Rilliolo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Helie
Käykö ne kanssa herkille silmille? Mullakin alkaa aina parin tunnin kuluttua piilareiden laittamisesta tuntua, että ne kuivuu silmiin kiinni ja et silmissä olis kilo hiekkaa..
Noi Night&Day-piilarit kuulostaa liian hyviltä ollakseen totta.. Miten ne voi "hengittää" niin hyvin, ettei silmät ärsyynny!!? Kaikkea sitä keksitään..

mulla on aika kuivat silmät, normaaleja piilareita on hankala käyttää ku alkaa jo parintunnin jälkeen tuntuu silmät nii kuivilta ja suolasilta et pakko ottaa pois, noita night & day piilareita pystyn käyttää ihanku noita tavallisia eli aamulla silmää ja illalla veke, joskus oon nukkunukki noi päässä mut ei tuntunu kivalta aamulla..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tullut piilareita käytettyä jonkun aikaa. Huomasin ton mainoksen ruottissa "pidä piilareita kuukausi putkeen ota sitten pois" epäilyttää aluksi. Eikö siinä silmät kärsi yhtää? Eikö silmät kuivu ollenkaan? Käytän roaccuttania niin se kuivattaa silmiä sekä huulia niin tollastan piilareiden käyttö ei varmaa ole suositeltavaa silloin. Saako ne silmät happea kunnolla?
Jos noi on oikeesi tehokkaat niin saatanpa harkita.

Kyllähän noissakin on se testiaika eli jos sinulla on kuivat silmät tai herkät muuten vaan ei ne välttämättä käy. Uskoisin että jos pystyy 1-day -linsseillä olemaan päivän ilman ongelmia, nuo toimii hyvin. Hienoa kehitystä kyllä. Itse käytän vain palloiluhommissa linssejä, mutta kiinnostais kyllä kokeilla noita.

Originally posted by fisu
On tullut piilareita käytettyä jonkun aikaa. Huomasin ton mainoksen ruottissa "pidä piilareita kuukausi putkeen ota sitten pois" epäilyttää aluksi. Eikö siinä silmät kärsi yhtää? Eikö silmät kuivu ollenkaan? Käytän roaccuttania niin se kuivattaa silmiä sekä huulia niin tollastan piilareiden käyttö ei varmaa ole suositeltavaa silloin. Saako ne silmät happea kunnolla?
Jos noi on oikeesi tehokkaat niin saatanpa harkita.
Mun vaimo on alan ammattilainen ja tsekkas silmät säännöllisesti tuon kuukauden aikana. Ei mitään ongelmia. Noita voi käyttää niinkuin tavallisia linssejäkin eli päivisin vain - ovat 1000x mukavammat kuin normaalit pehmeät linssit. Illalla väsyneenä ne alkoivat joskus vähän tökkimään, mutta yön jälkeen oli taas kaikki ok.

Itse kävin toukokuussa tuossa Lasik-leikkauksessa ja olen ollut tyytyväinen, ettei ole tarvinnut piilolinssien ja silmäläsien kanssa tuhrata. Muistaakseni vain alle viidellä prosentilla on liian ohut sarveiskalvo tuohon laserleikkaukseen. Itse leikkausta en voi kun suositella; leikkausta seuraavana päivänä ajoin jo autoa ja lähtöarvoni olivat vasen -9,5 ja oikea -10. Puoli vuotta on nyt tullut täyteen leikkausta ei juuri enää muistakkaan. Suosittelen kaikille Lasik-leikkausta miettiville!

Originally posted by saari14
Puoli vuotta on nyt tullut täyteen leikkausta ei juuri enää muistakkaan. Suosittelen kaikille Lasik-leikkausta miettiville!

Paitsi henkilöille jotka joskus elämässään vielä aikovat harrastaa kamppailu-urheilua. Leikattu silmä ei käsittääkseni kestä hittiä enää ihan entiseen malliin.

Tällaiseen selitykseen törmäsin ainakin itse aikoinaan kun noita leikkauksia selvittelin.

Originally posted by IronMind
Paitsi henkilöille jotka joskus elämässään vielä aikovat harrastaa kamppailu-urheilua. Leikattu silmä ei käsittääkseni kestä hittiä enää ihan entiseen malliin.

Tällaiseen selitykseen törmäsin ainakin itse aikoinaan kun noita leikkauksia selvittelin.

Höpöhöpö! Iskuja otettu välillä ihan huolellakin leikkauksen jälkeen ja vielä on silmät päässä ja näkö tallella. Minun lääkäri ei kieltänyt kamppailulajea

Dopey: ootko kysynyt PRK leikkauksen mahdollisuutta? Siinähän poltto tapahtuu suoraan sarveiskalvolle ilman sitä höyläämistä.

Originally posted by enforcer
Dopey: ootko kysynyt PRK leikkauksen mahdollisuutta? Siinähän poltto tapahtuu suoraan sarveiskalvolle ilman sitä höyläämistä.
PRK ei tuota yhtä tarkkaa lopputulosta kuin Lasik minkä vuoksi sitä ei Suomessa enää tehdä kuin alle -4.0 diopterin taittovirheille. Itsellä menee yli tuon molemmat silmät. Toinen PRK:n toinen huono puoli on se, että lopullisen näkötarkkuuden saavuttaminen vie puolikin vuotta kun se Lasikissa kestää vain muutaman päivän.

Kun Lasikia varten kävin tutkimuksissa niin otti todella rajusti pannuun ettei operaatiota voitu mulle tehdä. Nää jatkuvakäyttöiset linssit kyllä paransi tuon vitutuksen.

Originally posted by enforcer
Höpöhöpö! Iskuja otettu välillä ihan huolellakin leikkauksen jälkeen ja vielä on silmät päässä ja näkö tallella. Minun lääkäri ei kieltänyt kamppailulajea

http://www.lasikeyesurgery.com/lasik-not-for-me.asp

"When is LASIK not for me?
You are probably NOT a good candidate for refractive surgery if:

...snip...

You actively participate in contact sports. You participate in boxing, wrestling, martial arts or other activities in which blows to the face and eyes are a normal occurrence."

Originally posted by Dopey
Toinen PRK:n toinen huono puoli on se, että lopullisen näkötarkkuuden saavuttaminen vie puolikin vuotta kun se Lasikissa kestää vain muutaman päivän.
Tuota pitänee korjata sen verran, että ainakin omalla kohdallani näkökyky oli täydellinen noin viikon kuluttua leikkauksesta. Leikattu silmä oli kipeä parin päivän verran leikkauksen jälkeen. Silloin ei oikein voinut muuta tehdä kuin nukkua, silmät auki pystyi olemaan noin puoli tuntia kerrallaan.

Originally posted by IronMind
http://www.lasikeyesurgery.com/lasik-not-for-me.asp

"When is LASIK not for me?
You are probably NOT a good candidate for refractive surgery if:

...snip...

You actively participate in contact sports. You participate in boxing, wrestling, martial arts or other activities in which blows to the face and eyes are a normal occurrence."

Ohoh! Ei tosiaan mun lääkäri eikä parin kaverinkaan lääkärit oo sanonu mitään asiasta. Toinen joutui pitään taukoa kuukauden verran ja tarkastuksen jälkeen tervemenoa taas mäiskittäväksi.

No tosin nuo jenkkiläiset sivut joten niissä voi olla hiukan varovaiset arviot ettei kukaan voisi haastaa oikeuteen. Luulisi että täälläkin lääkärit kyllä huomauttaisivat asiasta, varsinkin jos yksi tärkeimmistä syistä leikkaukseen on nimenomaan lajivalinta ja lääkäri on harrastuksesta tietoinen.

Originally posted by sam68
Tuolta saa halvimmalla piilarit. Olen tilannut kerran Focus Dailies -linssejä ison läjän ja kaikki meni hienosti :)

http://www.lensbuddy.com/

Sama merkki, eri ostopaikka, toimii kuin tupakki myös treenatessa, saunassa ja suihkussa. Pitää vain muistaa, ettei suihkuttele suoraan silmiin. Päivälinsseissä ei mitään ongelmia, mutta kk-linssit pitäis repiä hevon :joulu2: hetsillään laittamisen jäläkeen. Tosin päivälinssit ei sovellu näyttöpäätetyöskentelyyn ainakaan allekirjoittaneella. Ja mitä enämpi miinuksia, sitä todennäköisemmin :itku:

Paljonko tuollaisilla leikkauksilla mahtaa olla hintaa?

Originally posted by Kraftwerk n
Paljonko tuollaisilla leikkauksilla mahtaa olla hintaa?
Hinnasto eli lasik reilun tonnin per silmä ja PRK vähän alle. Kela-korvauksia saa noista tarkastuskäynneistä mutta ei leikkauksista.

itteäni tossa lasik leikkauksessa pelottaa se läpän höylääminen, jotenki puistattaa ajatus että joku leikkaa silmää tolleen...

mutta tuolla sivuilla ei asiaa mainittu mutta oon jostai joskus lukenu että leikkausta ei kannattais tehdä ennen 25 ikävuotta koska näkö voi vielä huonontua tohon asti? mut eiks noi korjausleikkaukset oo sitte just tota varten jos näkö huononee vielä leikkauksen jälkeen?

Originally posted by Juha1
Kaikillako täällä lasit? niin kiinnostaisi itselläkin kun alkaa lasit hiljalleen tökkiä tippuuko ne helposti pois päästä? voitko käyttää uimahallissa? jne kertokaa ihmeessä tv: avuton piilareitten kanssa

Ei ne mihinkään tipu jos silmää ei oikein uita vedessä, eli sukella silmät auki. Silloin ne luultavasti mulahtaa satavarmasti pois. Suihkuttelu, saunominen, rauhallinen rintauinti ym käy ihan samoin kuin ilmankin.

Vähän turhan jyrkkää propagandaa se optikoiden kieltolista, ettei muka sais suihkutella piilarien kanssa. Aurinkoa en kyllä menis ottamaan niiden kanssa.

Mites tietokoneen tuijottelu ja teeveen katselu sujuu noilla "ihmepiilareilla"? Itsellä kun ei perinteisillä piilareilla oikein nörtteily suju, niin vähän arveluttaa moinen...

Originally posted by golgamech
Eiväthän nuo kovin herkästi silmästä irtoa. Tosin liikaa ei voi sukellella, eikä hyppiä silmät auki veteen.
Muutaman kerran on ikäänkuin unohtunut, että on ollut piilarit päässä. Esimerkiksi kesällä piti näyttää muutaman ja vielä yhden oluen jälkeen tytöille miten sinne järveen kuuluu hypätä.
Mitäs siinä sitten kun oikealla silmällä ei näe enää mittään, mutta vasemmalla kumminkin. Leikittiin sitten merirosvoa. (Piilari irtosi siis vain toisesta silmästä.)

Mulla on jo sen verran ollu lasit päässä et sama unohtamis -efekti pätee jo niihinki. Oltiin kavereiden kanssa uimassa päivää ennen ylppärijuhlii ja kas kun Boltsi näyttää miten flippi taaksepäin onnaa ja sinnehän ne lasit lens jonkkaan. Onneks sattu oleen pari settii piilareita varastossa.

Niin ja asiaan...

Mua jotenkin epäilyttää noissa kuukausipiilareissa se miten ne voi olla ärsyttämättä silmiä niin hyvin ettei tarttis olla koko ajan hieromas tai et tulis fiilis et pakko ottaa veke. Mul meinaa tulee tollanen olo tavallisista piilareista jo muutaman tunnin kuluttua ja sitä se sit on siihen asti kunnes ottaa ne veke päästä.
Sit ne tuskin pysyy paremmin päässä ku tavalliset piilarit, jotka hävii tonne luomen alle keskimäärin 1-2krt/käyttö ja sen lisäks ne voi lentää päästä joissain tapauksissa. Lätkässä ku lähtee piilari päästä ni homma alkaa näyttään tältä:joulu3: . Siis varmaan jos niitä täytyis kaivella koko ajan jostain missä niiden ei pitäis olla ni ei taida olla kovin terveellistä niille!? lyhentääköhän niiden näpläily käyttöikää ja onko koskemattomuus ihan ehdotonta?

Ps. Piilarit on Saatanasta!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom