rintalihakset ilman penkkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Basik
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo olen siis 16v alkaja tässä painoilla treenaamisessa, enkä mikskään bodariksi ajattelekkaan...

Kävin tossa viime vuonna ostamassa wranglesta 8 kg käsipainot ja oon niillä treenannut semmosen pienen kunto-ohjelman mukaan kolme kertaa viikossa. Myös lenkillä on tullut käytyä yhtä monta kertaa viikossa. On kyllä läskit lähteny ja varsinkin sitä muotoa on saanu, joka on just sitä mitä oon hakenu.

No kuitenkin, itse asiaan. Eli miten treenaan rintalihaksia kunnolla ilman penkkiä pelkillä käsipainoilla? Kun haluan vähän muotoa kans sinne. Pitäs varmaan kans jotain lisälevyjä hakea, kun ei se 8 kg enää oikeen riitä (joo naurakaa vaan :) :))

:confused:

(tulipas pitkä vuodatus, antakaa anteeks)

en naura... jostain se alottaa pitää...

tees kuule punnerruksia sillai, että pidät kädet niillä käsipainoilla. saat tehtyä syvempiä. sitten säätelet rasitusta ja kohdennusta nostamalla jalkoja korokkeille ja vaihtelemalla käsien etäisyyttä toisistaan sekä sitä onko kyynärpäät sivuilla vai osottaako ne ulos.

se salille meno on kyllä erinomainen vaihtoehto... se muoto nimittäin tulee lihaksista...

Originally posted by jto
en naura... jostain se alottaa pitää...

se salille meno on kyllä erinomainen vaihtoehto... se muoto nimittäin tulee lihaksista...

Nämä aika hyviä nämä "En halua saada liian isot lihakset, vaan juuri sopivat ja lisäksi haluan vain näyttää hyvältä alasti"-veijarit.Ihan niin kuin ne lihakset kasvaisi tuosta vaan ja vieläpä puolihuolimattomasti. Tuollaisia kirjoituksia näkee aina välillä. :)

Joo ja sitten aiheeseen. Mene salille, sillä 8kg:n käsipainot ei pysty tuottamaan stimulaatiota kuin hyvin rajallisen määrän aikaa.

punnerruksessa voi myös käyttää reppua johon laittaa vaikka vesikanistereita. Repussa pitää sillon olla vyötärön ympäri menevä kiristettävä remmi jotta se pysyy hyvin yläselän päällä valumatta sivuille tai alas. Itse en oo saanu yli 16L vettä mahtumaan tavalliseen koulureppuun mutta kyllä sillä alkuun pääsee.
Salilla voi kyllä treenata _paljon_ monipuolisemmin ja kummasti tulee lisää motivaatiotakin.

Jos ei salille meno ole mahdollista (kaukana/rahatilanne), voit toki tehdä ite lisää niitä painoja. Tanko voi olla ihan rautaputki jonka valat lyijyä täyteen. Myöskin kiekkoja saat samalla valutouhulla.

Ite olen "valanut" suurimman osan painoistani. Tutun luona oli vanhojen autojen akkuja, ne rälläkällä auki, koputtele lyijyt pois levyistä alumiiniastiaan. Sulata lyijy töhöllä ja kaada se omatekoiseen muottiin. Ja a´vot , näin sinulla on handmade lyijäreitä, jotka ovat kokoonsa nähden PAINAVIA.

Nämä ohjeet soveltuvat sinulle mikäli olet "maalaisjussi jolla on kotona kaikki yllämainitut tarvikkeet" ja peukalo ei ole keskellä kämmentä..

Mikäli kuulut pizza/cokis miehiin , unohda koko juttu :D

Originally posted by Ban

Ite olen "valanut" suurimman osan painoistani. Tutun luona oli vanhojen autojen akkuja, ne rälläkällä auki, koputtele lyijyt pois levyistä alumiiniastiaan. Sulata lyijy töhöllä ja kaada se omatekoiseen muottiin. Ja a´vot , näin sinulla on handmade lyijäreitä, jotka ovat kokoonsa nähden PAINAVIA.

Rispektiä tuosta panostuksesta!

:kippis1:

Mä oon laiskana miehenä vaan ostanu omat painoni. Ja kyllä on kumma, paljonko joutuu raudasta maksamaan...

No voi surkeutta! Olet jo bodari, kun painoja nostelet ja kehoasi haluat muokata. Kehonrakennus on se KILPALAJI jossa kummat ukot tekee kummia juttuja :)

Rintaa on vaikea treaanata himavehkeillä. Itsekin ihan alussa treenasin pari kk himas mut ku ei siit oikeen tullu mitään niin sit salille vaan. Jalkoja ja tissejä on vaikee treenata ilman sopivia vehkeitä. Itse en varmaan sais sormilihaksiakaan rasittumaan 8kg:sta. Mä ostin alussa 15 kg:n puntit mut niistäkin loppu puhti aika nopeesti. No salilta löytyykin jo yli 40 kg:n käsipuntteja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos salilla käymisen "esteenä" on tietty kehtaamiskynnys niin voin sanoa ettei punttiksella kellään tule mieleenkään hymyillä jollekin joka treenaa pienillä painoilla ja näyttääkin vähän riu'ulta. Itse treenasin alussa himas siks etten kehdannut mennä salille. mut sit kaveri houkutteli ja siitä se lähti. Samalla lähti myös ennakkoluulot 200kg:n ladonovista jotka kattoo nenä nyrpeenä alle satakilosii ja nauraa jos ei 150 nouse penkistä. Jos on taas rahasti kiinni niin yritä vaan ihan täysii suostutella mutsis maksamaan vaikka tililles joka kuukaus sen puntitn vaatiman summan ja maksa se sit siitä. Jos taas punttisali on liian kaukana niin sit ei auta ku fillaroida vaan tai hiihtää talvella :(

Tsemppiä treeniin. Jos motivaatio on korkeella niin ajattele ettei mikään voi estää sua treenaamasta. Tieto ja kokemus kasvaa treenatessa...

Jos et kehtaa mennä salille tai asut kaukana salista.

Nii mettässä on isoja kiviä. Eikä kukaan tuu kattomaan.

Paitti kerran kun nostelin kiviä niin poliisit ajo autolla lähelle ja tuli kyseleen. Oli kai vähän epäilyttävää kun kello kymmenen illalla kuuluu ähinää ja pieruja jostaki pusikosta. Ja joku huppupäinen kaheli siellä heiluu.

et mettää vaa!:kippis1:

joo salille vaan

Toi idea punnertamisesta oli ihan järkevä. Salille oon ittekin ajatellu mennä, nyt vois kyl tosiaan alottaa. 3 kertaa viikossa on varmaan tarpeeksi alkuun...

(olin ihan positiivisesti yllättynyt kun ei tullutsemmosta flamevyöryä, kuten yleensä)

:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom