Robert Helenius

Veikkaa voittaja

  • Helenius

    Votes: 35 44,9%
  • Joshua

    Votes: 43 55,1%

  • Total voters
    78
Raskaassa sarjassa kaikki lihasmassa on hyödyksi, niin kauan kuin sen kasvattaminen ei ole ollut pois muusta treenistä.
Osimoilleen näin. Käytännössä muut osa alueet ovat niin paljon tärkeämpiä ettei lihasmassan hankintaan kannata paljoa uhrata aikaa. Varsinkaan jos lihas kasvaa jo oheisharjoittelulla riittävästi. Eri juttu jos ottelija on selvästi fyysisesti heikko. Nyt käynyt jo niin päin että ottelijat ovat olleet liian lihaksikkaita. Kadottaneet nopeutta, liikettä ja kuntoa. Joshua tiputti lihasmassaansa ja Wilder taisi tehdä samoin. Robbekin haki yhdessä vaiheessa massaa ja voimaa lisää mutta tuli vain huonommaksi. Nyt on taas totutun laihassa kunnossa. Iskut paljon terävämmät. Vähän samaa kuin Sauerlandin aikaan jolloin oli myös tosi hoikka. Loppupelissä ei raskassarjalaiset lienee ole livenä normi urheilijoita lihaksikkaampia ? Kireys ja tumma iho hämää otaksun. Ainakin mitä ovat olleet kuvissa voimailijoiden vierellä niin todella hoikilta näyttäneet Wilderiä myöten.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyrkkeilyssä liike lähtee jaloista. Jos ei ole liikettä on helppo kohde osua...
Kyllä. Mutta liike ei lähde reisien lihasmassasta ja voimista. Kehässä ei kyykätä. Pelkkä päkiä tekee liikkeen. Reidet ovat vähiten käytössä. Liikettä treenataan erilaisin askelharjoittein ja vaikkapa hyppynarulla. Punteilla ei liike parane. Päinvastoin. Kyykky tukkoset jalat ovat kuin rautakanget.
 
Kyllä. Mutta liike ei lähde reisien lihasmassasta ja voimista. Kehässä ei kyykätä. Pelkkä päkiä tekee liikkeen. Reidet ovat vähiten käytössä. Liikettä treenataan erilaisin askelharjoittein ja vaikkapa hyppynarulla. Punteilla ei liike parane. Päinvastoin. Kyykky tukkoset jalat ovat kuin rautakanget.
Tarkoitin että robben kannattaa sitoa ja nojata wilderiin ja levätä itse nojatessaan. Wilder joutuu kannattelemaan Robbea jaloilla ja näin ollen jalat menee hapoille.. Wilderin liike hidastuu ja robbe nukuttaa..

Käykää itse kokeilemassa erässä kun 115kg kaveri nojaa suhun ja joudut kannattelemaan häntä.. Ero on suuri otellessaan näin kun versus kaveri joka ei tee noin
 
Jos Wilder saisi taikasauvalla 10 kiloa hermotettua lihasmassaa alavartaloonsa, niin kyllä se ilman muuta kannattaisi ottaa. Kyllähän reisilihakset osallistuvat liikkumisen lisäksi myös lyöntien ponnistukseen.

Se on sitten täysin toinen asia, onko Wilderin järkevää alkaa 36-vuotiaana treenaamaan jalkoihinsa lisämassaa.
 
Itse olen ajatellut että noilla raskassarjalaisilla jäteillä verrattain pienet jalkalihakset on ihan tarkoituksellinen valinta, vaikkei painorajoja tarvitsekaan tuijottaa. Lihasmassa kun kuluttaa happea, ja se hapenottokyky noilla 2m+ tyypeillä tulee lähes järjestään ongelmaksi muutenkin. Veikkaan ettei 10 kiloa lihasmassaa jalkoihin tekisi Wilderista kokonaisuudessaan parempaa nyrkkeilijää, ellei otteluja säädettäisi maks 6 eräisiksi. Eri juttu Tysonin mittaiset hukkapätkät joilla pihveistä jaloista huolimatta elopaino pysyy ihmispumpulle ja keuhkoille järkevissä luvuissa. Voin olla väärässäkin, ja ehkä jopa todennäköisesti olenkin 😄
 
Tarkoitin että robben kannattaa sitoa ja nojata wilderiin ja levätä itse nojatessaan. Wilder joutuu kannattelemaan Robbea jaloilla ja näin ollen jalat menee hapoille.. Wilderin liike hidastuu ja robbe nukuttaa..

Käykää itse kokeilemassa erässä kun 115kg kaveri nojaa suhun ja joudut kannattelemaan häntä.. Ero on suuri otellessaan näin kun versus kaveri joka ei tee noin
Unohdit vain että se toinen tekee ihan samoin kun sidotaan 😉 Yhtä kovalle joudut itsekin. Toiseksi robben vahvuudet ovat ihan muut kuin sitominen ja lähiottelu. Sitä huonompi Robbelle mitä enemmän sitomista. Robben taktiikka on ollut aina otella etäällä ja lyödä vastaan. Ei varmasti muuta taktiikka ihan päinvastaiseksi.
 
Itse olen ajatellut että noilla raskassarjalaisilla jäteillä verrattain pienet jalkalihakset on ihan tarkoituksellinen valinta, vaikkei painorajoja tarvitsekaan tuijottaa. Lihasmassa kun kuluttaa happea, ja se hapenottokyky noilla 2m+ tyypeillä tulee lähes järjestään ongelmaksi muutenkin. Veikkaan ettei 10 kiloa lihasmassaa jalkoihin tekisi Wilderista kokonaisuudessaan parempaa nyrkkeilijää, ellei otteluja säädettäisi maks 6 eräisiksi. Eri juttu Tysonin mittaiset hukkapätkät joilla pihveistä jaloista huolimatta elopaino pysyy ihmispumpulle ja keuhkoille järkevissä luvuissa. Voin olla väärässäkin, ja ehkä jopa todennäköisesti olenkin 😄
Aika harva raskassarjalainen on varsinkaan jaloistaan mikään lihaksikas. Aika ripakinttuja ovat niin Fury, Wilder tai vaikka Robbe. Jos siellä joku patukka on niin lienee sellainen luonnostaan ennemminkin kuin treenin tuloksena, kuten vaikkapa Mike Tyson. Eiköhän nyrkkeilijä edelleen pääasiassa juokse eikä juurikaan kyykkää.

Jalkalihasten kasvattaminen hidastaa ja jäykistää liikettä, joten siinä varmaan yksi syy miksei niitä kinttuja juuri treenata. Liike on tärkeämpää kuin yksittäisiin pommeihin tuotettava voima.
 
Unohdit vain että se toinen tekee ihan samoin kun sidotaan 😉 Yhtä kovalle joudut itsekin. Toiseksi robben vahvuudet ovat ihan muut kuin sitominen ja lähiottelu. Sitä huonompi Robbelle mitä enemmän sitomista. Robben taktiikka on ollut aina otella etäällä ja lyödä vastaan. Ei varmasti muuta taktiikka ihan päinvastaiseksi.
Kyllä toinen aina joutuu kannattelemaan toista pystyssä..

Mutta joo. Uskon että wilderin tiimi on huomannut robben puolustuksen mitä nyt ei voi sanoa huonoksi mutta juuri sopivaksi iskun paikaksi ulottuvalle ja tyrmäyskoneelle mitä Wilder on.

Robbella roikkuu kädet mikä tosiaan on tarkoitus varmasti jolloin kädet lepäävät ja näin ollen saa paremmin iskettyä kovaa. Tälläinen tyyli sopii lyhyttä vastustajaa vastaan mitä kownacki oli.

Myös olen huomannut että melkein aina väistääkseen robbe ottaa askeleen taaksi ja kurkottaa päänsä taakse (aivan kuten Washingtonin tyrmätessä) uskon että tämän on myös wilderin tiimi scoutannut ja tähän he iskevät.

Monessa kommenteissa monet ovat sanoneet että toivottavasti Wilder ei aliarvioi robben iskun voimaa.. (väitän että lyö kovempaa kuin fury) tottakai sparreissa on saanut jotain käsitystä mutta sparrit on sparreja. Robbe ei todellakaan ole lyönyt kaikkea kehiin.

Kehässä vasta mitataan ja uskon että motivaation, tahdon voiman, huippukunnon, itseluottamuksen ja viisauden kautta robbe laittaa wilderin kenttään matsissa. Pidän 30% todennäköisyyttä robben tyrmäysvoitolle erissä 1-6.
 
Robbella roikkuu kädet mikä tosiaan on tarkoitus varmasti jolloin kädet lepäävät ja näin ollen saa paremmin iskettyä kovaa. Tälläinen tyyli sopii lyhyttä vastustajaa vastaan mitä kownacki oli.

Myös olen huomannut että melkein aina väistääkseen robbe ottaa askeleen taaksi ja kurkottaa päänsä taakse (aivan kuten Washingtonin tyrmätessä) uskon että tämän on myös wilderin tiimi scoutannut ja tähän he iskevät.
Tuossahan se Washington ottelun ratkaisu tulee:

View: https://youtu.be/zXheGj-WS1Y?t=1843


Pitää kuitenkin mainita, että Robbe oli siinä vaiheessa (erä 8) fyysisesti jo loppu kun taas Washingtonilla riitti vielä virtaa. Ottelu ratkesikin Robben zippaamiseen ei niinkään Washingtonin taituruuteen.

Wilderiä vastaan ei ole varaa sen enempää kaasuttaa kuin hetkeäkään pakitella kädet munissa.

Robben ottelemisen pitääkin näyttää tältä:

View: https://www.youtube.com/watch?v=Yv9kJ7g4Pb8&t=52s
 
Tuossahan se Washington ottelun ratkaisu tulee:

View: https://youtu.be/zXheGj-WS1Y?t=1843


Pitää kuitenkin mainita, että Robbe oli siinä vaiheessa (erä 8) fyysisesti jo loppu kun taas Washingtonilla riitti vielä virtaa. Ottelu ratkesikin Robben zippaamiseen ei niinkään Washingtonin taituruuteen.

Wilderiä vastaan ei ole varaa sen enempää kaasuttaa kuin hetkeäkään pakitella kädet munissa.

Robben ottelemisen pitääkin näyttää tältä:

View: https://www.youtube.com/watch?v=Yv9kJ7g4Pb8&t=52s

Joo kyllä tuosta huomaa miten eri kunnossa robbe on.. Washingtonin matsia ennen robbe tais olla flunssassa....

Onhan tuo wilderin oikea hirmuinen. Robbe kyllä sanonut että on oikea tiedossa. Mutta niin on ollut muillakin ja silti tulleet tyrmätyksi.. En muista kuka wilderin vastustajista sanoi että se oikea tulee nii nopeasti ja sellaisesta kulmasta että sitä ei osaa aavistaa vaikka tietää. + Wilder osaa hämätä tosi hyvin niin kuin tuossa ortizin tyrmäyksessä että hämäsi että iskee vasemmalla mutta pamautti oikealla nukkumatin..

Toivon ettei Wilder saa Robbea kiinni oikealla alussa muuten voi tulla brutaali tyrmäys ja vakavat terveysvauriot robbelle....

Haluan nähdä samanlaista iskun herkkyyttä, kohokoukkuja ja asennetta robbelta kuin kownacki 2:ssa...
 
Itse en lähtisi kauhesti katsomaan aiempia eri ukkojen matseja ja päätellä niistä jotain. Mitä huonompi vastustaja sitä paremmalta itse näyttää. Kuten ottelijan oma sen hetken kunto vaikuttaa älyttömästi. Eri ottelu tyyli vaikuttaa. Robbe dominoi helposti itseään lyhyempiä vastaan koska on otellut heitä vastaan niin paljon. Itseä ulottuvampi ja liikkuvampi on ihan eri asia. En sanoisi että Robben ottelun pitää näyttää samalta kuin Kownacki 2 matsin. Ei mitenkään voi näyttää kun ihan erilainen vastustaja vastassa. Kownacki oli mun mielestä ihan paska toka matsissa. Kuin varjo ekasta. Robbe sai myllyttää iskusarjoja ihan vapaasti. Kownacki imuroi kaikki. Ei onnistu Wilderia vastaan. Sieltä tulee sellaista pommia takaisin että on suuri riski alkaa lyöntikilpailuun tai innostua lyömään liikaa ja unohtaa suojaus.
 
Raskaansarjan faneille on kyllä makeat seuraavat 3kk. Huippuotteluita..

mm.

Usyk-joshua
Ruiz-Ortiz
Joyce-Parker
Makhumedov-Takam
Zhang-Hrogovic
Wilder-Helenius
Sanchez- X (spekuloitu että Wilder-Heleniuksen undercardissa)
Ajagba-Darmos

Nämä kaikki ennen marraskuuta.
 
Tuoreessa haastattelussa wilder sanoi että he tuntevat toisensa sparreista ihan hyvin ja se tulee voittamaan kumpi tuo jotain uutta ja ottelee älykkäämmin.

Veikkaan että wilder yrittää käyttää enemmän vasuria ja viimeistellä oikealla.
 
Raskaansarjan faneille on kyllä makeat seuraavat 3kk. Huippuotteluita..

mm.

Usyk-joshua
Ruiz-Ortiz
Joyce-Parker
Makhumedov-Takam
Zhang-Hrogovic
Wilder-Helenius
Sanchez- X (spekuloitu että Wilder-Heleniuksen undercardissa)
Ajagba-Darmos

Nämä kaikki ennen marraskuuta.
On kyllä kiinnostavia matseja. Etenkin Joyce - Parker ja Hrogovicin otteet kiinnostaa, Robben ja mestaruusottelun lisäksi.
 
On kyllä kiinnostavia matseja. Etenkin Joyce - Parker ja Hrogovicin otteet kiinnostaa, Robben ja mestaruusottelun lisäksi.
On.. Zhang ja Hrogovic molemmat ovat äärimmäisiä tyrmäyskoneita joita monet huiput ovat vältelleet... Toinen on tuo Makhmudov-Takam, Makhmudov on ehkä suurimmalle yleisölle tuntematon mutta potentiaali huipuksi nousemiseksi on todella paljon.. Voitti mm. Erkan Teperin näytöstyyliin ja omaa todella kovan lyönnin / isokokoinen.
 
On kyllä mahtavaa, että Robbe taisteli tiensä sinne huippumatsiin ja hyvään tilipussiin vaikka näytti jo oikeestaan useamman vuoden todella huonolta.
Eniten itseä vitutti se tappio Whytelle, missä alkuerissä Robbe osui hyvin mut kunto loppui totaalisesti. Uskon edelleen, että paremmassa kunnossa Robbe olis sen matsin vienyt. Mut se siitä ja nyt uran kovimpaan otteluun kaikki peliin.
 
On kyllä mahtavaa, että Robbe taisteli tiensä sinne huippumatsiin ja hyvään tilipussiin vaikka näytti jo oikeestaan useamman vuoden todella huonolta.
Eniten itseä vitutti se tappio Whytelle, missä alkuerissä Robbe osui hyvin mut kunto loppui totaalisesti. Uskon edelleen, että paremmassa kunnossa Robbe olis sen matsin vienyt. Mut se siitä ja nyt uran kovimpaan otteluun kaikki peliin.
Juu, mä vieläpä epäilen että ne totaaliset sippaamiset joissa Robertia lyötiin ku vierasta sikaa johtui pitkälti siitä hiton karppauksesta. Ei maksa ehdi muuntaa rasvaa sokeriksi riittävällä nopeudella, että energia riittäisi tollasessa matsissa, kun loppuu kunnolla polttoaine niin aivotkaan ei toimi. Oon joskus karpannut ja paastonnut, ja jos sillon vetää treenissä tai muuten itsensä yli niin se simahtaminen tuntuu just siltä miltä Robertin ottelut sillon näytti. Uskon että nyt on saatu kokemus ja ymmärrys että riittävästi ennen matsia aletaan lisätä hiilaria ja glykokeenivarastot on täynnä sekä elimistö niihin tottuneena kun pilliin puhalletaan. Tää on mutua, mutta oon aika varma että jotain tollasta siinä oli ja ei ne nyt tuu matsiin pelkällä lihalla ja rasvalla 🙂, vaikka se ruokavalio voi toimia peruskuntokaudella hyvinkin.

Mutta Puolassa olivat tehneet jonkun ihme räppi biisin Wilderiä ja Heleniuksen kohtaamista koskien, se tossa alussa 😂


View: https://youtu.be/yfsS0PqOJLA
 
Back
Ylös Bottom