Roihuvuoren koulun rehtori tunaroi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
luumu sanoi:
Ei toimi linkki, joten en tiedä tapauksesta.

Heh, onpas hienoa, että seitsemän promillen kännissä pistetty postaus innoittaa Pakkiksen päällikön avaamaan uuden threadin. No kuitenkin, näyttää olevan poistettu tuo pistämäni linkki Hesarin sivuilta. Eihän nyt monikulttuurisuudesta saa mitään pahaa saa sanoa, ainakaan Aatos Erkon mielestä :(

Itseasiassa toivoisin, että tossa mun avatarissa olis Bobrikovin tilalla Aatos Erkko... Kukahan ottais elämäntehtäväkseen...

Jos ei linkki toimi niin pistetään sitten linkki Jussi Halla-ahon sivuille:
http://jussi.halla-aho.com/scripta.html

Edit: Kohta on varmaan poliisit mun ovella!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi niissä kahdessa koulussa (joissa on ollut eri "kulttuureita") jossa minä olen ollut kaikki tuollainen on toiminut niin muslimien, suomalaisten kuin muiden kohdalla.

Sanoisin että maassa maan tavalla. Ja meidän koulussa se on ymmärretty hyvin jossain muualla taas ei ilmeisestikin.

En nyt ihan tarkkaan ole kärryillä mitä on tapahtunut, mutta olen samaa mieltä, että maassa maan tavalla myös joulujuhla-asiassa. Eikös periaatteena ole, että jos minä naisena muutan muslimimaahan niin jonkinsortin halatti olisi päälle vedettävä ja kulttuurin tapoja olisi noudatettava. Millä perusteella muslimit/maahanmuuttajat voivat Suomessa vaatia suomalaisia tapoja muutettavan esim. koulussa (tästä vissiin oli kyse, vaiko?)? Eikö yksinkertainen ratkaisu ole, että jos ei juhlat miellytä niin olkoon menemättä sinne.

Olen tässä silmät pyöreinä kuunnellut ystäväni kertomuksia päiväkotimaailmasta, missä maahanmuuttajalapset eivät saa osallistua mm. pipareiden leivontaan, jouluaskarteluun, joulusatujen kuunteluun, viettää syntymäpäiviä yms. kristillisistä juhlista puhumattakaan. Kuinka ristiriitaiselta tämä mahtaa tuntua 6-vuotiaasta lapsesta, joka ei välttämättä ymmärrä miksi hän ei saa tehdä sitä tätä ja tuota...

wippe sanoi:
Olen tässä silmät pyöreinä kuunnellut ystäväni kertomuksia päiväkotimaailmasta, missä maahanmuuttajalapset eivät saa osallistua mm. pipareiden leivontaan, jouluaskarteluun, joulusatujen kuunteluun, viettää syntymäpäiviä yms. kristillisistä juhlista puhumattakaan. Kuinka ristiriitaiselta tämä mahtaa tuntua 6-vuotiaasta lapsesta, joka ei välttämättä ymmärrä miksi hän ei saa tehdä sitä tätä ja tuota...

OT, mutta eivät kaikki suomalaislapsetkaan saa, esim. jehovantodistajien lapset. Äitini on tätä monesti harmitellutkin, että jos päiväkodissa on jehovantodistajaperheiden lapsia, sitovat nämä muutamat - tai vain yksi! - lapset yhden aikuisen, kun heille pitää järjestää jotain muuta aktiviteettia siksi aikaa, kun muut tekevät jouluaskarteluja, laulavat joululauluja tms. Ja kun päiväkotiryhmät ovat useimmiten ääriään myöten täynnä, aiheuttaa tämä alimiehityksen pääosassa ryhmää. Äh, huonosti selitetty, toivottavasti tuosta saa selvän :nolo:

EDIT: Selvennykseksi todettakoon, että se, etteivät jehova- ja mamulapset saa osallistua jouluvalmisteluihin, on siis vanhempien tahto ja määräys, ei päiväkotihenkilökunnan.

wippe sanoi:
En nyt ihan tarkkaan ole kärryillä mitä on tapahtunut, mutta olen samaa mieltä, että maassa maan tavalla myös joulujuhla-asiassa.

Nimenomaan näin, että maassa maan tavalla. Mä yleensä olen aika suvaitsevainen noiden muslimien sun muiden kans, mut alkaa mennä jo vähän oli noi jutut.

En tiedä mistä tässä on kyse, ilmeisesti jostain joulujuhlan peruuntumisesta maahanmuuttajien takia. Mulla ei oo niitä vastaan muuten mitään, mutta suurin osa niistä on kiittämättömiä ja saamattomia siivelläeläjiä. Omassa amiksessakin ärsyttää kun kattoo viereisessä pöydässä lippis ja toppatakki päässä kovaan ääneen mölöttäviä maahanmuuttajia, jos joku huomauttaa että kuuluu pöytätapoihin syödä ilman ulkovaatteita niin alkaa entistä pahempi huuto ja mussutus. Ja suurin osa niistä muutenkin käy kouluissa syömässä ja oleskelemassa, eihän sinne opiskelemaan jaksa mennä.

Roihuvuoren rehtori tunaroi liberaaliudessaan. Hänen tilanteessaan olisi pitänyt konsultoida laajempaa piiriä ennen päätöksentekoa. Uskonnot aiheuttavat suhteettoman paljon skismaa ihmisten välillä.

Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta vaatia erityiskohtelua toisiin nähden uskonnollisen vakaumuksen tähden. Moinen roska vain pirstaloittaa yhteiseloa. Mielipiteissään uskontoa osoittelevat eivät edistä kulttuurien rinnakkaiseloa.

Onneksi juhlan ja satuhetken erottaminen toisistaan on selkeästi yleistynyt Suomessa, mikä ilmeisesti valkeni rehtorillekin. Sääli ettei tämä melko olennainen linkki toiminut.

wippe sanoi:
En nyt ihan tarkkaan ole kärryillä mitä on tapahtunut, mutta olen samaa mieltä, että maassa maan tavalla myös joulujuhla-asiassa. Eikös periaatteena ole, että jos minä naisena muutan muslimimaahan niin jonkinsortin halatti olisi päälle vedettävä ja kulttuurin tapoja olisi noudatettava. Millä perusteella muslimit/maahanmuuttajat voivat Suomessa vaatia suomalaisia tapoja muutettavan esim. koulussa (tästä vissiin oli kyse, vaiko?)? Eikö yksinkertainen ratkaisu ole, että jos ei juhlat miellytä niin olkoon menemättä sinne.

Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Tämä vanha sanonta pitää paikkansa hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom