Rullaluistelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu
Aloitin tänään rullaluistelukauden! Luistelin 12km ja se tuntu selässä aika ikävältä. Mulla ei oo ollu kyllä mitään ongelmia selän kans.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by tommy77
Aloitin tänään rullaluistelukauden! Luistelin 12km ja se tuntu selässä aika ikävältä. Mulla ei oo ollu kyllä mitään ongelmia selän kans.

Piti hetken aikaa miettiä, että mistä tässä oikein on kysymys? No eiköhän se selkä ala tottua siihen luisteluun muutaman kerran jälkeen. Sama vaiva on itselläkin ollut. Enpä osaa tyhjentävämmin vastata... Rankempien Mave/Kyykky päivien jälkeen en ihmettelisi ollenkaan jos pientä tukkoisuutta ilmenee.

Itse kun ennen pelasin jääkiekkoa saattoi selkä olla kesken treenin ja treenien jälkeen kipeänä , joka johtui varmaan jatkuvasta jännityksestä selässä . Valmentaja sitten sanoi myöhemmin että selkä pitää välillä muistaa päästää suoraksi että ei kipeydy niin helposti .

Mullakin on alaselkä aina ensilenkkien jälkeen ihan paskana tyylin en tiennytkään, että mulla on tuolla ja täällä lihaksia :), mutta kyllä se ajan oloon helpottaa. PArin lenkin jälkeen ei tunnu enää missään.

Missä päin Suomea pääse jo rullailemaan? Täällä Helsingissä en vielä kyllä uskalla heittäytyä baanalle.

Rullaluistelu on muuten helvetin hyvää aerobista reeniä. Mä kun en tuhon juoksenteluun ole koskaan lämmennyt. Vielä kun ottaa sauvat mukaan, niin yläkroppakin saa kyytiä.

Originally posted by nirks
Missä päin Suomea pääse jo rullailemaan? Täällä Helsingissä en vielä kyllä uskalla heittäytyä baanalle.

Miten niin ei Helsingissä pääsisi rullailemaan??? Itse aloitin viime viikolla ja hyvin kulkee, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. Hiekat on lakaistu melkein joka paikasta.

No mun kotikulmilla Kampissa ei vielä ainakaan uskalla lähteä painattamaan. Täytyy varmaan ottaa vehkeet kainaloon ja suunnistaa Töölönlahdelle, jos se olisi jo pyyhitty.

Originally posted by tommy77

Oot luistellu liian kyyryssä? :)

Originally posted by nirks
Missä päin Suomea pääse jo rullailemaan?
Kyllä täällä Kajaanissa jo pääsee rullaileen. Hiekat on lakaistu pois ja ekat lenkit käyty rullaileen.
Mutta mutta... sais vaan sataa kunnolla niin huuhtoutus tuo pikku pöly, etc. roska pois.
Ois kans ihan kiva kun ois kunnon asvalttia täällä. Ei mitään sileintä mahdollista pintaa ole täällä, plus sitten ne tiehöylän raapimat urat. :curs:

Originally posted by Stu
Miten niin ei Helsingissä pääsisi rullailemaan??? Itse aloitin viime viikolla ja hyvin kulkee, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. Hiekat on lakaistu melkein joka paikasta.

No ei ainakaan Itä-Helsingissä. Tänään juuri testasin. Hiekkaa lakaistu satunnaisesti ja kadut nyt muutenkin täällä Vantaan rajalla on mitä on. Sit viel nilkat ihan paskana, vaikka tosi lyhyen siivun pyristelin hiekan keskellä. :curs:

Niistä sauvoista vielä...

Rullaluistelu on kyllä helvetin hieno keksintö :worship:

Monet kesät on sitä tullu jo harrastettua mutta nyt ajattelin ottaa vielä sauvat mukaan eli kysymys kuuluu: onko rullaluistelu sauvat jotenkin erilaiset vai onnistuuko homma jos ottaa nurkasta "mummon" kävely sauvat ja lähtee baanalle vai pitäisikö investoida oikeen pro-vehkeisiin?

Elikkä kokemuksia...

Ankka,

Missä päin Kajaania olet lenkin jo heittänyt? Mä olen kovasti yrittänyt syynätä noita teitä, mutta en ole vielä uskaltanut lenkille lähteä, ettei joudu paljoa kiertelemään jotain huonoja pätkiä! :confused:

Sauvat saapi olla aikas paljon pidemmät kuin kävelysauvat. :)

Hehe, toi oliki hyvä neuvo heti tähän alkuun :thumbs: Enpä tullu yhtään ajatelleeks et ne on tosiaa aika töpöt ne kävelykepukat.

Mietinpä vaan, että kuinkahan hyvin niitä sitte löytyy tällaisesta perusurheiluliikkeestä. Ei viittis hirveesti ruveta metsästämään :)

Originally posted by Tolppa
Mietinpä vaan, että kuinkahan hyvin niitä sitte löytyy tällaisesta perusurheiluliikkeestä. Ei viittis hirveesti ruveta metsästämään :)
Ne on ihan peruskamaa jos on rulliksiakin myytävänä. Hirveen hintaset ne kynnolliset kyllä on...

Originally posted by akki
Ankka,
Missä päin Kajaania olet lenkin jo heittänyt? Mä olen kovasti yrittänyt syynätä noita teitä, mutta en ole vielä uskaltanut lenkille lähteä, ettei joudu paljoa kiertelemään jotain huonoja pätkiä! :confused:

Tuossa tuo tien pätkä mikä kiertää lohtajaa... perseestähän nuo kadut on täällä, mutta minkäs teet.

Viime kesänä sain oikein lähikontaktin niihin paskakatuihin, kun kaaduin niihin tiehöylän jyrsimiin uriin! Jäipä jalkaan ikuiset arvet, mutta minkäs teet... :( Taidanpa vielä kuitenkin malttaa mieleni ja odotella, että saavat parempia pätkiä lakaistua, aika lyhkänenkin se Lohtajan kiekka...

Mä ostin toissa kesänä sauvat ja ne maksoi silloin n.250 mk. Ja hyvin on kestäneet. Kannattaa ostaa. Saa treenin tosi paljon lisää potkua ja käsivarret tykkää

Nostetaanpas threadia ylöspäin, kun ovat nuo kadut taas mukavasti kuivuneet...

Onko muita luistelijoita vielä linjoilla? Itse olen jo muutaman lenkin ehtinyt polkea, ja kyllähän on mukavaa taas puolen vuoden tauon jälkeen. Nyt, kun on sykemittarikin tullut hommattua, ei voi kun ihmetellä, miten tehokasta tuo luistelu on. Kolmen vartin lenkillä keskisyke huitelee sellaisissa lukemissa, että kuntopyörässä vastaavaa ei jaksa pitää kuin muutaman minuutin.

Kiristelyinto ja -tehokin kasvaa moninkertaiseksi, kun saa potkia luistimilla sen sijaan, että tahkoaisi sitä yhtä ja samaa fillaria siellä hikisellä salilla.

joo, innokas luistelija täälläkin päin, olis vaan uusien luistimien osto edessä.
kenelläkään vinkkejä minkälaisiin sitä satsais?

Suositut

Back
Ylös Bottom