Rintalihakset ei kasva! Mitä teen? APUA

Pikkuropleema, rintalihakset ei kasva yhtä hyvin kuin muut lihakset vaikka panostan omasta mielestäni rintalihaksiin enemmän.

Eli mun tämähetkinen ohjelmani rinta / hauispvnä:

Ristikkäistalja: 12 / 10 / 8

Tasapankki: 12 / 10 / 6 / 4 (lisään 5 kg aina jokaisen sarjan jälkeen, toi 4 on maksimi)

Vinopenkki: 10 / 8 / 4 (joskus 2 sarjaa)

Pec Deck 12

Toi ohjelma ei toimi näköään, mikä toimisi? Please help!

Oon 188 cm / 103 kg / 10% bf

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=7749 lue tosta ainakin toi mun postaus missä tehokeinoista rintatreenissä. Millaisella treeniohjelmalla treenaat? Jos perussplitillä, auttaa usein jokaisen lihaksen kehitykseen se että sisällytät kiertoon sekä suoran että epäsuoran treenin. Eli esim käsipäivänä myös kapeata penkkiä. Tai kierrossa kaksi rintapäivää; esim maanantaina pena ja dippi etunojassa leveellä asennolla (+soudut+sivuolkapäät) ja perjantaina vinopena ja vipunostot vinolla penkillä ristikkäistaljassa (+taljat+pystysoutu, keskiviikkona sitten jalat ja käsien lyhyt erikoistreeni). Vuorottelisit tehoa noiden välillä, esim ma 100%, pe 80%, ma 80%, pe 100% jne. Mutta pelkästään tuolla suora-epäsuora menetelmällä ja muutamilla tehokeinoilla, etenkin traumaattisilla sarjoilla saat varmaan jo tulosta aikaiseksi.

Neljän toiston sarjat muuten eivät lihasmassaa paljonkaan kasvata, minimi 6 ja mielellään 10-13. Ja ilmeisesti et tee punteilla penkkiä/vinopenkkiä ollenkaan? Punteilla saa paljon paremman tuntuman rintalihaksiin kuin tangolla. Jos nykyisessä ohjelmassa nuo kaikki ovat kovia/lähes kovia on sarjoja liikaa.

Originally posted by PsychoPred
Perussplitti mulla. Mutta mikä toi suora ja epäsuora treeni on?

Se että treenaat lihaksen saman kierron aikana eri treenipäivinä sekä suoraan omalla liikkeellä - esim olkapäille pystypunnerrus ja viparit suora, penat ja dipit epäsuora ja rinnalle pena ja vinopena punteilla suora, kapee pena epäsuora. Jne kaikilla lihaksilla sama juttu, esim selkätreenit on epäsuoraa hauistreeniä jne.. Ts. sulla toteutuu toi jo hyvin, mutta pitää huomioida hyvin rasitus ettei sitä tule liikaa. Voisit kokeilla tehdä kapeeta penaa käsipäivänä ja lisätä joka toiselle treeniviikolle esim traumaattisia sarjoja pari ja kenties vikaks liikkeeks negatiivisen toiston, ja muuttaa rintatreeniohjelman vaikka tyyliin
1. pena x2
2. vinopena punteilla (joka toinen viikko traumaattisena) x2
3. ristikkäistalja kovalla supistuksella x2
(4.vinopenassa negatiivinen toisto x1 joka toinen viikko)

Toistot ekalla viikolla vaikka 8-10, tokalla 10-14. Kevyenä viikkona voisit pitää joka toisen viikon jossa ei erikoistekniikoita, eli traumaattinen treeni ja negatiivinen toisto tulisi aina tehtyä joka toinen viikko.

Mutta kokoa sulla on jo hyvin joten osaat varmaan itekin säätää uuden sopivan ohjelman itellesi, toivottavasti ohjeista oli jotain hyötyä.

Ihmettelen minkä takia etuolkapäät kasvoi hyvin ja rintalihakset taas ei, vaikka olkapäätreeniin en tajunnut panostaa niih hyvin n. 5 kk sitten mutta kehitystä on ollut taas hyvin paljon..

Sarjojen vähennys ja turhien liikkeiden poisjättäminen voi kans auttaa, eli esim näin:

tasapenkki 2x ja vinopena käsip. 2x

Ei se rinta ole kuitenkaan kovin iso lihasryhmä.

Ihmettelen minkä takia etuolkapäät kasvoi hyvin ja rintalihakset taas ei, vaikka olkapäätreeniin en tajunnut panostaa niih hyvin n. 5 kk sitten mutta kehitystä on ollut taas hyvin paljon..

Tarkista suoritustekniikka jos näin on, saatat tehdä paljon etuolkapäillä, kun pitäis tehdä rinnalla.

Mulla toimii rinnalle sellanen että otan pelkkiä punnerrusliikkeitä. Flyesit pec-decit ristitaljat sun muut veivaamiset oon lopettanu ajat sitte, koska en huomannu että niistä ois hevonveen hyötyä. Isoilla painoilla punnerruksia tasa- vino- ja declinepenkistä tangolla tai käsipainoilla. :)

penkki ilmankaarta leveällä otteella, 30' vinopenkki ja käsipainopunnerrus, noita kun kierrätät ja lisäät sitten viel vaik 2*12 sivultanostot ja SYÖT PALJON sekä NUKUT PALJON, niin johan tulee rintoihin kokoa.

Originally posted by Mane84
penkki ilmankaarta leveällä otteella, 30' vinopenkki ja käsipainopunnerrus, noita kun kierrätät ja lisäät sitten viel vaik 2*12 sivultanostot ja SYÖT PALJON sekä NUKUT PALJON, niin johan tulee rintoihin kokoa.

Ruokavalio on ainakin kunnossa ja lepokin mutta
toi penkki leveällä otteella ottaa enemmän etuolkapäihin.
Tekniikkavirhe tod.näk. tai en tiedä miten normaalia leveämmät hartiat vaikuttaa asiaan?

Viime vkolla tein kevyttä pumppitreenii pienemmillä painoilla

ristikkäistaljalla lämmittely 12 / 12
tasapenkki leveällä otteella 12 / 12 / 10
vinopenkki leveällä otteella 12 / 10

Käsipainopunnerrukset ei oiken toimi mulla, olkapäät rasittuu eniten.

Rintalihakset eivät kehity => treenaa niitä useammin. Älä vedä sarjoja ihan loppuun, mutta treenaa niitä 2-3 kertaa viikossa. Tää esimerkiksi on voimaohjelma, mutta kyllä voimien kasvaessa tulee massaakin sivutuotteena.

Jos et oo vielä ison karjun mitoissa niin keskity penkkiin ja vinopenkkiin tangolla ja käsipainoilla ja dippiin. Hifistelyliikkeiden aika on sitten kun massat on kohdallaan.

Rinta

Joo, olen itse tavallaan kohdannu saman ongelman! Tuntuu vaan koko ajan että rintalihakset pienenee ja pienenee. Joten pitäiskö niitä alkaa tekeen enemmän vai syödä enemmän vaan protskua pitoisia tuotteita vai mitä?! :confused:

Tasapankki: 12 / 10 / 6 / 4 (lisään 5 kg aina jokaisen sarjan jälkeen, toi 4 on maksimi)

Vinopenkki: 10 / 8 / 4 (joskus 2 sarjaa)

Minkälaisia painoja liikuttelet noissa sarjoissa?

Mä olen tehnyt seuraavasti, kerta viikossa:

-Penkkipunnerrus käsipainoilla (saa rintaan aivan eri tuntuman kun tangolla) 12-10-8-8
-vipunostot käsipainoilla penkillä röhnöttäen 8-8-8
-vinopenkki tangolla 12-10-8

parin viikon välein kokeilen tasapenkkiä tangolla ja vaihdan taas käsipainoihin.

Toisto määriä vaihtelen pienempiin randomilla, ehkä joka neljäs kerta teen lyhyitä sarjoja.

Kapeaa penkkiä kerran viikossa sitten ojentaja päivänä..
niin ja kiertäjäkalvosin (vai mikä helvettti sen nimi oikein nyt on..?)liikettä samana päivänä reenin lopuksi.

Mulla ainakin toimii, rinta kasvaa hyvin ja tuntuma treenissa rintaan on mitä mainioin.

Originally posted by Dopey
Rintalihakset eivät kehity => treenaa niitä useammin.

Jos et oo vielä ison karjun mitoissa niin keskity penkkiin ja vinopenkkiin tangolla ja käsipainoilla ja dippiin. Hifistelyliikkeiden aika on sitten kun massat on kohdallaan.

Jep.. Tähän voisin sanoa, että HST (josta kyllä löytyy juttua palstalta) on toiminut todella hyvin rinnalle.. Eli kun aloin tehdä rintaa 3 krt viikossa kevyemmin yhden raskaan treenin sijasta niin kehityksen kyllä huomasi. Sarjakestävyyttä tuli lisää ja näyttää uhkaavasti siltä, että sarjapainotkin ovat kasvaneet :D

Eli kannattaa kokeilla tota.. Toimii myös muilla lihasryhmillä. Normaali treenissä on usein tullut käytettyä vaan 2-3x penkki + 2x vinopenkki käsipainoilla, eli raskaita perusliikkeitä.. Suosittelen myös niitä esim ristikkäistaljan ym.. sijasta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom