rintaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ab0gEE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
48
Mulla on nuo rintalihakset melko heikot eikä varmasti tuo pituuskaan (196 cm) hirveesti paranna asiaa.

Olis sellanen kysymys et mitä hyviä eristäviä rintalihasliikkeitä harrastatte. Käsipainoliikkeistä en hirveästi pidä, koska ne ovat enemmänkin akrobatiaa ja tasapainoilua. :-)

Taljassa olen rintalihaksia eristänyt tähän mennessä.

Kannattaisi oppia pitämään käsipainoista - ne juuri eristävät rintalihasta, tangolla tehtävät liikkeet aktivoivat pakostakin muuta kehoa mukaan.
Itse eristän rintalihakset vinopenkillä käsipainoilla ja käsipaino-flyessilla (tai flaissilla, tai perhana vaikka peckdeck- liikkeellä maaten, mikä se nyt onkaan!)

Ja searchilla löytyi seuraavaa.
- Rintatreeni
- Potkua rintatreeniin
- Rintalihakset ilman penkkiä?
- Leveä vai kapea ote penkissä?

Kannattis kuitenki opetella tekemään käsipainopunnerruksia. Minun suosikkirintaliike on vinopenkki käsipainoilla.

Originally posted by Maza
Kannattis kuitenki opetella tekemään käsipainopunnerruksia. Minun suosikkirintaliike on vinopenkki käsipainoilla.
asiaa. loistava liike, teen joka rintatreenissä

tosiaan, vapaita painoja kannattaa opetella käyttämään. niillä ainakin minä saan vietyä sarjat helpommin loppuun. liikeratojen oppiminen vie kylläkin muutaman treenikerran, tietysti sekin riippuu henkilöstä

Uusia suosikkiliikkeitä rinnalle on decline press vipuvarsilaitteessa, ainakin Panattan ja Davidin kyseisillä laitteilla saa sairaan hyvän tuntuman & puristuksen sisärintaan.

Mutta kasipainoilla kannattaa myös opetella tekemään, laitteet ei kuitenkaan voita minulla perinteisiä vipunostoja ja punnerruksia.

Mitäs ootte mieltä vinopenkistä, joka tehdään laitteessa? Tiedätte varmaan mitä härveliä tarkoitan, aivan peruslaite, ei mikään uutukainen.

Onko jotenkin huonompi mitä vinopenkki Smithissä? :rolleyes:

Kun ajattelin tehdä joka toinen kerta vinopenkin tossa laitteessa ja joka toisella kerran käsipainoilla, ja jättäisin tuon smith laitteen rauhaan odottamaan pystypunnerrusta. :cool:

- Kasipainoilla tasapenkkiä, 2 kovaa 8-12 loppuun vietyä sarjaa.

- flyereita 2x 15 tai jotain sellasta

Viimeistelen rintatreenini seuraavalla taljaliikkeellä, jolla saan aivan tavattoman hyvän tuntuman rintaan:

- pari sarjaa, 12-15 toistoa ristikkäistaljaa:
Alkuasennossa kädet yläviistoon kropasta pois päin, rento venytys.
Ala-asennossa kädet rinnassa kiinni, 2-3 sekunnin pidätys.

Pro-hifistelijät tekee alaspäin kaltevalla tasapenkillä käsipainopunnerruksia. Painot vartalon suuntaisesti, lasketaan kapeasti jonnekin pallean kohdalle ja sieltä tökätään ylös kevyesti alaviistoon. Tutkimuksen xxx mukaan aktivoi rintalihaksia optimaalisesti. Tiedä tuosta nyt sitten, mutta kyllä mun tissit ainakin ottaa tuosta iskua. Vipunostot on kanssa ihan huippua.

Originally posted by Away
Mitäs ootte mieltä vinopenkistä, joka tehdään laitteessa? Tiedätte varmaan mitä härveliä tarkoitan, aivan peruslaite, ei mikään uutukainen.

Onko jotenkin huonompi mitä vinopenkki Smithissä? :rolleyes:

Kun ajattelin tehdä joka toinen kerta vinopenkin tossa laitteessa ja joka toisella kerran käsipainoilla, ja jättäisin tuon smith laitteen rauhaan odottamaan pystypunnerrusta. :cool:

aika paska, en nimittäin saa oikein kunnon painoilla siinä laitteessa alkuasennosta painoja heivattua ylös, joten kaverin apu on välttämätön, jollei halua rikkoa olkapäitään...
Mielestäni ehdottomasti parempi on tuo Smith...ja vielä parempi käsipainoilla:hmmm:

Onkos käytännössä paljonkin eroa siinä, tekeekö käsipainoilla punnerrusta vai vipunostoa? Olen penkin lisäksi tehnyt flyereita vinossa ja ristikkäistaljaa. Kannattaisiko siis ruveta tekemään myös punnerrusta käsipainoilla, esim vuorotellen flyereiden kanssa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Jones
Onkos käytännössä paljonkin eroa siinä, tekeekö käsipainoilla punnerrusta vai vipunostoa?

No jaa.. ei mun mielestä. Molemmat ottaa rintaan tosi tehokkaasti. Käsipainopunnerrukset ottavat ehkä lisäksi enemmän ojentajiin. Molempia kannattaa tehdä vaihdellen.

Olen penkin lisäksi tehnyt flyereita vinossa ja ristikkäistaljaa. Kannattaisiko siis ruveta tekemään myös punnerrusta käsipainoilla, esim vuorotellen flyereiden kanssa?

Sitä voit yrittää, varsinkin jos et ole tehnyt käsipainopunnerruksia pitkään aikaan.

Originally posted by Richard75
Uusia suosikkiliikkeitä rinnalle on decline press vipuvarsilaitteessa, ainakin Panattan ja Davidin kyseisillä laitteilla saa sairaan hyvän tuntuman & puristuksen sisärintaan.

Tää on hurjan tehokas liike. Saa todella hyvän tuntuman. Itse olen painanut tuolla Taavin vehkeellä ja se on helppo tehdä viimeisenä rinta liikkeenäkin.

Back
Ylös Bottom