CBB Roni Kanerva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konaa
  • Aloitettu Aloitettu
Kukas sen kissanhännän nostais, jollei kissa itse :D huomioo voi hakea monin eri tavoin. Hölmöimpänä nyt mieleen tulee nää kaikki IFBB atleetit (ei-proot siis)

Mistä innostus englanninkieliseen materiaaliin? Äidinkielellä voisin perstuntumalla veikata että tuplaantuisi/triplaantuisi katsojamäärät. Vähän sama ongelma kun suomipojat koittaa twitchissä vääntää englanniksi,ihan kiva yritys mutta maailmalta löytyy jo satatuhatta samanlaista
Olen miettinyt aivan samaa... Esim. Juho Murtosella katselukerrat ovat noin nelinkertaiset Roniin nähden, enkä näe mitään estettä, miksei Ronilla voisi olla samat, jos tekisi suomeksi... Itse en ole pystynyt katsomaan yhtään jaksoa 5 minuuttia pidempään, kun tuo englannin ääntäminen on mitä on.

No jos kaveri haluaa tehdä englanniksi niin se on hänen valintansa. Mun mielestä tos ääntämisessä ei oo ongelmaa, parempaa varmasti ku Mäkisellä, Niinistöllä, meikäläisellä tai suurella osalla suomalaisista. Voisin kuvitella, että on itse laskelmoinut niin, että suomalaiset katsoisivat yhtälailla tekee sitten suomeksi tai englanniksi, ja englannin avulla voisi ulkomaalaisetkin alkaa seurata. Ehkä näin... Sitä on sitten paha mennä sanomaan onko siinä järkeä tai tulisiko suomenkielisen materiaalin kautta kuinka paljon kasvua...Riippuu tietysti siitäkin mihin kaveri tähtää tulevaisuudessa...

Olen miettinyt aivan samaa... Esim. Juho Murtosella katselukerrat ovat noin nelinkertaiset Roniin nähden, enkä näe mitään estettä, miksei Ronilla voisi olla samat, jos tekisi suomeksi... Itse en ole pystynyt katsomaan yhtään jaksoa 5 minuuttia pidempään, kun tuo englannin ääntäminen on mitä on.
Ääntäminen on parempaa kuin mitä noin 80% kantasuomalaisista, ja parempaa kuin yhdenkään hallituspuolueen puheenjohtajalla joten en sanoisi "on mitä on".

Tätä on muutenkin käsitelty tossa pari sivua taaksepäin, lueppa sieltä.

Ronin vastauksia joulukuulta:

Kyllä kovasti yritetään erilaista matskua saada aikaseks. Tietysti tämä tilaajamäärän kasvu ei välttämättä aina hirveän nopeaa ole ja täytyy olla erittäin iloinen että 1800 ollaan jo alle vuodessa saatu, vaikka hieman siihen nyt jäänyt paikoilleen :) Aloin laittamaan videota ulos hieman useammin nyt kuin ennen niin katsotaan jos se jeesais kasvun kanssa. Täytyy vain videoita saada laajemalle yleisölle nähtäväksi, se taitaa se haastavin homma olla että miten ihmiset ne videot näkee kuten tuossa ylempänä jo juteltiin että näitä fitnesstubettajiakin (varsinkin englantia puhuvia) on jo aika paljon ja moni tekee erittäin laadukasta matskua, mutta kyllä uskon erittäin kovasti kanavan kasvuun! Täytyy vain tehdä kärsivällisesti hommia ja laittaa laatumatskua ulos säännöllisesti.

Kiitos paljon kehuista! Joo kyllä ulkomaille videoilla pääsääntöisesti tähtään ja pikku hiljaa ne alkaa menee sinnepäin paremmin perille. Alkanu saamaan hyvää palautetta siltä suunnalta. Toki, vaikka englantia puhunkin, niin idea on myös suomalaisia katsojia saada messiin.

Luulen että suurin osa vlog tyyppisten videoiden katsojista tahtoo seurata tyyppejä joihin on helppo samaistua, ja tästä syystä englannin kielisyys vieraannuttaa suomalaisia katsojia.
Ulkomaalaisia katsojia taas ei välttämättä suomalainen cbb bodaaja niin paljon kiinnosta kuin paikalliset vastaavat jotka vääntävät videoita omalla äidinkielellään.
Laadusta tai englannin kielen tasosta tässä ei suoranaisesti ole kyse, hyvänä esimerkkinä samasta ilmiöstä esim. itse katson Juho Murtosen ja professorin bodaustiedevideoita mieluummin kuin vaikka Layne Nortonin vastaavia.
Sitten vielä erikseen skenen supertähdet jotka saavat laajempaa kansainvälistä suosiota.

Toi englannin lausuminenhan on helvetin hyvää? Itse en vaan yhtäkään videota jaksa 3min pitempään katsoa. En osaa erotella miksen. Ei vaan innosta kuten vaikka Jukka Nyyssölän videot.

Hemmetin hyvää englantiahan Roni suomalaiseksi vääntää noilla videoilla ja sinänsä ihan sympaattisia pätkiä. Tuota fitness -kamaa vaan tulee niin paljon ettei ihan Ronin karisma/kiinnostavuus riitä satunnaista tsekkailua suurempaan seurantaan. Mukava nähdä kuitenkin kun kaveri vetää hyvällä asenteella ja selvästi tykkää siitä mitä tekee.

Kisamenestys tai sen puute on varmasti myös yksi tärkeä tekijä onko katsojia vai ei, kuten myös Ronin kohdalla. Mitalimiesten tekemisiä seurataan varmasti suuremmalla mielenkiinnolla oli kieli mikä tahansa. Ronin videot sinänsä on ihan hyvin toteutettu.

Piti ihan uteliaisuutta kuunnella yksi pätkä läpitte, kun vaikuttaa sen verran paljon naukumista aiheuttavan tämä englanniksi molottaminen. Koska kielitaidolla, kuten ei millään muullakaan taidolla ole allekirjoittanutta siunattu, niin joudun kysymään, että mikä tuossa ääntämisessä nyt sitten erityisesti häiritsi? Ainakaan oma korvani ei kyennyt erottamaan tuosta puheesta oikeastaan mitään moittimisen aihetta. Mä uskaltaisin melkein jopa väittää, että tuo puhumisen taito voi olla kenties jopa liiankin virheetöntä, jos haluaa erottua edukseen. Tarkoitan tällä sitä, että joskus sellainen omalaatuisempi/uniikimpi puhetyyli ja ilmaisutapa, saattaa vedota katsojiin positiivisella tavalla.

Back
Ylös Bottom