Rodos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Kaksi kertaa käynyt. Vuosina 97 ja 01... Ja en luokittele itseäni "tosi matkaajaksi" En nauti paikoista jossa ei oo lähestulkoon mitään palveluita. Rodos oli mun mielestä sukkasandaali paikka... se on vaa mun mielipide. Rodoksella tais muuten pärjätä omalla kielälläkin monessa paikassa:) Ja jaakon viinakauppa oli ihan hauska nähtävyys:)

Mielipiteitä saa ja pitääkin olla, ei siinä.. :D

Itse en ole Rodoksella vielä suomella pärjännyt, vaikka useasti sielläkin käynyt. En ole tosin yrittänytkään. Tarkoititko että Rodoksella ei ole lähestulkoon mitään palveluita? Tai jos et niin mitä palveluita noin niinkuin yleensä kaipaat lomakohteelta? Muistettava tietysti sekin että Rodos vuonna 2001 ei ole Rodos vuonna 2009..:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielipiteitä saa ja pitääkin olla, ei siinä.. :D

Itse en ole Rodoksella vielä suomella pärjännyt, vaikka useasti sielläkin käynyt. En ole tosin yrittänytkään. Tarkoititko että Rodoksella ei ole lähestulkoon mitään palveluita? Tai jos et niin mitä palveluita noin niinkuin yleensä kaipaat lomakohteelta? Muistettava tietysti sekin että Rodos vuonna 2001 ei ole Rodos vuonna 2009..:)

Viittasin tuolla palvelu jutulla siihen, että itse lasken tarkoittamasi "tosi matkailija travellerit" jonkinlaiseen madventures apinointi kategoriaan. Eli lähetään johonkin viidakkoihin tai paikkoihin joissa ei käytännös ole turismia ollenkaan. Kumma miten yksi negatiivinen kommentointi kyseisestä paikasta saa noinkin paljon reaktioita:)

Rodos kantaa vyölaukkuturistin-leimaa.

Itse olen käynyt Rodoksen jälkeen mm. Nizza, Barcelona, Budapest, Lontoo, Praha ja nyt Boston seuraavaksi vuorossa.

Mielestäni Rodoksella oli todella kivaa ja voisin hyvin mennä sinne uudestaan. Paikallinen Mythos-olut on todella hyvää ja lämpöäkin piisaa. Erikoismaininta vielä, että syksylläkin tarkenee oikein mukavasti ja vesi on lämmintä.

Viittasin tuolla palvelu jutulla siihen, että itse lasken tarkoittamasi "tosi matkailija travellerit" jonkinlaiseen madventures apinointi kategoriaan. Eli lähetään johonkin viidakkoihin tai paikkoihin joissa ei käytännös ole turismia ollenkaan. Kumma miten yksi negatiivinen kommentointi kyseisestä paikasta saa noinkin paljon reaktioita:)

Ei reaktioita vaan ihmiset kaipaavat yleensä selvennystä asiaan väärinkäsitysten välttämiseksi.. :D

Ymmärrän kyllä käsityksesi ja mielipiteesi, olen sen kuullut ennenkin ja varmaan kaikista mahdollisista paikoista missä ihmiset ovan lomiaan viettäneet. Pidetäänhän Thaimaankin matkailua lähinnä Kanariansaarten -80 ja -90 luvun jatkeelle. Pääasia että itse viihtyy..;) Maailma on hyviä paikkoja ja kokemuksia täynnä.

Onko teillä kokemusta Rhodoksen saleista, mistä löytyy ja minkäslaista? Kun ei millään malttais koko viikkoa vaan löhöillä... ;)

Onko teillä kokemusta Rhodoksen saleista, mistä löytyy ja minkäslaista? Kun ei millään malttais koko viikkoa vaan löhöillä... ;)

2004 kävin tuolla kerran puntilla, kun en itsekkään jaksanut löhöillä koko viikkoa.
Hommasta jäi vähän ikävä fiilis. Paikka oli kohtalaisen kallis ja hinta ei todellakaan kohdannut laatua.
Vanhoja ruosteisia laitteita, penkeistä pehmustee tursusivat, ei ilmastointia, pukuhuoneessa ei lukkoja yms...

Lisäksi paikallinen bodauskulttuuri taitaa olla hieman underground harrastus tai ainakin tämä sali oli sellainen. Paikalla oli minun lisäksi muutama todella iso kaveri jotka sitten koko ajan mulkoilivat omia tekemisiäni. Mikäli ei halua vain löhöillä niin suosittelen esim. aamulenkkiä juosten tai uimista meressä.

Viela viikon verran Rodoksella.Ollaan kayty treenailemassa Fitness Academyssa,joka sijaitsee tuulisella rannalla.Mielestani kohtuu hyva etelan saliksi.Hieman kuluneita daavidin laitteita ja penkkeja (melko hyvassa kunnossa).Kasipainot n.4-40 kg.Ei nyt ihan hard-gore sali,mutta levytankoon saa sen verran romua,etta 2-sadan raakapenkkaaja voi treenailla ja 3-sadan mies pitaa kevyen viikon:) Plussana mahtavt merinakymat eika sen kummempaa kyylaystakaan,kuin suomen saleilla.Suosittelen:rock:

Hammer muuten, minkäslainen ilma siellä on tällä hetkellä? Nimim. Rhodokselle 31.7 :)

Saat olleet koko ajan (n.pari viikkoa) hyvat.Aurinko paistaa taukoamatta,pilvet eivat hairitse.Kuumuutta helpottaa tuulenvire,joka tuulisella rannalla voi valillia puhaltaa voimakkaamminkin,mutta suurin haitta uimiselle.Lampotila ollut n.28 - 35 celsiusta.Lampotilat eivat ainakaan laske elokuun puolelle siirryttaessa.Aurinkoisin paikka,missa olen koskaan ollut:)

Ps.sali-ilmastoiniti toimii seinaikkunoita avaamalla,joka kuitenkin ihan toimiva systeemi.

Mitenkäs tuo Rodos nykypäivänä voi? Kiinnostaisi tietää, kun ensi kuussa on lähtö.

Mitenkäs tuo Rodos nykypäivänä voi? Kiinnostaisi tietää, kun ensi kuussa on lähtö.

Tuntui kesäkuussa voivan samalla lailla, kuin viimeksikin (2009), mikä oli mun näkökulmasta vain positiivista. Huippuhyvää safkaa, taukoamatonta auringonpaistetta, ei liikaa turisteja, mahtavia maisemia, toimivat salit ja turvallinen ilmapiiri. Ehdottomasta auto alle ja saarta kiertämään, tai vielä parempi vaihtoehto olisi iso mönkijä tai skootteri. Menisin heti uudelleen, jos olisi mahdollista.

Tuntui kesäkuussa voivan samalla lailla, kuin viimeksikin (2009), mikä oli mun näkökulmasta vain positiivista. Huippuhyvää safkaa, taukoamatonta auringonpaistetta, ei liikaa turisteja, mahtavia maisemia, toimivat salit ja turvallinen ilmapiiri. Ehdottomasta auto alle ja saarta kiertämään, tai vielä parempi vaihtoehto olisi iso mönkijä tai skootteri. Menisin heti uudelleen, jos olisi mahdollista.
Onko vinkkejä mistä kannattaa vuokrata auto halvalla? Oman kokemuksen mukaan paikalliset pikkufirmat tarjoaa halvimmat, mutta niitä pitää itse selvittää ja hinnatkin vaihtelee välillä fiiliksen mukaan. Myös hyviä vinkkejä näkemisen arvoisiin paikkoihin otetaan vastaan :)

Onko vinkkejä mistä kannattaa vuokrata auto halvalla? Oman kokemuksen mukaan paikalliset pikkufirmat tarjoaa halvimmat, mutta niitä pitää itse selvittää ja hinnatkin vaihtelee välillä fiiliksen mukaan. Myös hyviä vinkkejä näkemisen arvoisiin paikkoihin otetaan vastaan :)

Ehdottomasti kannattaa ainakin Lindoksella pistäytyä. Erityisesti sen akropoliksesta on todella komeat maisemat. Sisäänpääsy sinne taisi olla 6e per aikuinen. Kävelemään sinne ylös joutuu, mutta tuskin haittaa. Rodoksen kaupungin vanhalla puolella kannattaa myös käydä, mutta ole tarkkana rahojen suhteen ja tarkasta erityisesti syödessä hinnastot nimim. 15e vesistä.

Se vanhan kaupungin ritarilinna on ihan siisti samoin kuin perhoslaakso. Eipä siellä muuta tullut nähtyäkään.

Me vuokrattiin kulkupelit tuolta:
Rhodes Rental Margaritis in Rhodes, car hire Rhodes, Rhodos Town car hire, Rhodes, rent a cheap car Rhodes, Rhodes car rental, cheap cars rent Rhodes

Vuokraamo sijaitsee siinä Rodoksen kaupungin keskellä. Hyvä ja toimiva palvelu. Auton hinta taisi olla 30e/päivä. Siellä on ainakin yksi savolais-kreikkalainen kaveri töissä, joka palvelee myös suomeksi. Mukava heppu. Suosittelen.

Jos näköalapaikoista tykkää, niin ainakin paria voisin suositella. Yksi hienoimpia on Itäisellä rannikolla oleva Tsambikan-luostari. Autolla ensin tietä ylös mestan parkkipaikalle (lopussa vielä äkkijyrkkä mäki). Siellä on sitten vastassa paholaisen katseiset kilipukit ja noin 300 porrasaskelmaa huipulle, josta on huikeat maisemat. Juotavaa vaan mukaan. Toinen on Filerimonos-luostari, joka sijaitsee vastakkaisella rannikolla Ixian kohdalla.
Jos haluaa snorklata, niin Anthony Quinn beach Falirakin lähellä on hyvä vaihtoehto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom