Roskisdyykkarit

Ilmainen toimeentulo on esimerkiksi minulla. Rahaa tulee tilille eikä tartte tehdä mitään. Kyllä rahat ruokaan riittää, mutta rahaa säästää jos menee roskiksia tonkiin, mutta toisaalta miksi säästää kun ei oo mun rahoja.

JEEE! :hyvä: Tuollaisella ajattelutavalla pääsee pitkälle elämässä. Ja varmasti on vielä kaupanpäälle onnellinen. Onnea valitsemallanne tiellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JEEE! :hyvä: Tuollaisella ajattelutavalla pääsee pitkälle elämässä. Ja varmasti on vielä kaupanpäälle onnellinen. Onnea valitsemallanne tiellä.

Jaa. Mun ajattelutapa on se että tarkkailen todellisuutta ja sitten raportoin todellisuutta, niinkuin tein viestissäni. Kerro toki lisää "ajattelutavastani". Pitäiskö mun kertoo että Suomessa kuolee nälkään jos ei käy töissä? Olisinko mää sillon niinku tavallinen?

Jaa. Mun ajattelutapa on se että tarkkailen todellisuutta ja sitten raportoin todellisuutta, niinkuin tein viestissäni. Kerro toki lisää "ajattelutavastani". Pitäiskö mun kertoo että Suomessa kuolee nälkään jos ei käy töissä? Olisinko mää sillon niinku tavallinen?
Olisit tavallinen ku kävisit töis ja OSTAISIT ruokaa :D Vittu ei voi käsittää että tota roskiksien penkomista tapahtuu suomes ns. ihmisten keskuudes. Sanokaa ny joku että tää koko tredi on täys läppä :D

Olisit tavallinen ku kävisit töis ja OSTAISIT ruokaa :D Vittu ei voi käsittää että tota roskiksien penkomista tapahtuu suomes ns. ihmisten keskuudes. Sanokaa ny joku että tää koko tredi on täys läppä :D

Noup, kaikenmaailman kettutytöt/pojat dyykkaa sekä muut siivellä eläjät..... ja onhan tuossa sitten ihan elämäntilanteensa vuoksi pakolla dyykkaavia. Mutta uskoisin että jos nuo pitäisi prosenteina jakaa niin kettuporukat olis suurin ja pakosta nälkäänsä seuraavina. Nuo siipeilijät kun ei varmaan edes dyykkaamista jaksa tehdä kun yhteiskunta elättää tai jospa sen heidän dyykkaamisen hoitaa vaikka joku sossuntäti.

Mää en sanonut että mää tongin roskiksia.

Ja sää et varmaan tajua mitään mitä alle 50 % väestöstä tekee. Käsityskykysi on erittäin rajattu.

Ähh.. Eihän sen tarvitse olla mitään vähäosaisten hommaa. :D Eikä kettutyttöjenkään. Mä en ole kumpaakaan.
Ja joskus olen uteliaisuuttani myös käynyt, mutta perään vielä useammankin kerran lähinnä siksi että se on ollut kohtuullisen hauskaa. Nyt ei oo vaan tullut useampaan vuoteen käytyä, ja eiköhän suurin osa ala olla jo lukkojenkin takana. (Ja toisaalta, kun karppaan, ei sieltä varmaan mulle juuri mitään löytyisikään.)
Mutta kyllä sieltä sitten sitä ruokaa olisi saanut kantaakin kassitolkulla. Ja olihan siellä kampetta joissa oli vielä päiväystäkin muutama päivä. Ja kaikki kalleimmat mahaystävälliset jugurtit, Tropicana-mehut etc. :D Kessuakin löytyi muutama avaamaton Maxi-aski. Käsittämätöntä.

Muakin riipaisee, kun pitää kattoa miten täysin syömäkelpoista ruokaa heitetään pois. Vaikka tämä nyt ei ihan suoraan roskisdyykkaukseen liitykään, niin vähän samantapaista touhua oli edellisessä koulussa. Meillä kun oli ilmainen kouluruoka, ja oltiin kundien kanssa ihan satavarmoja, että safkaa jää pois heitettäviksi, niin mentiin keittiöltä kysymään että voisiko ne esimerkiksi myydä sitä meille asevelihintaan. Turhahan sitä on täysin syömäkelpoista sapuskaa pois heittää. Oltiin suut ammollaan, kun päächef selitti ettei he saa myydä sitä sapuskaa. Oli sen verran virkaintoinen, että ei ottanut kuuleviin korviinsa meidän ehdotusta, että oltaisiin sitten ostettu tiskin alta.

Jeps joka ikinen päivä monta pakillista ruokaa pistetään roskiin keittiöltä ja se menee jätelaitokselle. Se on tämän iki ihanan EU:n tulon myötä homma "pikkuisen" muuttunut. Ei vaan voida ottaa pienintäkään "riskiä". Ennen ylijäämä ruoka meni maatiloille&sikaloihin ruuaksi ja niistä jopa maksettiin, nykyään keittiöt joutuu itse maksamaan siitä ylijäämästä vielä jätemaksunkin :D

Muistan jostain kuulleeni/lukeneeni että Englannissa (jos muistain paikan oikein) olisi jopa kahvila joka tekee päiväysvanhoista tuotteista ruokaa ja niiden hinta on sitten tosiaan paljon halvempi. Voi kunpa tätä käytettäisiin usemmin. En tiedä miksi esim. kauppiaat eivät voisi heittää roskiin meneviä lihoja pakkaseen josta joku hyväntekeväisyystyötä tekevä ne hakisi ja lahjoittaisi tarvitseville. Seinäjoella on ainakin joskus pyörinyt mies jakamassa leipää/pullaa, joita hän sai kaupoista :)

Yksi suurin ihmetyksen/vitutuksen aihe on tuo että menivät poistamaan sen -50% tarran! :curs: Sanokaa joku joka asiasta tietää että mikä siinä on taustalla, muutakuin ahneus ? Joskus kattellu Viherahon videoita ja samaa mieltä että "ostaisin jos olis -50%". Onneksi täälä on olemassa vielä 1 nimeltä mainitsematon kauppa joka myy silloin tällöin -50% tavaraa :)

JA KYLLÄ! Se riipaisee aivan helvetisti kun joutuu katsomaan joka päivä kuinka paljon tavaraa heitetään roskiin...milloin lihakastiketta, milloin monta GN-vuokaa uunilohta jne. :(

Muistan jostain kuulleeni/lukeneeni että Englannissa (jos muistain paikan oikein) olisi jopa kahvila joka tekee päiväysvanhoista tuotteista ruokaa ja niiden hinta on sitten tosiaan paljon halvempi. Voi kunpa tätä käytettäisiin usemmin. En tiedä miksi esim. kauppiaat eivät voisi heittää roskiin meneviä lihoja pakkaseen josta joku hyväntekeväisyystyötä tekevä ne hakisi ja lahjoittaisi tarvitseville. Seinäjoella on ainakin joskus pyörinyt mies jakamassa leipää/pullaa, joita hän sai kaupoista :)

Ensimmäiseen vastaan suoraan yhdellä sanalla: EVIRA.

http://www.oivahymy.fi/portal/fi/mika_on_oiva_/
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/

Ja vielä kerran kirjoitan, että tuota hyväntekeväisyyttä tehdään. Monestä myymälästä lähtee ruokaa hyväntekeväisyyteen.

Ja siis ahneus on ongelma ihmisillä hyväntekeväisyysjärjästöissäkin. Itse olen ollut töissä paikassa missä meni jogurttia vanhaksi. Nimeltämainitsematon hyväntekeväisyysjärjästö sitten kieltäytyi ottamasta jogurttia kun oli "jo 2 päivää vanhaa"... Että se siitä sitten... Kertoi minun korvaan sen että ruoka ei ole siis kallista eikä suomessa ole ihmisiä, jotka oikeasti näkevät nälkää. Näin siis jos on varaa valittaa ilmaisestakin.

Ensimmäiseen vastaan suoraan yhdellä sanalla: EVIRA.

No mutta kyllä se silti pitäis olla ihan mahdollista periaatteessa pistää tavaraa pakkaseen ja siitä sitten jakoon. Näinhän keittiötkin tekevät jossain määrin. Jos kauppiaalla on kerran omavalvonta kunnossa niin ei tuolle pakastamiselle pitäs olla mitään estettä...vielä kun tämä "hyväntekeväisyys työntekijä" osoittaisi omaavansa asiaan kuuluvan kaluston, sekä toimivan omavalvonnan niin pitäs olla Eviranki tyytyväisiä ?

Edit. Siis joo kyllähän sitä tavara lahjoitetaan mutta juuri nämä -30% tuotteet ja muutenkin liha on sellasta mikä menee aina kaupoilta roskiin :(

No mutta kyllä se silti pitäis olla ihan mahdollista periaatteessa pistää tavaraa pakkaseen ja siitä sitten jakoon. Näinhän keittiötkin tekevät jossain määrin. Jos kauppiaalla on kerran omavalvonta kunnossa niin ei tuolle pakastamiselle pitäs olla mitään estettä...vielä kun tämä "hyväntekeväisyys työntekijä" osoittaisi omaavansa asiaan kuuluvan kaluston, sekä toimivan omavalvonnan niin pitäs olla Eviranki tyytyväisiä ?

Tarkoitin siis tuota ravintolassa valmistamista. Yksityiselle (tai yhteisölle) voi tottakai lahjoittaa, koska silloin pääsee loppukäyttäjä määrittelemään kunnon haju- ja makuaistiaan hyväksi käyttäen. Tuo siis ihan eviran ohjeistus kuluttajalle muutenkin, että sen syötävän tuotteen kunnon voi tarkistaa itse ennen syömistä vaikka "parasta ennen" päiväys on jo mennyt. Viimeinen käyttöpäivä, joka löytyy sitten liha, kala, jne. tuoretuotteista evää mahdollisuuden siitä esimerkiksi ravintolassa annoksia valmistaa.

Omavalvonnan piiriin ei kuulu vanhentuneiden tuotteiden syötävyyskunnon tarkistaminen vaan asianmukainen hävittäminen (=kierrätys).

Että tuo lahjoittaminen on ok. Mutta silloin sen ruoanhakijan pitää "alentua" sinne leipäjonoon. Ja taas ravintolassa valmistaminen ei ole ok, koska se aiheuttaisi luultavasti kierteen ja ravintoloissa saisi aina " vanhasta valmistettua". Tämä on visioni.

edit. ja kuka ostaa sen tuoreen tuotteen sieltä hyllystä jos saa halvemmalla päältä missä kuitenkin pari päivää käyttöaikaa? Tulee loputon kierre sen hävikin kanssa. Eli myydään katteetonta tuotetta - ei kannata - jää pois.

Kaupoissa pitäisi olla hylly jossa on nämä päiväystuotteet ja sieltä sitten saisi ottaa sen ruuan ilmaiseksi jos on sossunluukulta saatu lappu mikä oikeuttaa siihen. Eli säästyisi valtion rahaa kun sossun ei tarvitsisi puhtaana rahana antaa niin paljon ja menisi tämä ruoka hyötykäyttöön.

Huono puolihan tässä olisi että narkithan ne hyllyt tyhjentäisi ja yrittäisivät myyä ruuan tavan tallaajille.

Huono puolihan tässä olisi että narkithan ne hyllyt tyhjentäisi ja yrittäisivät myyä ruuan tavan tallaajille.

Haha, kuulostaa tosi hyvältä bisnekseltä. Ostaisitko sä narkilta kadulla paketin jotain lihaa?

Haha, kuulostaa tosi hyvältä bisnekseltä. Ostaisitko sä narkilta kadulla paketin jotain lihaa?
En. :)

Täällä Oulussa ainakin saa -50% tuotteita ainakin joistakin saleista. Tietenki lähtö hinta on niin kallisettä se -50% ei paljoa Lidlin norm. hintoja alle tiputa.

Plussa maitoa sun muita. Voihan PRKL!!!!
Tänään meikä lähtee dyykkaan. PRKl mitä tuhlausta!

Mäkin kävin kun ensimmäisen kerran tämän ketjun löysin. Lukossa oli perkele kaikki katokset :D

Noin mäki epäilen että käy

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lukossahan noi on. Joku hyväntekeväisyyspoppoo saisi jollain pakasteautolla kiertää noita ja jakaa köyhille. Tai tarvitse edes olla köyhä, kyllä minäkin ottaisin kelpo safkaa sen sijaan että menee roskiin. Voisin kirjoittaa vaikka jonkun lapun jossa kauppias luopuisi vastuusta tms.

Saisi olla edes sellaisia alennuksia että tuntuu, -50 jne. Joku -20 prossaa jostain leivästä on aika turhan pieni, mieluummin sitten ottaa sen normaalihintaisen jossa päiväystä pidempään jäljellä kun ero vaan jotain kymmeniä senttejä.

Mielellään kaupoista lahjoitettaisiin vanhentuneet ruoat pois jos esim. joku järjestö kävisi hakemassa. Oma kohtainen kokemus on ainakin kun yhdessä vaiheessa meidän pienestä kaupasta hakivat päivittäin leivät pois joka aamu joissa oli muistaakseni vielä kyseinen päivä myyntiaikaa. Loppui vaan tuokin touhu jossain vaiheessa kun ei ilmeisesti tarpeeksi ollut tavaraa että jaksaisivat ajella hakemaan.

Yksityisille ihmisille kauppa ei ala noita varmasti jakamaan.

Ja tuo alennus prosenttien pienentäminen johtuu juuri tuosta mappanan mainitsemasta "päiväyskierteestä". Pahimmillaan tilanne menee siihen että vakioasiakkaat käyvät hakemassa päivittäin pois nuo päiväysvanhat tuotteet kun tietävät mihin aikaan alennetaan ja kukaan ei osta tuoretta normaaliin hintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom