Rintalihasten jatkuva kipeytyminen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PekkaSS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Elikkäs, ongelmana on jokaisen penkkitreenin jälkeen kipeytyvät rintalihakset.

Lämmittelen ja venyttelen huolellisesti ennen treenejä, sarjojen välissä ja kevyesti vielä illalla ennen nukkumaanmenoa, mutta aina vaan on seuraavana päivänä vitun kipeät rintalihakset. Maksimi on laskenut puolessa vuodessa reilut 20 kg noin 120 kg:sta alle sataan.

Aikoinaan tein penkkiä liian vähällä lämmittelyllä maksimipainoilla ja sillä on kyllä varmasti tekemistä asian kanssa. Tähän syyllistyy varmasti moni aloittelija, niin että kertokaas te vanhemmat ja viisaammat, mitä minun nyt pitäisi tehdä?

:thumbs: siis silloin kun on lihakset treenin jälkeen kipeät niin sehän kertoo vain että treeni on menny perille;)

Mil taval ne on kipeät? Etkai vaan treenaa jokapäivä penkkiä/rintaa?

Syö enemmän. :D Eiköhän se penkkitulos lähde nousuun jos kerran reenit menee noin hyvin perille kunhan vaan vedät tarpeeks ruokaa (ts. tarpeeksi kaloreita ja proteiineja) naamaan. Tosin kyllä pitäisi osata itse erottaa että milloin se on sellaista normaalia treenin jälkeistä kipua ja milloin jotain todellista kipua jolloin jotain voi olla viallakin...

selvää ylikuntoa jos tulos laskenut 20kg!!itse varmaan miettisin lajin vaihtoa jos itse kokisin samaa nöyryytystä:itku:
vaihdatko koskaan liikkeitä?pidätkö keveitä viikkoja?Monesti teet penkin viikossa?teetkö aina saman treenin rinnalle ja aina loppuun asti??
onko tekniikka "levinny" käsille?

PekkaSS sanoi:

Lämmittelen ja venyttelen huolellisesti ennen treenejä, sarjojen välissä ja kevyesti vielä illalla ennen nukkumaanmenoa, mutta aina vaan on seuraavana päivänä vitun kipeät rintalihakset. Maksimi on laskenut puolessa vuodessa reilut 20 kg noin 120 kg:sta alle sataan.

Aikoinaan tein penkkiä liian vähällä lämmittelyllä maksimipainoilla ja sillä on kyllä varmasti tekemistä asian kanssa. Tähän syyllistyy varmasti moni aloittelija, niin että kertokaas te vanhemmat ja viisaammat, mitä minun nyt pitäisi tehdä?
miksi vaihdoit tyyliä jos se kerran toimi? uusi systeemisi ei sinulle sovi kun maksimi on kerta tippunut tuon verran. paluu takas entiseen ja sillä se homma hoituu pikku hiljaa entiselleen.

No kyllähä tuo selvää ylikuntoa on jos kerta tulos tippunu -20kg.. Pidä nyt vähän kevyempiä viikkoja ja aloita sitten uudestaan.

neutraali sanoi:
miksi vaihdoit tyyliä jos se kerran toimi? uusi systeemisi ei sinulle sovi kun maksimi on kerta tippunut tuon verran. paluu takas entiseen ja sillä se homma hoituu pikku hiljaa entiselleen.

Samaa mieltä sixpackin kanssa ja kipu tosiaan on hyvästä.
Helpompi on auttaa, kun saadaan vastauksia treenimääristä ja muista.

Neutraali: Miksi et laita kuviasi "kuvat"-osioon, kun kerta niitä avattareenkin laitat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Battle sanoi:
Neutraali: Miksi et laita kuviasi "kuvat"-osioon, kun kerta niitä avattareenkin laitat?
näkeehän tuosta avatarestaki ihan hyvin tuon kunnon. tuo kuva on otettu vatta reenin päätteksi eli ns pumppi kuva.

Onko painosi tippunut sitten muutenkin tuon puolen vuoden aikana? Oletko syönyt vähemmän? Treenannut kovempaa? Käyttänyt kovia venytyksiä myös itse
sarjoja tehtäessä?

Liialliset venytykset ei ainakaan toimi itsellä rintatreeneissä. Rinta suotta vaan ärtyy ja ei palaudu oikein koskaan kunnolla. Teen nykyisin hiukan vajailla liikeradoilla venytyksen puolesta ja keskityn supistukseen lihaksella sekä kontrolloituun negatiiviseen.

Toi treenirytmitys ja syöminen on nyt se selkein missä voi mennä pieleen eli siitä vois lähtee. Ja sitten rinnalle tehdyt liikkeet ja määrät.

Argh. Kone poisti jo kaksi pitkää(=varmasti väärää?) vastaustani.

Rintalihakset ovat aina kipeät samalta pieneltä alueelta, jossa sormenpäillä tuntee eräänlaisen arventapaisen. Ja se kipu on lamauttavan pistävää(=helvetillistä)...

Rintalihaksille teen penkkiä tai vinopenkkiä 0-2 x viikossa. Sarjojen pituudet vaihtelevat. Ei kuitenkaan koskaan alle 5 toistoa. Syön niin paljon kuin vain jääkärikomppanian(jonkin verran niukkoja maastolounaita) varusmiehenä vain voin. Pyrin esim. juomaan 1,5 litraa maitoa/ateria. Makeisia kuluu aivan helvetisti. Liekö hyvä vai huono....

En usko että kysymyksessä on ylikunto.

Eikä mistään "tyylinmuutoksesta" voi puhua. Oivalsin vain, että alkuverryttely ennen treeniä voisi tehdä ihan hyvää...

Jaah vai intissä olet :) No se selvittikin jo paljon... ei intissä kannata stressata jos maksimit tippuu, kun ei siellä vain aina pysty treenaamaan ja syömään kovinkaan optimaalisesti(no tämä on tietty selvää sullekin).

Toi kipu kuulostaa kyllä hiukan huolestuttavalta. Vois olla parempi, et ottaisit aika iisisti rintareenit niin kauan kuin kipu lähtee kokonaan. En sori osaa nyt neuvoa enempää. Itelläkin tippu intin aikana oma paino 8kg vaikka söin minkä kerkesin, mutta lihakset tuli kyllä suht nopeesti takas intin jälkeen.

PekkaSS sanoi:

Sama vika mulla. Perustin vähän aikaa sitten otsikon aiheesta. Valoa ei näy vieläkään tunnelin päässä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41369

PekkaSS sanoi:
.

Eikä mistään "tyylinmuutoksesta" voi puhua. Oivalsin vain, että alkuverryttely ennen treeniä voisi tehdä ihan hyvää...
PekkaSS sanoi:
no kai jotain muutosta on tapahtunut kun sanoit että aikoinaan teit vähällä lämmittelyllä ja maksimi painoilla penkkiä vai onko ainoa muutos vain tuo lämmittelyn lisääminen???? jos se rinta on kipeä 2-4päivää reenin jälkeen, niin ei se nyt mitään vakavaa ole. jos ei sarjan aikana kipua tunnu, niin sinulla on vain reeni kipua todennäköisesti. esimerkiksi itse en aikoinaan pystynyt rinta reenin jälkeisenä päivänä tekeen selkää, koska ylätaljassa palautumaton rinta otti aina nokkiinsa ja meni todella kipeäksi, jopa niin kipeäksi että hengittäminenkin oli vaikeaa.

Joko treeni on liian kovaa tai sitten mitä arvelen niin tekniikassa on sellainen virhe, että painot pudotetaan alas. Itse saan olla vipunostojen kanssa varovainen, koska ne tuntuvat aiheuttavan enemmän kipua kuin vaikka penkki.

Kipuhan on normaalia, itelläkin menee kipeäksi. Itseasiassa jos aamulla herää ja ei tunne mitään kipua rintalihaksissa nii vituttaa perkeleesti kun ei oo tehny niin paljon kun ois pitäny. Monesti sitten treenaat viikossa penkkiä, ei kannata vetää ylikunnon puolelle, lihakset tarvitsee lepoa.

Back
Ylös Bottom