Riittävä Ruoka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mustala
  • Aloitettu Aloitettu
Olen n 18w 190/89 ja käyn salilla kolme kertaa viikossa ja mietin mahtaako ruokailu olla pielessä...

Aamulla: Puuroa, jugurttia, pari ruisleipää, Kivennäisvettä, kahvia, Hedelmä.

1,5 h kuluttua salille, jonka jälkeen Jokin Fast proteiini juoma tai gainomax..

sitte olen kotona tunnin ja puolen tunnin kuluttua, Syön salaattia, pari ruisleipää, vettä, jotain lihaa, perunoita tai makaronia.

Illalla syön yksi prk maitorahkaa, lihaa, salaattia, ja vähän perunaa, vettä.

Iltapalaksi, marjoja, maitorahkaa, ja pari leipää ja vettä.

että mahtaako kaikki olla kohdallaan, että onko aterian ja salilta tulon jälkeen liian pitkää taukoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamulla ei näytä olevan juuri ollenkaan proteiinia...

Kuulin Sali ohjaajaltani että aamulla ei saisi syödä proteiinia, vaan periaatellaa, aamulla hiilareita ja illalla proteiinia

Öh, protskua olisi hyvä saada ihan joka aterialla ja pitkän yöpaaston jälkeen tarvitaan kropalle rakennusaineita. Lisäksi ennen salia olisi joka tapauksessa hyvä saada protskua, ettei sitä pureta kropasta (ja proteiinisynteesinkin kannalta). Tietenkin on ihan hyvä, että aamupäivästä painottaa hiilareita ja iltaa kohden on protsku-rasva-linjalla... :)

Kuulin Sali ohjaajaltani että aamulla ei saisi syödä proteiinia, vaan periaatellaa, aamulla hiilareita ja illalla proteiinia

Tarkoitti varmaan sitä,että suurin osa hiilareista kannattaisi syödä aamupäivällä eikä illalla.Proteiinia tarvitset koko päivän ajan,myös aamupalalla:)

Jjjjja myöhässä.

okei, Eli lisään aamuruokailuun jotain proteiini ruokaa ja se olisi hyvä sitten?

Aamuruoka vaikuttaa ihan hyvältä, ainakin hiilareita löytyy ja kyllä on siis hyvä löytyä myös proteiineja. Illalla kannattaa IMO jättää leivät pois hiilihydraattien vuoksi, koska ainakaan itse en illalla kaipaa energiaa hirveästi jos olen nukkumaan menossa. Riittävästi tuossa nyt ainakin näyttäis olevan ruokaa, määriä ei toki tiedä eli kannattaa tykittää määrät noista ruuista(grammoina) niin esimerkiks kalorilaskurista pystyy hyvin lukemaan makrojakaumat. :)

question

Riittääkö normaalia enemmän syöminen lihaksen kasvamiseen/kasvatukseen (3 salitreeniä + 4 futistreenit/viikko) vai tarvitaanko lisäravinteiden kuten heran ja malton käyttämistä?

Riittääkö normaalia enemmän syöminen lihaksen kasvamiseen/kasvatukseen (3 salitreeniä + 4 futistreenit/viikko) vai tarvitaanko lisäravinteiden kuten heran ja malton käyttämistä?

Ei tarvita välttämättä. Lisaravinteet ovat nimensämukaisesti lisäravinteita. Niitä kannattaa käyttää, jos normaalista ruuasta ei saa tarpeeksi esim. proteenia. Itse juon heraa töissä kahvitauoilla ajanpuutteen vuoksi. Huolehdi, että ruokavaliosi koostuu proteiinipitoisesta perusruuasta niin tuloksia tulee. Ja kaloreita reilusti. Liha, kala, kana, tonnikala, kananmunat, rahka, raejuusto ja pähkinät esmes ovat hyviä proteiininlähteitä. Ja lopeta se nuuskan käyttö.

Ensiks ois hyvä tietää että mitkä sun tavotteet on? Jos haluut kasvattaa lihasta niin pitää syödä yli kulutuksen. Tossa sun ruokavaliossa on aika vähän rasvaa, riippuu toki mitä lihaa syöt mutta silti, sitäkin ois hyvä saada 1g/painokilo. Lisää siis rasvaa ja sitten tohon aamupalalle proteiinia.

Ei tarvita välttämättä. Lisaravinteet ovat nimensämukaisesti lisäravinteita. Niitä kannattaa käyttää, jos normaalista ruuasta ei saa tarpeeksi esim. proteenia. Itse juon heraa töissä kahvitauoilla ajanpuutteen vuoksi. Huolehdi, että ruokavaliosi koostuu proteiinipitoisesta perusruuasta niin tuloksia tulee. Ja kaloreita reilusti. Liha, kala, kana, tonnikala, kananmunat, rahka, raejuusto ja pähkinät esmes ovat hyviä proteiininlähteitä. Ja lopeta se nuuskan käyttö.

Kiitos vastauksesta! Valaisi hieman asiaa. Ja en käytä nuuskaa, vaikka nimimerkkini hieman siihen viittaakin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom