Nekin voisi antaa Bykhautsoulle, mutta niiden laittaminen Robbelle ei olisi suuri vääryys.
Kumpi ne erät voitti? Miksi hävityn erän laittaminen toisen voitoksi ei ole vääryys?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nekin voisi antaa Bykhautsoulle, mutta niiden laittaminen Robbelle ei olisi suuri vääryys.
Jos osaa käsitellä omistaan poikkeavia näkemyksiä, niin ei se perustelemalla parane. Itse olen jo päättänyt, että puhukoon tulokset puolestaan.
Kumpi ne erät voitti? Miksi hävityn erän laittaminen toisen voitoksi ei ole vääryys?
Ammattinyrkkeily on arvostelulaji,
eikä siinä tulosta voi mitata täysin absoluuttisesti niin kuin vaikka jotain juoksukilpailun aikaa.
Siksi on normaalia, että tasaisista eristä eri tuomarit näkevät eri voittajan.
Siksi on normaalia, että tasaisista eristä eri tuomarit näkevät eri voittajan.
Etkö oikeasti tiennyt tätä?
Näitkö matsin? Heleniuksenko olisi pitänyt voittaa? Vai mistä absoluuttisesta keskustelemme? Erien 2 ja 3 ei-vääryydellisistä voittamisista? Miksi? Jos laji on arvostelulaji ja Heleinus ko. erät hävisi, niin miksi puhua siitä, ettei se olisi ollut vääryys, vaikka hän ko. erät olisi voittanutkin?
Kuten sanottu, en nähnyt ottelua. Olivatko erät niin tasaisia, ettei edes tuomareilla ollut voittajasta riittävää selvyyttä?
Satunnainen vahinkoerävoitto on oleellinen vain täysin tasaisessa ottelussa. 78-72 tms. hävinneelle yksittäinen väärä lisäerä ei antaisi mitään.
Tiedustelin aiemmin, hajosiko tumppu ottelussa. On ikävää, mikäli näin kävi. Tatliko myös paini saman ongelman kanssa? Jos tumppu hajosi ennen matsia, miksi otella (jos siis siihen ei pysty tai se on tulevaisuuden kannalta liian riskialtista)?
Tällä palstalla on kirjoitettu, että hävinnyt voitti. Ovatko kirjoittajat väärässä?
Arvostelulajissa on melkoisen vaikeaa ns. täysin absoluuttisesti arvioida paremmuutta. Omalta kantiltani väärin tuomitseminen tuntuu oudolta (parin lajin kansalliset kortit hallussa). En tiedä, millä hinnalla hyväksyisin hylätyn tai hylkäisin hyväksytyn. Tai tiedän, se ei maksa mitään. Hylätyistä suorituksista olen saanut palautetta, hyväksytyistä en. Olen melko varma, että olen hyväksynyt hylätyn, mutta olen myös ehdottoman varma, etten ole hylännyt hyväksyttyä. Tällä alustuksella en voisi olla pistetuomari, joka antaisi hävinneelle enemmän pisteitä kuin voittajalle.
Jos olisit tuomarina, voisitko tietoisesti laittaa voittajan hävinneeksi tai hävinneen voittajaksi? Olisiko sellaisen mahdollisuus pelkästään "tietämysasia"?
Ei antaisikaan. Mielestäni siis 80-70, 79-71 ja 78-72 Bykhautsoulle olisivat olleet ihan ok tuomioita, enkä puhuisi vääryydestä, olisi tuomarien tulos ollut niistä mikä hyvänsä. On tavanomaista, että tuomareilla on pientä heittoa pisteytyksessä ja se kuuluu lajin luonteeseen. Mitenkään en voi urheilullisin perustein käsittää, että Robbe olisi voittanut enemmän eriä kuin Bykhautsou.
Siis kai tässä nyt kaikki ovat samaa mieltä siitä, että Bykhautsoun olisi kuuunut ottelu voittaa? Vai onko joku ollut eri mieltä?
Jälkikäteen Robbe kertoi käden murtuneen ensimmäisessä erässä otsaan osuneen iskun seurauksena.
Tässä lienee kyse jostain painonnostosta tms voimailulajista, joiden tuomarointi on yksinkertaisempaa?
Mietipä jos kilpailu olisikin sellainen, että on aina kaksi kilpailijaa, jotka nostavat saman painon - vaikka 200kg - ja tuomarin tulisi arvioida, kumpi nosti sen tyylikkäämmin ja paremmalla tekniikalla. Veikkaan että eroja tuomarien näkemyksissä tulisi nopeasti ja samoin palautetta siitä, että oikeasti toinen nosti paremmin.
Tahallaan en tuomitsisi väärin (ellei siitä maksettaisi todella paljon )
mutta kyllä sitä sattuu ihan säännöllisesti, että on hajaäänituomiossa mukana.
http://boxrec.com/en/boxer/625235
Mestaruuskauden jälkeen Rill kohtasi kotimaassaan Kanadassa yllättävän hyvälistaisen Ricardo Ramirezin (14-3-0) Argentiinasta. Paperilla tasainen matsi päättyi 2. erän tyrmäykseen, koska Ramirez on myös argentiinalaisen rekorditehtailun tuotteita samaan tapaan kuin Omar Basile ja paljon Rilliä huonompi nyrkkeilijä. Seuraavaksi Rill kohtaa kotikehässään 17.3. (Robben ottelupäivä btw.) Sebastian Ceballoksen - Argentiinasta. Hänelläkin nätti lista (34-9-2) mutta ranking #248 ja tulee epäilemättä pyörtymään Rillin nyrkkeihin.
Hyvät kommentit IL, olen samaa mieltä. Tyrmäyksellä ulos tästä lajistahttps://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/201808302201171839_bw.shtml
Nyt on vastassa järeämpi vastus!