Rintalihakset!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs olen 17 vuotias miehen alku ja olen nyt käynyt salilla aktiivisesti 3 kk. Ensimmäisen kuukauden reenasin 1-2 kertaa viikossa. Toisena kuukautena 3 kertaa viikossa, ja nykyään käyn sen 4 kertaa viikossa salilla. Ja onhan tuota kehitystäkin tapahtunut ja painotkin ovat alkaneet nousemaan pikkuhiljaa.

Nyt siihen varsinaiseen asiaan:
Penkistä teen 3x8, ja peck-deckiä 2x10. Eikä rinnassa tunnu ollenkaan. Mitä muita liikkeitä suosittelisitte, entä sarja muutoksia? Eli haen semmoista "timmiä lihasta"!

Ja olen huomannuut että toine rintalihakseni on isompi (vasen) kuin toinen. Mistähän tämä johtuu, onkohan normaalia vai jotain aivan muuta? Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Jos on normaalia, niin pitäisikö alkaa reenaamaan käsipainolla vaan toista rintalihasta nuitten sali kertojen päälle?

Elikkäs olen 17 vuotias miehen alku ja olen nyt käynyt salilla aktiivisesti 3 kk. Ensimmäisen kuukauden reenasin 1-2 kertaa viikossa. Toisena kuukautena 3 kertaa viikossa, ja nykyään käyn sen 4 kertaa viikossa salilla. Ja onhan tuota kehitystäkin tapahtunut ja painotkin ovat alkaneet nousemaan pikkuhiljaa.

Nyt siihen varsinaiseen asiaan:
Penkistä teen 3x8, ja peck-deckiä 2x10. Eikä rinnassa tunnu ollenkaan. Mitä muita liikkeitä suosittelisitte, entä sarja muutoksia? Eli haen semmoista "timmiä lihasta"!

Ja olen huomannuut että toine rintalihakseni on isompi (vasen) kuin toinen. Mistähän tämä johtuu, onkohan normaalia vai jotain aivan muuta? Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Jos on normaalia, niin pitäisikö alkaa reenaamaan käsipainolla vaan toista rintalihasta nuitten sali kertojen päälle?

Tuohon tuntumaan auttaa vain kiinnittää huomiota tekniikkaan. Voit koittaa käsipaino flyes:ejä tuon peck-deckin sijaan, siinä saa paremmin venytystä.

Kun olet noin vähän aikaa treenannu niin rintalihasten kokoero ei merkkaa mitään. Sitten kun sitä lihaa siunaantuu enemmän niin ero tasoittuu. Sitten vasta voi miettiä pitäisikö kenties tehdä penkki käsipainoilla.

ÄLÄ missään nimessä treenaa vain toista rintalihasta!

Rinnalle on myös muita vaihtoehtoja pääliikkeiksi kuin tasapenkki levytangolla.

Vinopenkki ja erityisesti käsipainoilla on meikäläisen pitkäaikainen suosikkiliike koko salitouhuissa. Käy rintalihoihin todella hyvin. Meikäläisellä paremmin kuin mitkään pecdeckit tai muut "turhat" pumppailut :)

Myös dippi toimii rinnalle, hakee itselle sopivan kulman siihen etunojaan ja vie kyynärpäitä aavistuksen sivulle niin polte on julmettu.

Penkin tekniikassa lienee parantamisen varaa. Eli se negatiivinen vaihe pitää tehdä kontrolloidusti ja keskittyä nostamaan sen tanko RINTALIHAKSILLA olkapäiden sijaan.

ite ainakin saan rinnan huutamaan jo pelkällä tasapenkillä vaikkapa parilla kovalla nelosen sarjalla, joten sanon että tekniikka on hakusessa jos ei tisseissä tunnu.

aijniin, unohin mainita että lämmittelin ennen sitä.. ;)

olkapäät, rinnan ja hanskat saa kyllä tukkoon jo kahella sarjalla ihan hyvin, ainakin täälläpäin.

e: siinä on suurin syy miks pidän yks ja kaks jakosista ohjelmista.

e2: hauiksille oon tehny nyt 2x5 sarjoja, ja on aivan pumpissa kahen sarjan jälkeen, pitää vääntää sillä hauiksella.

e3 ( huvittavaa ) : toihan ei tarkota sitä että kädet on semmoset ettei voi taas 4 päivää mitään tehä, niinkun joittenkin käsitys on, vaan sitä että tuntee todella hyvin että ne on reenattu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Miksi?

No ehkä tuo 2 sarjaa nelosia on aika vähän, mutta jos vaikka otat neljä noista nelosia, saa sen kyllä tuntumaan rinnassa jo oikeinkin kiitettävästi. Ei sitä rintaa tartte hinkata monesta kulmasta 10 sarjalla saadakseen jotain aikaiseen.

Miksi?

No ehkä tuo 2 sarjaa nelosia on aika vähän, mutta jos vaikka otat neljä noista nelosia, saa sen kyllä tuntumaan rinnassa jo oikeinkin kiitettävästi. Ei sitä rintaa tartte hinkata monesta kulmasta 10 sarjalla saadakseen jotain aikaiseen.

vähän mutta riittävästi. toki toi ei ole se yleinen penkki "systeemi" mitä käytän, mut n kolmen viikon välein pitää käydä aina alle 6 toistokin sarjoissa pyörähtää ja kyllä sillonkin rinta on juntturassa treenissä.

vähän mutta riittävästi. toki toi ei ole se yleinen penkki "systeemi" mitä käytän, mut n kolmen viikon välein pitää käydä aina alle 6 toistokin sarjoissa pyörähtää ja kyllä sillonkin rinta on juntturassa treenissä.

No itse vedän voimatreeniä nyt penkkipunnerruksessa ja 6x4 setit kyllä sai tissit aikalailla kipeiksi, vaikkei niitä sarjoja vedetty positiiviseen loppuun edes. Eli ei se pitkää sarjaa tartte että lihaksen kipeäksi saa...

Timba hyvä, kovilla romuilla 2 x 4 ja 4 x 4 (tahi 6x4!) on jo kovin eri asia. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, enkä itsekkään tee kuin pari kovaa sarjaa penkkiä rinnalle, enkä ala vitkuttamaan muuta. Mutta imo, saan rasitettua rintaa bodaustyylisesti aivan eri ulottuvuuksiin kuin voimaohjelman parilla sarjalla. :) kun bustedi nimittäin juuri sanoi, että saa rinnan huutamaan... ;)

edit. enkä tarkoita, että bodaustyylisesti saisi paremmin tulosta, kovat vitoset voi sopia joillekin paremmin lihasksen(kin) kasvatukseen.

Kokeile myös seisten kaapeleilla niitä flyes-ejä, kiinnittäen erityisesti huomiota siihen negatiiviseen. Saan itse niillä ja käsipainopenkillä parhaiten tuntumaa. Olen tosin aloittelija itse, joten en voi sanoa mikä antaisi paremmin tulosta tjsp, mutta hyvältä tuntuu nuo kaapeli-flyet.

Aloittelijalle tuntuman saaminen rintaan lyhyillä sarjoilla voi olla todella vaikeaa. Pitemmät sarjat tuovat sitä tuntumaa helpommin - saman tekevät lyhyetkin sarjat jos vaan sarjojen välinen lepoaika on lyhyt. Myöhemmin lihaksesta saadaan/osataan ottaa lyhyillä sarjoilla enemmän irti jolloin tuntuma paranee.

Timba hyvä, kovilla romuilla 2 x 4 ja 4 x 4 (tahi 6x4!) on jo kovin eri asia. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, enkä itsekkään tee kuin pari kovaa sarjaa penkkiä rinnalle, enkä ala vitkuttamaan muuta. Mutta imo, saan rasitettua rintaa bodaustyylisesti aivan eri ulottuvuuksiin kuin voimaohjelman parilla sarjalla. :) kun bustedi nimittäin juuri sanoi, että saa rinnan huutamaan... ;)

edit. enkä tarkoita, että bodaustyylisesti saisi paremmin tulosta, kovat vitoset voi sopia joillekin paremmin lihasksen(kin) kasvatukseen.

Tuo oli vastaus bustedin jälkimmäiseen viestiin, eli ei enää ollut mitään puhetta tuosta 2x4 setistä, kuhan siis mainitsin kokemukseni.

Olen myös tehnyt 2x8, 2x6 ja 2x4 settejä, eli vain yksi noista kerralla. Ja kyllä se 2x4 hyvin tisseissä tuntuu kun alteen omiin sarjamaksimeihin menemään. Eli ei tuo nyt mikään mahdottomuus ole että saa tissit kipeiksi suht vähällä työlläkin.

Ja esim. sotilaspenkki saa kyllä rinnan huutamaan armoa, tietty sillä edellytyksellä että omaa painoa vastaavalla raudalla saa reilummin niitä toistoja.

Loppujenlopuksi ristitalja on sellainen jolla itse sen suuremman poltteen saan, mutta ei sillä poltteella ole mitään tekemistä sen tunteen kanssa mitä tulee isoista raudoita tasapenkillä. (siis itselle isoista raudoita, mun raudat on kaukana isoista ;) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom