Riisiproteiini

Originally posted by Juha1
:kippis1: Jep samanlaiset kokemukset täällä. Ja Kokeileppas heittää sekaan makeutusainetta ja banaani, se on siis aivan uskomattoman hyvä maku

Täytyypä tesmailla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mä meninkin jo tilaamaan yhden säkin. Ensi viikolla selviää sitten mille maistuu, mutta tuosta kekkulin kuvauksesta päätellen ei pitäisi olla ongelmia. Paljonko olet laittanut jauhoa ja nestettä yhteen juomaan? tuleeko paksua puuroa vai ei?

Originally posted by VahvaJussi
Joo mä meninkin jo tilaamaan yhden säkin. Ensi viikolla selviää sitten mille maistuu, mutta tuosta kekkulin kuvauksesta päätellen ei pitäisi olla ongelmia. Paljonko olet laittanut jauhoa ja nestettä yhteen juomaan? tuleeko paksua puuroa vai ei?

En ole vielä laittanut 30 grammaa enempää jauhoa yhteen satsiin...nestettä semmonen reilu desi per 10 g jauhoa. Ihan juotavaa kuraa tuollaisenaan.

Originally posted by Fat22
Riisiproteiinia vois ehkä käyttää hyvin preworkout proteiinina, kun tuo tyrosiini/tyrptfaani-suhde on noin kives.

Pitääkö tämä paikkansa. Voisiko joku guru kertoa äärettömän totuuden tähän asian.

Originally posted by Hannibal
Mainittiinkohan siinä jutussa niin, että Vellulle nuo riisihiutaleet olisivat ikäänkuin vaihtoehto kaurahiutaleille, oliko hänellä sitten jonkin asteisia allergioita, keliakiaa tms. Suurinpiirtein saman verranhan riisihiutaleissa on proteiinia kuin kaurahiutaleissakin, eli ei niitä proteiinin vuoksi syödä.

Jep, Vellulla on keliakia.

Jes :thumbs: kohtapuolin pitäis mullekin säkki saapua... Aattelin ottaa hömpsyt tätä aina aamusin. Ja kysymykseni on että kannattaako ostaa vielä yöksi esim. maitoprotskuu vai pärjääks riisillä myös yöllä?

Mulla on vähän ristiriitasia kokemuksia muihin verrattuna. Eli ei sekotu todellakaan kunnolla ja maku on järkyttävän paha. Oon laittanu puolet heraa ja puolet tota riisiä niin ehkä saan sen säkin syötyä ennen vuotta 2006!

Originally posted by Fat22
Riisiproteiinia vois ehkä käyttää hyvin preworkout proteiinina, kun tuo tyrosiini/tyrptfaani-suhde on noin kives.

Uskon kyllä, että preworkout-proteiiniksi paremmin sopivat haaraketjuiset aminohapot (BCAA) eli valiini, isoleusiini ja varsinkin leusiini ja näiden suhteen heraproteiini(isolaatti) on ylivoimainen ykkönen ellei sitten halua laittaa rahaa vähän enemmän likoon ja ostaa jotain BCAA-valmistetta erikseen.

Originally posted by Maddoxx
Uskon kyllä, että preworkout-proteiiniksi paremmin sopivat haaraketjuiset aminohapot (BCAA) eli valiini, isoleusiini ja varsinkin leusiini ja näiden suhteen heraproteiini(isolaatti) on ylivoimainen ykkönen ellei sitten halua laittaa rahaa vähän enemmän likoon ja ostaa jotain BCAA-valmistetta erikseen.

Katsoin Bodybuilding.com:ista Prolabin Pure wheyn aminohappoprofiilin ja vertasin tässä threadissa mainittuihin tietoihin. Riisissä näyttää olevan BCAA:ta ja glutamiinia ihan mukavasti, vaikka Pure wheyhin sitä glutaa on erikseen lisätty.

Riisi:
Isoleusiini* 4,8
Leusiini* 10,0
Valiini* 5,5
Glutamiinihappo 18,4

Pure whey (jaetaan 0,7:llä, kun aminot on ilmoitettu per 100 grammaa tuotetta ja Pure wheyssä on 70% proteiinia)
Isoleusiini* 4,3 / 0,7 = 6,1
Leusiini* 7,1 / 0,7 = 10,1
Valiini* 4,0 / 0,7 = 5,7
Glutamiinihappo 12.1 / 0,7 = 17,3

Eli kyllähän riisi preworkout-proteiiniksi ihan ok-vaihtoehto näyttäisi olevan, varsinkin jos laktoositonta vaihtoehtoa etsii. Nämä herat on suhteellisen kalliita, jolloin monilla on halua säästää niitä siihen harjoituksen jälkeen, missä ne on välttämättömiä.

Vertailun vuoksi vielä kaseiinin aminohappoprofiili (Calcium
Caseinate), mitä osa ottaa ennen treeniä:
Isoleusiini* 4,6
Leusiini* 9,1
Valiini* 5,7
Glutamiinihappo 12.1 / 0,7 = 20,9

http://www.newhope.com/ffn/FFN_backs/sep_02/protein_s4.cfm

Originally posted by qaz99qaz
Mulla on vähän ristiriitasia kokemuksia muihin verrattuna. Eli ei sekotu todellakaan kunnolla ja maku on järkyttävän paha. Oon laittanu puolet heraa ja puolet tota riisiä niin ehkä saan sen säkin syötyä ennen vuotta 2006!

Joo musta kanssa se on IHAN paskaa. Maistuu skeidalle, pölyää märkänäkin niin että yskittää, tulee pariks kolmeks tunniks huono olo, maha turpoo noin 40-50 gramman annoksesta ihan sikana moneks tunniks, tiukkaa tekee saada alas herankin kanssa vaikka 50%/50%, ei tunnu sekoittuvan edes jugurttiin. Soija on jumalten protsku riisiin verrattuna!

On kyllä melkoista tavaraa, itse olen ottanut riisiprotskua ehkä 5-6 kertaa ja tähän mennessä sen juominen on ollut enemmän tai vähemmän tuskaa. Se kyllä sekoittuu siinä mielessä hyvin että ei jää varmasti paukkuja, mutta toisaalta se on kuin hiekkaa eli ei sekoitu tasaisesti veden kanssa synnyttäen "liejua". Jos rahaa olisi enemmän niin en tuohon kamaan koskisi mutta pakko kai se on kiukulla vetää kun tuli ostettua. Mutta jos ei ihmeitä tapahdu niin tuo on viimeinen Rice protein säkki mitä ostan.
:urjo:

Edit. Niin olisi kiva tietää tuosta imeytymisen nopeudesta kun siitä ei ole vielä saatu tietoa.

Itsekin ostin muutaman säkin riisiproteiinia koska armeijassa kun olen niin halusin mahdollisimman paljon proteiinia halvalla että voisin vetää sitä PALJON :)
Veden kanssa vedän n.3-4 kertaa päivässä ja alussa tuntui ettei sitä pysty juomaan (maku aika kamala ja aivan kun veden sekaan olisi hiekkaa laitettu), mutta kaikkeen tottuu kun tarpeeksi vetää.. Sen huomasin että jos paukun juo n. yhdellä kulauksella niin tulee vähäksi aikaa huono olo, mutta kun pikkuisen hitaammin juo niin ihan ok..

(BUMP)
Erehdyin ostamaan... näköjään lähikoomarkettiin olivat raahanneet muutaman 2 kg tötsän. Onko jollain muilla kokemuksia hiljattain riisiproteiiniin käytöstä, tässä yritän tuskalla kiskoa alas banaani-maito-vesi-protskujauho-sauvasekoitin-komboa, ja tiukkaa tekee. Tottuuko tähän? Turpoaako vatsa pitkäaikaiskäytössä?

Kuin hienoa hiekkaa jois veteen sekoitettuna...

(BUMP)
Erehdyin ostamaan... näköjään lähikoomarkettiin olivat raahanneet muutaman 2 kg tötsän. Onko jollain muilla kokemuksia hiljattain riisiproteiiniin käytöstä, tässä yritän tuskalla kiskoa alas banaani-maito-vesi-protskujauho-sauvasekoitin-komboa, ja tiukkaa tekee. Tottuuko tähän? Turpoaako vatsa pitkäaikaiskäytössä?

Riippuu sauvasekoittimesta... Se on vaikea saada palasiksi, etenkin terät. Millä saat nuo sekoitettua? :zzzz: *huokaus*
(Huonoooooo)

(BUMP)

osta tehosekoitin jos oikeasti haluat sen banaanin palasiksi ja jätä toi vesi pois tuolta, kyllä varmaan maistuu hirveällä jo pelkästään se kun sekoittaa maidon ja veden. Mutta en sitten tiedä kuinka paljon tolla riisiproteiinilla on makuun loppujen lopuksi vaikutusta..

Noh, samalla menetelmällä olen sekoitellut perus heraa ja se on todella hyvää tuohon verrattuna.. katso tämän ketjun ylemmät viestit jos et vakuuttunut vielä siitä, että riisiproteiinia pitää käyttää vain äärimmäisessä hädässä (esim. jos nälkäkuolema uhkaa ja mitään muuta ei ole saatavilla).

EDIT. pari tuntia juomisesta ja vieläkin sattuu mahaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom