Ruk

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tanu sanoi:
Ja mitä hyötyä tosta RUK:ista on?

Hyödystä?? en tiedä, mutta ehdottomasti kokemuksen arvoinen 18 viikkoa. Intin parasta aikaa... Suosittelen.

Olin KRH:n tulenjohtolinjalla kurssilla Patria 199. Mukavaa aikaa, lukuunottamatta yhtä reissua joilla uni jäi "hieman" vähiin. Tulipahan vaihtelua kun suoritti asepalvelusta kolmessa eri paikassa :D

K-225 AURA, Pionk

Pioneereil oli muuten eniten metsää ja pisin joha :whip:

Haminan talvi: Joka leirillä satoi vettä ja luntaa. Eli oli ihan saatanan kylmää..

Parhaiten mieleen jäin yth3:lta operaatio missä parin sissin kanssa 5km marssi vihollisen tukikohtaan, siellä pioneeritiedustelu, marssi takas (50cm umpihankea..) perillä oltiin 10 vaille 7 aamulla, sit alko hyökkäys jota lähdin johtamaan koska tiesin reitin (perässä pionk, kirves ja sissi) kun päästiin tukikohdan eteen pioneerit hyökkäs eka, teki PuRa:lla aukon miinoitteiseen ja sit lähti koko porukka liikkeelle. Tais olla jotain 48h ettei ees tullu misään teltassa käytyä.

Joha: Kaikki tiet jäässä, ei hiekoitusta.. 85 km mistä 30km täpö, loput tst-varustuksessa. lähettiin ma aamuna ja perillä keksiviikkona 6 aikaan aamusta. Paras kohta oli kun (johtuen niistä sateista kaikki paikat tulvi) jossain siellä majuri ajo meijän ohi tiellä missä oli 40 cm vettä -->lantikka ojaan majuri ulos ja sukeltaa naama edellä jääveteen. Tuo motivoi joukkoja jos mikä :rock: auton kiskominen takaisin sit jo vitutti enemmän.

Ruk on ihan jees paikka, parhaita on leirit(Yth:t), jack up, kannaksen reissu, yhteishenki.

inttijuttuja:wanha: ...

Orange sanoi:
K-225 AURA, Pionk

Pioneereil oli muuten eniten metsää ja pisin joha :whip:

Haminan talvi: Joka leirillä satoi vettä ja luntaa. Eli oli ihan saatanan kylmää..

Parhaiten mieleen jäin yth3:lta operaatio missä parin sissin kanssa 5km marssi vihollisen tukikohtaan, siellä pioneeritiedustelu, marssi takas (50cm umpihankea..) perillä oltiin 10 vaille 7 aamulla, sit alko hyökkäys jota lähdin johtamaan koska tiesin reitin (perässä pionk, kirves ja sissi) kun päästiin tukikohdan eteen pioneerit hyökkäs eka, teki PuRa:lla aukon miinoitteiseen ja sit lähti koko porukka liikkeelle. Tais olla jotain 48h ettei ees tullu misään teltassa käytyä.

Joha: Kaikki tiet jäässä, ei hiekoitusta.. 85 km mistä 30km täpö, loput tst-varustuksessa. lähettiin ma aamuna ja perillä keksiviikkona 6 aikaan aamusta. Paras kohta oli kun (johtuen niistä sateista kaikki paikat tulvi) jossain siellä majuri ajo meijän ohi tiellä missä oli 40 cm vettä -->lantikka ojaan majuri ulos ja sukeltaa naama edellä jääveteen. Tuo motivoi joukkoja jos mikä :rock: auton kiskominen takaisin sit jo vitutti enemmän.

Ruk on ihan jees paikka, parhaita on leirit(Yth:t), jack up, kannaksen reissu, yhteishenki.

inttijuttuja:wanha: ...

K225 Aura, 1.K

Meillepä sanottiin, että 1.K:lla oli eniten leiriaamuja. En kyllä jaksa alkaa kinastella sun kanssas siitä, sä voitit.

Aika leppoisa talvihan toi oli, mutta tiedän: inttijutut on aina ^10.

RUK oli hieno kokemus loppujen lopuks niin kuin 99% sen käyneistä sanookin. Kurssijuhla ei ole sitä mitä siitä sanotaan: mielestäni ryyppäysreissu "hienoilla" vaatteilla.

Jotkut ei kotiudu koskaan.

azzyyr sanoi:
Hyödystä?? en tiedä, mutta ehdottomasti kokemuksen arvoinen 18 viikkoa. Intin parasta aikaa... Suosittelen.
Olettaen että alkupalkka on noin 2500e/kk. Pääsisit kesällä pois armeijasta ja muutoin vasta talvella, tämä aiheuttaa sen että opinnot myöhästyvät jopa 6kk:lla, eli 6x 2500e = 15000e. Tämä on todellakin varmasti koko rahan arvoista lystiä, kykkiä metsässä ja karjua alokkaille. Rrrrrrrright.

Huppe sanoi:
Olettaen että alkupalkka on noin 2500e/kk. Pääsisit kesällä pois armeijasta ja muutoin vasta talvella, tämä aiheuttaa sen että opinnot myöhästyvät jopa 6kk:lla, eli 6x 2500e = 15000e. Tämä on todellakin varmasti koko rahan arvoista lystiä, kykkiä metsässä ja karjua alokkaille. Rrrrrrrright.
-verot

Ihan sama kuin se, että raadat perse ruvella tuon 2500 euron edestä ja kuitenkin tuhlaat sen johonkin joka kestää maksimissaan viikon. Mitä järkeä siinä on.

Aina voi laskeskella, että rahaa menettää missä vaan. Silti tosielämässä se on niin, että sitä on lähes aina liian vähän, ja kun sitä on niin sen käyttää useimmiten johonkin, mitä ei edes ole tai muista enää kuukauden päästä.

Sen takia on ihan turha esim. sanoa RUK:a turhaksi, muita syitä sitten voi itse kultakin löytyä. Mun mielestä toi raha on paskin perustelu. Samalla voi sitten laskea sitä, paljonko amiksen käynyt tienaa sinä aikana, kun toinen opiskelee. Saa vielä monella alalla niin kovan etumatkan, että ei ihan parissa vuodessa kurota umpeen.

En itse ole edes RUK:a käynyt, mutta loppujen lopuksi intissä oli niin kivaa, sai parempia kavereita kuin opiskelupaikasta ja voi sanoa siitä olleen jopa hyötyä, että ei yhtään haittaa se "ylimääräinen" 6 kuukautta. Eikä se edes mun opintoja hidastanut. Mulla on nyt menny 6 kuukautta tekemättä mitään. Oon enemmänkin selannut pakkotoistoa, kuin tehnyt kouluhommia.

Huppe sanoi:

Katkeraa puhetta, eivät tainneet rahkeet riittää ko reissuun aikoinaan :D

Samalla perusteella jokainen opiskeluaikana juotu oluttuoppi maksaa vähintäänkin useita kymmeniä euroja. Jos senkin ajan olisi käyttänyt lukemiseen niin valmistuminen ja työnsaanti 2500€ alkupalkalla olisi nopeutunut vähintään 6-12 kuukaudella. Samoin kesälomat, joulupyhät ja muu turha tulee Tosi Opiskelijalle[tm] kalliiksi, tuonkin ajan kun voi käyttää omaehtoiseen opiskeluun ja tentteihin.

azzyyr sanoi:

14. Ja RUK:ssa ei oo mitään vikaa, mutta Hamina. Ai että.

Jos joskus eksyn autolla ympyräkaupungin keskustaan, niin pidän kyllä huolen siitä että vauhti ei laske alle 120. :)

Parin kuukauden päästä olis esillä! Toisaalta nuo AUKit ja RUKit ei saa meikältä vieläkään pointseja! Toisin sanoen, ei vaan kiinnosta niin paljon!! Miksi se sitten minua muuttaa jos käyn AUKin tai RUKin! Tulevaan työpaikkaan se ei vaikuta, koska olen pidetty siellä ja kaikki minut tuntee ja hoidan hommani tunnollisesti!

Elikkäs kaksi vaihtoehtoa:

1. Jään AUK, koulutan jotain "motivoitunutta" porukkaa, rynnitään metässä sateessa ja paskassa vielä toiset 6kk, päivärahalla 8e ja jotain per päivä!?

2. Tulen kesällä kotiin, kotona odottaa ajoa uusi moottoripyörä, menen töihin ja tienaan tuon saman päivärahan jo puolessa tunnissa! Tai jos en pääse töihin, liitolta tulee työttömyysrahaa se 1ke kuukaudessa käteen?!

Jokainen voi päätellä miten teen..!! :)

Eikös se sitten ole muutenkin aika selvää, että sun ei edes pitäisi mennä AUK:uun jne, jos ajattelet noin. Tosin huomattava enemmistö (90%?) johtajakoulutukseen "nakitetuistakin" loppujen lopuksi pitää sitä oikein mukavan.

K202 RAJA, 1.K

+ Loistavia kavereita, joita ikävöi vieläkin
+ Paljon eri koulutustaustalla olevaa porukkaa ympäri Suomen
+ Lauri Törnin nimi siinä taulussa pohjakerroksessa, numeron 147 kohdalla
+ Rentoa ja vittumaista yhtäaikaa
+ Lumisadetta ja viimaa
+ Varsin persoonalliset kouluttajat

- Olin ihan liian pentu koko armeijaan, nyt saisin VIELÄ enemmän irti :)
- Kurssijuhlassa kipeänä
- Hamina ja jäännöslopukkeeton murre
- Olisin saanut olla paljon paremmassa kunnossa

Hetkeäkään en vaihtaisi pois.

Sisäkuria ei RUK:ssa ole. Eikä mitään vahvuuslaskentoja. Kuulin yhdestä, joka punttasi koko viikonlopun, eikä jäänyt kiinni, nappulan mukaan oli vaan sotkussa :) Toisaalta, mikä sisäkurissa menetetään, se metsässä takaisin otetaan.

RUK:n kannattaisi järjestää maksullisia kurssimuisteloviikonloppuja, varmasti tulisi porukkaa. Maneesilla otettaisiin häppää ja muisteltaisiin.

Vilenin Herttua sanoi:
Kuulin yhdestä, joka punttasi koko viikonlopun, eikä jäänyt kiinni, nappulan mukaan oli vaan sotkussa :)

Tämä varmaan oli se kuuluisa kaverin kaveri :D

Tanu sanoi:
Parin kuukauden päästä olis esillä!..........käteen?!

Varmaan aika harva siellä rahan takia käykään...

BadHair sanoi:
Varmaan aika harva siellä rahan takia käykään...
Vihaan metsää ja olin aivan väärällä asenteella koko armeijassa ja jouduin väärän komppaniaan. Kunnon mestoilla olisi varmasti ollut positiivisempi kokemus, mutta vihalla muistelen inttiaikaa vieläkin. Onneksi se on ohi ja kertauspyyntöä ei ole tullut, "kop kop".

Tanssiva Rosvo sanoi:
Tämä varmaan oli se kuuluisa kaverin kaveri :D

No, paljastetaan että samassa komppaniassa ja viereisessä joukkueessa, eli oikeassa olet :D Yhden hänen tupakavereistaan tunsin, kertoili että sinne se lähti emäntää polkemaan viikonlopuksi eikä oo miestä näkyny. Selkeät ohjeet oli antanut siitä, mitä sanoa milloinkin jos kysytään. Etteikö RUKissa muka opi johtamista :)

Vilenin Herttua sanoi:
Sisäkuria ei RUK:ssa ole.

Meillä oli Viestikomppaniassa. Sisäkuria päiviteltiin jopa muiden komppanioitten taholla. Pääteltiin, että tällä a) kompensoidaan vähäisiä metsäaamuja b) kyseisen kurssin varusmiesjohtajat olivat todella syvältä johtavia.

OutOfShape sanoi:
Meillä oli Viestikomppaniassa. Sisäkuria päiviteltiin jopa muiden komppanioitten taholla. Pääteltiin, että tällä a) kompensoidaan vähäisiä metsäaamuja b) kyseisen kurssin varusmiesjohtajat olivat todella syvältä johtavia.

[aselajiprovo]Joo, mutta katos teillä on kahvinkeittimet metsässä, tai siinä karavaanikämpissä jolla lähdette leirille.[/aselajiprovo]

:D

Viestimies on herrasmies, mutta meillä oli tetsarit iltalomallakin...

Tanu sanoi:
Parin kuukauden päästä olis esillä! Toisaalta nuo AUKit ja RUKit ei saa meikältä vieläkään pointseja! Toisin sanoen, ei vaan kiinnosta niin paljon!! Miksi se sitten minua muuttaa jos käyn AUKin tai RUKin! Tulevaan työpaikkaan se ei vaikuta, koska olen pidetty siellä ja kaikki minut tuntee ja hoidan hommani tunnollisesti!

Elikkäs kaksi vaihtoehtoa:

1. Jään AUK, koulutan jotain "motivoitunutta" porukkaa, rynnitään metässä sateessa ja paskassa vielä toiset 6kk, päivärahalla 8e ja jotain per päivä!?

2. Tulen kesällä kotiin, kotona odottaa ajoa uusi moottoripyörä, menen töihin ja tienaan tuon saman päivärahan jo puolessa tunnissa! Tai jos en pääse töihin, liitolta tulee työttömyysrahaa se 1ke kuukaudessa käteen?!

Tee mitä lystäät, mutta mielestäni intin tarjoama johtajakoulutus oli aivan vitun hieno kokemus. Mä en ikinä miettisi asiaa, että hitsit ku oisin voinut tienata fyrkkaa vinot pinot 6kk:ssa, ajaa pyörällä ja laulaa lintujen kanssa.

Se on myös hiton hyvä, että tiedät mitä työtä aiot tehdä koko loppuelämäsi ja tiedät myös, että se paikka on varma.

En vaihtaisi kyllä hetkeäkään. Ei se tietenkään kaikille sovi, että en sitä sulle koita kaupitella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom