Olen käynyt salilla vuoden verran ja voimaa ja painoa on tullut mukavasti. Tosin kesän jälkeen rinnassa ei ole tapahtunut minkäänlaista parannusta, kun taas muut lihakset ovat kehittyneet. Alussa olen tehnyt G6 ja sittemmin Elaston 2-jakoista, mutta nyt siirryin taas G6 hiihdon takia.
Tässä esimerkkejä sarjoista, joita voi verrata vaatimattomaan penkkitulokseen:
Kyykky 110kg 5x5, 3x10 95kg
Mave 100kg 5x5 (Aloitin pitkän tauon jälkeen)
Penkki 60kg 4x4, 50kg 3x8 (teki tiukkaa)
Leukoja 3x5 10kg painoilla
Ranskalaisia 3x8 30kg
Olen kokeillut lyhyitä ja pitkiä sarjoja, ja käsipainopenkkiä ja vinopenkkiä, mutta kehitystä ei tunnu tapahtuvan. Kuitenkin ojentajat ovat turvonneet ihan silmissä ja peruspenkkiä tehdessä liike tuntuu lähinnä käsissä, vaikka tekniikan pitäisi olla kunnossa. Rintaliikkeet teen yleensä aina kyykyn/maven jälkeen. Mitäs tällainen pitkäkäsinen treenaaja voisi tehdä, jotta päästäisiin joskus edes 70-80kg painoihin? Oteleveyksiä olen kokeillut myös tiuhaan..
Tässä esimerkkejä sarjoista, joita voi verrata vaatimattomaan penkkitulokseen:
Kyykky 110kg 5x5, 3x10 95kg
Mave 100kg 5x5 (Aloitin pitkän tauon jälkeen)
Penkki 60kg 4x4, 50kg 3x8 (teki tiukkaa)
Leukoja 3x5 10kg painoilla
Ranskalaisia 3x8 30kg
Olen kokeillut lyhyitä ja pitkiä sarjoja, ja käsipainopenkkiä ja vinopenkkiä, mutta kehitystä ei tunnu tapahtuvan. Kuitenkin ojentajat ovat turvonneet ihan silmissä ja peruspenkkiä tehdessä liike tuntuu lähinnä käsissä, vaikka tekniikan pitäisi olla kunnossa. Rintaliikkeet teen yleensä aina kyykyn/maven jälkeen. Mitäs tällainen pitkäkäsinen treenaaja voisi tehdä, jotta päästäisiin joskus edes 70-80kg painoihin? Oteleveyksiä olen kokeillut myös tiuhaan..