Rintarevähdys

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tein yhdeksän päivää sitten penkkitreeniä ja oik. rintalihaksessa tuntui "napsahdus".
Jätin treenin siihen ja menin ottamaan ultrahoitoa+ hierontaa heti.
Eilen taas kokeilin t o d e l l a varovasti penkkiä, huolellisen lämmittelyn jälkeen.
Ei voi ottaa 100kg:a käsille edes.
Onko kokemuksia, kuinka kauan voisi kestää palautua?
Rinnassa ei turvotusta tai sinelmiä. Ei myöskään tunnu "revenneitä" kohtia.
Penkkikisat tavoitteena oli joulukuussa, sen nyt ainakin voi unohtaa.
Keväällä sitten...

Kokemuksia vastaavista todella pienistä repeämistä, ainut vaan että nuokin pienet repeämiset ovat todella kipeitä.
Oma parani noin kahdessa kuukaudessa. Mutta kannattaisi ainakin sen 6 viikkoa välttää rintatreeniä.

Itselläkin sama ihan yhtä äkkiä raps kuulu lankku penkkia tehdessäni ja painoa ei ollut edes olevinaan hirveästi. Tuntu ainakin itellä varsin oudossa paikassa. Tosta solisluun päitten kohdalta on kipeimmät kohdat. Samalla veti sit pariks viikkoa niskan ihan jumiin ja nyt varovasti oon kokeillu pikkupainoilla niin alas laskiessa tuntuu niinkun niskassa sellasta vetoa. kyllä on perseestä.

Oli revähdys missä tahansa niin aikaa menee melko runsaasti ennen kuin revähtäneellä lihaksella pystyy varsinaisesti treenaamaan. Kuinka kauan aikaa menee riippuu luonnollisesti siitä kuinka paha revähdys on kyseessä.

Liikerataa kannattaa kuitenkin ylläpitää kivun rajoissa ja mahdollisimman pian. Tällä tarkoitan sitä, että alkaa tekemään tässä tapauksessa penkkiä vaikkapa kepillä tai tangolla varovasti laskien siihen pisteeseen, jossa alkaa sattumaan ja kokoajan alemmas pyrkien. Näin lihaksen luonnollinen liikeradan pituus saadaan säilymään ja vammasta ei jää välttämättä pysyviä vammoja.

Itse olin takareiden revähdyksen jälkeen reilussa viikossa jo salilla tekemässä tangolla kyykkyä, jullea ja maastavetoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom