Roaccutan ja kreatiini ???

Rupes tässä finnejä pukkaamaan siihen malliin että kävin hakemassa roaccutan kuurin mutta tuli vasta lääkkeet kotiin kannettua mieleen tämä kysymys.. Eli onko krean käytöstä jotain haittaa roaccutan kuurilla ?? Täältä ainakin searchin mukaan pitäisi löytyä kokemusta molemmista aineista mutta ei vielä varsinaista keskustelua aiheesta :)

Olisin tosiaan lääkäriltä kysässyt mutta tuli mieleen vasta kotona että näillä aineilla on vähän vastakkaiset tehtävät kun toinen sitoo nestettä ja toinen taas kuivattaa ainakin kasvojen ihoa, eli olisin todella kiitollinen jos joku voisi valaista minua tässä asiassa :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by petteripee
Olisin tosiaan lääkäriltä kysässyt mutta tuli mieleen vasta kotona että näillä aineilla on vähän vastakkaiset tehtävät kun toinen sitoo nestettä ja toinen taas kuivattaa ainakin kasvojen ihoa, eli olisin todella kiitollinen jos joku voisi valaista minua tässä asiassa :thumbs:
Juu, no isotretinoiini toimii sillä tavalla, että se sulkee sen talirauhasen ja estää myös niiden lisääntymistä ja sitä kautta "kuivattaa ihoa". Kreatiinin kanssa ei kyllä pitäisi olla mitään hätää.

Mua lääkäri kielsi käyttämästä kreatiinia Roaccutan-kuurin aikana koska se voi vaikuttaa verikokeisiin, siis huonontaa niitä veriarvoja.En tiedä onko perää mutta kannattaa ottaa varman päälle ettei kuuria lopeteta sen takia että veriarvot huonontuu liikaa .

Originally posted by Muntzer
Mua lääkäri kielsi käyttämästä kreatiinia Roaccutan-kuurin aikana koska se voi vaikuttaa verikokeisiin, siis huonontaa niitä veriarvoja.En tiedä onko perää mutta kannattaa ottaa varman päälle ettei kuuria lopeteta sen takia että veriarvot huonontuu liikaa .

Shit,
kreatiinit naamaan vain. Sulta mitataan maksa arvot(S-alat) Roaccutan-kuurin alussa, ja tarvittaessa kuurin keskellä, tuskin se kreatiini sun maksa arvojasi saa kovinkaan kummasti nousemaan.

(ei jaksa etsiä oikeaa tietoa)

Mutta...kreatiinin ottaminen nostaa plasman kreatiniinipitoisuuksia (kreatiinin hajoamistuote) jotka testissä voidaan tulkita munuaisvaurioksi. Koholla olevat kreatiniinitasot voi olla lekurin mielestä syy lopettaa kuuri, kun Roaccutania ei saa antaa jos on munuaisten toiminnassa jotain vikaa.

Kyllä,

mutta tuskin lääkäri määrää tätä lääkettä sellaiselle potilalle, joka kärsii jo valmiiksi maksan tai/ja munuaisten toimintahäiriöstä.

(lainaukset http://www.roche.fi/laakkeet/roaccutan.htm )

Roaccutan on myös kontraindisoitu potilailla, joilla on
maksan tai munuaisten toiminnanvajausta
A-hypervitaminoosia
huomattavasti kohonneet veren lipidiarvot
yliherkkyyttä valmisteelle

Maksan toiminta tulee tarkistaa laboratoriokokein ennen hoidon alkua, ensimmäisen hoitokuukauden lopussa ja tämän jälkeen kolmen kuukauden väliajoin.

Tapauksia, joissa seerumin triglyseridien nousuun (yli 9 mmol/l) on liittynyt akuuttia pankreatiittia, on raportoitu. Koska akuutti pankreatiitti voi johtaa kuolemaan, on tärkeätä pyrkiä estämään näiden arvojen merkittävää nousua. Seerumin lipidit (paastoarvo) tulee tutkia ennen hoidon alkua, ensimmäisen hoitokuukauden jälkeen sekä hoidon aikana säännöllisesti. Riskipotilailla (diabetes, ylipainoisuus, alkoholismi ja lipidimetabolian häiriöt) saattavat tiheämmin tehtävät tutkimukset olla tarpeen (ks. 4.8).

Diabeetikoilla, kuten myös potilailla, joilla diabetesta epäillään, on suositeltavaa seurata veren sokeriarvoja säännöllisin välein. Vaikka kausaalista syy-yhteyttä ei ole osoitettu, on Roaccutan-hoidon aikana raportoitu kohonneita verensokeriarvoja (paastoarvoja) ja uusia diabetestapauksia diagnostisoitu.

Re: Kyllä,

Joo lekuri mullekkin sanoi noista lisäravinteista ihan samaa että arvot heittelee jnejne. eli eli... mutta lääkärit nyt on lääkäreitä. tulipa vaan mieleen et kun eka koe otettiin niin se lääkäri kysyi että olenko käyttänyt hormooneja. asat ja alat arvot vissiin oli koholla jonkin verran. olin sillon noin 65kg 17v jannu. :thumbs:

mulla oli nuo alkuarvot lääkärin mukaan todella hyvät, esim joku maksa-arvo joka sai olla luokkaa 50 vai 60 maksimissaa oli minulla 25... vai olikohan tuo kolesteroli, no ihan sama :david:

taidan nyt ottaa tuota kreaa tuohon ekaan konttorolliin asti ja katsella että miten se noihin arvoihin vaikuttaa, tuskin se noita arvoja saa hypähtämään kaksinkertaisiksi kun eikös kreatiinia saa pieniä määriä ihan normaalistakin ravinnosta :P

Re: Re: Roaccutan ja kreatiini ???

Originally posted by Tomi
Juu, no isotretinoiini toimii sillä tavalla, että se sulkee sen talirauhasen ja estää myös niiden lisääntymistä ja sitä kautta "kuivattaa ihoa". Kreatiinin kanssa ei kyllä pitäisi olla mitään hätää.

:offtopic: Täytyy tässä yhteydessä hieman mainostaa; tuntuisi olevan ensimmäinen aknelääkitys joka itsellä todellakin toimii. Ei mitään placeboa tuo mömmö.. toivottavasti vaikutus jää pysyväksi.

Kohtalon toverini, näin teini-iässähän niitä mollukoita aina tahtoo puhkeilla ja itsellänikin tuo ko. Roaccutan-kuuri(kolmas.:thumbs: ) on meneillään. Viimeksi maksa-arvoja mittailtaessa omani olivat 92, mutta en nää syytä olla kreaa ottamatta, ehkä vasta sitten kun maksani viimein alkaa vihellellä.

Otin 6kk:n Roaccutan kuurin noin 3 vuotta sitten eikä oo kuurin loppumisen jälkeen juurikaan näppyjä näkynyt. Itse kuurin aikanahan ihon kuivuminen yms. oli huomattavan epämiellyttävää, mutta tulos oli vaivan arvoinen. Millään muulla lääkkeellä ei taida olla pysyviä\pitkäkestoisia vaikutuksia. Suosittelen!

Joutuuko roaccutan kuurin maksaan itse vai saako kelan korvaan?
Täytyy varmaan hommata jotain ainetta näihin finneihin kun rupee selkä olemaan ihan täynnä pientä pattia. Määrääkö lääkärit heti roaccutania vai jotain miedompia lääkkeitä?

Saa kela korvauksen , mutta arvokasta on silti tosin taatusti hintansa arvoista. Kyllä sitä heti ensimmäiseksi lääkkeeksikin saa jos akne on pahaksi päässyt.

Originally posted by Muntzer
Saa kela korvauksen , mutta arvokasta on silti tosin taatusti hintansa arvoista. Kyllä sitä heti ensimmäiseksi lääkkeeksikin saa jos akne on pahaksi päässyt.

Rontti, normaali lääkäri ei voi tuota Roaccutania määrätä lainkaan eli voit hommata suoraan lähetteen ihotautilääkärille jos sitä halajat.

Selkä on siitä hyvä, että kun valehtelet asuvasi yksin ja olevasi epäsosiaalinen, niin kaikki paikallishoidot putoavat heti vaihtoehtojen joukosta. Ei sillä että ihotautilääkärit niitä nyt niin suosisivatkaan. Jäljelle jää bakteerienjalostustuotteet (antibiootit) ja roaccutan. Jos muistat olla periaatteestakin bakteerien jalostusta vastaan, saat kyllä roaccutanit.

Maksaa mitä maksaa, kela korvaa osan. Jos on hyvät vakuutukset voi saada enemmänkin korvauksia, samoin pätee jos kuuluu esim. duunin sairaskassaan (mulle kassa korvaa 80% lääkkeistä, eli jotain saa niistäkin rahoista takaisin joita kassaan syytää).

Yksi sadan napin satsi (2*20mg / päivä) riittää alussa 7 viikoksi jonka jälkeen annostusta tarkistetaan, ja tuolla 80% korvauksella se oli jotain > 20€ vissiin, en nyt muista tarkkaan kun oli laskussa vähän muutakin.

Itse olen vdellyt jo kolme Roaccutan pakettia ja kreatiinia eikä mitään haittaa ole ollut. Olen kyllä käyttänyt normaalisti alkoholiakin eikä maksa-arvoissa ollut vikaa. Unettomuutta ja lievää sekavuutta se on kuitenkin aiheuttanut. Toimii kylläkin, on kyllä kallistakin (lähemmäs 120 euroa paketti josta kela korvaa puolet.) Iho kuivaa aivan tajuttomasti että ilman kosteusvoiteita ja huulirasvaa ei kannata edes yrittää pärjätä.

Joo iho kuivaa yhtä kuivaksi kuin saharan hiekka. Käsistä lähti kuolleita ihobiittejä irti ja naamastakin sai irrotella palasia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom