Rintalasta, tms??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkälaisen tulisi 1-2 jakoisen ohjelman olla, jotta välttyisi mahdollisimman paljon rinnan rasittamiselta?

Kyykkyä, prässiä, leg curl ja extension hilavitkuttimia voi käyttää ainakin huoleti. Maastavedossa tuntuu, että tulisi hieman damagea, koska ei kauhean hyvältä tunnu.

Keskitetyt liikkeet käsille ainakin toimivat ojentajien ja hauisten osalta, mutta esimerkiksi viparit tuntuvat pahalta. Olen yrittänyt myös vipareita tehdä yksi käsi kerrallaan oikein hallitusti, mutta ei auta. Pystypunnerrus, pystysoutu jne kaikki ottaa rintaan niin, että vihloo. Mikä olisi joku pieni hilavitkutusliike olkapäille?

Sitten se suurin murheenkryyni: selkä.. miten treenata selkää niin, ettei vedä "rintaa rottingille" Kulmasoutu, ei. Leuanveto, ei. Ylä/alatalja, ei.

Rinnan treenaamisesta nyt ei kannata edes puhua, koska lääkärin määräyksestä se on kiellossa. Ortopedi kuitenkin sanoi, että ylläpitävää jne treeniä voi tehdä.

Tämänhetkinen rutiinini:

Kyykky(kevyemmin)/Prässi(kovemmin) 2-3 x 10-12
Muutama kevyt sarja maastavetoa 2-3 x 12-15
Fiiliksen mukaan leg curl/leg extension 2-3 x 10-12

Vipareita yhdellä kädellä (pakko lopettaa nyt ne)
Ojentajat taljassa 2-3 x 8-12
Hauiskääntö istuen KP 2-3x 8-12

Lisäksi vatsoja ja mahdollisesti selänojennuksia riippuen maastavedon "kovuudesta"

Mitä muutoksia/parannuksia/ehdotuksia?

Hyviä vinkkejä täällä, itellä meni muutama kuukausi sitten painitreeneissä jotain rikki rintalastasta, rustot tms. Röntgenissä ei sillon ollut mitään, muutaman päivän kipu oli aivan helvetillinen, mutta meni parissa viikossa ohi. Jäi kuitenkin muistuttelemaan itsestään ja vaivaa edelleen, on nyt pahentunut taas. Salitreenit ei niinkään tunnu provosoivan mutta nyrkkeily tai painijutut kylläkin, on jäänyt sit välillä ne aika vähiin. Kiropraktikolla kävin nyt pari kertaa, ekalla kertaa lavan yläosassa oli kyllä aika tiukka fasettilukko, jonka kiro epäili painavan kylkiluita pitkin rintalastaan. Kipu sitten helpotti, mutta tuli hyvin pian takaisin, kävin uudestaan ja oli kuulemma ihan hyvin liikkuva tuo rintaranka nyt. Kipu se vaan vaivaa, ja tosiaan aamulla se on yleensä selkeimmin huomattavissa. Tuntuuko muilla kipua jos venyttää päätä takaviistoon, mulla on oikealla puolella rintaa hieman toi kipu ja tuntuu tosi ikävältä kun päätä venyttää vasemmalle taaksepäin. Joku tossa mullakin kovasti napsuu ja helpottaa ehkä vähän kipua napsuessaan. Outoa on se että oon vähän sitä mieltä että penkin tai vinopenkin tekeminen ei pahenna tätä juttua, muutenkin treenaamattomuus tuntuu vaan pahentavan tota kipuilua.

Itekin reenailen lukkopainii ja BJJ:tä ja saman tyylinen ongelma ilmentynyt painin harrastamisen aloittamisen jälkeen, tosin siitä on jo useita vuosia, mutta vamma nostaa aina välillä päätään. Minulla on ilmestynyt rintalastan keskelle pieni rustottuma, joka aina "napsahtaa" samaan tyyliin auki. Käytin sitä vuosi sitten lääkärissä ja siellä sanottiin vaan, että ei ole sen kummempi rusto. Tänään kuitenkin ollut lukossa oikeastaan koko päivän, että tuntuu sillä tavalla inhottavalle, yleensä se napsahtaa ja paikat aukee, mutta tänään prkl! Joutuu varmaan uudelleen meneen lääkäriin.

Samankaltaista vaivaa täälläkin. Vaiva lähti vajaat 10 vuotta sitten kun painin erään luokkakaverin kanssa ja siitä rytäkässä rintalasta rusahti aika pahan kuuloisesti. Aristi hieman yli vuoden verran ja nyt sitten ilmenee pistävää kipua ajoittain. Nyt ollut jo muutaman päivän verran päällä sellainen kipu ettei tahdo auton vaihteita pystyä vaihtamaan ilman kipua. Keuhkoja ei ole mitään asiaa vetää täyteen, eikä olkapäitä voi työntää eteenpäin tai muutan sattuu niin perkeleesti. Täytynee koittaa rusauttaa tuo.

Voihan se olla ettei tuo liity siihen rintalastan rusahtamiseen, vaan selkä on vain niin jumissa (mikä sekin pitää varmasti paikkansa), mutta jotenkin on helppo yhdistää tämä siihen rusahdukseen.

Mulla on mennyt toi rintalastan jumitusvaiva ohi nyt jossain vaiheessa, ei ole vaivannut enää aikoihin. Rintalasta kyllä rutisee aika kovaäänisesti kun sitä painelee mutta taitaa olla vaan ominaisuus. Kovat rintatreenit ovat myös historiaa, ihan yks lysti paljonko nousee rinnalta.

Dippejä en enään harrasta sen verran nätisti naksahti viimekerralla. Nyt ollut pitkä tauko ettei naksahtele, mutta välillä kyllä tuntuu kunnon kipu.

samaa shittiä

Itselläni on myös rintalasta alkanut paukkumaan dippejä tehdessä. Aluksi yritin suoristaa asentoa niin, että suoristin yläkroppaa tietoisesti, mutta se vaan pahenti ongelmaa:S Nykyään kipu kestää entistä pidempään, ja ajattelin jättää dipin pois. Tai lisäpainoista ainakin on turha haaveilla enää. punnerrukset kapeella ja vartalonmyötäisellä otteella korvaa mulla dippaamisen tällä hetkellä. Yhtä tehokkaalta se ei tunnu, mutta tuleepahan jotain tehtyä sen dipin sijasta...
Se rinnan kipu kyl yltyy vaan jos tekee vielä penkkiä yms...ei oo helppoo elämä ei...:(

Mua on alkanut vaivata rintalastan jumiutuminen. Olisko mitään tehokkaita venytysliikkeitä kellään tiedossa? Ei muuta, mutta saattaa kyseinen kiusa pilata parin seuraavan päivän treenit totaalisesti. Istumaannousuja en kyennyt tänä aamuna tekemään, kun rinnan yläosastoon iskee pistävä kipu ylös- ja alastulovaiheessa.

Ei olis eilen pitänyt pusertaa 20 kg painoliivit päällä etunojapunnerruksia. Viime viikon penkkitreenit veti jo rinnan jumiin ja just olin siitä palautunut. Josko uinti auttais tjms...?

Suositut

Back
Ylös Bottom