Roinaajien ja Natujen reeniero?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ahmad
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oliskohan aika palata alkuperäiseen (ja mielenkiintoiseen) aiheeseen eli eroihin aineita käyttävien/käyttämättömien treenausmenetelmissä?

Edelleenkään en käsitä mitä kehonrakentamisella on tekemistä terveyden edistämisen kanssa. Ne suuret lihaksetko tuo sen terveyden? Ei kai tähän kukaan usko. Onko kehonrakentajien tekemät dieetit muka terveydelle edullisia? Onko painon jojottelu (bulkkaus/dieetti) terveellistä? Milloinkahan tästäkin myytistä päästään eroon...ehkä vuonna 3006 aikasintaan.

No niin, jokinorsu esimerkit kehiin NYT.

No tuossa varmaan tarkoitettiin enemmän kehonrakennusta harrastustasolla ja ns.terveellisellä pohjalla. Tuskinpa ne lihakset terveyttä takaa, mutta jos ruokailu on myös terveellistä sekä elämäntavat, niin ainakin äkkiseltään voisi luulla, että tämä ihminen elää ns. normaalia terveellisempää elämää.

Jossain vaiheessa tuli vähän enemmän tosissaan kolisteltua rautaa ja treenikaverina oli silloin kevyttä kuurittelua harrastava kaveri. Tuli itse oltua aika kovilla pluskaloreilla silloin ja kyllähän tuo kaveri voimissa ja kireydessä varsinkin karkasi aika kauas. Itse treenasin perus neljäjakoisella ja kaveri treenasi viitenä päivässä viikossa lyhyemmällä kierrolla. Vaikka itsekin sillon sai lisäillä natuna koko ajan rautaa tankoon, niin oli se kehitys tällä kaverilla kuitenkin vähän eri luokkaa. Palautui nopeampaan jne. Mulle tuli myös loukkaantumisia, mutta tälle kaverille ei meidän 1,5 yhteisen treenivuoden aikana yhtään.

Hyvää juttua pukkaa vaikka vähän :offtopic:
Siitä intensiteetistä että mä ainakin pyrin pitämään sen sillä että palautus sarjojen välilllä vain 30s menee nopiasti ja pukkaa hikeä.

Intensiteetti on hyvä suhteuttaa ottaen huomioon oma fyysinen kunto, lihaksen työnsietokyky ja omat kokemukset siitä miten toimii ja silti kokeilla välillä jotain uutta.

Itse olen huomannut että, hyvä katsoa 50-80% väliin romut ja vähä miettiä millä romuilla saat lihaksen tekee eniten töitä...

Esim ylätalja 3x10x100 vs 6x20x60kg kumpi parempi massalla kumpi dietillä vai kumpikaan...

Isoilla painoilla osa rasituksesta menee monasti jo alaselkään, pienillä meinaa hauperit pumppaantua, varsinkin jos tekniikka kusee.

Tosta nyt voi jokainen laskee lihakselle annettua kuormitusta 3000kg vs 7200kg.

Tossa nyt otettava huomioon sitte vielä et miten lihassolut aktivoituu eli variointia vaan treeneihin niin hyvä tulee :thumbs:

Hulkki:Olisiko lähdettä tuolle? Kiitos.
Ihan yleistietoahan tuon pitäisi olla, proteiinisynteesi saadaan koholle treenin jälkeen, mutta ei todellakaan esimerkiksi viikoksi (pikemminkin 1-2 vuorokaudeksi). Tästä johtuen naturaalitreenaajan tulisi rasittaa lihasta useammin kuin vain kerran viikossa, jos proteiinisynteesi halutaan pitää koholla enemmän kuin vain 1-2 päivää viikossa.

Roinankäytöllä (tarkkaan ottaen AAS:n käytöllä) proteiinisynteesiä saada kohotettua ilman harjoitustakin, mistä johtuen roinarin ei tarvitse treenata yhtä usein kuin naturaalin pitääkseen proteiinisynteesiä koholla.

En yleensä tapaa bookmarkata kaikkea vuosien varrella lukemaani, mutta esimerkiksi tuolta löytyy lisää: http://www.unm.edu/~lkravitz/Article folder/musclesgrowLK.html
Montako kertaa Hulkki sut testattiin tänä vuonna?
Kumma kyllä, meikäläistä ei ole vielä testattu kertaakaan. Lisenssi on kyllä ollut voimassa kesästä saakka, ja juuri laitoin maksuun lisenssin seuraavalle vuodelle (vaikken aiokaan kilpailla vuonna 2007).

Turun kisan jälkeen viimeistään odottelin että testikutsu tulisi, mutta kun ei niin ei. Samoin esim. SM-kisoissa Lahdessa Toni Kari kyllä sai saman tien backstagella testikutsun kouraan (ensimmäisen kerran Toni testattiin itse asiassa jo harjoituskaudella, kesän alussa), mutta meikäläinen ei näköjään ADT:n tyyppejä kiinnostanut. Näytän kai liian säälittävältä että kukaan epäilisi roinariksi? :confused:

Kertokaas asioista perillä olevat (Anssi, Hulkki, & kump.) et kuinka tuossa BB:ssä tuo testaaminen käytännössä sit toimii/ei toimi.

Montako kertaa Hulkki sut testattiin tänä vuonna?

Testejä tosiaan on vähän, koska se on kallista. Tosin kisaajiakin vähän. Itse olen kuulut että Vode Suosaari on testattu (ainakin kerran) Antikainen yht. 3 kertaa (1 viime syksynä, 2 keväällä), ja Toni Kari kerran (kesällä). Hulkkia ei ole ADT:n miehet vielä kiusanneet, mä tosin aina salilla välillä mörähdän selän takaa, että "ADT:stä päivää..":D . Minuakaan ei ole testattu. Ja testien kiertämistä en rupea miettimään, sillä niin kauan kuin jengi voi tulla vaikka viime vuoden noviisivoitto taskussaan kalssikkikisaan roinaamalla silloin vaikka kuinka , on noi testit vain tällähtekellä kisaaville. Ne jotka pitää klssikkia hinttarisarjana, ja laiheliinien turhana mannekiinikisana, voi aivan hyvin seurata sitä "isojen miesten kehoilua" (tosin 7-kympissä näkee välillä classikkilavoja pienempiä kisaajia). En pidä klassikkia mitenkään yhtään parempana lajina mitä kehoilua, itse seuraan yhtä mielellään bodykisoja. CBB antaa meille naturaaleina pysytteleville laiheliineille jotkin mahikset kisata, jottei tulisi pelkästä lavalle menon ajatuksesta fiilistä: "näytänkö Podelta"?:eek:

e: Hulkki muisti laittaa, että Toni on testattu vielä syksyllä (en muistanu kysyä että testattiinko vielä MM-skabojen yhteydessä)

Anssi: Välillä sinunkin tason auktoriteetilta, isojen firmojen tutkijalta tulee aika sammakoita suusta. Onko sinusta sitten oikein, että kaikki dopingaineet sallittaisiin kilpaurheilussa ilman mitään kontrollia? Sama, kuin niiden käytölle annerttaisiin yleisesti hyväksyttävä leima. Ja varmaa olisi, jengi vetäisi dopingtesti-lajeissakin dropeilla itsensä heikkoon happeen tai hautaan asti yhä enenevässä määrin (nythän niin on jo käynyt mm. ammattipyöräiyssä).

Joten älä dissaa meitä laiheliinisarjalaisia, olkoonkin testaus mitä on.

Ahmad: Tästä ketjusta et saa ehkä kovin paljoa irti alkuperäiseen kysymykseesi. Ehkä sillä roipettamisella ei ole kovin suurta merkitystä siihen, että pystytkö vetämään sarjat 30 vai 40s. palautuksilla, mutta roipettaessa treenipainot kasvaa, saat kovemman pumpin, ja pysyty treenaamaan täysillä kropan joutumatta niin helposti ylikuntoon. Samoin erikoistekniikat, pakkotoistot ym. tuovat enempi tulosta lihaskavulle.

En edes viitsi kertoa ajatuksiani siitä, että joku ottaa ekat kuurit päälle, ja kisatavoitteena on klassik bödibilding..

Eroa on myös siinä että roinalla kasvaa vaikka treenais päin vi..tua.Pystyy myös treenaamaan paljon,koska palautuu nopeammin...
Eikä kehitys pysähdy kovinkaan nopeasti...
Mutta ainakin itse arvostan natuna treenailua ja hankittuja lihaksia,vaikka niitä oliskin paljon vähemmin...

Suositut

Back
Ylös Bottom