Penkillä ja vinopenkillä ja tangolla saa kaiken tarpeellisen aikaan, muu on (kehonrakentajalle) sitten mahdollisesti plussaa ainakin henkisesti. Käsipainopunnerruksilla on paikkansa, flyesit moni dissaa samaan kategoriaan ristikkäistaljan jne kanssa, itse jostain syystä olen en ihan näin rankasti sitä lähtisi lokaamaan, vaikka apuliikkeestä kyse onkin - olen perinteisesti niitä tykännyt tehdä (vaikken viimeiseen vuoteen pariin enää olekaan juuri käyttänyt koska ohjelmat on niin peruskamaa ettei ole tilaa yhdellekään ei-perusliikkeelle), ja tehnyt kohtuullisen "suurillakin" painoilla; esim. jos käsipainopenkissä keskimäärin oli 52kg kässeillä 8-10 toistoa, oli samanpituinen sarja flyeseja perään 32,5-35 kilon painoilla. Aika paljon tekniikasta kiinni: jos sen tekee hifihienosteluna, voi liikkeen unohtaa, mutta kun hakee sellaisen radan jolla saa liikuteltua kohtuullista rautaa kohtuutekniikalla, ja varoo ylivenytystä alhaalla, on se ihan ok lisäys punnerrusliikkeen jatkoksi (vaikkapa penkki tangolla+flyes vinopenkillä) jos haluaa rintatreeniltään jotain muuta kuin punnertaa. Tekniikkaa taas nettipalstalla ei voi kenellekään kunnolla opettaa.
Mutta on toki niin että lähinnä tuo sopii monijakoisempiin virityksiin, joita taas itse en juurikaan enää käytä - saati sitten kenellekään suosittele - muuten kuin lyhyinä jaksoina silloin tällöin. Perusohjelmilla kun treenaa, ei flyesille oikein tilaa tahdo riittää.