Riisiproteiini jälleen.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Onko ko. jauho nyt yhtä laaduksta kuin väittävät? Vai onko siinä joku "jippo"??
Tuo hintaa hämää kyllä meikäläistä pahasti!

Mä en ole ikinä kuullut kenenkään väittävän sitä laadukkaaksi. Älä osta. Itse olen pihipaska, mutta en kuuna päivänä laittaisi rahojani riisiprotskuun.

Mainosmiehet varmaan väittävät melkein mitä tahansa ja myyvät mummonsakin kun tarjotaan sopiva hinta. Onkohan eri proteiinien (hera, maito, muna, riisi,soija jne.) vaikutusten eroja edes tieteellisesti tutkittu? Ei ole ainakaan vielä tullut vastaan, mutta joku viisaampi voinee valistaa tässäkin asiassa.

Ite oon ny kumonnu tuollasen 5kg säkin tuota riisiprotskua ja oon ollut tyytyväinen..paremmin ite henk koht saan sen alas kuin soijan..laaduista en osaa sitte sanoa mitää kai se siinä tekee asiansa kuin soijakin..

No sitä tässä juuri mietin, että imeytyykö se saatanan makuinen puuro?
n. 4kg sitä vetänyt ja ihan tyytyväinen.

Riisiprotskussa on BCAA osuus proteiinista ~20%. Herassa BCAA osuus proteiinista on ~25%. PrimeRice:n ja Hera80 tietoja nämä ovat....

Itse käytän lisäproteiinina kaseiinia ja heraa.

Moni sanonut mukua todella järkyttäväksi. Itse en ole testannut ja tuskin ihan heti tulen testaamaankaan. Yhden 5 kg pöntön vetänyt wrangen soijaa ja se oli todella kuvottava kokemus, se saatana ei loppunut koskaan. Jonkun 100 gramman koe-erän vois kovalla suostuttelulla maistaa, mutta mitään suurempia settejä en kyllä ilman testaamista ostaisi.

Minä oon tuota syöny, mut en osaa sanoa et minkälaatusta se on. Tulokset nousi silonku treenasin mut eikai se sen ansiota kuite oo. Maku muistuttaa jauhettua pahvilaatikkoa mut kyl siihe helposti tottu. Varmaksi voin sanoa että ainaki pierettää ja finnejä tulee, siis ainaki mulla. Mut kyllähän se menee osanavälipalaproteiinia.

Maistuu pahalle, imeytymisestä en tiedä mutta sen tiedän että en tuota paskaa enää osta ja 2,5kg on vielä jäljellä ja jotenkin pitäisi sekin käyttää.

(ps. pitikö tätä varten pistää uusi ketju pystyyn, kun niitä vanhojakin on?)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
GynoTissi sanoi:
Mä en ole ikinä kuullut kenenkään väittävän sitä laadukkaaksi. Älä osta. Itse olen pihipaska, mutta en kuuna päivänä laittaisi rahojani riisiprotskuun.

Käytän sitä, ihan tyytyväinen ollut. Korvasin sillä soijan

Se on ainaki aivan hirvittävän makusta ja tuntuu niinku suussa ois pelkkää jauhoo. Mutta tuleepahan ainakin sellane olo että on vetäny jotaki muuta ku mansikka tai suklaa pirtelöö...!!

ei mulla ainakaa oo mitään ongelmia saada tota riisiprotskua alas, mä isken sitä aina 2 desiä sheikkeriin, vedet perään ja yhellä huikalla alas, eikä oo ainakaan kallista.

Asiallisen hintaista, ja protun pitäs olla laadullisestikin ihan käypää perusprotuksi.. Mutta ei ole maulla siunattu, sinänsä kohtuu neutraalin makuista, mutta se on ikäänkuin santaa yrittäisi juoda veteen sekoitettuna. Elikkä koostumus on jauhoinen. Mehukeittojen sekaan sotkettuna toimii ilman epäselvyyksiä.

Kaira sanoi:
Mehukeittojen sekaan sotkettuna toimii ilman epäselvyyksiä.

Hinta voi jauholla olla kohallaan, mutta jos sitä mehukeiton kanssa sotkee, niin nousee hintakin sitten jo ihan mukavasti. Mitään laskelmia en jaksa tähän hätään alkaa tekemään, mutta luulis että samaan hintaan saisi jo jotain "laadukkaampaa" tavaraa.

2dl mansikkakeittoa maksaa ehkä n. 0.3€ joten hinta nouseekin samantien samalle tasolle (tai korkeammalle) kuin tavallisen maustetun heran + veden kanssa.

En oikein luottaisin riisiproteiiniin ei ole kovin laadukasta proteiinia. Ettehän edes riisistä sitä syödessä laske proteiineja jota saitte. Halpaa heraa tai kaseiinia naamariin.

Mutuna sanoisin että lappakaan vaan riisi protskua naamariin jos vaan maistuu, kunhan se ei ole ainoana proteiinia, sama vähän kuin heran kanssa, tosin riisiproteiini vaikuttaisi hitaammin imeytyvältä, mikä ON hyvä asia. Ihan turha miettiä niitä yksittäisen proteiinien aminohappo profiileja ja verrata niitä toisiin. Maitoproteiini isolaatti taitaa olla jauhoista ainoita mitä voi rauhassa vetää yksinään, muissa on jokaisessa omanlainen kolonsa aminohappo profiilissa joka kannattaa paikata jollain toisella protsku valmisteella/ruualla.

Tuossa jonkun valmistajan seloste 70% riisiprotskusta, uteliaat voi sitten kaivella googlella että miten paikansapitäviä väitteet on.

Remypro N70+, an all-natural rice protein concentrate that contains a minimum of 70% rice protein. Unlike other protein sources such as wheat, milk, eggs and soy, rice is easy to digest and will not cause allergic reactions. Rice protein is a naturally derived complete protein and contains all essential and non-essential amino acids. In fact, the amino acid profile of rice is closer than any other protein to mother’s milk, which is the ultimate in digestibility, nutrition and safety.

Edit:
amino_acid_mothers_milk.jpg

Tossa on riisiprotskun aminohappoprofiili

Aminohappokoostumus g / 100g:

Isoleusiini* 5,03
Leusiini* 10.51
Lysiini* 3.69
Metioniini* 2.86
Fenyylialaniini* 6.28
Treoniini* 3.82
Tryptofaani* 0.83
Valiini* 5.76
Argiini 8.76
Kystiini 1.8
Histidiini 2.33
Tyrosiini 5.47
Alaniini 5.77
Asparagiinihappo 9.06
Glutamiinihappo 10.26
Glysiini 4.34
Proliini 3.98
Seriini 5.43

En sit tiiä minkälainen toi aminohappoprofiili on verrattuna muihin protskuihin...
Niin ja vielä tosta protskusta sen verran että mun mielestä hirvein asia tossa protskussa on se että se sekottuu kyllä ihan hyvin, mutta ei liukene juuri ollenkaan, eli siinä jää semmosia pieniä hippusia sinne sekaan tosi paljo ja se ei oo kauheen hyvä juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom