AndyS
Mode
Täällä on hyvä video jolla käsitellään tuota hanskaepisodia. http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art-2000001154689.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi Helenius otti valmentajakseen tuon ahvenanmaalaisen, jonka meriitit eivät ole ihan Uli Wegner -tasoa? Ihmettelin tätä jo silloin, kun asia julkistettiin, ja nyt Heleniuksen uran ollessa pahasti laskussa, ihmettelen asiaa vielä enemmän.
Varmaan vaan koska PAF? Ehkä?Ja miksi ihmeessä seuraava matsi Ålandissa? Ollaanko seuraavaa vastustajaa etsimässä jo Liettuan taksitolpilta? ;)
Helenius treenaa Tyson Furyn kanssa
Huippunyrkkeilijämme ei osallistu Wladimir Klitschkon harjoitusleirille
Robert "The Nordic Nighmare" Helenius matkustaa Amsterdamiin harjoitellakseen maailmanmestari Tyson Furyn kanssa. Helenius haluaa saada kolme viikkoa kestävästä harjoitusleiristä irti niin paljon kuin mahdollista.
- Haluan antaa omalle motivaatiolleni piristysruiskeen ja saada samalla ideoita ja inspiraatiota harjoitteluun. Mitä enemmän harjoittelua, sitä parempi, sanoo Helenius.
Helenius matkustaa Hollantiin yhdessä valmentajansa Johan Lindströmin kanssa. Kuinka harjoittelu toteutetaan paikan päällä, ei ole vielä lyöty lukkoon.
- Mitä luultavimmin tulemme sparraamaan toisiamme ja tiedän, että paikalle tulee muutamia muitakin nyrkkeilijöitä. Jotta voisin olla paras, minun on harjoiteltava kaikkein parhaimpien kanssa, sanoo Helenius.
Lennox Lewis harjoitusleirillä
Helenius on harjoitellut yhdessä Tyson Furyn kanssa kahdesti aiemminkin. Tällöin Helenius asui vielä Saksassa.
- Fury oli silloin vielä aika uusi nyrkkeilypiireissä eikä vielä mikään maailmanmestari, joten hän on nykyään varmasti paljon parempi vastus. Furyn setä Peter Fury, joka toimii Tysonin valmentajana, on varmasti mukana Hollannissa yhdessä Lennox Lewisin kanssa. On todella hyvä, että paikalla on useita henkilöitä, joilta voi kysyä neuvoja ja vinkkejä, kertoo Helenius.
Klitschkolle vastaus: "Ei kiitos"
Helenius oli viime syksynä harjoitusleirillä yhdessä Wladimir Klitschkon kanssa ennen tämän ottelua Tyson Furya vastaan marraskuussa. Nyt he kaksi tapaavat uudestaan heinäkuussa, mutta tällä kertaa Helenius harjoittelee Furyn leirissä.
- Klitschko soitti ja minulla oli tilaisuus valita, kumman nyrkkeilijän luo lähden. Valitsemani vaihtoehto sopi minulle paremmin. Saattaa olla, että lähden Klistchkon harjoitusleirille kuitenkin myöhemmin kesäkuussa.
- Minulla ei ole kesällä aikaa lomailuun, vaan ohjelmassa on vain tiukkaa treeniä, lisää Helenius.