riittääkö ravinto massan hankimiseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raato555
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
eli oon kuullu että lihasmassan hankkimiseen tarvii aika paljon yli määräsii kaloreita päivässä joten riittääkö mun ruokavalio siihen

aamupala
lautanen puuroo
lautanen muroja
kuppi kahvii

päivällinen
kouluruoka
2 lasii maitoa
1 lasi vettä

välipala (pieni tankkaus n.1-2h ennen salia)
1 omena
2-4 palaa ruisleipää

salin jälkeen

palautus juoma
1dl whey8100
1dl dextro (rypälesokeria)
1-2 rkl kreatiinia

iltaruoka
lämminruoka (monesti kananmunia ja pihvejä tai jotain muuta vastaavaa)

iltapala (ennen nukkumaan menoa)
100-150g vähä rasvaista raejuustoa
2 palaa ruisleipää
1 mandariini
1 lasi maitoo

Prodet puuttuu lähes kokonaan. Aamupalalle, välipalalle ja iltapalalle jotain protskupitoista esim. rahkaa. Iltapalalta hiilarit minimiin ja protskua ja rasvaa kehiin. Välipala kannattaa syödä väh. 2h ennen salia. Ei tee hyvää treenille. On toki aika yksilöllistä ja voihan tuo noinkin toimia.
Siitä ei voi sanoa mitään riittääkö tuo sinulle. Tarvitsisi tietää ensin kaikkien ruokien kalorimäärät ja sinun kaloritarpeesi.

Jos ymmärsin oikein, proteiinia ja rasvaa saa vetää milloin haluaa? Mutta miksi hiilarien syönnissä on aikarajoituksia? Jossain täällä muistaakseni sanottiin, että hiilarien varastointi rasvaksi ei kuitenkaan ole järin tehokasta?

näkeeköhän mun silmät nyt väärin vai vedätkö nyt ihan tosissaan 1-2 rkl = ruokalusikallista kreaa :david: .
meinaan vaan että saattaa käydä munuaisten päälle pitemmän ajan kuluessa :D . noh toivottavasti puhuit kumminkin tl =)

raato555 sanoi:
eli oon kuullu että lihasmassan hankkimiseen tarvii aika paljon yli määräsii kaloreita päivässä joten riittääkö mun ruokavalio siihen
Saat kaloreita tarpeeksi jos painosi nousee pitkällä aikavälillä. Valitettavasti ruokavaliosi proteiinimäärä on niin vähäinen, että lisämassa tullee suhteellisen suurelta osin rasvana.

kynae-niska sanoi:
Jos ymmärsin oikein, proteiinia ja rasvaa saa vetää milloin haluaa? Mutta miksi hiilarien syönnissä on aikarajoituksia?
Yön ajaksi ei tarvita hh:ta, häiritsee vaan kasvuhormonin eritystä. Hh:t nostavat insuliinitasoja, ja vaikka onkin anabolinen hormoni niin jatkuva liian korkea insu aiheuttaa terveyshaittoja. Hh on "polttonaine", ei sitä tarvitse älyttömiä määriä.

Prodea tarvitaan aina, ja rasvaa voi hyvin ottaa aina silloin kun EI OTA isoa määrä hh:ta.

Eli yhteenvetona:
1. Syö proteiinia vähintään 2gr / painokilo
2. Syö hyviä rasvoja vähintään 0,5gr / painokilo
3. Syö rasvaa enintään 35% päivittäisestä energiansaannista
4. Ota loput puuttuvat kalorit hitaasti imeytyvistä hh:sta.
5. Heti reenin jälkeen paljon nopeaa prodeja ja nopeaa hh:ta.
6. Aamupalalla hh on tärkeämpää kuin rasva
7. Iltapalalla rasva on tärkeämpää kuin hh.
8. Prodea joka aterialla

tosta kreatiinista vedän nyt viikon ruokalusikoita ja sit alotan vetää tee lusikoita että lihasten kreatiini pitosuus kasvaa. ja sit 3 viikon päästä viikon tauko kreatiinii ja sama uusiks. Ja noista mun kalori tarpeista niin painoo on 76kg pituutta 182cm ja viikossa tulee liikuntaa 4 salii 2 jenkki futis harkat ja pari aika pitkää kävely lenkki n.10km

Töpseli sanoi:
Onko tuo fakta että munuaiset rasittuu jos vetää kreaa ympärivuoden?

No en tiedä tuosta rasituksesta. Mutta kreassahan pidetään taukoja että elimistö ei "tottuisi" kreatiiniin ja näin ollen teho kreasta ei häviäisi. Ja itse en ainakaan pelkää että krea munuaisia rasittaisi.

Kreaa voi vetää vaikka vuoden jokaisena päivänä eikä se teho siitä mihinkään laske.
Kaikki uusimmat tutkimukset todistavat tämän. Itse käytän kretskua laiskan miehen menetelmällä: 10g aina palkkarin sekaan, lepopäivinä ei ollenkaan. Käytännöllistä, eikä stressaa liikoja..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pakkomielle.com sanoi:
Kreaa voi vetää vaikka vuoden jokaisena päivänä eikä se teho siitä mihinkään laske.

Tuota en tiennytkään. Kiitos informaatiosta :)
Jostain olin muuten lukevinani että krea tankkaus on ihan turha tehdä. Syytä en tähän enää muista, pitääkö paikkansa? Kertokaa kun en viitsi huonolla englannin kielelläni lähteä netistä infoa tuohon hakemaan.

Pienellä laskemisella ja arvailulla tulin tämmöiseen tulokseen:
Hiilarit 270 g
Rasva 83 g
Protsku 154 g
Eli energiaa noin 2400 kcal joka riittää suurin piirtein normaaliin päivittäiseen kulutukseen. Eli paljon pitäisi pakkiin saada laatutavaraa lisää jos meinaat lihasta alkaa kasvattamaan. Prostkun (ja muunkin safkan) määrän voi melkein tuplata kun todennäköisesti kasvat vielä muutenkin ja aiot vielä treenatakin. Sitten vielä kiinnitä huomiota vitamiineihinkin, noilla sapuskoilla näyttäisi jäävän vajaaksi ainakin A,C,E ja K-vitamiinit.

Halffi- sanoi:
Tuota en tiennytkään. Kiitos informaatiosta :)
Jostain olin muuten lukevinani että krea tankkaus on ihan turha tehdä. Syytä en tähän enää muista, pitääkö paikkansa? Kertokaa kun en viitsi huonolla englannin kielelläni lähteä netistä infoa tuohon hakemaan.

Ei kai sille sen kummempaa syytä ollut kuin että kreatasot lihaksessa nousevat tappiinsa ajan myötä ilman alkutankkaustakin.

Joze86 sanoi:
näkeeköhän mun silmät nyt väärin vai vedätkö nyt ihan tosissaan 1-2 rkl = ruokalusikallista kreaa :david: .
meinaan vaan että saattaa käydä munuaisten päälle pitemmän ajan kuluessa :D . noh toivottavasti puhuit kumminkin tl =)

Olen ottanut palkkarin seassa jo pitkään Fastin kreaa yhden kukkupäisen ruokalusikallisen per treenipäivä. Mittautin veriarvot laajimman kuvan mukaan, myös munuaisarvot, olivat ihan normaalit.

mä syön joka aamu yhen 500mg C-vitamiini tabletin ja yhen multitabsin sisältää jotain vitamiineja sekä hivennäis aineita ja sit koulun jälkeen toisen C-vitamiini tabletin ja kiitos vinkeistä, pitää täs alkaa miettiä miten saan ne protskut ruokavaliooni esmi minkä tyyppistä ruokaa pitäs alkaa syödä enemmän ?

raato555 sanoi:
mä syön joka aamu yhen 500mg C-vitamiini tabletin ja yhen multitabsin sisältää jotain vitamiineja sekä hivennäis aineita ja sit koulun jälkeen toisen C-vitamiini tabletin ja kiitos vinkeistä, pitää täs alkaa miettiä miten saan ne protskut ruokavaliooni esmi minkä tyyppistä ruokaa pitäs alkaa syödä enemmän ?

No eiköhän tuo vitamiini osasto ole sitten ihan kunnossa noitten kanssa.
Protskua saa tietenkin vaikka suoraan pussista jos haluaa. Hyviä proteiini pitoisia ruoka-aineita ovat liha, kala, kananmunat, juustot, pähkinät, palkokasvit (soija, herne, pavut) Tästä näet proteiinia sisältävien tuotteiden top 500 listan Finelin sivuilta.

Back
Ylös Bottom