rintakehä+hartiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
voi hyvänen aika pässi(anteeks vaan). sulla on rakenne ero luissa. ei se siitä koululaukusta johdu:D .

Tämäkin on mahdollista. Mutta jos tuollainen on, niin se toispuolinen kantaminen vain pahentaa asiaa. Eli tohon kannattaa jokatapauksessa kiinnittää huomiota.

:hyper: :D voi vittu, hullummaksi vaan menee nää jutut. lienee parempi kun jättää tän aloittelijoiden puolen kokonaan lukematta ;)

Empä kyllä sanoisi näinkään. Itselläni on huomattava ryhtivirhe lapaluissa ja sitä kautta "hartian leveydessä" johtuen juuri siitä että kannoin koko oppivelvollisuuteni koulu ja reenikassin aina oikealla hartialla. Pysyäkseen siinä sai kulkee "latsi leveellä", tiedät varmaan itsekin kun se hihna alkaa valua ola yli ja sitä joutuu pitämään silleen jännästi jos kädet on varattu etkä pysty korjaamaan niillä.

Mulla on siis oikean puoleinen lapaluun uloin kohta "syvemmällä" selässä ja sen seurauksena ihan poseissakin tuo oikea latsi aukeaa huomattavasti enemmän. Tää meikäläisen ongelma on helppo testata seisomalla selkä 5 cm irti seinästä, normiryhdillä ja siitä nojaa taaksepäin. Ottaako lavat yhtäaikaa seinään kiinni... :rolleyes:

edit: Peilistä kun katsoin niin siinä oikean epäkkään reunassa ennen sitä luupattia on ihan selvä kuoppa jos olkahihnaa on nykyään hyvä pitää. Tuskin synnyin tuollainen kantokoukku hartiassa :)

siis varmasti tollasia muodostumia voi tulla jos se paino siinä lähes jatkuvasti on mutta ei luun kasvua. tuohan on aivan eriasia.

siis varmasti tollasia muodostumia voi tulla jos se paino siinä lähes jatkuvasti on mutta ei luun kasvua. tuohan on aivan eriasia.

No en minäkään itse luun kasvusta puhunut, kysehän oli alunperin hartian leveydestä. Ja siihen toki vaikuttaa luiden pituuksien lisäksi kaikkien olkapäänseudun nivelten asento. ;)

Luiden kasvusta en osaa varmaksi sanoa mutta isäukko on kertonut että lääkäri oli jossain vaiheessa neuvonu kääntämään pikku-pyranhaa öisin koska nukuin AINA vasemmalla kyljelläni. Mihin lie tuokin vaikuttanut kasvuvaiheessa :)

eli hartiat leviää kun pidät reppua selässä, niinkö?
[

Mikäs tässä nyt vielä on epäselvää ?

Jos pidät reppua toispuoleisesti 12 vuotta tunnin päivässä niin tasan tarkkaan on mahdollista että olkapäissä on silminhavaittava ryhtiero ja sen johdosta esimerkiksi etäisyys kaulasta sivuolkapään yläosaan on eri. Taikka olkapäät ovat eri korkeudella jne.

eikö ?

Päätä nyt puhutaanko tässä siitä sun mainitsemasta luiden kasvamisesta vai kelpaako nivelten asentojen muuttumisetkin. Molemmat kuitenkin vaikuttavat mittoihin ?

:piis:

niin no tässähän puhuttiin hartioiden kasvattamisesta ja jos tuo on sun käsitys hartioiden kasvattamisesta niin fine. mun mielestä aivan järjetöntä puhua hartioiden kasvattamisesta tällaisessa tapauksessa ja jopa suositella reppua pitämään selässä:). hartiat ei kasva mihinkään tollasella menolla kyllä.
Mun oikea hartia on n. 2+cm leveämpi kuin vasen, 100% johtuen siitä että kouluaikana pidin reppua vain yhdellä harteella, lääkärikin totesi asian. Eli vahvasti uskon että on oltava joitakin keinoja hartioiden "kasvattamiseen"... Vaikka ei se pari CM niinkään näy silmämääräisesti paitsi jos on joku tiukka paita, suosittelisin että pidät molemmilla harteilla jos jonkinmoista painolastia...:kippis1:

Pyranha vissiin kärsii vähän samanlaisesta oireesta kuin viulistit, joiden työ- eli soittoasennossa vartalo on jatkuvasti kiertenyt vasempaan. Tätini on reilut 30 vuotta kyseistä instrumenttia soittanut, ja sitä kautta saanut jonkinlaisen selkävaurion johtuen lihasten epätasapainosta ja jostain muusta.

niin no tässähän puhuttiin hartioiden kasvattamisesta ja jos tuo on sun käsitys hartioiden kasvattamisesta

Mitähän helvettiä soot nappaillu :hyper:

Minä puhuin tasan tarkkaan onko mahollista että

oikea hartia on n. 2+cm leveämpi kuin vasen

Ja vielä rautalangasta väänsin että tarkoitin tällä kaulan etäisyyttä olkapään sivulohkon yläosasta

Ja tähän vaikuttaa paitsi luiden pituudet niin myös nivelien asennot, ja noihin jälkimmäisenä mainittuihin sitten ne väärät kantotavat jne.

niin fine. mun mielestä aivan järjetöntä puhua hartioiden kasvattamisesta tällaisessa tapauksessa ja jopa suositella reppua pitämään selässä:)

Samaa mieltä, siksipä en ole semmoista kenellekään treenimetodiksi suositellut.

Meikäläinen on kyllä aivan äimän käkenä täällä päässä, sä et oo kertaakaan tarkentanut puhutaanko tässä luiden kasvusta, nivelten asentojen muuttumisesta vai lihaskasvusta. Nyt on kyllä jo ihan mahdotonta perustella kantaansa kun en taida edes tietää mistä sinä puhut.

:lol2:

Ja vielä rautalangasta väänsin että tarkoitin tällä kaulan etäisyyttä olkapään sivulohkon yläosasta

:

juu sinä tarkoitit mutta bellraiser ei jota silloin aikoinaan quottasin

ja tästähän se alunperin lähti liikkeelle johon bellraiser antoi mahtavia ohjeitaan eli reppua selkään ja hartiat leveiksi:D
Kasvuiän loputtua hartioitahan ei saa leviämään muuten kuin sivuolkapäitä kasvattamalla? Näin olen ymmärtänyt, koska eikös olkapäät ole "luilla kiinni" ja luuthan ei treenaamalla pahemmin kasva. Eli jos(/kun minun tapauksessa :( ) on saanut geeneistä kaposet hartia niin olkapää treeni on ainoa konkreettinen levitys keino. Toki latseilla ja rinnalla saa leveemmän näköiseksi..

Ps. sori sekava teksti.. sen verran on pää sekasin flunssasta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On vähän Bellraiserilla todellakin puurot ja vellit sekaisin nyt. Eli todellakaan se repunkantaminen ei niitä hartioita kasavata, mutta toispuoleinen kantaminen saattaa aiheuttaa näkyvieä epätasapainoisuuksia. Nämä nyt pitäis erottaa toisistaan ja varmasti bellraiser sen tämän ketjun luettuaan havaitseekin.

En nyt oikeen tajuu mitä tääl sekoillaan mut ei se LUU varmaan mihinkään kasva vaikka sitten joka päivä kuljetat 30 kilon jätesäkkiä toisella olkapäällä, en suosittele miksikään treenausmetodiksi mutta ajattelin vaan mainita että näin on näreet ja toinen (oikea) olkapää on "leveämpi" kuin vasen
kaulan etäisyyttä olkapään sivulohkon yläosasta
. Ei siinä sitten varmaan mitään 'kasvanu' vaan veny :)

En nyt oikeen tajuu mitä tääl sekoillaan mut ei se LUU varmaan mihinkään kasva vaikka sitten joka päivä kuljetat 30 kilon jätesäkkiä toisella olkapäällä, en suosittele miksikään treenausmetodiksi mutta ajattelin vaan mainita että näin on näreet ja toinen (oikea) olkapää on "leveämpi" kuin vasen . Ei siinä sitten varmaan mitään 'kasvanu' vaan veny :)

Tarkoittaako tuo leveämpi nyt samaa kuin lihaksikkaampi tai isompi? Jos ei, niin mitä hiton merkitystä tolla on, symmetria ero se on vaikka voissa paistais.

tuon tyypin hartia juttuun, kyseessä taitaa olla skolioosi, eli selkärangan "vääntymä" tai kierous ihan miten vaan.
mulle kouluterkkari sanoi joskus ala-asteella että kanna reppua vasemmalla olalla kun se on selvästi alempana, no yläasteella sanottiin että kanna oikealla vasen oli alempana......
parempi kun en kanna lainkaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom