Rikki hivenaineena

Rikistä ei varmaankaan ole pakkisessa ollut juttua, searchi "rikki" sanalla on jokseenkin turhaa, mistä olen rikki.

Eli onko teillä kokemuksia rikistä? Kuulin vihjeen rikin hyödyllisyydestä ja asia rupesi kiinnostamaan. Googlella etsi tieto sanoilla "luontaistuote" ja "rikki". Vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta onko kenelläkään ensi käden tietoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meltorauta sanoi:
Eli onko teillä kokemuksia rikistä? Kuulin vihjeen rikin hyödyllisyydestä ja asia rupesi kiinnostamaan.

Luontaistuotemyymälät myyvät rikkiä, eli MSM-valmistetta. Muuta faktaa en nyt juuri muista, kuin sen, että MSM on hiusten kasvun kannalta erittäin hyödyllinen valmiste, ja ihon vahvuuteen se vaikuttaa myös..Onhan sillä muitakin vaikutuksia, mutta en jaksa muistaa mitä..(?)
Se yksi tyyppi(mies), joka on varmaankin Suomen johtavimpia kirurgeja mitä kosmeettisiin leikkauksiin tulee, on aika vasta kehittänyt hiustenlähtöön ym. muihin hiuspohjan-/hiustenongelmiin valmisteen, jossa vaikuttavimpana aineena on juuri MSM. Valmiste sisältää myös hyviä rasvahappoja ja muutamia muita hivenaineita.

Minulla ei ole henk.koht. kokemuksia eikä liioin ensi käden tietoa, mutta löysin rikistä (engl.sulphur) joitain englanninkielisiä hakutuloksia, joskin suurin osa niistä käsitteli maanviljelystä :) No, asiaan: rikki näyttää osallistuvan tärkeisiin aineenvaihdunnan reaktioihin elimistössä ja kiinnittyessään aminohappo-metioniiniin osallistuvan lukuisiin DNA- ja RNA-synteeseihin, jotka ovat perustavan laatuisia reaktioita mm. solun uusiutumisessa jne. (mm. hiusten kasvussa :D ). Em. reaktiot ovat tärkeitä mm. syövän ehkäisyssä. Lisäksi rikki toimiessaan metioniinin kanssa muodostaa entsyymin, joka vastaavasti nopeuttaa elimistön reaktioita.

Tässä <-- siis tuossa linkki threadiin jossa MSM:stä puhutaan.

Itse tosiaan testasin sitä ja tuolla oli näemmä "kokemuksiani"...

Näin jälkeen päin ajatellen mitään dramaattista hyötyä ei ollut eli vähän kaksipiippuinen tuote. Voi toimiakin, muttei mikään varma hittikään.

Lisäys: Tälläisen kommentin vielä itseltäni löysin:

Söin MSM:ää viime syksynä 500 grammaa eli jonkun kuukauden verran. Itsellä ongelmia tuon selän kanssa eli aika usein on se kipeänä tai jonkin verran ainakin jumissa.
Mitään dramaattista vaikutusta en huomannut eli vaikea sanoa juuta tai jaata...
Jos kokeilla haluat niin osta jostakin eläinliikkeestä koska eläimille pakattuna hinta paljon halvempi kuin ihmisille pakatuissa.
Alunperinhan toi tuote tulikin ihmisille juuri hevosten ja koirien nivelvaivojen hoidosta saatujen rohkaisevien tulosten perusteella tai niin olen lukenut.

meltorauta sanoi:
No ei yhtä kovasti testattu kuin tribulus.

Eihän nyt kukaan tuommoisesta äMäSäMmästä kiinnostu kun se ei mainosten mukaan lisää kasvuhormoonitasoja 467 % ja anna sikspäkkiä kolmessa viikossa...

Tuohan nyt vain "tukee elämää" ja sen pitäisi edes auttaa terveyttä, jne...

Ketäs nyt sellainen kiinnostas... :jahas:

:)

Suositut

Back
Ylös Bottom