BB PRO Ronnie Coleman

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Päivän kunnolla, tuomariäänillä tms. ei mielestäni ole Olympia-voiton kanssa mitään tekemistä. Viime vuonna ei ketään muuta edes vertailtu Cutleriin tai Ronnieen, millä kerrottiin muille, että kisaavat sijoista kolme alaspäin. Eiköhän ne päätä etukäteen taas ainakin sijat 1-2. "Tuomarointi" Olympiassa on jo pitkään ollut aivan eri asia kuin muissa bodykisoissa.

Haluavat ilmeisesti tehdä noita legendoja sillä että sama jätkä voittaa aina uuden ennätyksen putkeen kisoja.

Eikö Ronnie sun mielestä ole SELKEÄSTI edelläkävijä? Meinaatko, että Ronkka vuodesta toiseen voittaa vaan sen takia, että siitä halutaan leipoa Legenda? Oliko Arska aikoinaan samalla viivalla muiden kanssa? Dorian Yates? Lee Haney, Sergio Oliva?
Kyllä noi kaikki voittonsa täysin ansaitsivat vain ja ainoastaan sen takia koska olivat täysin omassa kastissaan.

Eikö Ronnie sun mielestä ole SELKEÄSTI edelläkävijä? Meinaatko, että Ronkka vuodesta toiseen voittaa vaan sen takia, että siitä halutaan leipoa Legenda? Oliko Arska aikoinaan samalla viivalla muiden kanssa? Dorian Yates? Lee Haney, Sergio Oliva?
Kyllä noi kaikki voittonsa täysin ansaitsivat vain ja ainoastaan sen takia koska olivat täysin omassa kastissaan.

Arska sai yhden ihan vaan lahjana, silloin kun kilpaili viimeisen kerran olympiassa. Dorianilla on yksi liikaa, Levronen olisi pitänyt kunnon/symmetrian/massan peruusteella voittaa silloin kun Dorian oli loukkaantunut ja Flexin olisi pitänyt voittaa kerran Ronska, joskin se on kaikkein epäselvin ja enemmän tulkinnan varainen asia IMO.

Arska sai yhden ihan vaan lahjana, silloin kun kilpaili viimeisen kerran olympiassa. Dorianilla on yksi liikaa, Levronen olisi pitänyt kunnon/symmetrian/massan peruusteella voittaa silloin kun Dorian oli loukkaantunut ja Flexin olisi pitänyt voittaa kerran Ronska, joskin se on kaikkein epäselvin ja enemmän tulkinnan varainen asia IMO.

Eri mieltä. :)

Arskan 1980 voitto on kyllä varmaan kaikkein kiistellyin. Hän ei ollut lähellekään kirein. Isoimmat hanskat ja upea poseeraus kyllä. Tuolloin olemattomista reisistä ei verotettu niin paljon kuin nykyään. Mielestäni toiseksi tullut (en muista nimeä) ei näyttänyt niin hyvältä että hänen olisi pitänyt voittaa. Mentzer oli viides ja hänelle olisin suonut paljon paremman sijoituksen. Zanen ei ainakaan olisi kuulunut voittaa mielestäni.

1971 vuoden olympiasta en ole tietääkseni nähnyt kuvia, mutta Sergio Oliva oli kuulemma todella hyvässä kunnossa. En osaa kommentoida tähän.

1975 Columbu oli mahtavassa kunnossa ja olisi ehkä nykytuomaroinnilla voittanut. Ero pisteissähän olikin mitätön (1 tai 2 pistettä).

Dorianista en ole varma, mitä vuotta tarkoitit. 1994, jolloin Dorian loukkasi hauiksensa ja Kevin tuli vasta kolmanneksi? Kevinillä ei koskaan (ehkä ennen vuotta 2002) ollut tarpeeksi iso selkä. Ja pieniselkäinen ei ole ihan viime aikoina voittanut olympiaa. :)

1997 Dorianin voittoa olen itse usein miettinyt videota katsellessa. Tuolloinhan Nasser oli toinen ja olikin ehkä elämänsä kunnossa. Olen päätynyt siihen että videolla Dorianin kunto ei pääse oikeuksiinsa. Esim. KP Ourama piti käsittääkseni ainoastaan Ronnien 2003 kuntoa parempana, kuin Dorianin 97. Vuonna 1997 Dorian oli vasenta kättä lukuunottamatta ehkä massiivisimmillaan ja "kivisimmillään".

Vuoden 1998 videota minulla ei valitettavasti ole, eikä juuri kuviakaan. Flexissä minä en ole koskaan nähnyt sellaista esteettisyyttä kuin kaikki muut tuntuvat näkevän. Kaverilla on aina ollut pieni selkä (jota kyllä upeat olkapäät kompensoivat tuplahauis takaa -posessa) ja mielestäni suht. pienet rintalihakset. Kädet ja olkapäät olivat huippua. Lisäksi Flex ei koskaan päässyt Olympiassa parhaaseen kuntoonsa (joka oli jonkun vuoden Arnold Classicissa muistaakseni).
1999 Ronnien vyötärö ei hävinnyt Flexille, osittain huomattavasti leveämmän selän takia. Kireys oli (ainakin pakaroista katsottuna:)) kovempi. Lisäksi Ronnie oli massiivisempi (mutta ei "rumalla" tavalla).

Oikeastaan omat mielipiteeni näistä olympiasijoituksista ovat vuosi vuodelta muuttuneet yhä enemmän tuomareiden mielipiteen suuntaan. En usko että tuomaristo on läheskään niin korruptoitunutta tai mielikuvilla ohjattavaa, kuin monet tuntuvat ajattelevan. Lisäksi pitää muistaa, että kuvat tai edes videot eivät vastaa homman näkemistä livenä.

Kylläpä näistä mielipideasioista on aina kiva kinata :)
Eiku oikeesti, saa ihan vapaasti olla eri mieltä.

Flexin selkää en nyt kauheasti haukkuisi, käsittääkseni flexin selkäposet takaa oli aivan huippua ja erottuvuus omaa luokkaansa. Rinta oli pikkasen baby, sitä olen itsekin "harmitellut". Ja edelleen yksittäisten lihasryhmien edelle nousee kehon linjat ja kokonaisvaikutelma. Pilkottuna palasiin ja punnitsemalla flexin pikkuruiset lihat pääsee jo joku pakkislainenkin ohi, mutta lavalla kaverin vieressä ei moni näytä kummoiseltakaan enää.

Flexin leveä selkä takaa oli kyllä miehen huonoin poseeraus. Tai ainakaan minä en ole nähnyt hyvää kuvaa sellaisesta.
Tuplat takaa taas on hieno valtavien olkapäiden ansiosta.

..ja Haney sai kyseenalaisen voiton Labradasta Olympiassa vuonna-89 (jos ei muisti taas petä..). Ainahan näistä voi jälkikäteen mussuttaa, kyseisten mestareiden arvoa se ei pahemmin laske.

Guntheria verrattiin pre-judgingissa kertaalleen Ronnien ja Jayn kanssa, siinä se. Ja siinäkin oli muuten vain anatomiset asennot.
Näin taisi olla, my bad. Joka tapauksessa kolmanneksi ja toiseksi tullutta kisaajaa ei ollut tarve vertailla kertaakaan? Ei tuollaista tapahtuisi missään muussa kehonrakennuskisassa.

Tietysti kauheus on katsojan silmässä, mutta minun silmääni Ronnie ei röllivatsansa kanssa ole enää pallon ykkösbodari vaikka painaisi kuinka paljon kuinka vähillä rasvoilla. Selkäposet ja most muscular on tietysti jumalattoman hienot mutta miehellä on suhteessa muuhun kroppaan pienet pohkeet, järkyttävän iso pötsi, rappeutuvat ojentajat eikä rintakaan ole ikinä hirveän hieno ollut.

Muissa bodykisoissa vertaillaan kokonaisuutta kanssakilpailijoihin verrattuna vierekkäin, mutta Olympiassa ei oteta enää edes sitä riskiä, että kisanjälkeisissä vertailukuvissa joku näyttäisi paremmalta kun niitä vertailuja ei ole. Viime kisoissa oli se pelleilykisa välissä, minkä voitti Badell. Siis tämä sama Badell, jonka pystyi pelkästä line-upissa seisomisesta päättelemään Jayn ja Ronnien taakse.

Onhan Olympia iso show, mutta silti ihmettelen miksi porukka jaksaa tohista niistä sijoituksista. Vähän kun löisi vetoa ammattilaispainista.

..ja Haney sai kyseenalaisen voiton Labradasta Olympiassa vuonna-89 (jos ei muisti taas petä..). Ainahan näistä voi jälkikäteen mussuttaa, kyseisten mestareiden arvoa se ei pahemmin laske.

Olin katsomassa tuon Riminissä järjestetyn vuoden 1989 Mr. Olympian, ja kyllähän Haney oli aika ylivoimainen.

Ainoa vuosi, jolloin Haneyn voitto asetettiin edes hieman kyseenalaiseksi, oli 1990. Silloin järjestettiin Mr. Olympiassa ainoan kerran normaalit doping-testit, ja Lee Labrada oli päässyt siitä huolimatta jokseenkin samaan kuntoon kuin edellisinä vuosina. Muista kilpailijoista Haney mukaan lukien ei voi sanoa samaa. Haney oli siis totuttua pienempi ja samalla kuitenkin löysempi. Voiton hän nappasi, ja olihan hän toki paljon suurempi ja massiivisempi kuin Labrada.

Kilpailijat olivat tuossa kilpailussa niin paljon huonompia kuin normaalisti "täydessä latauksessa", että laajamittaiset doping-testit haudattiin vähin äänin ja luultavasti ikiajoiksi. Nykyisin testataan joitakin huumausaineita ja diureetteja, mutta ei muuta. Testien tavoite on ainoastaan, ettei kukaan kilpailijoista kuole itse kisan aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olin katsomassa tuon Riminissä järjestetyn vuoden 1989 Mr. Olympian, ja kyllähän Haney oli aika ylivoimainen.

No niin,siis muisti petti -vuodella. ;)
Rimini taisikin olla se kerta, jossa Haney oli eksynyt ennen kisaa väärän firman kuvauksiin, ja joutui tippa linssissä kuuntelemaan Weiderin jyrähtelyä. (?)

Huomaa Jouni, lehdet on aikoinaan luettu tarkasti! :D

Dopey sanoi:
Näin taisi olla, my bad. Joka tapauksessa kolmanneksi ja toiseksi tullutta kisaajaa ei ollut tarve vertailla kertaakaan?
Ei kaiketi vertailtu. Pre-judgingissa kuitenkin huomasi hyvin juuri tuon, että Badell on se, joka kuuluu kolmanneksi.

No niin,siis muisti petti -vuodella. ;)
Rimini taisikin olla se kerta, jossa Haney oli eksynyt ennen kisaa väärän firman kuvauksiin, ja joutui tippa linssissä kuuntelemaan Weiderin jyrähtelyä. (?)

Huomaa Jouni, lehdet on aikoinaan luettu tarkasti! :D

Olet oikeassa. Kerron hieman. Olin itse Riminissä, koska minut oli sinne komennettu tapaamaan Ben Weideriä, IFBB:n johtajaa. Syynä oli viikko tuon Riminin Olympian jälkeen järjestettävä Suomen ensimmäinen ammattilaiskilpailu Finnish Grand Prix. Touhusin kilpailun kasaan yhdessä Risto Isohannin kanssa.

No niin, Weider halusi tavata kisan järjestäjän, kun kerran itse oli Eurooppaan tullut. Minä lensin tietysti mielelläni syyskuiseen Italiaan. Kilpailijat ja kaikki IFBB:n silmäätekevät majailivat Riminin kuuluisassa Grand Hotelissa (esillä mm. Federico Fellinin elokuvassa Amarcord). Fantastinen melkein kermakakun näköinen rakennus.

Minulla oli tietyllä kellonlyömällä sovittu tapaaminen Weiderin kanssa. Olin ajoissa hotellin aulassa, ja minut ohjattiin kohtapuoliin Weiderin komeaan sviittiin. Sisäänmeno oli tiukkaa hommaa, koska Weiderillä oli tarkat turvatoimet, henkilökohtainen bodyguard mm. koko ajan seisomassa selän takana myös keskustelumme ajan. Olin tavannut Weiderin joitakin kertoja jo aiemmin, mutta hän ei sitä tuntunut muistavan, enkä tietenkään siitä mitään sanonut. Hän oli tyytyväinen kisajärjestelyistä IFBB Pro Director Wayne S. DeMilialta saamaansa informaatioon ja minun selostukseeni, joten tilaisuus loppui aika lyhyeen. Weider oli kohtelias ja mukava, tapaamisesta jäi hyvä fiilis.

Tämän kertomuksen clou on tietenkin se, että kun lähdin Weiderin sviitistä, oven takana hotellin käytävällä seisoi erittäin vaisun ja hermostuneen näköinen Lee Haney, joka oli käsketty tapaamaan päällikköä. Kyse oli juuri Misanthropin mainitsemasta kuvausjupakasta, josta en muista enää mitään, mutta jotain voimassa olevaa sopimusta Haney oli rikkonut. Sain myöhemmin kuulla Wayne S. DeMilialta, joka toimi kaikissa Weiderin tapaamisissa esittelijänä, että sviitissä oli tosiaan jyrähdelty ja Haney vuodattanut kyyneleitäkin. Hänellä lienee ollut pelkona diskaaminen kilpailusta. Hän sai joka tapauksessa armon, ja voitti seuraavana päivänä järjestetyn kilpailun.

Kaikkea hauskaa tapahtui tuolla Italian-matkalla, mutta se onkin jo toinen juttu.

Olet oikeassa. Kerron hieman. Olin itse Riminissä, koska minut oli sinne komennettu tapaamaan Ben Weideriä, IFBB:n johtajaa. Syynä oli viikko tuon Riminin Olympian jälkeen järjestettävä Suomen ensimmäinen ammattilaiskilpailu Finnish Grand Prix. Touhusin kilpailun kasaan yhdessä Risto Isohannin kanssa.

No niin, Weider halusi tavata kisan järjestäjän, kun kerran itse oli Eurooppaan tullut. Minä lensin tietysti mielelläni syyskuiseen Italiaan. Kilpailijat ja kaikki IFBB:n silmäätekevät majailivat Riminin kuuluisassa Grand Hotelissa (esillä mm. Federico Fellinin elokuvassa Amarcord). Fantastinen melkein kermakakun näköinen rakennus.

Minulla oli tietyllä kellonlyömällä sovittu tapaaminen Weiderin kanssa. Olin ajoissa hotellin aulassa, ja minut ohjattiin kohtapuoliin Weiderin komeaan sviittiin. Sisäänmeno oli tiukkaa hommaa, koska Weiderillä oli tarkat turvatoimet, henkilökohtainen bodyguard mm. koko ajan seisomassa selän takana myös keskustelumme ajan. Olin tavannut Weiderin joitakin kertoja jo aiemmin, mutta hän ei sitä tuntunut muistavan, enkä tietenkään siitä mitään sanonut. Hän oli tyytyväinen kisajärjestelyistä IFBB Pro Director Wayne S. DeMilialta saamaansa informaatioon ja minun selostukseeni, joten tilaisuus loppui aika lyhyeen. Weider oli kohtelias ja mukava, tapaamisesta jäi hyvä fiilis.

Tämän kertomuksen clou on tietenkin se, että kun lähdin Weiderin sviitistä, oven takana hotellin käytävällä seisoi erittäin vaisun ja hermostuneen näköinen Lee Haney, joka oli käsketty tapaamaan päällikköä. Kyse oli juuri Misanthropin mainitsemasta kuvausjupakasta, josta en muista enää mitään, mutta jotain voimassa olevaa sopimusta Haney oli rikkonut. Sain myöhemmin kuulla Wayne S. DeMilialta, joka toimi kaikissa Weiderin tapaamisissa esittelijänä, että sviitissä oli tosiaan jyrähdelty ja Haney vuodattanut kyyneleitäkin. Hänellä lienee ollut pelkona diskaaminen kilpailusta. Hän sai joka tapauksessa armon, ja voitti seuraavana päivänä järjestetyn kilpailun.

Kaikkea hauskaa tapahtui tuolla Italian-matkalla, mutta se onkin jo toinen juttu.

Tosi mahtavaa luettavaa... :)

Eri mieltä. :)

Arskan 1980 voitto on kyllä varmaan kaikkein kiistellyin. Hän ei ollut lähellekään kirein. Isoimmat hanskat ja upea poseeraus kyllä. Tuolloin olemattomista reisistä ei verotettu niin paljon kuin nykyään. Mielestäni toiseksi tullut (en muista nimeä) ei näyttänyt niin hyvältä että hänen olisi pitänyt voittaa. Mentzer oli viides ja hänelle olisin suonut paljon paremman sijoituksen. Zanen ei ainakaan olisi kuulunut voittaa mielestäni.

Mr. O -80 Top5:

1. Arnold
2. Chris Dickerson (kakkonen myös seuraavana vuonna)
3. Zane
4. Boyer Coe
5. Mentzer

Kyllä videokuvan perusteella Lee Haneyn kunto oli selvästi totuttua huonompi doping-testatussa vuoden 1990 kilpailussa. Painoa oli videon mukaan 230 paunaa, kun hän seuraavana vuonna Orlandossa painoi paljon tiukempana 258 paunaa (olin paikalla, kun kilpailijat punnittiin ihan viihdearvon vuoksi).

Suositut

Back
Ylös Bottom