Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kariko sanoi:Meni taas aloittelijan pää sekaisin :( , kommentteja?
SannaK sanoi:Ja siinä vaiheessa kun rasvalla nostettiin kaloreita, paino itseasiassa laski.... tästä ilmiöstä olen joskus kertonutkin palstalla.
lentoemo sanoi:Olisi mielenkiintoista kuulla tästä hieman lisää.. En muista lukeneeni aiempia kirjoituksia aiheesta..tainnut mennä aikalilla ohi minulta.
lentoemo sanoi:Tässä kun itse pähkäilen, että syönkö enemmän hiilareita(200g-->) ja vastaavasti rasvaa sitten vähemmän, vai nostanko rasvat tuonne 30E% ja lasken hiilareita hiukan alemmas.
SannaK sanoi:Riippuu tietenkin siitä, miten paljon treenaat, teet aerobista, onko tavoitteesi painonpudotus vai lihasmassan hankinta. Perinteinen (vanhanaikainen?) tapahan on pitää rasvat matalalla (alle 20 E-% ?), proteiineja sopivasti (n. 2g/painokilo) ja loput energiantarpeesta kattaa hiilareilla.
Voithan kokeilla myös jaksottaa näitä hiilari/rasva -päiviä kuten noissa em. threadeissä on esitetty. Kaikkea kokeilleena kokeilen nyt itse taloudellista ja helppoa vanhanaikaista tapaa... jolloin rasvojen kanssa saa silloin olla tarkkana, mutta massu täyttyy ja jaksaa hyvin. Jotenkin vain on mukavampaa syödä näin kuin aamusta iltaan paistia, öljyä ja salaattia.
lentoemo sanoi:Kiitokset noista linkeistä! Tuolle hiilari/rasva-päivä jaksotuksille en taida alkaa. Tällä hetkellä ajankohtaisena on rasvanpoltto/painonpudotus. Treeniä kolme kertaa viikossa, ja päälle aamuaerobiset reippaasti kävellen n. 50-60min. viitisen kertaa viikossa tai sitten treenin päälle n. 30min. juoksua, riippuen aikatauluista. Minäkin kuulun tähän ryhmään, jotka tekee aerobista ihan liikaa! :D Tosin tuo määrä, jonka nyt olen suunnitellut, ei ole enään lähelläkään niitä määriä, joilla tein vielä syksyllä. Ja kyllä sen niillä lenkkimäärillä huomasikin sitten, kun mitään muutoksia ei kropassa juurikaan tapahtunut, kaikkein vähiten painon suhteen.
Ihan huomioon otettava seikka dieettiä suunnitellessa on, että en pysty syömään viljatuotteita, kaurapuuroa lukuunottamatta, ilman vatsaoireita. Sama homma on maitotuotteiden kanssa. Ainoa maitotuote, jota vatsa kestää on laktoositon maitojuoma. Eli valiosta on karsittava niin raejuustot kuin rahkatkin, edes HYLA-tuotteita ei kestä syödä. Olen ajatellut, että jos nostaisi rasvat tuonne 1g/paino-kg, proteiinit vaikka 2,2g/paino-kg ja loput ottaisi sitten luonnollisesti hiilareista..