Rikkuri?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
Hienoa nauttia muiden työtaisteluiden eduista osallistumatta itse. Vapaamatkustamista.

Olen ansainnut pyytämättä moninkertaiset palkankorotukset tekemällä työni hyvin verrattuna näihin liittojen aikaansaamiin indeksikorotuksiin. Pekkasetkin joudun pitämään väkisin kun en niitä tarvitse. Vapaamatkustajia on ne jotka perseilee/laiskottelee töissä ja menee sitten liiton taakse piiloon kun pitäs olla vastuussa tekemisistään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ansainnut pyytämättä moninkertaiset palkankorotukset tekemällä työni hyvin verrattuna näihin liittojen aikaansaamiin indeksikorotuksiin.
Niin olen minäkin ja moni muukin. Nyt täytyykin kuitenkin muistaa taso mistä on lähdetty. Sehän on hyvä että Työnantajalla on maksukykyä palkita hyvät työntekijät.
Pekkasetkin joudun pitämään väkisin kun en niitä tarvitse. Vapaamatkustajia on ne jotka perseilee/laiskottelee töissä ja menee sitten liiton taakse piiloon kun pitäs olla vastuussa tekemisistään.
Nämä on aina ikäviä tapauksia. Liitto kuitenkin ajaa maksavan jäsenensä asiaa, vaikka tämä olisikin jotain muuta ansainnut. Onneksi nämä ovat marginaalisia tapauksia kokonaisuuteen nähtynä.
 
Vapaamatkustajia on ne jotka perseilee/laiskottelee töissä ja menee sitten liiton taakse piiloon kun pitäs olla vastuussa tekemisistään.

Tästä ois hauska saada ihan käytännön esimerkki, miten tämä toimii ?

Kuitenkin vielä tässä maassa TA on se osapuoli, joka ottaa ja erottaa työsuhteessa.
Ei siellä 'liiton kirjaa' katsota, mun YT:t tulee TA:n puolella. Ehkä siellä voi luottamusmies hivenen yrittää pitää puolia, mutta minkäs teet.. TA on kuitenkin se osapuoli, joka päättää näistä irtisanomisista.
Lisäksi kun on olemassa sana yleissitovuus, niin nämä TES:n pykälät koskee myös niitä sitoutumattomia.

Sitten se yleinen väärinkäsitys pitää korjata.
Yksikään TYÖEHTOSOPIMUS ei pidä sisällään maksimipalkkaa.
Ne palkat, mitä sinne on kirjattu liittojen neuvottelujen toimesta on minimipalkkoja.
Jos olet se 'superduperhuippytyyppi', niin senkus neuvottelet lisää palkkaa itsellesi.
Ei sitä mikään estä, sehän on ihan normaali neuvottelujärjestys.
 
Back
Ylös Bottom