Ruisrock

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Parin viikon päästä olisi Turkusen suunnassa tarjolla Rammsteinia, Ruisrockissa. Sinne pitäisi suunnistaa. Täällä varmaan on porukkaa jotka on kyseisellä festarilla aikasemmin ollut? Kommentteja, hyviä ja huonoja puolia ruisrockista?

Lähinnä itseäni arveluttaa tuo majoittuminen. Siellä kun ei taida ihan festarialueen vieressä mitään telttapaikkoja olla, vai miten homma toimii??

Aikasempia kokemuksia pari kertaa provinssista, ja siellä homma toiminut loistavasti, kun teltta-alue lähellä esiintymisaluetta.

Onkos muita pakkislaisia lähdössä ko festareille? :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eikös siinä oon leirintä alue ihan vieressä, mutta se on kai täynnä. Ite en ole menossa mutta kaverit puhu jotain tollasta eli voi olla ihan mutu.

Ite lähtisin mielelläni vaan taitaa nyt jäädä väliin kun ei saa ketään seuraksi ja perse on kovin auki.
Oon ollut kahdesti Ruisrockissa ja hiton hyvä fiilis on kyllä jäänyt.
Plussat: joenrannalla, leppoinen tunnelma, paljon hengailutilaa, ei niin paljon teinejä, nykyään hyvin järjestetty tarjoilu
Miinukset: Ruissalo kaukana keskustasta -> pois pääsyyn menee aikaa kun linja-autot on aikamoisen täynnä, sisälle ei saanut viedä omia juomia (kyllä me ne sinne keinoteltiin) eikä alueelta saa poistua kesken päivän. pirun kova hinta tuopille: 5e.

Kaksi viimeistä kohtaa tarkoittaa lähinnä sitä, että Ruisrock syö tosi paljon rahaa, ruokaan ja juomaan menee kiitettävästi mutta kyllä se on ollut sen arvoista!
Kunpa ne muuttais hieman tuota politiikkaa niin sit Ruisrock ois täydellinen festari.

Menossa ollaan. Kolmen päivän lippu taskussa, mutta saa ny nähä mihin rahkeet riittävät:D
kivaa: kivoja bändejä, leppoisa tunnelma, tarpeeksi vessoja, keplottelu on jännittävää
ei niin kivaa: juomia ei saa viedä sisään eli pitää taas keplotella.

En ole tänäkään vuonna lähdössä, mutta katsoin ihan mielenkiinnosta: http://www.ruisrock.fi/info_majoitus.html

Vuonna '99 ja '00 ainakin pystyi majoittumaan Ruissalossa sillä leirintäalueella, joka on festarialueelta vain hiukan eteenpäin samaa tietä, ja sieltä oli jatkuvat bussikuljetukset alueelle. Nyt tuosta saisi sellaisen kuvan että majoitus olisi jossain helvetin Turkuhallin pihassa? Onkohan tehty jotain suurempiakin linjauksia vai eikö festari-ihmisiä haluta enää sinne leirintäalueelle...

Rammstein on muuten ihan kipeessä vedossa... :rock:

Arvid sanoi:
En ole tänäkään vuonna lähdössä, mutta katsoin ihan mielenkiinnosta: http://www.ruisrock.fi/info_majoitus.html

Nyt tuosta saisi sellaisen kuvan että majoitus olisi jossain helvetin Turkuhallin pihassa? Onkohan tehty jotain suurempiakin linjauksia vai eikö festari-ihmisiä haluta enää sinne leirintäalueelle...

Rammstein on muuten ihan kipeessä vedossa... :rock:

Niin tuota samaa iteki ihmettelin että onkos se majotus jossain kauemapana hallin vieressä, vai mikä tilanne? Osaisko vaikka joku paikallinen alkuasukas kertoa paremmin??

Ja tosiaan, onhan se tää neljäskin kerta Rammsteinin pojat nähtävä livenä.. :hyper:

Vuodesta -92 olen käynyt. Kerta on jäänyt väliin ja nyt tulee toinen. Hyvät pippalot nuo on, mutta kuten mxm mainitsi niin omia juomia ei saa viedä sisälle alueelle eikä alueelta saa poistua kesken päivän. Noi on todella isoja miinuksia, jotka muistaakseni Merimaa toi tullessaan. Leirintäalueelle on useampi kilometri matkaa alueelta, mutta eipä siellä tarvitse rampata, koska alueelta ei voi kesken päivän lähteä pois. Suosittelin majoittumaan kaupunkiin, jos vaan mahdollista. Joen rannassa on tosiaan mukava kölliä ja ottaa muutama olvi. Paljon porukkaa, sekä kaupat ja kuppilat lähellä. Rahaa menee, mutta samalla tavalla sitä tuntuu menevän festarista riippumatta.

En muista onko turussa mahdollista vuokrata pyörää?? Mä oon aina fillaroinut pelipaikalle ja takaisin. Pääsee suurin piirtein samassa ajassa mitä bussiin jonottamiseen menee. Eipä tässä muuta kuin hyvät rokit vaan menijöille!

edit. tarkemmin ajateltuna Merimaa ei tainnut olla syyllinen omien juomisten kieltämiseen, eikä mun muistinikuvani mukaan alueelta ole koskaan kesken festareiden päässyt ulkopuolella piipahtamaan, joten :anssi: mä kirjoittelin

Yli kymmenen vuoden takaa on muutamasta Ruisrockista kokemuksia, jotka ovat kyllä ehdottoman positiivisia. Pääosaa muistoissa näyttelevät tietysti bändit (Nirvana :rock: ), mutta kyllä paikka, porukka ja ylenen fiilis olivat myös tosi jees. Miinusta on tietysti tuo, ettei alueelta saa poistua, mutta eipä sieltä olisi malttanutkaan poistua, kun koko ajan jollain lavalla soitti bändi, jota piti mennä kuuntelemaan :)

Ja ettei menisi ihan vanhojen muistelemiseksi, niin tänä vuonna olen myös paikalla. Majoituksesta en osaa sanoa, sillä en edes harkinnut telttamajoitusta :wanha: Sen verran voin tietysti kommentoida, että meillä oli ainakin silloin joskus teltat ihan porttien ulkopuolella olevalla pellolla. Siinä oli melkoinen telttakylä, vaikka se varsinainen leirintäalue oli hiukan kauempana. Voi sieltä siis löytyä läheltäkin jotain epävirallisia telttapaikkoja, tiedä sitten miten järjestäjät suhtautuvat nykyisin tuohon.

mille festareille saa tänä kesänä viedä omat juomat mukanaan?????

Muttajoo, tuo että alueelta ei saa poistua on ihan täysin perseestä.. Itse olisin menossa mutta en saanut mistään seuraa, joten jää väliin :(

metalman sanoi:
mille festareille saa tänä kesänä viedä omat juomat mukanaan?????

Eiköhän Tuskaan ainakin saa viedä viime vuosien tapaan omat juomat sisään, mutta lasipulloja tuskin saa viedä mihinkään.

Ainakaan provinssiin ei saanut viedä mitään pulloja sisään, ja se oimi aika kivasti sillä en nähnyt kenenkään juovan omista pulloista. Narikasta sai tuoppeja joissa sai viedä omat mehut sisään.

Ilosaarirokkiin on kielletty lasipullojen vienti (nettisivujen mukaan), mutta jos viet muovipullossa jotain sisään niin tuskin sitä kukaan maistelemaankaan rupeaa..

Parina edellisenä kesänä oon paikalla ollu, ja samat suunnitelmat tänäkin vuonna. Muuten ei valittamista oo ollu, paitsi sekä sisäänpääsy että bussikuljetukset festareilta pois tuntuvat ruuhkautuvan yhtä pahasti joka kerta. Eli jos tahtoo nähdä tietyn bändin tiettyyn aikaan, niin kannattaa varautua ajoissa portille jonottaan, koska johonkin aikaan iltapäivästä siellä jonossa saa tosiaan tuhlattua aikaa.

Majoituskysymyksiin en osaa sanoa yhtään mitään, kun paikallisena pääsee kotiin nukkumaan. :)

huumor sanoi:
tarkoituksena olisi tulla katselemaan :rock: ...btw sukulaku, mites meinaat keplotella?? :D ;)
hihii. Viime vuonna pistin ihan rohkeasti tuohon munien eteen housuihin. Pullo sitten vieri tuonne lahkeeseen, joka oli helvetin hyvä juttu kun järkkäri pyysi tarkistuspisteessä nostamaan paitaa:D Kaverilla järkkäri tarkisti lahkeen, muttei vyötäröä. Pitää keksiä joku tosi hieno ja ovela keino tällä kertaa. Pistää johonkin mehupurkkiin kaikki tjsp:)

oiskohan järkeä lähteä tonne ilman lippua? :hyper:
tämä sen takia koska jo edellä mainitut suuret miinukset a). sisälle ei saa viedä omia juomia ja b.) alueelta ei saa poistua kesken päivän...
siis hengailemaan sinne festarialueen ulkopuolelle :kippis1:

Ruisrock sucks. Velvet Revolver sucks...

(itkua, avautumista, itkua)

Kaksi kertaa olen ollut ja molemmilla kerralla viinat mukana. Repussa on olleet ja ainostaan on portilla katsottu reppuun päältäpäin ja kerran kopautettu sitä reppua.

Omien kokemuksien mukaan voin sanoa, että on aikas huonot juhlat. Pari kertaa oon ollu: Ei omia juomia alueelle, leirintäalue aivan helvetin kaukana ja ne terassijonot...huhhuh.

Mun kohdalla on olla ainakin todella tiukka kontrolli portilla! En ole enää koskaan menossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom