rintakehä+hartiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
37
rintakehän ympärysmittaan ny vaikuttaa miljoonat asiat ja lihakset, mutta olisko mitää konkreettista liikettä olemassa ku leveiden lanteiden takii yläkroppa on enemmä A- kuin tavoiteltu V-muotoinen.
Ja samaan syssyyn että mite ne takaviparit oikeekeen tehään ku en saa tuntumaa, ne kun vaikuttaa hartioiden kokoon eli V-muotoon.

Hartioille parhaaksi olen kokenut pystypunnerruksen tangolla ja yhdenkäden viparit sivulle.

Takaviparit menee jutakuinkin näin: ylävartalo sikiö asentoon penkillä istuen. Nosta painoja(käsiä) sivuille etuviistoon.

Latsit(leveät selkälihakset) vaikuttavat V-muotoon: leuanvedot ja kulmasoutu tangolla.

Rintalihakset ovat myös tärkeät: penkki ja vinopenkki.

Katso suoritus ohjeet tuolta "Tekniikkaneuvoja liikkeisiin" alaosiosta. (jota en onnistunut tähän linkittämään syystä eli toisesta)

Mulla on vähän samaa ongelmaan. Siihen ratkasu on yksinkertasest se, et on laiha ja on isot lihakset. Mikään yksittäinen liike ei vaikuta paskaakaa. Treenaat sitä yläkroppaa ja jalkoja kunnolla, niin pitäs tulla kunnon v-muoto.

Kasvuiän loputtua hartioitahan ei saa leviämään muuten kuin sivuolkapäitä kasvattamalla? Näin olen ymmärtänyt, koska eikös olkapäät ole "luilla kiinni" ja luuthan ei treenaamalla pahemmin kasva. Eli jos(/kun minun tapauksessa :( ) on saanut geeneistä kaposet hartia niin olkapää treeni on ainoa konkreettinen levitys keino. Toki latseilla ja rinnalla saa leveemmän näköiseksi..

Ps. sori sekava teksti.. sen verran on pää sekasin flunssasta

Täällä ollaan myös helvetin kaposia:( Voimaa kyllä hartioissa on, mutta tuntuu että mulla ei ois ollu murrosiässä mitään kehitystä niin sanotusti. Kaikki luokan kundit leveni ja rotevoitui, mutta mä en. Lisäksi mulla on ihan suora selkä ei v-muotoa ollenkaan, eli voin sanoa että mun murrosiässä vaan ääni muuttu ja karvat tummeni:D Lisäksi omistan erittäin ahtaan rintakehän, töitä saan tehä että pääsen edes 100 senttiin:itku:

saecci sanoi:
Kasvuiän loputtua hartioitahan ei saa leviämään muuten kuin sivuolkapäitä kasvattamalla? Näin olen ymmärtänyt, koska eikös olkapäät ole "luilla kiinni" ja luuthan ei treenaamalla pahemmin kasva. Eli jos(/kun minun tapauksessa :( ) on saanut geeneistä kaposet hartia niin olkapää treeni on ainoa konkreettinen levitys keino. Toki latseilla ja rinnalla saa leveemmän näköiseksi..
Pakkikselta joskus samanlaisesta threadista muistaakseni luin että sitä rakennetta olisi mahdollista ehkä muokata vielä varsinaisen kasvuiän (~13-17v) jälkeenkin (~17-22). Mutta tuo on niin mutua kuin ikinä olla ja voi. Toisaalta tuo ~20v ikävuoden aika on aika perkuleen anabolista aikaa muutenkin että miksei siis voisi ne hartiat leventyä ihan oikeastikkin? Eikä siis vain lihakset kasvaa. Joku lääkäri/fysioterapeutti selittäköön miksi ei?

:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ulkonäköön vaikutta paljon ryhti, jos on selkä kumarassa ja olkapäät edessä ja alhaalla niin näyttää kapeammalta, kun taas seisot ylväästi leuka ylhäällä ja olkapäät ylempänä ja taaempana tulee hartioihin "leveyttä".
itselläni vahvoja puolia on yläselkä ja leukoja vetelen mielestäni hyvin, joten sanoisin liikkeeksi leuanvedon. toki muut selkäliikkeetkin ovat hyviä.

Kuvissa niitä hartioita saa levennettyä. Musta ainakin tuntuu, että se V-muoto on parantunut jo ihan siksikin, että nuo hartiat ja selän oppii ikäänkuin muljauttamaan posettaessa ulos. Mutta mulla on helppo sanoa, kun on luonnostaan malli kohtuullinen. (Joskin lihaksia uupuu vielä.)

Ps. sori sekava teksti.. sen verran on pää sekasin flunssasta

Mun oikea hartia on n. 2+cm leveämpi kuin vasen, 100% johtuen siitä että kouluaikana pidin reppua vain yhdellä harteella, lääkärikin totesi asian. Eli vahvasti uskon että on oltava joitakin keinoja hartioiden "kasvattamiseen"... Vaikka ei se pari CM niinkään näy silmämääräisesti paitsi jos on joku tiukka paita, suosittelisin että pidät molemmilla harteilla jos jonkinmoista painolastia...:kippis1:

Mun oikea hartia on n. 2+cm leveämpi kuin vasen, 100% johtuen siitä että kouluaikana pidin reppua vain yhdellä harteella, lääkärikin totesi asian. Eli vahvasti uskon että on oltava joitakin keinoja hartioiden "kasvattamiseen"... Vaikka ei se pari CM niinkään näy silmämääräisesti paitsi jos on joku tiukka paita, suosittelisin että pidät molemmilla harteilla jos jonkinmoista painolastia...:kippis1:

:hyper: :D voi vittu, hullummaksi vaan menee nää jutut. lienee parempi kun jättää tän aloittelijoiden puolen kokonaan lukematta ;)

:hyper: :D voi vittu, hullummaksi vaan menee nää jutut. lienee parempi kun jättää tän aloittelijoiden puolen kokonaan lukematta ;)

True story :kippis1: :nolo: Taikka sitten olis voinu selittää sen jotenkin paremmin teille proille'... Lastia aina sellaset 1-5kg repussa ja siis vasta muutama vuos sitten.. En keksi parempaa selitystä!! Tuo siis ihan tahaton...

True story :kippis1: :nolo: Taikka sitten olis voinu selittää sen jotenkin paremmin teille proille'... Lastia aina sellaset 1-5kg repussa ja siis vasta muutama vuos sitten.. En keksi parempaa selitystä!! Tuo siis ihan tahaton...

Kyllä mä ainakin pointin ymmärsin. Mutta sillä leveydellä ei sitten ole niin mitään tekemistä koon tai lihasmassan kanssa. Tottakai se toinen hartia on epäsymmetrinen toiseen nähden jos aina kantaa taakat toispuoleisesti. Tästä johtuu monet voimaerotkin aloittelijoilla varsinkin käsien osalta.

voi hyvänen aika pässi(anteeks vaan). sulla on rakenne ero luissa. ei se siitä koululaukusta johdu:D .

sama ku sanoisin että oon astunut enemmän oikealla jalalla kuin vasemmalla ja sen takia mun oikea jalka on 2cm pidempi :)

voi hyvänen aika pässi(anteeks vaan). sulla on rakenne ero luissa. ei se siitä koululaukusta johdu:D .

sama ku sanoisin että oon astunut enemmän oikealla jalalla kuin vasemmalla ja sen takia mun oikea jalka on 2cm pidempi :)

Jaa, hieman vaan erikoista että ennen n.14 ikävuotta tota 'rakenne-eroa ei juuri ollut. Jos vielä yritän sitten rajusti painottaa ton vasemman olan käyttöä ja kattoa miten käy. En toki haluu uskotella tulokkaille mitää pseudotiedettä, kunhan vaa mainitsin. ;) No, ehkä voin sit pistää vaik fotoo kuukausien pääst kun tää topikki olis muuten jo kuollu..

Tästä johtuu monet voimaerotkin aloittelijoilla varsinkin käsien osalta

Just tota hain takaa, eli siinä mieles en oo samaa mieltä NEUTRAALI:n kanssa. Käytän kaikissa urheilulajeissa ja muutenkin mahdollisuuden tullen oikeeta kättä ja kyllä se on ihan ylivoimasesti vahvempi kun vasen käsi.. Sama pätee oikeesee jalkaa.. Selvästi enemmän tulee kiloja nostettua oikeella kädellä kun vasemmalla enkä oo porukan ainoo ainakaan salilla

sama ku sanoisin että oon astunut enemmän oikealla jalalla kuin vasemmalla ja sen takia mun oikea jalka on 2cm pidempi

Niin, no. Toi on ihan totta, enkä väittäiskää vastaan, mut jalkaan ei voikkaan samalla lailla kohdistaa painoa kävellessä kuin esim. hartioille

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom