälkää?

Niin. Tarkoituksena olisi viikon päästä alkaa tekemään 3-4 päiväksi kerrallaan ruoat valmiiksi rasioihin ja kaappiin. Laskea kalorit ja proteiinit. Jaksoittaa syöminen ehkä jopa 7 kertaan päivässä. Tarkoituksena pitää kalorit lähellä lepokulutusta ja polttaa rasva salilla ja lenkillä.

Kysymykseni kuuluukin, onko joku tehnyt näin ja mitä ongelmia on tullut vastaan? En ole koskaan ennen itse tehnyt näin ja kokemusta ei ole, joten pyrin eliminoimaan turhia hankaluuksia tulevaisuutta ajatellen.

Minä olen näin toiminut viimeiset 10 vuotta... paitsi, että syön vaan 5 - 6 krt / pvä.
Ei siinä mitään hankaluutta ole.
Uunissa pystyy hyvin tekemään isonkin satsin lihaa kerralla ja riisinkeitin on todella kätevä.
Salaatti nahistuu nopeasti, joten sitä ei voi kovin moneksi päivää tehdä kerralla.
Makaronit irtoaa hyvin toisistaan eikä tarvi klönttinä syödä, kun laittaa rasiaan vähän vettä ja ravistaa. Ja ennen lämmitystä tietty kaataa vedet pois rasiasta.
Pitemmäksikin aikaa voi tehdä ruuat valmiiksi. Silloin boksit laitetaan pakkaseen eikä jääkaappiin.

PS. Nyt joku äkkiä kertomaan kuinka muovirasioista irtoaa ties mitä yhdisteitä ja mikroaaltouunin säteilyyn kuolee. :piis:

Estrogeeniä! Johan se on foodcornereissakin sanottu! Onneks mun ruokarasiat on metallia, lämpiää mikrossaki paremmin.

Minä olen näin toiminut viimeiset 10 vuotta... paitsi, että syön vaan 5 - 6 krt / pvä.
Ei siinä mitään hankaluutta ole.
Uunissa pystyy hyvin tekemään isonkin satsin lihaa kerralla ja riisinkeitin on todella kätevä.
Salaatti nahistuu nopeasti, joten sitä ei voi kovin moneksi päivää tehdä kerralla.
Makaronit irtoaa hyvin toisistaan eikä tarvi klönttinä syödä, kun laittaa rasiaan vähän vettä ja ravistaa. Ja ennen lämmitystä tietty kaataa vedet pois rasiasta.
Pitemmäksikin aikaa voi tehdä ruuat valmiiksi. Silloin boksit laitetaan pakkaseen eikä jääkaappiin.

PS. Nyt joku äkkiä kertomaan kuinka muovirasioista irtoaa ties mitä yhdisteitä ja mikroaaltouunin säteilyyn kuolee. :piis:

Tuolla se munkin riisikeitin parhaillaan tekee tärkkelystä koko ensi viikoksi samalla kun surffailen. Illalla vielä pellillinen perunoita uuniin ja boxiin odottelemaan.

Riisikeitin sopii hyvin myös kaurapuuron tekemiseen aamuisin, eli tykötarpeet heti herättyä pataan, laite päälle ja suihkusta tullessa alkaa olla valmista.

Jo syöt VHH, niin miksi pitäisi koko ajan olla syömässä, kun pärjäisi vähemmillä aterioilla ilman nälkää?

Juu toki teoriassa, mutta sen verran syön lopulta kuitenkin, että saan tarvittavat proteiinit ainakin. Ongelma tässä on nyt se, että jos syön vain sen kolme kertaa päivässä niin ahtaan kupuuni enemmän kuin pieninä määrinä syödessä. Eli teoriassa juu pärjää vähemmillä aterioilla, käytännössä en. Siksi alotan tuolla 6-7 aterian jaotuksella. Tarkoituksena on myös säilyttää lihasta ja käsittääkseni alkaa liha hukkua jos kauheasti paastoilee.

Tämä on siis kokeilu, josta toki toivon tulosta.

No eipä toi nyt mitään aivokirurgiaa ole tehdä mättöä kerralla enemmän ja laittaa rasioihin.

itellä just uunissa paistuu kasslerpaistia 1,2 kiloa ja ajattelin siitä syödä 6 kertaa. Töihin vaa rasioihin jääkaappiin ja vähän kylkeen kasviksia ja riisiä.

Ei tuo muovirasiassa säilöminen ole mikään pahahomma, vaihtoehtona olisi mulla hakea kaupasta jotain eines(=jänne,nahka,roipe-paska)lihapullia tai syödä ylihintaisessa lounasravintolassa. Ei lounasraflassakaan vikaa ole, mutta silloin tulee helposti syötyä liikaa kun siitä "kerran" on maksettukin.

Ei tuo muovirasiassa säilöminen ole mikään pahahomma, vaihtoehtona olisi mulla hakea kaupasta jotain eines(=jänne,nahka,roipe-paska)lihapullia tai syödä ylihintaisessa lounasravintolassa. Ei lounasraflassakaan vikaa ole, mutta silloin tulee helposti syötyä liikaa kun siitä "kerran" on maksettukin.

Itsellä kanssa lipsuu herkästi tähän. Kerran jos parikin olen dieetannut ilman kaloreiden laskemista. Paino kyllä putoaa, ei siinä. Sitä jää vaan sellaseks laihaks läskiks. Tämä siis ennen kuntosaliharrastusta. Nyt kun olen parikin kertaa koittanut dieetata kuntosaliharrastuksen kanssa niin syön sitä tervettäkin ruokaa sitten liikaa ja paino ei laske, ennemminkin nousee. Lihaksena se ei kuitenkaan sitä tahtia tule ja tavoitteena muutenkin saada fläsä pois, ei lihasta lisää (toistaiseksi).

Ei kai se nyt mikään vitsi ole, että muovista irtoaa kemikaaleja ruokaan, kun sitä muoviakippoa lämmitetään. Se ei vaadi hirveetä panostusta, että hankii vaikka BPA free kippoja.

Ei kai se nyt mikään vitsi ole, että muovista irtoaa kemikaaleja ruokaan, kun sitä muoviakippoa lämmitetään. Se ei vaadi hirveetä panostusta, että hankii vaikka BPA free kippoja.

Kyllä se nyt kohtalainen vitsi on... tuosta kun kerran rykäsee salille Turun keskustan savusumun läpi, niin saa jo yhdellä sisäänhengityksellä kroppaansa enemmän myrkkyjä, kun muovikipoista ruokaansa irrotettua koko elinaikanaan. Tämä on just tätä nykyään yleistä kaksinaismoralismia / hölmöläisten peiton jatkamista, että otetaan yhdestä päästä pois, että saadaan toiseen lisää... istutaan porukalla tupakkakopissa, mutta muovipullosta ei saatana juoda.

Joskin jos vaan mahdollista, niin omalla kohdalla ihan vaan mukavuussyistä en syö enkä yleensä myöskään lämmitä ruokaani muovikipossa vaan laitan ensin lautaselle. Kemikaalien irtoamiseen se tapa tosin ei liity mitenkään.

T-101 sen sanoi, toi muovirasioiden välttely tai pelkääminen on kyllä kipeetä saivartelua.

esim. näin duunissa mua ei hirveästi häiritse ajatus muovirasioihin pakattujen eväiden terveellisyydestä, enemmän häiritsee toi viereiseltä jarrudynolta tuleva pakokaasu kun ajetaan 20v vanhan kuorma-auton jarruja, pakoputkesta ei tule muuten mitään kukkasia.

^ehkä se pointti on nimenomaan siinä, että sä olet lukenut hiukan liikaa? Mä en edes tiedä mitä toi on.. Tieto lisää tuskaa ja kaikki täällä kuollaan loppujen lopuks kuitenkin :piis:

Teinpäs nyt sitten 4 eri ruokalajiketta valmiiks ja laskeskelin kalorit. Yhteensä 14 rasiaa 200-500Kcal alueelta + leivät. Hidasta ja kömpelöä touhua tuntuu olevan, kun ei ole ennen noin pitkäksi aikaa moista tehnyt. Ehkäpä tuossa sitten myöhemmin kehittyy nopsemmaksi. Laskeminen ei tuntunut kauhean luontevalta, vaikka aiemmin olen päiväkohtaisesti kaloreita laskeskellut. Nyt tosin etuna jo se, että tiedän 4 eri aterian kalorit per 100g. Ihan joka kerta en ala näin tarkkaan laskemaan, kun ei aika riitä. Mahdollisimman tarkasti kuitenkin.

Mä teen yleensä viikonloppuisin ison satsin ruokaa ja laitan pakkaseen. Yleisimmin tulee tehtyä lihaa tai kanaa. Salaattia teen päivittäin ja lihat sitten kaapista. Lisäksi tietysti esim. riisiä riippuen siitä, kuinka paljon syön hiilareita. Mun mielestä on helpointa tehdä iso määrä kerralla ja laittaa rasioihin. En jaksa tehdä ruokaa joka päivä. Käytän sen ajan mielummin vaikka treenaamiseen tai lasten kanssa oleskeluun.

2-3pv safkat tulee tehtyä aina kerralla, vituttihan se ennen ku joka päivä joutu uuden satsin tekee sillei et siitä riitti viel seuraavaks päiväks töihin. Monesti oon harkinnu että vois tehä jopa useemmalleki päivälle, mut hieman arveluttaa et jos tollei esimerkiks viikolleki tekee kerralla ruokaa ni miten helvetisti sitä lihaa saa oikein paistella? Itellä on semmone 400g/päivä aika normi ni on aikamoinen annos koko viikolle paisteltavana :D

Ja teille bisfenoli-a/estrogeenipeikosta kärsiville tiedoks et sitä ruokaa on mahdollista tehä/lämmitellä/sulattaa ilman mikroakin ;) Kun ei sitä kaivattu 70-luvulla ni miks se pitäs olla ehdoton nytkään? Oma mikro levis viime kesänä jollon rupesin miettimään et mihinkä vittuun sitä oikeen ees tartten ku on uuni vieressä ja sille paistinpannu, kattiloita ja pari vuokaa. Kokeilin pari viikkoa miten sitä oikein pärjää ja en oo sen jälkeen mikroa kaivannu kertaakaan, tuntuu et ruoka jopa maistuu paremmalta kun joutuu vähä öljyä laittaa pannulle ennen sulatusta&lämmitystä ;)

Vaikka aiemmin olinkin kaloreita laskenut niin menin laskemaan vähän sekaisin sitten noita. En kuitenkaan niin aktiivisesti niitä ole laskeskellut, lähinnä kokeillut pariin otteeseen. En muistanut laskea vettä mukaan tms. Honasin siinä sitten, että kannattaapi varmaan laskea ennen paistoja ja keittelyitä meittin tapauksessa : P Toinen ongelma kalorilaskemiseen tottumattomalle saattaa olla se oma ruokavalio: Itselle tulee kaloreita kohtuu vähän. Tein juuri 9 kipollista ruokaa kaappiin ja 3 pussia leipiä. Tuohon käytin 2h-3h. 3 eri ateriaa: Kukkakaalilihamuusi, kanafetasalaatti ja seitiä paistettuna pannulla + salaattia ja raejuustoa. Yhteiskalorit kaikkinensa vain jotain 3000-3500Kcal. Pitänee alkaa duppaamaan rasvaa reippaasti joukkoon. Rahkalla voisi korvata yhden aterian myös, marjoja vaan sekaan. Pitäis kuitenkin saada edes 300Kcal minimissäänkin aterialle. En tarkoita, että söisin 6*300Kcal=1800 per päivä, enemmän sitä menee, mutta minimissään yhdellä aterialla olisi tuo 300Kcal.

Tilasin myös prodejauhoja nelisen kiloa. Ajattelin käyttää hätävarana jos joskus ei pääsekään syömään tms. Eli kiskon n. 300Kcal edestä sitten hätätapauksessa prodejauhoja (3 annosta). Muuten mussutan noita sitten aterioilla jos kalorit meinaa jäädä vajaaksi, mutta kuitenkin vain max sen 1-3 annosta päivässä mikä on suosituskin. Eikait tuossa mitään ongelmaa vaikka täyttää prodejuomalla hätävarana aterian? Hyvin harvakseltaan siis tulee tällaista tehtyä. Parempi kai täyttää puuttuva ateria prodejuomalla kuin olla syömättä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom