Rinnalleveto ja työntö, yhdessä vai erikseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Th69
  • Aloitettu Aloitettu
Siis kumminpäin kannattaa tehdä jos perus voimailu on tavoite eikä mitään saksauksia ota kuvioon? rive rivenä ja työntö työntönä vai yhdistelmänä?
mitkä on rinnallevedossa ja työnnössä hyvät toisto/sarja haarukat kun max ja perusvoimaa haetaan?

vai esim:
1.treeni rv
2.treeni työntö
3.treeni rv+työntö yhdistelmä

Ite teen pääasiassa erikseen mut joskus myös yhdessä.

teetkö siis tuon työnnön todellakin oikeana työntönä vai ihan vaan pystypunnerruksena?? jto on mulle joskus neuvonu tosta rivestä tyyliin

ensin tehdään rive 2x2x85% (painon lasku maahan asti joka toistolla), mave x3, rive 2x6x60( paino käy lähellä lattiaa sitä kuitenkaan koskettamatta).

tossa rive+työntö yhdisetelmässä en tekis ku ykkösiä.

vaihtelu kehittää. joskus voi tehdä esim. 3*rinnalleveto + 3*työntö, joskus sitten vaikka 3*rinnalleveto + työntö, joskus pelkkä rrv, joskus telineistä työntö jne jne...

perusvoimaluun hyvä systeemi on tekniikkaa painottava 3-6*2-4*70-85%.

kiitos, valotti asiaa. Joo siis työntö ihan silleen rinnalta painot jaloilla työntäen suorille käsille. mites tuo telineestä työntö?

mikä on oikea oteleveys? käsittääkseni sama leveys koskee rv:tä, työntöä ja etukyykkyä? Jto, oli siitä kyynerpäästä puhetta toisessa tredissä ja taisin keksiä mistä johtuu, nimittäin vaihdoin etukyykyn otteen ristiotteesta painonnosto tyyppiseen otteeseen ja saman reeniin päätteeks tein dippiä missä "säteily" ilmeni.

siis 3x2x70%-6x4x85% progressio? kuulostaa järkevältä. pidemmissä sarjoissa ei rinnallevedon tekniikka pysy kunnolla kasassa, ainakaan mulla.

onko mikä merkitys tekeekö rv:eet raakana, lattialta vai lattialta kyykkyn? siis perusvoimailijalle? vai onko tässäkin vaihtelu hyödyksi. nyt olen tehnyt lattialta mutta en mene kyykkyyn asti, tarvii sitä tekniikkaa vielä kepin/tangon kanssa kerrata. keppi on kyllä loisto apuväline!

edit:
näille ajattelin toisen kahdesta reeni kerrasta /vko "uhrata"
rv, työntö, etukyykky.
lisäks tulee leukoja, vatsoja ja penkki variaatio.

tulisko noiden järjestelyyn vinkkejö mieleen? kamalasti kysymyksiä, mutta olisi hienoa saada mielipiteitä ja neuvoja. kannattaako tuota yllä mainittua proggista soveltaa myös etukyyhyn? itse olen ottanut siinä nyt 8 toistoja.
aika onnettomat on tulokset rv+t en ykkös maksimia ole kokeillut mutta 70kg kakkosen oon tehny, sehän menee aikapaljon työnnön mukaan, vai? etukyykkyä tehny viimeks 4x8x70kg.

edit2: ainiin, kun tekee työnnön ja rv:n yhdessä niin tuleeko rinnalle vedon allemenosta palautua suoraksi ja siitä aloittaa työntö (eli "niiata") vai työtää siitä allemenon palautuksesta suoraa... noin niikuin "oikeaoppisesti"

telineestä työntö: ei oteta rinnalle vetämällä, vaan telineistä. sit vaan normaali potku ja pum.

normaalivoimailijan kantsii kyl keskittyä vaan raakoihin vetoihin.

jto sanoi:
telineestä työntö: ei oteta rinnalle vetämällä, vaan telineistä. sit vaan normaali potku ja pum.

normaalivoimailijan kantsii kyl keskittyä vaan raakoihin vetoihin.

ah, okei. niin tietty, mä jo ajattelin jotain pinnoilta työntöä tohon:david:
ja rivet raakana. ok.

Th69 sanoi:
kun tekee työnnön ja rv:n yhdessä niin tuleeko rinnalle vedon allemenosta palautua suoraksi ja siitä aloittaa työntö (eli "niiata") vai työtää siitä allemenon palautuksesta suoraa...
Vakautat tilanteen ihan rauhassa siihen "suoraksi" asentoon ja siitä työntö omana suorituksenaan. Toi jälkimmäinen vaihtoehto voisi olla aika haastava. ;)

reino sanoi:
Vakautat tilanteen ihan rauhassa siihen "suoraksi" asentoon ja siitä työntö omana suorituksenaan. Toi jälkimmäinen vaihtoehto voisi olla aika haastava. ;)

saattaa olla että menisi vähän säheltämiseksi, käy niinku mulle ekalla työntö yrityksellä kun laitettiin tanko lentään ja lensihän se suoraa leukaan :D
oli yritystä pelissä. taitoa ei. tai ei se mikään työntö ollu, enempi vauhtipunnerrus, ei meinaan ollu allemenosta tietoakaan:lol2:

Voihan sitä vaihteluna tehdä, että riven allemenon palautuksesta työntää painot suoraan ylös. Edellyttää kuitenkin sitä, että tekniikka puoli on hyvin hanskassa.

Isommilla painoilla kannattaa rauhoittaa tilanne ja sen jälkeen työntää romut suorille käsille.

teoreettisesti, kun treenataan virallista työntöä, niin otetaanko saksaus aina samoin päin vai vaihdellaanko jalkojen asentoa? vasen eteen, oikea eteen?

Th69 sanoi:
teoreettisesti, kun treenataan virallista työntöä, niin otetaanko saksaus aina samoin päin vai vaihdellaanko jalkojen asentoa? vasen eteen, oikea eteen?

Oon henk. koht. sitä mieltä, että kannattaa lihastasapainon ja koordinaation kehittymisen kannalta treenailla kumminkin päin kevyemmillä painoilla.

Timpson sanoi:
Oon henk. koht. sitä mieltä, että kannattaa lihastasapainon ja koordinaation kehittymisen kannalta treenailla kumminkin päin kevyemmillä painoilla.

eli vaikka lämmittelee vuorojaloin ja sit työsarjat vahvemmalle jalalle? teen työnnön raakana nyt, mutta treenailen tuota saksausta kotona kepillä. yllättävän vaikeaa tällai seipään nielleelle ja varsinkin kun lykkää vasemman
jalan eteen meinaa mennä nurin ilman painojakin:curs:

Th69 sanoi:
eli vaikka lämmittelee vuorojaloin ja sit työsarjat vahvemmalle jalalle?

Vaikka noin niinkuin itse totesit. Tai toinen vaihtoehto voisi olla, että alat harjoitella saksausta kumminkin päin kevyemmillä vastuksilla ja pikkuhiljaa tekniikan parantuessa lisäät malmia tankoon. Raaka työnnössä käytät sit enemmän malmia niin halutessasi, mikäli tekniikka on siinä hanskassa.

muutama aika kova jätkä työntää raakana, mm. zan zhugang (jopa omituisen toisen kyykyn kautta=todella syvä, jarruttava allemeno), pirros dimas ja akakios kakiasvilis.

niin siis eikai kisoissakaan ole pakko saksata?!? jos näin on niin miks sitä pitäs itekkään muutakun huvin ja urheiluun kannalta :) niiku muutenki

tänään tein tempauksen raakana (siis ei saksaten) 4x2x50kg ja oli aika kevyttä niinku pitikin. otin joka toiston lattiasta, tosin. oisko tohon perään voinu ottaa jonkun peruskunto setin rinnallevetoon ?
edit: etukyykyä tein 2x6x70kg

edit. en tehny tempausta, ku tein työnnön :david:

katoin tosta Pirrosta pari videoo, ni näytti menevän sellai puoli kyykky syvyyteen työnnön allemenossa. pahan näköstä, käsittämättömiä rautoja kyllä pään yläpuolella heiluteltavaks.

Th69 sanoi:
katoin tosta Pirrosta pari videoo, ni näytti menevän sellai puoli kyykky syvyyteen työnnön allemenossa. pahan näköstä, käsittämättömiä rautoja kyllä pään yläpuolella heiluteltavaks.

Niin toi Dimaksen tyyli on siis raaka työntö. Eli tuollaiseen puolikyykkyyn mennään normaalisti. Pienemmillä painoilla korkeampi kyykky riittää. Venäläinen naisnostaja Natalia Zabolotnaia tekee työnnössä vain pienen niiauksen, mutta normaalisti sellaisella tyylillä ei saa kuin pikkurautoja ylös.

Jotkut kiinalaiset työntävät kyykkyyn, sillä tyylillä tangolle ei tarvita kovaa alkuvauhtia.

muutama aika kova jätkä työntää raakana, mm. zan zhugang (jopa omituisen toisen kyykyn kautta=todella syvä, jarruttava allemeno), pirros dimas ja akakios kakiasvilis.

En oo nähnyt paljon Xugangin nostoja, mutta niissä jotka olen nähnyt hän on työntänyt suoraan kyykkyyn. Shi Zhiyong taas ottaa helpommat työnnöt raakana ja kovemmissa yrityksissä menee kyykkyyn asti. Zhang Guozheng on kanssa tosi kova työntämään tolla kyykkytyylillä.

Mitä tulee saksaukseen, niin pidän parempana samalle jalalle saksausta. Tekniikan pitäisi olla aina sama. Työnnöt raakana tai syvään kyykkyyn ovat kyllä hyviä liikkeitä saksaajallekin.

Back
Ylös Bottom