Arska sai yhden ihan vaan lahjana, silloin kun kilpaili viimeisen kerran olympiassa. Dorianilla on yksi liikaa, Levronen olisi pitänyt kunnon/symmetrian/massan peruusteella voittaa silloin kun Dorian oli loukkaantunut ja Flexin olisi pitänyt voittaa kerran Ronska, joskin se on kaikkein epäselvin ja enemmän tulkinnan varainen asia IMO.
Eri mieltä.
Arskan 1980 voitto on kyllä varmaan kaikkein kiistellyin. Hän ei ollut lähellekään kirein. Isoimmat hanskat ja upea poseeraus kyllä. Tuolloin olemattomista reisistä ei verotettu niin paljon kuin nykyään. Mielestäni toiseksi tullut (en muista nimeä) ei näyttänyt niin hyvältä että hänen olisi pitänyt voittaa. Mentzer oli viides ja hänelle olisin suonut paljon paremman sijoituksen. Zanen ei ainakaan olisi kuulunut voittaa mielestäni.
1971 vuoden olympiasta en ole tietääkseni nähnyt kuvia, mutta Sergio Oliva oli kuulemma todella hyvässä kunnossa. En osaa kommentoida tähän.
1975 Columbu oli mahtavassa kunnossa ja olisi ehkä nykytuomaroinnilla voittanut. Ero pisteissähän olikin mitätön (1 tai 2 pistettä).
Dorianista en ole varma, mitä vuotta tarkoitit. 1994, jolloin Dorian loukkasi hauiksensa ja Kevin tuli vasta kolmanneksi? Kevinillä ei koskaan (ehkä ennen vuotta 2002) ollut tarpeeksi iso selkä. Ja pieniselkäinen ei ole ihan viime aikoina voittanut olympiaa.
1997 Dorianin voittoa olen itse usein miettinyt videota katsellessa. Tuolloinhan Nasser oli toinen ja olikin ehkä elämänsä kunnossa. Olen päätynyt siihen että videolla Dorianin kunto ei pääse oikeuksiinsa. Esim. KP Ourama piti käsittääkseni ainoastaan Ronnien 2003 kuntoa parempana, kuin Dorianin 97. Vuonna 1997 Dorian oli vasenta kättä lukuunottamatta ehkä massiivisimmillaan ja "kivisimmillään".
Vuoden 1998 videota minulla ei valitettavasti ole, eikä juuri kuviakaan. Flexissä minä en ole koskaan nähnyt sellaista esteettisyyttä kuin kaikki muut tuntuvat näkevän. Kaverilla on aina ollut pieni selkä (jota kyllä upeat olkapäät kompensoivat tuplahauis takaa -posessa) ja mielestäni suht. pienet rintalihakset. Kädet ja olkapäät olivat huippua. Lisäksi Flex ei koskaan päässyt Olympiassa parhaaseen kuntoonsa (joka oli jonkun vuoden Arnold Classicissa muistaakseni).
1999 Ronnien vyötärö ei hävinnyt Flexille, osittain huomattavasti leveämmän selän takia. Kireys oli (ainakin pakaroista katsottuna
) kovempi. Lisäksi Ronnie oli massiivisempi (mutta ei "rumalla" tavalla).
Oikeastaan omat mielipiteeni näistä olympiasijoituksista ovat vuosi vuodelta muuttuneet yhä enemmän tuomareiden mielipiteen suuntaan. En usko että tuomaristo on läheskään niin korruptoitunutta tai mielikuvilla ohjattavaa, kuin monet tuntuvat ajattelevan. Lisäksi pitää muistaa, että kuvat tai edes videot eivät vastaa homman näkemistä livenä.
Kylläpä näistä mielipideasioista on aina kiva kinata
Eiku oikeesti, saa ihan vapaasti olla eri mieltä.