Rintaan voimaa/massaa

Olen kokeillut lähes kaikki maailman rintatreeneit ja ei sitten niin mitään tulosta...kaikki muu kyllä kehittyy(jalat,selkä,olkapäät,ojentajat,keskushermosto,syöminen,tv:n katselu jne) :curs:

Onko vinkkeljä mitä tulisi thedä??muotoon olisi kiva vaikuttaa,mutta se taitaa olla lähes mahdotonta??varsinkin "ylärintä" on surkea...ja yleensä voimatasokaan ei tahdo kehittyä millään...
Rintatreenit alkavatkin olla aika turhauttavia.... :down:
treenivuosia on kuitenkin takana jo yli kymmenen, varsinkin tuon rinna osalta kun sitähän se junnuna oli....
voimatasoa pitäisi varmaan nostaa, jotta olisi mahdollista saada lisää massaa????kun pitkään aikaan ei treenipainoissa ole kehitystä tullut...

:hyper: Joo ja kirjoitusvirheitä on pirusti, siltä varalta,että joku "kivenkestokykyä" yliopistossa opiskeleva pulkannaru alkaa vinoilemaan,niin minulla on tässä merkkejä,jotka helpottavat luettavuutta:,.:;''*¨¨^¨¨?+()&/% laita ne sinne minne koulussa on opetettu!!!! :hyper:

mä olen akateemisesti koulutettu, tykkään kivistä ja hanskat ei suuret ole, mutta jos neuvoja haluut, hieman avoimempi asenne sinne päähän. ehkä sillä alkaa ne tissitkin kasvamaan.
:)

jto sanoi:
mä olen akateemisesti koulutettu, tykkään kivistä ja hanskat ei suuret ole, mutta jos neuvoja haluut, hieman avoimempi asenne sinne päähän. ehkä sillä alkaa ne tissitkin kasvamaan.
:)

Mutta huumorintajua jaettaessa olit kiven takana piilossa?
Tiedän kyllä,että olet pätevä voimaharjoitteluun liittyvissä asioissa, mutta älä nyt tee itsestäsi ihan kuningasta, tai jos teet niin älä oleta,että alan sinun nöyräksi palvelijaksi.
Jos nuo minun huumorijutut ottaa noin nokkiinsa, niin luulisi kai sitten,ettei itse ala samaan "lapsellisuuteen" mitä minä ja yrittää saada minut kerjäämään sinulta ohjelmaa tms?
Tottakai olen kiitollinen, mikäli vinkin annat. Tähän asti minulle on vinkkejä antaneet voimahrjoitteluun mm:Marko Savolainen, Ari Kokkonen ja voimanostopuolelta kyösti Vilmi,jarmo Virtanen,Hannu Malinen jne..lasken sinut kyllä tietotaidoiltasi samaan kastiin, joten go for it.
ps.nyt varmaan koko pakkotoisto hyökkää minun kimppuun, kun palstan omaa gurua arvostelen:)

hunter killer sanoi:
Tähän asti minulle on vinkkejä antaneet voimahrjoitteluun mm:Marko Savolainen, Ari Kokkonen ja voimanostopuolelta kyösti Vilmi,jarmo Virtanen,Hannu Malinen jne..
Kyseisiltä herroilta jos oot vinkkejä saanu eikä tule tulosta, kannattas miettiä onko vika jossain muualla kun ohjelmassa.

Ja minä olen saanut vinkkejä WHITE PALE POWERILTA.Voimatasoni ei ole kyllä lähelläkään kyseistä herraa,mutta täältä tullaan vielä.Vielä minä sen hauiksen kasvatan..Joo anteeksi.Tämä oli taas tätä ns.Huonoa huumorintajua.Itse olen ottanut penkistä joskus 137.5 hirveällä pompulla,ja tissit ovat sellaiset B-.

hunter killer sanoi:
Mutta huumorintajua jaettaessa olit kiven takana piilossa?
Tiedän kyllä,että olet pätevä voimaharjoitteluun liittyvissä asioissa, mutta älä nyt tee itsestäsi ihan kuningasta, tai jos teet niin älä oleta,että alan sinun nöyräksi palvelijaksi.
Jos nuo minun huumorijutut ottaa noin nokkiinsa, niin luulisi kai sitten,ettei itse ala samaan "lapsellisuuteen" mitä minä ja yrittää saada minut kerjäämään sinulta ohjelmaa tms?
Tottakai olen kiitollinen, mikäli vinkin annat. Tähän asti minulle on vinkkejä antaneet voimahrjoitteluun mm:Marko Savolainen, Ari Kokkonen ja voimanostopuolelta kyösti Vilmi,jarmo Virtanen,Hannu Malinen jne..lasken sinut kyllä tietotaidoiltasi samaan kastiin, joten go for it.
ps.nyt varmaan koko pakkotoisto hyökkää minun kimppuun, kun palstan omaa gurua arvostelen:)

Jätkähän on ihan :david: ... Noista sun aloituspostin jutuista on huumori(ainakin edes siedettävän tasoinen sellainen)kaukana. Oletko poutiainen? Voisit hiukan kertoa aiemmista rintatreeneistäsi että vois yrittää auttaa ja kannattaa myös hieman katsoa että syömiset on kunnossa!

veijari sanoi:
Jätkähän on ihan :david: ... Noista sun aloituspostin jutuista on huumori(ainakin edes siedettävän tasoinen sellainen)kaukana. Oletko poutiainen? Voisit hiukan kertoa aiemmista rintatreeneistäsi että vois yrittää auttaa ja kannattaa myös hieman katsoa että syömiset on kunnossa!

No eikö hän juuri sanonut että kaikki muu kehittyy paitsi rinta? Eli eiköhän silloin ole ruokapuoli kunnossa (ainakin jotenkin) ;P

Silikonia vaan rintaan niin tulee ainakin sitä massaa :david:
Typerällä asenteella varattuihin kysymyksiin typerät vastaukset :curs:

Voi herranjumala!ootteko ihan oikeasti noin tosikkoja???paitsi -musta leski-sen kun teidän olevan huumorimiehiä...

Noh, tässäpä vähän esimerkkejä:
eli kun noita vuosia on jo muutamia niin olen kokeillut voimanostopuolelta selkäinahon saken penkkikirjasta aikalailla kaikki ohjelmat(paras oli ehkä se nopuesvoimatreeni jossa tehtiin 6x2 jne..) mutta sehän on oikeastaan vain piikkaukseen hyvä,eli se mitä otettavissa on penkistä niin sen myös saa ulos. +sitten nuitten muitten juttuja kans kokeillu..

nykyään on kai enemmän tarkoitus saada massaa ja olen kokeillut mm.seuraavia ohjelmia:
1.)penkki 2x6-12
vinopenkki 2x6-12
peck deck/tai rinta käsipainoilla 2x10-15

2)rinta käsipainoilla 2x12
penkki (käsipainot) 2x8-12
vinopenkki 2x8-12
Molemmissa esimerkeissä vain ns,tehosarjat merkitty..elikkäs ne tehdään aikalailla loppuun saakka(siis bodausjutuissa)

yms..jne..olen kokeillut pudotussarjoja sekä pakkotoistoja yms...jotenkin itsellä on sellainen tunne, että olisi(ko) järkevää jaottaa treenit rinnan osalta voima/massajaksoihin??eli tekisi pidemmän ajan suunnitelman....Syöntipuoli on kondiksessa, eikä se nyt siitä varmaan ole kiinni..voiko vaan olla niin, että olen lahjaton tissieni suhteen???
muut lihasryhmät kumminkin kehittyy...
mallihan on yksilöllistä(lihaksen malli), eikä minusta Arnoldia tule, mutta ainahan voi yrittää..ja yritetty on...ja en ole Poutianen..käsittääkseni hänellä rinta ei ole ainoa lihasryhmä joka ei ole kehittynyt :david:

no melko varmasti olet lahjaton tissiesi suhteen. sinuna yrittäisin nostaa voimatasoja jollain ohjelmalla ja sitten jatkaa noilla pidemmillä sarjoilla. kun sarjapainot kasvavat, kasvavat pakosti lihaksetkin. itse vedän rinnalle nykyisin jto:n penkkiohjelman+vinopenkki 3x6-10, ristitalja 2x10-12.

edit. millaisia rautoja käytät penkissä ja vinopenkissä??

threadin aloittaja voi kyllä laskeutua omine ihmeellisine oletuksineen kohtuullisen syvälle...

ihan ensiksi: MINÄ EN OLE KOSKAAN ASETTANUT ITSEÄNI MILLEKÄÄN JALUSTALLE TAI NIMENNYT ITSEÄNI MINKÄÄN TASON GURUKSI :curs: :curs: . Leikilliset kuittailutkin siihen suuntaan tuikituntemattomilta höpöttäjiltä lasken lähinnä kastiin TURHAT. kirjoitteluni täällä on lähinnä leppoisan luonteista PR-työtä tms.

toiseksi: MÄ EN TODELLAKAAN (!!!) LAITA IHMISIÄ KERJÄÄMÄÄN MITÄÄN OHJELMAA. Jos edes jonkin verran oot kirjoituksiani seurannut, luulis nyt hieman paistavan läpi edes sellanen lempeä avustamisen fiilis, mikä on tarkoitus. Maksulliset henk.koht.ohjelmat on sitten asia erikseen, eikä niitäkään kerjätä. Ja: Palvelijaksi en taitais tollasella asenteella liikkuvaa edes huolia...

kolmanneksi: mun huumorintaju on kyllä ihan laaja-alainen, aikalailla venyvä ja kohtuullisen kaikenlaista nähnyt, joten kaada itelles vaan.

neljänneksi: mua ei kiinnosta, keltä sä olet neuvoja saanut. kovia nimiä juu, mutta kuten kuuluisa ja häkellyttävän paikkansapitävä sanonta kuuluu: "hyvästä urheilijasta tulee erittäin harvoin hyvä valmentaja". tällä en mitenkään viittaa mainitsemiisi herrasmiehiin. en vertaa itseäni kehenkään, enkä tajua muutenkaan minkäänlaista guruttelukulttuuria. se tekee ihmiset sokeiksi.

...

huomautukseni lähinnä koski sun asennetta tulla vaatimaan tms. kaikenlaista ja samaan syssyyn sitten osoitit kuitteja ties kelle. ei osunu muhun, kunhan sanoin. ehkä mun olis pitäny ottaa huomioon sun "erinomainen huumorintajusi" ja laittaa hymiö perään, niin et olis mua heti leimannut huumorintajuttomaksi. :jahas:

...

vuodatus ohi ja koska olen kiltillä päällä pikkupoikani hymyn vuoksi, lahjoitan sinulle, oi vaivainen maan matonen ripauksen jumalallista ja semiautuaallista tietoa, jolla pystyt sulostuttamaan elämääsi. (tähän voisi nyt sitten laittaa hymiön).

asiaan: uskosin, että yks erittäin paljon asiaan vaikuttava juttu on se, että alat kiinnittämään jatkossa enemmän huomiota rintalihasten työskentelyyn, etkä vain painon nostamiseen. näin varmasti olet tehnytkin, mutta eräs pointti vois toimia:
- käytä käsipainoja. ainakin alkuun.
- nostaessa pidä huoli, että kyynärvarret kallistuvat hieman ulospäin takaa katsottaessa. näin paine pysyy rinnalla.
- pidä kyynärvarret näin suunnattuina ihan ylös asti.
- nostaessa keskity erityisesti painamaan olkavarsia keskelle(!). sehän rintalihaksen työ on. pyri painamaan hauiksesi rintalihasten reunoista läpi keskemmälle. pidä vaikka alussa silmiä kiinni, niin pystyt keskittymään tohon paremmin. (olen tosissani).
- älä kilauta hantteleita yläasennossa yhteen, vaan pyydä kaveria pitämään vaikkapa a)käsillä vastaan, kun yrität puristaa niitä yhteen, b)pitämään jumppamattokääröä niiden välissä, jota vasten käsipainoja sitten painat.
- laske painot erittäin rauhallisesti (4-6 sekkaa alas) ja keskity pitämään rinta kaarella. kaari siis yläselkään, ei alaselkään. ei mikään voimanostokaari, vaan sellanen tukeva alusta nostolle. näin myös rinta työskentelee paremmin.
- laske olkavarret leveälle, kohtisuoraan kroppaan nähden.
- älä päästä hartioita nousemaan korviin missään vaiheessa, vaan pidä ne koko sarjan ajan tiukasti paikallaan.
- älä nosta takahartioita penkistä missään vaiheessa.

ohjelmista:
- vaihtele tehoon ja määrään painottuvia body-ohjelmia. katos toi threadi voimanoston bodyjaksoista. laitoin sinne yhen esimerkin kolmeen eri systeemiin jaosta.
- rintalihas on yksinkertaisesti monimutkainen laitos, joten jos sen kanssa on ongelmia, ei sitä kannata lähestyä kovin perinteisesti.
- en ihmettelis, jos se alkais kasvaa, kun alat tehdä jotain omasta mielestäsi täysin kummallista ja jota olet pitänyt mahdottomana tai turhana. <-- tuota juuri tarkoitin sillä avoimemmalla asenteella, mitä ensimmäisessä postauksessani mainostin. :jahas:

kysymys: omapaino, penkkiykkönen ja montako menee 85%:lla?

Eli maximivoimaa, mitä tossa aikasemmin mainostelin niin paras mitä henk koht. tiedän on:

ma: 3 x 5
ke: 3 x 5
pe: 3 x 5

Siis penkki kolmesti vk:ssa?....viimeksi tein noin silloin kun nostin junnuissa kilpaa...se,että palautuuko enää samalla lailla kuin 16-20vuotiaana onkin jo toinen juttu....(varsinkin jos noi on kovia treenejä)
vk ohjelma mulla on tämmönen(jako):
ma:olkapäät(etu,sivu)/ojentajat/vatsa
Ti:selkä,takaolkapäät,epäkkäät
ke:lepo
to:rinta/hauis/otereeni(pidot,gripperit)
pe tai la:jalat

tuon ohjelman laitoin tuohon lähinnä siksi, että se rintatreeni tulisi olla siihen sopiva...en siis keskity pelkkään rintaan...
Mietinkin,että voiko tuohon mun ohjelmaan mitenkään ujuttaa esim.juuri penkkiä 3xvk????
vai riittääkö yksi treeni,siis jos siinä tietää mitä tekee?
JTO mainitsi jotain tuosta "älä keskity nostamaan vain painoja,vaan sitä miten nostat", eli olen itse juuri oikeastaan tämän takia täällä nyt kyselemässä...eli:olen huomannut itsekin,että nostan väkisin isoja painoja ja periaatteessa siitä on tullut hallitseva ajttelumalli tuohon hommaan..eikä siitä missä esim:tuntuma on.
Nuista esimerkeistä(montako 85% menee yms) niin sanoisin sen verran,että voin tehdä koviakin sarjoja,mutta maksiminostot on aina olleet sarjapainoihin verrattuna surkeita...eli 85% saan rawna varmaan sen(väkisin tehtynä, kumminki parsaus penkissä) 8-10 toistoa, tämä siis arvio....varsinkin kovia kymppejä pystyy paukuttamaan...melkein 75-80%painoilla..tätäkin asiaa vasten maksimivoiman kehittäminen olisi tällä hetkellä varmaan järkevintä?

Ja JTO en tarkoittanutkaan että sinä olisit nostanut itseäsi jalustalle,sen tekee kaikki ne joita olet neuvonut.Eikä aiheetta, sillä varmasti monelle onkin ollut suuri apu, kuten toivottavasti myös nyt minulle.Tuo guruhan ei ole haukkumanimi.
noista sinun jutuista tunnistin jo aika monta sellaista asiaa jotka olen tehnyt päin pers.. koko ajan, tosin tietoisesti sillä olen itsekin tajunnut ne virheet...ulkopuolinen monesti osaa vain sanoa ne asiat paremmin monesti, hölmöä itsepetostahan tuo omalle kohdalle on ollut..suurimpana erheenä ehkä tuo "miten painoja nostaa"....
Joskus nostettavasta painosta tulee vain vihollisesi jonka haluat voittaa, olipa keino sitten mikä hyvänsä...uskon tämän tapahtuvan lähes kaikille punttien kanssa treenaville jossain vaiheessa elämää.
Kaikista parastahan olisi jos ois kova treenikaveri, mutta sellaista on vaikea löytää joka pitää kiinni treeniajoista, asenteestaan,tavoitteistaan.
Siinpä suurin syy miksi minä treenaan paljon yksin, en sen takia koska minulla on huono huumorintaju..hehheh.... :wanha:

olen ite 36, kuten näkyy ja kun puntit oli päälaji, treenasin 3-5krt7vko. nykyään se on tukilaji kiipeilyn ohella. treenejä tulee viikossa 8-15 ja oikein hyvin palautuu. unohda se ikä ja laita ittes kuntoon.

voisit ihan hyvin nyt unohtaa noi 2-3*6-12 perussälät ja keskittyä hetkeksi pelkästään podailemaan hyvinkin omituisesti. ehdotan seuraavaa:
1. keskileveä penkki, leuat, vipunostot
2. vinopenkki käsip., kyykky, vatsa
3. -
4. käsipainopenkki, leuat, vipunostot
5. penkki, maastaveto, vatsa
6. -
7. -

eli teet rintaa vastedes 4 krt/vko. 1- ja 4-päivät on tiukempia ja 2- ja 5-päivät iisimpiä palautteluja.

muissa liikkeissä voit pitäytyä normaaleissa sarja-ja toistokaavoissa, mutta tissit tulee nyt saamaan hieman eri kyytiä. pääasia seuraavan kahden kuukauden ajan on rakentaa erittäin (!) tiukalla mentaliteetillä sitä mind-body -linkkiä sinne lihakseen aiemmin kertomallani tavalla. ellei ala kramppaamaan kunnolla tisuissa, ja liike ei tunnu, keskity enemmän ja laita vaikka ne silmät kii.

koska sulla on toi hermosto hieman unessa, seuraava jakso tulee ehkä parantamaan hermo-lihas -yhteyttä, vaikkei heti maksimivoimaa.

eli homma menee tiukempina päivinä sillai, että pyrit pitämään raudat samana (tai jopa nostamaan, JOS tuntuma sallii), mutta lyhennät taukoja.
- aloitus esim. 3*12*~70%/2´ eli 2 minsan paussit
- kahdessa kuukaudessa pyrit tekemään 6*15*~72%/1´
eli toistot kasvaa 36 --> 90, rauta ehkä hieman ja paussi lyhenee puoleen. erittäin kovaa hommaa loppuvaiheessa. pyri siihen, että sarja jää aavistuksen kesken, eli et runno ihan loppuun saakka. progressiojärjestys: lisää sarjoja, lyhyempi tauko, lisää toistoja.

kakkospäivinä teet todella pitkiä kestovoimasarjoja melko helpolla raudalla huuhtoen edellispäivän kipuja tiehensä. 2-4 sarjaa ja toistot välillä 30-50. edelleen sama juttu eli tuntuman etsiminen pääasia. tauot saa olla kohtuulliset.

tämän happopelleilyn jatkoksi sitten alkaa tosihommat isoilla raudoilla, mutta ensin sun PITÄÄ tehdä tällanen juttu ja olla nöyrä niiden rautojen kanssa. laita vaikka maraton-paita päälle, että luulevat kestävyysurheilijaksi, ellei muuten sisu anna myöden laskea painoja.

idea on siis se, että kovan päivän sarjojen jälkeen sun tissit ritisee pumpista. viimenen sarja siis menee just ja just, mutta edelleen sen tuntuman ehdoilla(!!!). kevyen päivän jälkeen lihoissa on hieman lämpöä ja tuntuu että veri kiertää komeesti, mutta kovin paljoa ei tuu happoja.

kaikissa sarjoissa sen pumpin ja lämmöntunteen pitää tuntua nimenomaan rintalihaksissa, eikä ojentajissa juurikaan. muuten et ole puristanut rinnalla kunnolla. kokeile ihmeessä sitä avustajaa noissa käsipainoliikkeissä. toimii!

mittaa rinnanympärys nyt ja kahden kuukauden päästä. kasvua tullee sellanen 4-8cm. pidä joka neljäs viikko kevyempänä, jolloin teet vähemmän sarjoja ja hieman lyhyempinä, mutta samalla raudalla.

jto sanoi:
koska sulla on toi hermosto hieman unessa, seuraava jakso tulee ehkä parantamaan hermo-lihas -yhteyttä, vaikkei heti maksimivoimaa.

Vitun palikka kysymys, mutta menköön. Mistä tietää, että hermosto on unessa?

Sen suhteen kyselen, kun threadin aloitusposti voisi aivan hyvin olla minun kirjoittama.
"Rintreenit alkavat olla turhauttavia." "Treenipainoissa ei pitkään aikaan ole kehitystä tapahtunut" Osu ja uppos...

Body treeniä olen vääntänyt ja viimeiset noin 3kk niukemmalla volyymillä/pelkkiä perusliikkeitä voimaa hakien. Rinta on ottanut niin nokkiinsa, että mitään kehitystä ei ole tapahtunut 5 kuukauteen. Itse asiassa aivan puntinväännön alkutaipaleella oli sarjapainot penkissä suuremmat kuin tänä päivänä.

No itse kun aiemmin kilpailin penkissä,niin tajuan kyllä mitä tuo "hermosto unessa" meinaa, eli kuten itsekin sanoit:penkkipainot ovat pienemmät kuin aiemmin...tämä johtuu nimenomaan siitä,että ns.bodytrenissä ei kiinitetä niin suurta huomiota lihaksen voimantuottokykyyn kuin voimanostossa.Eli:koko ajan hurjalla volyymillä treenaaminen rasittaa kyllä lihasta ja lihakset vielä palautuukin hyvin, mutta tinen juttu onkin se miten hermosto palautuu moisesta räkistä.Tästä alkaa sitten nämä "perkele kun penkissä on pienemmät painot ku ennen jutut", eli lihaksesi ei yksinkertaisesti hermota yhtä tehokkaasti kuin aiemmin...tajusitkohan....siksihän juuri voimanostossa treenataan paljon ns,nopeusvoimaa, jotta kehosta saataisiin se ulos mitä on otettavissa...en tiedä osasinko nyt oikein selvittää, mutta yritys hyvä kymmenen,toteutus huono nelonen...näin sanoi opettaja mulle jo ala-asteella.

ja perinteisesti taas tuhat kirjoitusvirhettä. edellisessä.sori, kaverin näppis..ja ei mahu sormet aina siihen mihin pitäs ja pää jättää jotain vielä välistäkin....

hunter killer sanoi:
No itse kun aiemmin kilpailin penkissä,niin tajuan kyllä mitä tuo "hermosto unessa" meinaa, eli kuten itsekin sanoit:penkkipainot ovat pienemmät kuin aiemmin...tämä johtuu nimenomaan siitä,että ns.bodytrenissä ei kiinitetä niin suurta huomiota lihaksen voimantuottokykyyn kuin voimanostossa.Eli:koko ajan hurjalla volyymillä treenaaminen rasittaa kyllä lihasta ja lihakset vielä palautuukin hyvin, mutta tinen juttu onkin se miten hermosto palautuu moisesta räkistä.Tästä alkaa sitten nämä "perkele kun penkissä on pienemmät painot ku ennen jutut", eli lihaksesi ei yksinkertaisesti hermota yhtä tehokkaasti kuin aiemmin...tajusitkohan....siksihän juuri voimanostossa treenataan paljon ns,nopeusvoimaa, jotta kehosta saataisiin se ulos mitä on otettavissa...en tiedä osasinko nyt oikein selvittää, mutta yritys hyvä kymmenen,toteutus huono nelonen...näin sanoi opettaja mulle jo ala-asteella.

Kyllä mä tän asian ns. "piilevästi" tiesin, jonkun täytyi vaan ensin selittää se mulle :D .
Löytyykö sille selitys miksi juuri rinta on ottanut nokkiinsa? Miksi esim. jalat on vastannu vitun hyvin tuohon niukempi volyymiseen treeniin... Painot on nousseet tasaisat tahtia.

Back
Ylös Bottom