Sekavan elämänvaiheen sekavia ajatuksia
Meidän jokaisen pitää kulkea polkuamme, kohti toista kohtaavaa, suuntaan elämän.
Kokeilemisen arvoisen asian tunnistaa viimeistään sitä kokeiltuaan.
En halua kääntää avaintani ennenkuin olet asettanut sen sielusi lukolle.
Onko naamion kasvoillasi tarkoitus estää minua näkemästä ettet näe itseäsi?
Sanoit olevasi, en tunnistanut sinua siksi, kumpi meistä tuntee sinut huonommin?
Olen kateellinen ajalle, jolle antaudut kokonaan.
Aloite väärästä syystä ei tuomitse onnistunutta tekoa.
Se mitä olet itsellesi, ei vedä vertaa sille mitä olet minulle. Se mitä olen minulle, rikastuu sille mitä olen sinulle.
Jos auttaisin sinua löytämään itsesi, voisitko koskaan antaa sitä anteeksi?
Torjutko itseäsi näkemästä sitä, mitä sinusta on kuoriutuva alta?
Tietämisen hetkellä kaipasin epävarmuuttani, epävarmuuden hetkellä halusin tietoa, epäröin epävarmuuttanikin.
Pelini kanssasi, olikin ansani minulle. Se millä yritin pyydystää sinut, olikin pyydystävä minut.
Haluat ymmärtää mutta pakenet sitä ymmärtämättömyyden suojiin.
Mies, miksi pelkäät kun näet toisessa miehessä enemmän naista kuin olet tunnustanut itsestäsi?
Miksi en halunnut näyttää niitä puoliani, joiden hurmaama olit ensi hetkestä alkaen?
Luovutit luovuutesi maalliselle mammonalle. Annoit henkisyytesi uskonnolle, jota et tunnusta.
Järki ei anna uskoa, uskotta menettää elämää, uskossa on sokea sille.
Kuka kohtaloni määrää sattumien summaksi?
Jos kaikella merkittävällä ei olisi tarkoitusta niin mistä tietää ne, joilla on, ja niiden tarkoituksen?
Montako kertaa minun pitää uskoa oppineeni sama läksyni?
Määrittelemällä muita, löydät itseäsi, tavoittamatta muiden todellisista olemusta.
Miksi se, johon ajaudun kerta toisensa jälkeen, on sitä, jota huomaan vähiten.
Voiko toivon säilyttää uskon mentyä? Jos voi niin miten sen erottaa itsepetoksesta?
Miksi se, josta yritän eniten pitää kiinni, on se, jonka menetän siitä syystä?
Jos yksi elämä katoaa, joku jäänee kaipaamaan. Jos kaikki elämä tuhoutuu niin jääkö mitään kaipamaan?
Mielikuvituksettomuus estää yhden jakamisen moneksi.
Elämä on palapeli, jossa hakemattasikin, löydät paloja, joita et tiennyt olevan olemassakaan.
Se, jonka löytää etsimättä, voi muuttaa elämän.
Elämän etsiminen esti sen löytämisen.
Oikeista syistä voi tehdä vääryyksistä suurimmat.
Järki löytää syylle seurauksen silloinkin kun sitä ei ole.
Järkeni kielsi sieluni ja samalla minut.
Väärä usko on oikean uskon määrittämä.
Oikean löytää absoluuttisen oikean hämärryttyä.
Lupauksista vaikein - olla oma itsensä.
Tasaisesti kaikkea - ei koskaan mitään.
Neuvot, joita et antanut, joita kuitenkin noudatin, veivät tielle, joka ei johtanut mihinkään.
Neuvot, jotka annoit, joita en noudattunut, veivät eteenpäin.
Voiko valehdella tietämättä totuutta?
Se, mitä annoit, ei ollut mitään verrattuna siihen mitä sain.
Masennuksen hoito lääkkeillä on kuin sydänleikkaus jakoavaimella.
Matka haluttuun suuntaa tarkoituksetta voi olla tuloksellisin.
Uskosi kielsi sen mikä oli olemassa minulle uskotta.
Järjettömin kysymys: mitä järkeä.
Jos haluaa kirjoittaa järjelle niin kirjoittaa järjellä järkevää. Miten kirjoitat silloin kun haluat tavoittaa syvempää?
On lapsellista olla tekemättä lapsellisia asioita lapsellisuuden takia.
Kasvattaminen estää kasvamista.
Miten maailmankuvan puolikkaalla voi edes yrittää mallintaa todellisuutta? Kuinka usein länsimainen tiede tavoittaa edes sen puolikkaan?
Asiat tapahtuvat nyt, myöhemmin tai ei koskaan - tässä elämässä. Seuraava on uusi mahdollisuus, kuolema avaa oven tulevaan.
Kuinka voit ottaa kolikosta vain toisen puolen? Niinpä, mutta onnistut silti tekemään elämässäsi niin.
Voittosi oli samalla myös tappiosi. Huomaat sen vielä jonain päivänä, toivottavasti.
Moraali - elämää ymmärtämättömän ihmisen selitys ja tekosyy. Selitys, jonka alla pääseminen on hänen vapautuksensa.
Uskonnot - suurin este luonnolliselle inhimillisyydelle?
Miten määrittelet oikean ja väärän ilman uskomuksiasi? Osaisitko tehdä oikein ilman lakeja? Voiko tehdä oikein jos se olisi vääryyttä lain tai uskonnon perusteella?
Hallitsemisen tarpeesi aiheuttaa hallitsemattomuuden tunteesi.
Rakastit vihaasi vihaten rakkautta.
Rakkaus, entinen pahin vihollisesi, onkin nyt paras kaverisi ja elämäsi perusta. Vain yksi todellinen tunne - rakkaus - ja sait kaikki vastauksesi.
Haluni esti minua saavuttamasta haluamaani. Kuuntelin sydäntäni saavuttaen asioita, joita en tiennyt edes haluavani ennenkuin olin ne saavuttamaisillani.
Elämäni paras hetki on tämä jota koko ajan parhaillaan elän. Ilman tätä hetkeä ei olisi muistoja eikä mielikuvitusta.
Ihmismielen mielettömyyden tiedostaminen on alku tietoisuudelle.
En yhtään ihmettele jos kykenisit tuhoamaan elämää ja jopa elämiä. Miksi suurin osa herää vasta kun olet niin tehnyt? Silloin voi olla liian myöhäistä - sinulle.
Voisitko lopettaa kuolleiden palvomisen ja arvostaa heitä jo heidä elossa ollessaan?
Miksi kuolema on uutisoimisen arvoinen? Eikö elämä ole arvokkaampaa?
Kuolemattomuutta janoavat ovat jo nyt kuolleita eläessään. Kun saa kuolemattomuuden niin ihmettelee miksi sitä pitää tavoitella kun se kerta kaikilla on.
Kuolemalla pelotellaan ja hallitaan. Mitä pelättävää luonnollisessa elämän kiertokulussa on?
Ehkä elämääkin enemmän olen pelännyt totuutta. Kuolemassa oli toivoni valheessa eläessäni.
Sinuiksi tuleminen oman kuoleman kanssa antoi mahdollisuuden elää täysillä. Kuoleman portteja kiipeilleenä on onnellinen että ne olivat tarpeeksi korkeat.
En osannut olla keskellä, vaikka olin molemmat laidat kolunnut ja vaikka te niin halusitte. Minulle riittää pelkkä oleminen.
Usein sinusta tiedetään enemmän kuin haluat itsellesi myöntää muiden tietävän.
Usein se, ettet ole varma saamistasi vastauksista, antaa enemmän, kuin uskosi sokaisemat sanat.
Tuhoaminen on helppoa ja siihen pystyy kuka vaan. Nautin todellisista haasteista - luon uutta.
Maailman parantaminen on helppoa, riittää kun muutat itsesi. Se säteilee kyllä muihinkin. Jos säteilet hyvää oloasi kahteen muuhun ja he molemmat säteilevät samaa vaikkapa vain kahteen muuhun niin ei siinä montaa kierrosta tarvita ja koko maailma on käyty läpi. Sama toimii valitettavasti myös pahan olon levittämiseen.
En voi koskaan kiittää sinua enempää kuin tietämällä sanomatta että tunnet samoin. Elämä toi sinut hetkeksi lähelleni - sain ikuisuuden kanssasi. Sielusi toi rakkauden sanoman - tiedän omani tekevän samoin sinulle. Miksi silti haluaisin kuulla sen sanoin tietäen etteivät sanat koskaan pääse lähellekään todellisuutta. Ainoa, mitä voin sinulle sanoa: minä voin, aina ja ikuisesti.