Rinnalleveto ohjelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja incubus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen harrastellut rinnallevetoa n. 6kk ja se muistuttaa päivä päivältä vähemmemmän MaVe&hauskääntöä, mutta ongelmana on se ettei mulla ole koko aikana ollut kunnon ojelmaa jote kehitys on pikku hiljaa tyssännyt, joten onko jollakulla jotain toimivaa ohjelmaa? mitä apuliikkeit kannattaa käyttää? raakana vai ei?

Ohjelmasta ei oikein hajua, mutta joitakin apuliikkeitä, joista voisi olla apua, voin tässä listata. Itelleni on näistä ollut hyötyä rinnallevedon parantamiseksi.

- korkeat vedot (korokkeeltakin voi tehdä, vaikka ite en koskaan), siis vain vedät painot niin ylös kuin nousevat kääntämättä kämmeniäsi ylös, voi käyttää maksimia suurempia painoja

- pystysoutu "painonnostotyylisesti" eli cheataten, heijarilla,
tuntuu epäkkäissä (varo jänteitäsi)

- rinnallekääntö eli tanko kuin pystysoudussa (paitsi ote normaalileveydellä) ja siitä nostat painot rinnalle, nyt käännät kämmenet ylös niin että tanko lepää loppuasennossa rinnallasi, myös epäkäs-hartialiike

- ehta maastaveto kapealla jalka-asennolla, ite sain rinnallevedon nousuun vasta sitten, kun aloin petrata mavea

- "puoli"rinnallevedot, en laske painoja lattiaan asti vaan jonnekin polven korkeudelle, josta alkaa uusi veto, sarjan pituudesta riippuu, miten kovia painoja voi käyttää

Ite rinnallevedosta sen verran, että teen sitä 3 x 5:n sarjoja, niin isolla painolla että viimeisen sarjan viimeinen toisto on tiukka. Mutta vaihtelu kannattaa aina ylikunnon ja kyllästymisen välttämiseksi. Hyväksi havaitsemani palauttava treeni on 8 x 3, voi olla isohkollakin painolla, mutta niin, että voimia jää reserviin. Nuo mainitsemani "puoli"vedot olen tehnyt myös kevyempänä treeninä, siinä 5 toistoa, mutta voimia jäätävä reserviin jo tekniikan säilymisen takia.

Juuri tekniikka on ensin saatava kuntoon. Voisi ittelläkin olla peiliin katsomista sen suhteen. Ex-valmentajani (yleisurheilun A-valkku) minua ennen opetti sen saloihin. Tanko kulkemaan mahd. lähellä vartaloa. Koetapa etsiä kirjastosta painonnosto-opas, sieltä löytyy takuulla lisääkin vinkkejä kuin myös oikea tekniikka. Oli apua miulle.

- jaloille ehkes yhden jalan prässiä ja etukyykkyä (smithissäkin)

- selälle ehtaa selänojennusta lisäpaino kyydissä (B&K Sports nrossa 1/2003 oli pexercise-palstalla mielenkiintoisen näköinen selkäveivi: lisäpainona tanko, joka ala-asennosta noustaessa heivautetaan laajalla liikeradalla ylös vartalon jatkeeksi)

Olisko näistä mihinkään? Nämä vain henk.koht. kokemuksen perusteella saatuja vinkkejä. Viisaammat tyrmäävät ja täydentävät.

En voi väittää että osaisin rinnallevedon tekniikka kovin hyvin, mutta tässä jotain itsestään selvyyksiä:

Kannattaa heti alusta alkaen opetella kunnolla se tangon alle meno. Siinähän voi vaikka käydä etukyykyssä jotta sais raudat rinnalle. Jos osaa mennä kunnolla alle, nopeesti ja riittävän syvälle, niin kyllä sitä rautaakin nousee paljon enemmän, kun jos jää jalat suorana odottamaan että se rauta löytää ittestään rinnuksille.

Toi Metrin mainitsema rinnallevedon tapanen, jossa vaan vedetään romut niin ylös kun saa, eikä oteta rinnalle on varmasti hyvä apuliike. Keskittyy räjähtävään suoritukseen ja koko kehon käyttämiseen.

Kannattaa ensin opetella tekniikka ja sit vast ruveta tekee isoilla raudoilla. Koska liike on nopea ja se tulee "selkäytimestä" niin virheitä on vaikeampi korjata jälkeenpäin kuin esim kyykyssä joka on paljon hitaampi liike.

Näin ainakin mun mielestä, korjatkaa jos olen väärässä!!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom