ringside oli oikeassa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meijän perheessä on alkoholilla läträtty aina aika paljon. Olihan se kauheeta ihan pienenä ku äiti joi viiniä ja alko isälle vittuilemaan, niin faija lähti baatiin 1-14 päiväksi.

Kauheita muistoja on kun on nähnyt faijaa TODELLA kännissä(samalla lääkitys päällä, ihan syystä kyllä). Muistan kun kerran luulin että se kuoli kun se vaan kaatu suoraan seisaaltaan maahan, ja verta vuos.

Kävi se AA:ssa pari kertaa mutta se ei tykänny siitä. Nyt mun vanhemmat on eronnu, ja tilanne on paljon paremmin.

Faijalla uusi muija, samoin mutsilla. Faija sai just duunia, ja kyllä sille vielä maistuu mutta enää ei tarvi olla riitojen keskellä ja ihmetellä asioita.

Ei sitä pienenä nappulana tajunnu että miksi se faija aina sinne baariin haluu lähteä.

Tää ois kyl kuulunu tunnustuksienluolaan, ja voin sanoa että kyllä vituttaa jos joku tunnistaa.

Noh vaikka luenkin tätä aktiivisesti, niin en paljoa kirjottele.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas, tulipa lueskeltua vanhaa ketjua ja mitä on tullut itse tuumailtua vuosia sitten. Alkoholirintamalla on sattunut ja tapahtunut sittemmin. Olen sen verran tumpelo tietokoneen käyttäjä että en osaa lainailla tähän muiden sanomisia mutta ketjun aiheeseen tämän päivän kommentti; uskon edelleen minäkin että alkoholistin/alkoholin suurkuluttajan/juopon/deekun tai minkä vaan paluu kohtuukäyttäjäksi voi olla mahdollista. Suosittelen kuitenkin harkitsemaan tarkoin kannattaako ottaa riskiä ja kokeilla.
Itse tulin vuonna 2006 siihen tulokseen että reilun seitsemän vuoden täydellisen raittiuden jälkeen jopa minä voin turvallisesti ruveta sitä kohtuutta harjoittamaan. Pari lasia viiniä hyvässä seurassa alkuun. Ja seuraavana päivänä tuntui hyvältä ottaa pari kaljaa ihan itsekseen. Viikon päästä alkoi pidempi vapaa (siihen aikaan oli vielä töitä) ja silloin oli kohtuullista vetää pari päivää putkeen. En sen kummemmalla stoorilla rasita mutta vituiksi meni muutama vuosi.
Nousuhumalasta joku kirjoitteli että se häviää. Totta. Itselläni vaikka oli rapiat 7 vuotta ryypyn väli niin ei edes ensimmäisillä kerroilla ollut nousuhumalan tunnetta enää. Ensin vaan on selvä ja hetken päästä humalassa. Kaikki fiilikset mulla jäi 90-luvulle.
En pysty keksimään mitään syytä miksi piti aloittaa juominen uudelleen. Ei ollut mitään kriisiä, ei vitutuksia, ei suurta juhlaa. Mutta enempi nyt kiinnostaakin miten saada raitis elämä takaisin. Ei nää vuodet yhtäjaksoista juomista ole olleet, oon pieniä pätkiä ollu kuivilla, mutta sitten on raittius loppunu myllerrykseen kuin helteet ukkoseen. Ja olenpa onnistuntu laskemaan pohjaa 90-luvulta, näin AA-termejä käyttääkseni.
Oon nyt ollu vajaa puoli vuotta raittiina. AA:ta yritin aluksi uudelleen mutta en enää kotiudu sinne. Yritän itsekseni pysytellä päivän kerrallaan irti alkoholista ja toistaiseksi tuntuu onnistuvan näinkin. Mutta ainakin minun on parempi olla haaveilemasta siitä kohtuukäytöstä. Sen verran vaarallista käyttelyä oli taas muutama vuosi. Ei ne saunakaljat ja ruokaviinit ole mulle niin tärkeitä että riskeeraisin kaiken niiden takia, ainakaan tänään. Kyllä elämään mahtuu muutakin, esimerkiksi uudelleen herännyt into nostaa sitä penkkiä perrrkele!
Tää oli tätä, ihan vaan jos jotakuta vielä nää aiheet mietityttää niin tämmöinen kokemus.

Viina o siitä jännä että heleposti lähtee käsistä. Siinä o illassa muutaman bissen jälkeen semmonen kohta että "pitää kyllä vielä yhet ottaa ku o nii hyvä fiilis!" ja sitte aamulla kontataanki ojan pohjalta ylös. Sen kohdan kun aina tunnistaisi ja ottaisi kokislasin sen bissen sijaan, niin olisi helepompaa.

Itse en ole alkoholisti, mutta sellaisia terveydellisiä juttuja on kuten migreeniä ja muita, jotka pahenevat krapulassa, ja tietää 100% varmasti että jos vetää koomat niin seuraava päivä-pari ei ole mukavaa. Silti aina välillä lähtee käsistä. Olen laskenut, että syy on alkoholin hitaammassa imeytymisessä: muutaman ekan täys nousuhumalavaikutus iskee vasta 1-2h kohdalla, jolloin tulee sitten se juomafiilis, vaikka vatsassa o vielä parin bissen verran viinaa imeytymättä. Sitten kun haet lisää, ni sulla onki pari kolme stobellista siinä vielä tekemässä nousuaan, jonka jälkeen on iloisesti ohitettu se kohta että alkaa automaattisesti hakemaan lisää tiskiltä.

Itellä o parhaiten toppuuteluna toiminu se, että juon kokista siinä ohella. Eka kokis parin-kolmen jälkeen, ja illan aikana menee ehkä sen jälkeen enää 3-4 bisseä ja pari lasia kokista tauotellessa siihen väliin. Jos kaverit on ryyppymiehiä eikä kehtaa juua limukkaa, ni tarjoa kierros raakaa ja väittää sen jälkee että kossukolaa se o, raakasta vaan meni makuaisti ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom