Rodos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä lomamatkaa suunnittelemassa sinneppäin...

Olisi kiva kuulla kokemuksia paikasta, niin hyviä kuin huonojakin. Lähinnä kiinnostaa rannalla löhöily ja ehkä vähän tulee sitten shoppailtuakin, joten hintatasokin kiinnostaisi.

Lähtö olisi siis syksymmällä, lämpöä luulisi vielä silloinkin riittävän :) Nyt voi vielä nauttia Suomen lämmöstä hetken!

fedit. en haulla löytänyt ketjua Rodoksesta joten avasin uuden..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä siellä lämpöä riittää. Oltiin avovaimon kanssa viime vuonna siellä just samoihin aikoihin ja tosi hyvät ilmat oli. Baarikadulla sitten pääsee kunnon tunuihin, vaikka vain yhden ottais per baari ;)
Avovaimo oli myös viime kesänä oppaana siellä 8 viikkoa, joten osaisi varmasti kertoa vaikka mitä paikasta :) .
Motukka vuokrattiin ja silloin pääsikin kiertämään mestoja aika hyvin.

Hintataso oli mielestäni ihan ok, kyllä kunnolla syötyä sai, eikä tarvinnut itseä kipeäksi siitä maksaa.

Tuolta löytyy kans ihan hyvin tietoa
http://rhodosinfo.com/fi/index.htm

Aikoinaan on tuollakin tullut käytyä. Ihan hieno mesta. Kannattaa kiertää koko saari joko autolla, tai motarilla.

Kaunis paikka, meri aivan ihana ja rannalla makoilu + uiminen on SE juttu itselleni ollut tuolla. Hyvää ruokaa, ihan edullista [no missäpä ei olisi Suomeen verrattuna]... Shoppailtavaa varmaan löytyy riippuen siitä mitä etsii ja iltaelämääkin rauhallisesta istuskelusta rankempaan biletykseen. Mun mielestä "lähikohteista" yksi viihtyisämpiä :) Hauskaa matkaa!

Itsellä oli myös mielessä joku pikavisiitti Rodokselle. Riittäis edukas ruoka ja uima-allas + pussikalja sekä lämmin ilma. Rodokselle pääsis pirun halvalla (300 eskoo viikko), mutta jotenkin on jäänyt kuva että se on vanhemman väen suosima mesta? Mun mummo kävi aikoinaan Rodoksella.

Noh, vielä tuppaa reilua 30:iä lämmintä täälläkin, pitää katsella sitten syksyllä lisää :)

Itsellä oli myös mielessä joku pikavisiitti Rodokselle. Riittäis edukas ruoka ja uima-allas + pussikalja sekä lämmin ilma. Rodokselle pääsis pirun halvalla, mutta jotenkin on jäänyt kuva että se on vanhemman väen suosima mesta? Mun mummo kävi aikoinaan Rodoksella.

Mun mielestä siellä on porukkaa aikalailla laidasta laitaan. On mummoja ja pappoja, mutta sitten myös paljon lapsiperheitä, ja nuorisoakin. Se on aika "puhtaan ja siistin" oloinen lomakohde, tietyllä tapaa turvallinen joten sitä suosii monikin ikäryhmä.

En välttämättä itse suosisi mitään mestaa jossa on esim vaikkapa vain nuoria, semmoset on yleensä kauheita älämölö-mestoja :D Parempi vaan että mahdollisimman laaja skaala niin se kertonee että jokaiselle löytyy jotakin :)

Syksy ja kevät on parasta aikaa Rodoksella, ei ole liian kuuma ja väkeä on sopivasti.
Ei tule muita huonoja puolia mieleen kuin se, että KAIKKI puhui suomea. Menit aulan baariin hengailemaan niin jengi tunnisti suomalaiseksi ja alkoi laukoa "hauskoja" juttuja suomeksi.

Hintataso on ainakin kledjuissa about sama kuin Suomessa, saattaa olla jopa korkeampi tietyissä mestoissa. Lacostee Meccaa Nikee Timberlandia yms. löytyy Rodoksen keskustasta sen coolin linnan vierestä n. 10x10 korttelin kokoiselta "kauppa-alueelta"

Autoja vuokrataan mm. hotellien yhteydessä, halvimmat on jotain 60 rahaa / kolme päivää. Kannattaa kierrellä ainakin yks päivä auton kanssa ja tsekata kaikki mestat mitä tulee vastaan.

Biitsiä löytyy itäiseltä rannikolta kilometrin verran ja tuoleja on vapaana tuhansia, valinnanvaraa löytyy ;-))

Itsellä oli myös mielessä joku pikavisiitti Rodokselle. Riittäis edukas ruoka ja uima-allas + pussikalja sekä lämmin ilma. Rodokselle pääsis pirun halvalla (300 eskoo viikko), mutta jotenkin on jäänyt kuva että se on vanhemman väen suosima mesta? Mun mummo kävi aikoinaan Rodoksella.

Noh, vielä tuppaa reilua 30:iä lämmintä täälläkin, pitää katsella sitten syksyllä lisää :)

Ootko löytän jostain matkoja 300 euroon? Olen muutaman päivän ettinyt Rodokselle äkkilähtöjä, mutta löytänyt vaan noin 500 eskon reissuja. Vinkkejä! Lähtö syyskuussa.

Miesten kannattaa käydä shoppailemassa Turkin puolella.. :D
Ja tuulisella rannalla olis jossain kohtaa Davidin sali, jossa oli ihan hyvät jumppavehkeet. Mukava mesta mun mielestä. Itse tykkäsin tosi paljon siitä raflasta, jonka terassi oli siinä vilkkaan risteyksen kohdalla.. Terassi oli vähän katutasoa ylempänä.
Muistaako joku?

Ootko löytän jostain matkoja 300 euroon? Olen muutaman päivän ettinyt Rodokselle äkkilähtöjä, mutta löytänyt vaan noin 500 eskon reissuja. Vinkkejä! Lähtö syyskuussa.
Käytiin isukin kanssa keväällä ja maksettiin 250-300e / naama, kesällä maksaa äkkilähdötkin enemmän. Jos haluat halvan matkan syksyllä niin odota kuukausi ja katso äkkilähtöjä sitten, noin viikko, kaks ennen lähtöä.

Uskon että Huppe katselee niitä Saksasta käsin, joten 300e varmaan ihan normi hinta sieltä Rodokselle viikoksi?

Münchenin lentokentällä oli joku tiski jossa noita matkoja oli puoli-ilmaiseksi tarjolla.
Tässä myös jotain: http://www.ltur.com/de/index.html

Mutta joo Saksasta käsin noi.

Rodos on mukava paikka, käytiin -03 keväällä siellä.

Kuten täällä on jo mainittu, niin turvallinen ja suht rauhalllinen paikka, mutta myös menoa löytyy esim. juuri sieltä baarikadulta ;)
Ja kaiken ikäisiä ihmisiä. Todella paljon kuuli suomea puhuttavan, myös ihan baarin ja ravintoloiden työntekijöiltä...

Vesipuistossa Falirakissa tuli käytyä, sekin oli oikein mukava paikka kahdelle "aikuiselle" :) Tais olla ilmainen bussikyyti Rodoksen kaupungista ja takaisin.

Itse vietin n.7v sitten Rodoksella kaksi viikkoa ja ihan kivaa oli. Vuokrattiin fillarit ja ajeltiin pitkiä reissuja ja salilla tuli käytyä jossain Tuulisen rannan varrella. Vanhassa kapungissa meille tuli kaksi kahvi maksamaan markoissa 80mk. Viereisessä pöydässä saksalainen pariskunta pulitti kahdesta tuopista olutta 200mk. Silloin kyllä ketutti, mutta enpä ole sen jälkeen mitään tilannut ennen kuin olen nähnyt hinnat :rolleyes:
Bilemestoja löytyy joka lähtöön ja hyviä ruokapaikkojakin löytyy.

Itse vietin n.7v sitten Rodoksella kaksi viikkoa ja ihan kivaa oli. Vuokrattiin fillarit ja ajeltiin pitkiä reissuja ja salilla tuli käytyä jossain Tuulisen rannan varrella. Vanhassa kapungissa meille tuli kaksi kahvi maksamaan markoissa 80mk. Viereisessä pöydässä saksalainen pariskunta pulitti kahdesta tuopista olutta 200mk. Silloin kyllä ketutti, mutta enpä ole sen jälkeen mitään tilannut ennen kuin olen nähnyt hinnat :rolleyes:
Bilemestoja löytyy joka lähtöön ja hyviä ruokapaikkojakin löytyy.

Joo, meille meinas käydä samalla tavalla. Syötiin emännän kanssa eräässä 2. krs ravintolassa, ja siellä tarjoilija yritti laskuttaa ravintolan tuoleista vuokraa.. Vittu on ne härskejä. Muualla homma toimi ihan ok.

Joo, meille meinas käydä samalla tavalla. Syötiin emännän kanssa eräässä 2. krs ravintolassa, ja siellä tarjoilija yritti laskuttaa ravintolan tuoleista vuokraa.. Vittu on ne härskejä. Muualla homma toimi ihan ok.

Mitäs teitte sitten? Väititte vain vastaan? :D

Itse olin Rodoksella viimeksi 90-luvulla ja homma alkoi jo silloin tosiaan olla sikahintaista joissain paikoissa. Eli turistirysien välttäminen ja hintojen ennakkotarkkailu auttaa tässäkin kohteessa.

Kaikenkaikkiaan rento ja hyvätunnelmainen paikka kuitenkin. Pienelle saarelle mahtuu paljon komeaa maisemaa ja hyvää tunnelmaa.

Rodos on mukava paikka..Vesipuistossa Falirakissa tuli käytyä, sekin oli oikein mukava paikka kahdelle "aikuiselle" :) Tais olla ilmainen bussikyyti Rodoksen kaupungista ja takaisin.
Sama täällä, juurikaan mistään muusta en mitään muista, muutakuin että tuo Falirakin vesipuisto oli ihan täydellinen. :5: Mummon kanssa oltiin, siitä on jo kylläkin monta vuotta. Tekisi mieli kyllä lähteä uudestaan, ja varmaan joskus vielä lähdenkin.

Ollaan katseltu tässä äkkilähtöjä avon kanssa Rodokselle ja Kreetalle ja Kyprokselle ja mietitty että mihinköhän kannattaisi suunnata. Jos nyt lähdetään niin otetaan äkkilähtö ja kattelin että ens viikolla oli edullisia ja hyviä lähtöjä jokaiseen noista.

Rodos mua eniten hotsittais, ja mietinkin että onkohan siellä hyvät säät tällee keväästä? Ainakin mitä yritin netistä katsoa niin vähintää semmosta 22 astetta siellä näky olevan. Rodoksen kaupunkiin oli matkoja ja sit oli myös Rodoksen Pefkokseen. Pefkos taitaa olla kyllä melko rauhallinen mesta. Kysymys kuuluukin, että mitähän enemmän matkailleet ihmiset suosittelis? Rodoksen kaupunki vai Pefkos? Kyproskin vaikutti melko lupaavalta, siellä näytti olevan jo melkeen 30 astetta parhaimmillaan. On tää vaikeaa :rolleyes: olis kiva saada muiden mielipiteitä.

Itse en yhtään osaa sanoa (enkä myöskään päättää) mihin kannattaisi suunnata, vieläkun matkojen hinnat ovat niin samoja noissa kohteissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom