Ruisrock

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Nicho sanoi:
Joka vuosi joku porukasta jäänyt kiinni "salakuljetuksesta" eikä koskaan ole lippuja revitty.

Ite sain kattoa vierestä kun monelle tyypille sanottiin "Hei hei, tervetuloa ensi vuonna" kun oli löydetty puteleita laukusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Ite sain kattoa vierestä kun monelle tyypille sanottiin "Hei hei, tervetuloa ensi vuonna" kun oli löydetty puteleita laukusta.

Millä tavalla ne tulee tuola repimään sen lipun...eihän ne nyt saatana suhun saa tommosen syyn takia kiinni käydä..

Kyllä se pussikalja varmaa kannattaa tuola ruisrockissa :rock:

Kieltämättä ihmeellinen tuo Ruisrockin viinaspolitiikka. Meinaan, että kun omien tuominen kerran on kielletty, mutta kuitenkin tarkastukset on varsin löysät. Siis ideana on nimenomaan vaan katsoa, ettei sinne nyt ketään korin kanssa kävele sisään. Viimevuonna oli tilanne se, että puolet omista viinoista vein suoraan repussa sisään. Toinen puoli oli tyttöystävän käsilaukussa reilusti mehutölkissä, jonka järkkäri kyllä huomasi, mutta toivotti vaan hyvää festaria. Eli IMO jotkut minigrip säädöt menee jo vähän överiksi, ei ne ole tarpeen, mutta tottakai viinaksien säätö on osa hauskuutta täällä. :hyper:
Tukevat pohjat vaan ja onhan alueen ulkopuolellakin mukava seurustella ja kiskoa, samalla voi sitten vaikka haistella tapahtuman viinaspolitiikan sen hetkistä tarkempaa tilaa.

Nämä lipunrepimis-jutut menee ihan osastoon urbaanilegendat, viime vuonnakin hengasin itseasiassa monta tuntia porttien ulkopuolella ennen sisäänmenoa, ja ketään sieltä nyt mihinkään käännytetty. Kai sitä toisaalta jotain erityistapauksia voi olla, mutta en ole kuullut. Ja kyllähän tuollaisesta asiasta pitäisi kai sentään mainita.

Ihan ookoo festari, ja pakko turkulaisena tarkistaa, mutta viinaspolitiikka ja tuo poistumisoikeuden puuttuminen vähentää pisteitä. Omien kokemusten mukaan kyllä myös vessat kusivat juuri viime vuonna aika pahasti. Ei myöskään ikärajaa, joten teineissä kyllä löytyy, mutta ei häiritsevästi oikeastaan kuitenkaan. Tervetuloa vaan ihmettelemään kaikki pakkislaiset! :evil: Esiintyjäkaartissa ei edes tällä kertaa itsellä valittamista, vaikka varsinaisesti konemusiikkia kuuntelenkin!

Wäinämöinen sanoi:
Tukevat pohjat vaan ja onhan alueen ulkopuolellakin mukava seurustella ja kiskoa, samalla voi sitten vaikka haistella tapahtuman viinaspolitiikan sen hetkistä tarkempaa tilaa.

Ei nyt välttämättä kannata aivan naamoissa mennä jos ei saa kunnolla viinaa sisään..sit ei tosissaa oo kivaa kun laskuhumala iskee ja :urjo: tai nyt ei tartte laatankaan lentää kun tunnelma jo latistuu..

Ei oo kyllä oikeen suomalaisten festarit kun katsoo juomapolitiikkaa, taitaa olla just se turku ;)

Meikäläisellä on sellanen reilun litran minigrip hässäkkä mistä tulee letku sitten suoraan suuhun. Noita siis saa siis ihan ostaa kaupasta.

Saako tonne muuten limpparia ja vettä kuitenkin viedä..muistelen että jossain festareil (oisko ollu just ruis- tai ankkarock) jengii oli vaan tipahdellu nestehukkaan..

MJ45 sanoi:
Mun mielest siel on sellainen vartioitu alue mihin pyörät voi jättää.
Juu, sielä on semmoinen parin euron vartijoitu pyöränarikka. Voihan ne sinne puskaankin heittää jos ei sitä kahta euroa halua maksaa.

skuge sanoi:
Saako tonne muuten limpparia ja vettä kuitenkin viedä..
Ruisrockin sivuilla kerrotaan seuraavaa:
Ruisrockin festivaalialueelle ei voi tuoda omia alkoholijuomia. Alkoholittomia juomia voi alueelle tuoda muovipulloissa.
Noin se siis menee. Itse mietin, että onkohan siellä joku vesipiste, missä voi täyttää vesipulloja? Jos alueella viettää yli 12 h, niin minulla ainakin palaa aika monta vesilitraa tuona aikana. No, tuleepa järkkäreille tekemistä jos haluavat tarkistaa jokaisen repusta löytyvän vesipullon sisällön (tuskin haluavat).

Näitä juttuja lukiessa tajusin, miksi tykkään Ruisrockista. Tuo juoma- ja poistumiskielto taitavat aiheuttaa sen, että festarit ovat melko rauhalliset ja musiikki on aika tärkeässä osassa. En nyt tarkoita etteikö viinaksia voisi nautiskella, mutta itse ainakin haluan olla sen verran tolkuissani, että jaksan kuunnella kaikki haluamani bändit ja niistä jää myös jotain mieleen :)

Vein muuten tuonne silloin joskus kielloista huolimatta jokusen olutpullon reilusti repussa eikä tapahtunut mitään katastrofia (paitsi, että rahat loppuivat kesken ja päädyin myymään pulloja muille festarivieraille ruokarahojen toivossa :rolleyes: )

Parina viimeisena vuotena ainakin itse olen joutunut aika tarkan tarkastuksen kohteeksi ja reppu on käyty läpi oikein kunnolla, sekä lisäksi ruumiintarkastus. Viime vuonna vein sisään vain sellaisen 2 desin viinapullon munissa, mutta oli lähellä ettei sitäkin löydetty. Edellisvuonna yritin ekaksi varmaan kolme kertaa ja aina löysivät pullon, joten jäin hetkeksi aikaa juomaan ulkopuolelle ja yritin myöhemmin uudelleen pullo buutsissa ja sillä kertaa pääsin myös sisään. On mielestäni mennyt turhan tarkaksi tuo tarkastus. Ja hinnat on liian kovat siinä lämpimässä tölkkiöluessa. 5e/0,5l Koffia.

En tiedä johtuuko siitä, että olen yleensä mennyt alueelle sisään vasta silloin, kun ei ole porteilla enää ruuhkaa, mutta mun kohdallä järkkärit ei koskaan ole muuta kuin vilkaisseet reppuun päällisin puolin, siin avanneet repun, mutta eivät tutkineet kamoja tarkemmin, ja vähän taputelleet reppuja ja housun ja takin taskuja.

Ei mua oo ainakaan koskaan mitenkään tarkemmin tutkittu ja aina on ollu reppu täynä janojuomaa :rock:

Joo toi on täyttä pashaa että ne liput revittäis jos viinaa löytyy repusta, jollen nyt täysin väärin muista niin järkkäreil on siin vieres joku paikka mihin ne ylimääräiset juomapullot laitetaan...

Viime vuonna oltiin ja pirun mukavaa oli :) Tänä vuonna katsomaan Rammstein (Torstaina virittäydytään raskaamman musiikin tunnelmaan Hälsingissä Maidenin keikalla) :rock:

No voi helvetti, jos ei ole varaa ostaa hana-olutta, niin kannattaa mieluummin jäädä kotiin. Yhtenä vaihtoehtona suosittelen matkaa herättäjäjuhlille, sen infernaalisempaa kesätapahtumaa et löydä.

Antza sanoi:
Tänä vuonna katsomaan Rammstein (Torstaina virittäydytään raskaamman musiikin tunnelmaan Hälsingissä Maidenin keikalla) :rock:
Mulla sama homma, tosin meen jo keskiviikkona Maidenia kattomaan. Trooperista suoraan vaihto adiokseen niin ei jumanklavita :rock:. Myös suomalaiset Stam1na, teräsbetoni, kotiteollisuus, sentenced ja tietty bodomi takaa kunnon heviannostuksen.

Jos kuuma kesäpäivä sattuu kohdalle, niin Ruissalon kansallispuisto lienee kesäpäivänviettämiseen parhaasta päästä. Eri asia, pitääkö tuosta festarifiiliksestä. :D
En tiedä olenko vain kuvitellut, mutta tosiaan tuntuu, että tuo "juomakielto" karsisi laajemmassa mittakaavassa pahimmat örveltäjät/örvellykset pois.

Mitä portilla tapahtuviin tarkastuksiin tulee, niin tuo riippunee pitkälti siitä hepusta joka portilla Juuri Sillä Kohtaa seisoo. Henk.koht. en ole koskaan kokenut protilla minkäänlaista tarkastusta - omat juomat ovat aina menneet repussa mukavasti mukaan alueella - tyhmäähän se olisi maksatuttaa itselleen sikakallis päivä melkoisissa bissejonoissa, IMO. :david: Mihinkään rikkeisiin en toki kannusta, mutta kannattaa hieman katsoa, kenen portista itsensä sisään tunkee. ;)

Pyöräparkki tosiaan löytyy, itse olen kyllä joka kesä jemmannut pyöräni rantatien varrelle hyvällä lukolla varustettuna. Välttämättä ei kannata myöskään sitä kaikista uudenkarheinta pyörää matkaan ottaa. Ulkopaikkakuntalaisille tuo kuljetus noussee yhdeksi ongelmaksi - mielestäni alueelle saapumiseen ainoa ja oikea tapa on polkupyörä. Keskustan infopisteestä saa muuten vuokrattua pyöriä ihan kohtuuhintaan.

Stam1na, Sentenced, CMX.. :rock: Aurinkoa, protskupatukkaa, hieman kärsivällisyyttä, malttia, hyvä-veli-henkeä ja aimo annos rentoa asennetta - niillä varmasti pärjää jyvärokissa. :kippis1:

reino sanoi:
No kyllä se ihan musiikillisena elämyksenä toimii. Päälavan pöhinät kuuluu erittäin hyvin kun menet sinne joen rantaan vähän yläjuoksulle päin siihen joen rantakalliolle pussikaljan kanssa. Ei Tartte Miettiä Että Miten Sais Viinat Festari Alueelle Varmasti.

On siellä joen rannassa muitakin pussikaljottelemassa. Ja sehän on aina juhlallinen näky, kun joku Viking Amaretto ajaa sitä jokea ylävirtaan.

eilen varmistu se että olen pussikaljottelemassa tuolla viikon päästä, pe-su :kippis1:
saa tulla moikkaamaan, eiköhän mulla oo pakkispaita päällä :)

Hei tietääkö kukaan että onko siellä autoille erillistä osaa kun ajateltiin lähtee hiacella ja rakentaa pieni muotoinen terangi siihen jos ei terassia mutta sais kuitenkin teltat siihen auton viereen ja kamat lukkojen taakse autoon.

fear sanoi:
Hei tietääkö kukaan että onko siellä autoille erillistä osaa kun ajateltiin lähtee hiacella ja rakentaa pieni muotoinen terangi siihen jos ei terassia mutta sais kuitenkin teltat siihen auton viereen ja kamat lukkojen taakse autoon.

Ainakin siinä Turkuse-hallin edustalla olevassa sikakarsinassa ei saa tuoda autoja telttojen viereen. Seuraava on ote TPK:n (alueesta vastuussa oleva seura) sivuilta : "Auto ja moottoripyörät vietävä erilliselle parkkialueelle.
Asuntoauto/-vaunu paikkoja alueella on 50.

Ilmoittautuessa majoittujat saavat rannekkeet, jotka vaaditaan leirintä- ja parkkialueella oleskeluun.

Asuntovaunuille ei ole saatavilla sähköä. Parkkialueella yöpyminen kielletty!"

Toisaalta itse olin ajatellut mennä sinne Ruissalon camping-alueelle jossa ymmärrykseni (mitä nyt sain puheesta selvää) mukaan saa viedä auton sisälle asti. Eikä auto maksa ylimääräistä. :) Omasta mielestä on ehdoton, että auton saa lähelle telttoja. Saa tavarat säilytettyä lukkojen takana sen aikaa (eli koko päivän ajan) kun on alueella.

Kikka nro. 1 kävin Hong Kongista ostamassa sellaisen TV-SHOP puhallettavan vieraspatjan (140/195cm hinta 19€) joka menee just teltan sisälle. AIJAIJAI kun on mukava pötkötellä - alla tai päällä ;););)

kas-vain sanoi:
Ainakin siinä Turkuse-hallin edustalla olevassa sikakarsinassa ei saa tuoda autoja telttojen viereen. Seuraava on ote TPK:n (alueesta vastuussa oleva seura) sivuilta : "Auto ja moottoripyörät vietävä erilliselle parkkialueelle.
Asuntoauto/-vaunu paikkoja alueella on 50.

Ilmoittautuessa majoittujat saavat rannekkeet, jotka vaaditaan leirintä- ja parkkialueella oleskeluun.

Asuntovaunuille ei ole saatavilla sähköä. Parkkialueella yöpyminen kielletty!"

Toisaalta itse olin ajatellut mennä sinne Ruissalon camping-alueelle jossa ymmärrykseni (mitä nyt sain puheesta selvää) mukaan saa viedä auton sisälle asti. Eikä auto maksa ylimääräistä. :) Omasta mielestä on ehdoton, että auton saa lähelle telttoja. Saa tavarat säilytettyä lukkojen takana sen aikaa (eli koko päivän ajan) kun on alueella.

Kikka nro. 1 kävin Hong Kongista ostamassa sellaisen TV-SHOP puhallettavan vieraspatjan (140/195cm hinta 19€) joka menee just teltan sisälle. AIJAIJAI kun on mukava pötkötellä - alla tai päällä ;););)

Tattis infosta!Juu täytyy sutasta sinne camping alueelle, ja täytyy kipittää het huomen ostaa vieras patja häsäkkä honkkarista! ja ei ku :kippis1: kaikille ruis kemuihin lähtijöille ;)

Tarkotus olis tonne mennä lauantaina käymään. Tietääköhän kukaan että miten jv:t suhtautuvat avaamattomiin limu- tai vesipulloihin? Saavatko portilla avata sinetiltään ehjää pulloa ja haistaa mitä siellä on sisällä?

Korovski sanoi:
Tarkotus olis tonne mennä lauantaina käymään. Tietääköhän kukaan että miten jv:t suhtautuvat avaamattomiin limu- tai vesipulloihin? Saavatko portilla avata sinetiltään ehjää pulloa ja haistaa mitä siellä on sisällä?
Avaamattomat saa mun tietääkseni tuoda. Eivät ainakaan tarkistelleet kaverin kierrekorkkisia mehupulloja.

edit: Entäs jos korkittaisi kruunukorkeille joihinkin limsapulloihin kaikkea kivaa ;)

Sukulaku sanoi:
Avaamattomat saa mun tietääkseni tuoda. Eivät ainakaan tarkistelleet kaverin kierrekorkkisia mehupulloja.

edit: Entäs jos korkittaisi kruunukorkeille joihinkin limsapulloihin kaikkea kivaa ;)
mutta saako alueelle viedä lasipulloja?? ..nyt sitten näyttää siltä että jäi itseltä ne kemut väliin :itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom