Riidanhaastajat

-Paikallisessa baarissa kaverin kanssa istuskeltiin syrjässä olutta juomassa, kun eteen tulee seisomaan itseäni nuorempi kaveri silmät sirrissä. Niitä näitä jutellaan ja alkaa tivaamaan yhtäkkiä "paljo penkki?" Ei kelpaa mikään vastaus ja kaveri tokaisee yhtäkkiä "mun kaveri penkkaa 120, haluutko tapella sen kanssa!?" Kieltäydyn kohteliaasti ja kääliö jää seisoskelemaan siihen eteen vaikka olen kääntynyt jo poispäin ja jatkan juttelua kaverini kanssa. Yllättäen alkaa iskemään mua ja kyselee mitä olen mieltä persepanosta. En antanut. Kaveri tajusi poistua.

Ei nyt varsinaisesti riidanhaastaminen, mutta hauska tilanne.

-Muutaman kaverin kanssa katsomassa kulahtanutta stripparia paikallisessa baarissa joskus 19-vuotiaana. Väliäajoilla normikansa päästettiin tanssilattialle heilumaan ja muutama känninen siellä "tanssikin". Meidän pöydän eteen tulee tanssimaan Suomi-paitanen, röllykkämahainen äijä. Heiluttaa lantiota eroottisesti ja esiintyy oikein huolella. Shown jälkeen nousee pienen kynnyksen yli ja astelee pöytään. "Lähetkö tanssiin?!" Kieltäydyn kunniasta ja äijän pää alkaa punottaa. Karjaisee perkele ja lyö nyrkin pöytään. Tuijottaa hetken ja häipyy.

Minäkö homomagneetti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
inflames sanoi:
En antanut. Kaveri tajusi poistua.

Oisit ollu höveli ja antanu :D

Meikäläinen repii puoleensa noita ammattijuoppoja kuin paska kärpäsiä! Jokaikisellä snagarilla / baarissa se pahin kännissä oleva juoppo tulee nakit silmillä kehuskelemaan omilla saavutuksillaan nuoruusvuosina. On oltu mäkihyppääjää ja painijaa. Voimamiestä ja ralliautoilijaa, sittemmin on vain viina vienyt miestä..

Vaikka on oltu liikenteessä useamman kaverin voimin, niin toistuvasti nämä känniapinat tulevat aina juttelemaan just mulle. Ja mulla kiinnostaa hirviästi =)

Onneksi eivät oo riitoja pahemmin haastelleet. Muutenkin saanu kulkea aika rauhassa. Pikku kähinöitä aina tulee, mutta ne kuuluu asiaan ja puhumalla on voinut 95% selvittää.

Ovihommissa noita riidanhaastajia tapaa harvase viikonloppu. Vapaa-ajalla viimeisin juttu mikä mulla on ollu kävi joskus vuosi sitten jyväskylässä perjantai-illan päätteeksi paikallisessa Hessburger ruokapaikassa. Riidan haastaminen ei varsinaisesti kohdistunut muhun itseeni mutta minä siihen kumminkin puutuin. Treenikaverin kanssa oltiin käyty kaupungilla muutamalla oluella ja sitten Heseen mentäessä siellä olikin porukkaa ihan huolella. Jonotettiin siinä tiskille ja meidän takaa kuulu jotain älämölöä,vilkasin olanyli niin siellä joku about 30v tumma,hieman mustalaisen näköinen ukko nahkatakki päällä tuuppi ihmisiä sivuun ja etuili jonossa. Herra pysähtyi sitten meidän taakse ja kysyi yllättävä rauhallisella äänellä "miten menee?" johon vastasin että "ei tässä,ruokaa meinasin tilata". Sapuskat saatuamme marssittiin kaverin kanssa pöytään istumaan ja aterioimaan. Ukko oli edelleen siellä jonossa ja alkoi tuuppia summittaisesti ihmisiä,yhden nuorenparin kaato nurin siihen lattialle. Hesen tytöt huusivat tiskintakaa että "täällä ei tapella ole hyvä ja poistu." josta ukko vaan innostu,asteli pöytään missä oli 2 tyttöä ja poika (arviolta 16-17v) selvinpäin näyttivät olevan. Läväytti sitten yllättäen tota nuorta poikaa nyrkillä kasvoilla ja istu tämän jälkeen pöytään heittämään ala-arvoista juttua noille tytöille. Mua alko vituttaa ja sanoin kaverille että mä en kattele tota enää ( en siedä yhtään sitä,että ihmiset saa pataansa ilman minkäännäköistä syytä). Kävelin sen puolimannen luo ja kehoitin "ottamaan jalat alle ja painumaan vittuun,täällä syödään eikä piestä viattomia." se oli hetken hiljaa kunnes sai kaksi kaveriaan siihen vierelle jonka jälkeen kysy multa " oliko sulla jotain sanomista?" johon vastasin " kyllä sä varmasti kuulit kun käskin sun kerätä kamas ja painua vittuun." sen kaverit alko nykimään sitä hihoista ja hokemaan "lähetään,lähetään". Mies yritti näyttää siltä että riuhtoisi itseään kavereiden otteesta ja tulla päälle mutta ei se tosissaan tainnu olla. Huusi mulle ovensuusta " vedä vittu lisää niitä nappeja" ja painu sit pihalle. Samaan aikaan ajo maija pihaan ja otti rähisijän kyytiin. Menin jatkamaan hampurilaisen syöntiä ja yksi työntekijöistä tuli kiittämään kun sain tilanteen pysymään aisoissa kunnes poliisi ehti paikalle :)

No onhan mulla noita tapahtumia ehtinyt kertyä, jo näinkin nuoreen ikään.
Se on yleensä tämä perinteinen kuvio: Minä 183 cm 110kg+ haastaja: Bonaparte syndroomasta kärsivä munapää 165 cm 60-70 kg.

- Oltiin joskus 17-vuotiaana kaverin kanssa kaupungilla, kun sieltä sitten yksi kaveri huusi, että "viikinki heitä kalja" no huusi takaisin "huikan voit ottaa" no siitä lähti sitten mukaan hyvin lyhyt ehkä 164 cm huivipää kun kaveri oli ottanut huikan alko tivaamaan tää huivipää "sä annat koko bissen meille" minä: "no mikäs siinä" käännyn kaveriin päin pam nyrkki silmäkulmaan "haluutsä saada turpaas vitun läski" "löitkö sä mua mä en meinaan oo ihan varma" pam uudestaan "no vittu löin" "ehkä sun kannattais hakee sun mummo lyömään kun sä et selvästikkään sitä hanskaa" lähtee hakemaan kaverinsa kadun toiselta puolelta no tässä on jätkä ketä pistää sut kuriin, joka oli myöskin mun kaveri ja tokas vaan kääpiölle "lähetääs nyt ettet saa elämäs selkäsaunaa":lol2:

- toinen tapaus missä alko sitten jo ihan hanskat heilumaan:
oltiin taas "junnuina" paikallisella parkkiksella juomassa ja sieltä tulee joku 23 v. amis, pituus 190 cm ja painoa reippaasti päälle 110 kg tokasee sitten, että "haluuko joku teistä vitun nulikoista turpaan" meitä oli ringissä 10 henkilöä ja mietittiin et onks tää jätkä tosissaan :lol2:
Lähestyy sitten minua ja sanoo entäs sinä iso poika haluutko kattoo mihin susta on ja kännipäissäni ajattelin, että no mikäs siinä ja ilman mitää erillistä varoitusta tempasin niin kovaa ja nopeasti kuin suinkin vain pystyin vasen-oikea yhdistelmän keskellä jätkän naamaa ja siihen lysähti maahan ottaan vähäks aikaa lukua:lol2: sanoisin että kohtalaisen noloa:lol2:

Viimeiseen pariin vuoteen ei ole tullut kukaan haastamaan riitaa.:eek:
Sitä aiemmin niitä on kyllä riiittänyt ihan tarpeeksi. vaahtosammuttimen kokoisesta naperosta aina +100kg Horkka&alko huuruiseen streoidi ääliö ja siltä väliltä kokoisesta idiootista. Ite olen lähinnä elä ja anna elää tyyppi enkä koskaan haasta riitaa mutta aina silti joku halusi purkaa omaa vitutustaan meikäläiseen. EI TAJUA :jahas:
Kaikkein idiooteimmat on kyllä 35-45v humalaiset miehet joilla ei ole mitään itsesuojelu vaistoa. Tulee haastamaan riitaa ja hyökkää päälle vaikka me ollaan oltu 10-20 hengen lössillä liikenteessä. :david:
Kaikista eniten vituttaa nää tyypit jotka pilaavat punttiharrastajien maineen. Useamman kerran olen todistanut kun joku +100 kg anabolinen hirviö käy ilman yhtään mitään syytä piekseen ekan vastaan tulevan kyniksen.
:zzzz:

Oltiin kaveriporukalla Tukholman risteilyllä joskus viitisen vuotta sitten. Jossain vaiheessa iltaa tutustuttiin toiseen porukkaan jonka kanssa poristiin aulatiloissa. Siinä ilta eteni rauhallisesti turisten ja tyttöjen kanssa jutellen.

Kohta rappusia alas kävelee vankilakundin näköinen tatuoitu kaveri. Ei mikään iso mutta isompi kuin minä (167cm 70kg). Kaveri tulee n. 10cm päähän minun naamasta suu vaahdossa huutamaan englanniksi kuinka olin muka nauranu sille aiemmin illalla. Siinä, kun alkuihmetyksestä ja pärskeistä toivuin, aloin kyselemään, että mistä mahtaa olla kyse. Tyyppi ei kovin tarkkaa kuvausta pystynyt antamaan mutta oli erittäin asialleen omistautunut. Karjui siinä aikansa naama punasena ja minä siinä koetin muiden tukemana sanoa, että kaikki on täällä vain pitämässä hauskaa ja en ole sinulle nauranut. Pyysin poistumaan ja pitämään hauskan loppuillan. Kaveri vain yritti saada minut myöntämään jotain mitä en ollut tehnyt. Tunnelma kuumeni entisestään ja keskustelukumppanini päätti tehostaa kertomaansa napauttamalla ohimoilleni pari kertaa.

Siinä toisessa porukassa, jonka kanssa aikaa vietimme aulassa, oli semmoinen iso mörssäri (2m xxxkg). Tuo käsiksi käyminen poltti häneltä käämit. Mörssäri otti riehujaa vyötäröltä kiinni, nosti kaverin vaakatasoon, kantoi hissiin ja suunta ylöspäin. Nyt, kun tilanne oli rauhoittunut, molemmat porukat lähtivät jatkoille hyttiin.

Jossain vaiheessa iltaa yksi tuttu lähti hakemaan jotain omasta hytistään. Takaisin tullessaan kertoi kuinka rettelöitsijä oli hakenut kavereita apuun ja etsivät meitä laivalta. Tämä tuttu oli sitten ottanut aulassa vähän osumaa kuulustelun ohessa. Kävi ilmi, että Bandidos-jengiläiset jostain Hollannista olivat lähteneet vähän risteilemään.

Onneksi ei käynyt pahemmin. Taisi olla aika tarkoituksellista riidanhaastamista. Liekkö kaveri yrittänyt jotain pisteitä kerätä meriittilistalleen.

Ei oo ketään ikinä halunnut tulla tappelemaan.. Viimeksi varmaan ala-asteella tappelin, mutta sillon löinki niin lujaa, että siltä toiselta lähti hammas!!! No kavereita sitä nykyään ollaan.

Mike sanoi:
Koskaan ei ole kukaan vielä tullut suoranaisesti riitaa haastamaan, jos nyt ei lasketa pokehommia, siellä joka toinen on vähintään tappamassa.
No ei sun kokosella mölliskölle kukaan uskallakaan urputtaa. Itse olen tällainen 60 kiloine ja landella monesti joku tulee avautumaan ja haluaa ilmiselvästi tapella. Helsingissä en ole törmännyt riidanhaastajiin vaikka aika paljon on tullut kaupungilla/ravintoloissa pörrättyäkin.

Viime lauantaina saatiin nauraa ku viimeset asiakkaat oli lähdössä ulos ni siinä alko kaks sankaria vittuilee toisilleen... no hetken kuluttua siinä oltiin jo toistensa ryysyissä kii ja me viskattiin ne ulos. Sen jälkeen sit mentiin pihalle ja katottiin et lähtevät eri suuntiin ni eikös tää toinen alkanu vielä huuteleen sieltä 30 metrin päästä sille toiselle et vitun homo jne... No tää toinen pysy paikallaan ja huus sille et tuu tänne sanomaan ja toinen vittuilee minkä kerkee ja samalla astuu kokoajan askeileita pois päin tästä toisesta :hyper:

Lopuks kävin sanoon tälle huutelijalle et voidaan me poliisitkin soittaa jos ei pysy turpa edes varttia tukossa, ni sit sen muija alko mesoon mulle et "mitä pahaa me sulle ollaan tehty"... :jahas:

jotkut ihmiset vaan taitaa olla synnynnäisiä :david:

Muutama vuosi sitten olin stessillä kävelemässä space mackin ohi ja edessä seisoskeli spurgu "jengi". No yks niistä vilkas vaan meidän suuntaan ja kun näki mut ni käveli keskelle sitä käytävää heitti rotsin maahan tyyliin, että nyt lähtee ja nosti nyrkit pystyyn samalla tuijottaen silmiin... Olin, että mitä vittuu, pysähdyin ja punnitsin tilanne sekunnin ja käännyin kannoillani... Jotain se huuteli vielä sieltä, mutta ei onneksi lähteny perään. Se oli vielä keskellä päivää. Se varmaan halus tapella jonkun kanssa:D

Muuten ei pitkään aikaan mitään tapahtunu paitsi Hevimestassa Oulussa 04-05 uudenvuodenaattona joku "spiidi" päätti tukkia mun tien ja eikä päästäny istumaan. Yritin mennä seinän ja sen hemmon välistä ni se vaan änki väkisin eteen silleen että huomas ettei se ollu mitenkään tahatonta. No ihmettelin siinä hetken että WTF? Ja kysyin siltä, että onko joku ongelma? Se oli päätä lyhyempi ja puolet kevyempi niin olin vähän, että en oikeen ollut uskoa, että se väkisin alko haastaa riitaa kun ei ollut mitään syytäkään. No siinä kuuntelin suu auki ku alko avautumaan, että totta se on, niin paikalliset kaverini tulivat paikalle. Ne tuli paikalle silleen että tätä riidanhaastajaa vähän tönäistiin ni se alko samatien lyömään paukkulasilla joka sen kädessä oli niin frendiä päähän. No frendi laitto sen nippuun siihen odottelee pokee joka otti hemmon kainaloon ja vei ulos. Sillä oli muija mukana ja se alko huutaa, että epäreilua ku tollaset mörssärit hakkaa pienempää?? Mikä helvetti jengiä vaivaa?? No sitte ku hetken olin jutellut sen kanssa niin se myönsi että joo kyllähän sen kudikaveri välillä on agressiivinen jurrissa...

Oli se soittanut vielä seuraavana päivänä Hevimestaan ja vaatinu korvauksia rikkoutuneista silmälaseista... En minä ainakaan kehtais soitellan raflaan ja vaatia mitään jos ensi ite aiheutan hässäkkän ja saisin kuokkaan vähän...:david:

Ei omakohtaisia kokemuksia seuraavasta asiasta, mutta tähän väliin on pakko todeta ns. viisaus, jonka oon tässä vuosien varrella onnistunut päättelemään:

Vaikka ois puolet isompi ja pidempi ja painavampi... Niin aina voit saada turpaas. Ja kunnolla. Aina pitää olla varuillaan, eikä aliarvioida ketään. Aliarvioinnista saattaa seurata jälleen itkua ja hampaiden putoilemista.

ps. Näin ne teille urveltamaan tulevat "kyniksetkin" varmaan miettii... :) Ei mut kuitenkin. Varoituksen sanana vaan. Ulkokuoresta on niin vaikeaa lähteä suurellakaan kokemuksella varmasti sanomaan kyseisen henkilön henkistä tai fyysistä kapasiteettia tilanteessa kuin tilanteessa...

edit: :offtopic:

HarryG sanoi:
Ei omakohtaisia kokemuksia seuraavasta asiasta, mutta tähän väliin on pakko todeta ns. viisaus, jonka oon tässä vuosien varrella onnistunut päättelemään:

Vaikka ois puolet isompi ja pidempi ja painavampi... Niin aina voit saada turpaas. Ja kunnolla. Aina pitää olla varuillaan, eikä aliarvioida ketään. Aliarvioinnista saattaa seurata jälleen itkua ja hampaiden putoilemista.

ps. Näin ne teille urveltamaan tulevat "kyniksetkin" varmaan miettii... :) Ei mut kuitenkin. Varoituksen sanana vaan. Ulkokuoresta on niin vaikeaa lähteä suurellakaan kokemuksella varmasti sanomaan kyseisen henkilön henkistä tai fyysistä kapasiteettia tilanteessa kuin tilanteessa...

edit: :offtopic:

Jeps. Ulkokuori hämää aivan vitusti. Ne kovimmat kehäraakit on pieniä, tiukkoja, rupelikorvaisia miehiä. Itse kattelen potentiaalisissa vihollisissa lähinnä korvia. Niistä tietää onko mies vääntänyt paljon..

Ja nää ammattitappelijat ovat asia erikseen. Yleensä heillä on järkipäässä tappelujen suhteen, vaikka viihteellistä iltaa viettäisivätkin, mutta heistä ei TODELLAKAAN päälle päin aina huomaa, että tuo jätkä on tappaja isolla T:llä.

Kerran näin tilanteen valomerkin jälkeen, jossa arviolta 110-120kg kaveri raivosi pienen miehen (60-70kg) kanssa kovaan ääneen. Tapahtui siis ravintolan pihalla. Jonkin ajan kuluttua mörssäri koitti pamauttaa tikkua nekkuun. Pienmies väisti ja antoi kuulaan niin armottomasti tälle isolle miehelle, ettei kerennyt kissaa sanomaan. Tyylikkäästi hän laittoi lopuksi mörssärin katuun, lukkoon ja itkunsekaisella äänellä mörssäri anoi armoa ja luovutti.. Vähin äänin hän poistui paikalta pää kainalossa ja meitsi katteli, että WTF!

heh, mulle ei haasta kukaan koskaan, ei haastanut silloinkaan kun olin nuorempi ja kevyempi.
nyt siis 188cm/125 kg, mistä 25 kg silkkaa mahaa.

Mut koko ei vaikuta riidattomuuteen, vaan uskon että yksinomaan se että olen niin kiltin ja pullamössön näköinen, että kukaan partisaani ei varmaan katso että mun lyömisestä sais meriittiä CV:een.

Paremminkin se olisi lyöjälle hyvin nolo tapahtuma,
kaverinsakin ihmettelisivät moista hävettävää tempausta.

Kerrattain yhdessä teinihelvetissä miesten vessassa joku hemmo töni siellä kaikki jotka eteen osui ja kettuili siinä sivussa. Mua se vaan vilkaisi, ja jatkoi matkaa.
Vaikka pitempi olinkin, niin se oli tuhannesti riskimpi,
ja ois luutunnut mulla kuset miesten vessan lattialta millon vaan.
Mut sekin katto että no tuolle nyt ei maksa vaivaa uhitella.

Joo mä arvasin, että mut käsitettiin vähän väärin... Tiedän kyllä ettei läskiä voi jännittää ja pienikin voi olla paha matsaaja, mutta olin suuauki koska A. sillä ei ollu mitään syytä ja B. se oli finninaamainen kasvuiässä oleva poika liimaletissä ja pääsi justjust baariin ja mietin kyllä, että onkohan toi joku NINJA:D En ole onneksi joutunut noihin tilanteisiin pahemmin ni ei oikeen tiedä mitenpäin olisi kun ei nyt viittiny ottaa aloitettakaan.

reino sanoi:
joku seippara karahtaa siihen eteen ja tokaisee: "Otetaanko hei matsi? Jos sattuu suhun, niin sattuu se muhunkin?" Tämähän oli periaatteessa hyvin reilu ja rehti tarjous,

Kyllä noin sympaattiseen ja reiluun tarjoukseen melkein pitäis tarttua :lol2: , kaikenlaista turhasta vittuilijaa ja känniääliöö riittää muutenkin.

Ärsyttävimpiä tapauksia on sellaiset hysteeriset ja känniset akat jotka roikkuu ties mistä helevetin syystä puserossa kiinni ja yrittää läpsiä /kynsiä naamataulua ja mielellään vielä rääkyy kuin joku helvetistä karannu paholaisseireeni. Pahimmillaan niistä ei meinaa päästä millään eroon ja minkäänasteisen voimallisen esim. irrottamisen käyttöä muusta puhumattakaan kandee harkita kolmannenkin kerran. Muuten on lopun ikäänsä akanhakkaaja ja mitä vielä.:jahas:

tokkopaisto sanoi:
Ärsyttävimpiä tapauksia on sellaiset hysteeriset ja känniset akat jotka roikkuu ties mistä helevetin syystä puserossa kiinni ja yrittää läpsiä /kynsiä naamataulua ja mielellään vielä rääkyy kuin joku helvetistä karannu paholaisseireeni. Pahimmillaan niistä ei meinaa päästä millään eroon ja minkäänasteisen voimallisen esim. irrottamisen käyttöä muusta puhumattakaan kandee harkita kolmannenkin kerran. Muuten on lopun ikäänsä akanhakkaaja ja
mitä vielä.:jahas:

Elä muuta virka. Ja varsinkin kun tuntuu että on aivopesty jonkun KGB:n toimesta niin että se käsi ei vaan nouse ja heitä sitä akkaa mäkeen. Harmillisen voimaton tila.

Viime kesänä Sauna Opean Airissa Megadethin keikalla joku lökäpöksy haki oikein kunnolla mellakkameininkiä. Sen ympärille yleisössä muodostui pieni tyhjiö, jonka reunalta toiselle se juoksi ja töni ympärillä olijoita. Kaveri ei humalaltaan ymmärtänyt, että ketään ei vaan kiinnosta. Muutaman kerran se vietiin kanveesiin ennen kuin tajusi häipyä.

Hiton hyvä idea lähteä haastamaan mahdollisimman monen tuntemattoman tyypin kanssa riita tuhansien ihmisten keskellä. -Vai luuliko se tosiaan, että usean biisin verran kestäneen yrittämisen jälkeen jengi yhtäkkiä lähtee leikkimieliseen tönimiseen eikä "töni" takasin yhtään lujempaa?

Ei jummarra tyhmiä ihmisiä:rolleyes:

Kaminari sanoi:
Elä muuta virka. Ja varsinkin kun tuntuu että on aivopesty jonkun KGB:n toimesta niin että se käsi ei vaan nouse ja heitä sitä akkaa mäkeen. Harmillisen voimaton tila.

Kerran on joku eukko tullut sääreen potkimaan, ja kun puheella siitä lähtenyt, niin työnsin varovasti sen pois kimpustani. Ja heti kuului sivulta. Kato se kävi akkaan kiinni :curs: . En tiiä pitäiskö seuraavaksi sit kusta sen kintuille vai mitä noitten kanssa voi tehdä.

JPK sanoi:
Kerran on joku eukko tullut sääreen potkimaan, ja kun puheella siitä lähtenyt, niin työnsin varovasti sen pois kimpustani. Ja heti kuului sivulta. Kato se kävi akkaan kiinni :curs: . En tiiä pitäiskö seuraavaksi sit kusta sen kintuille vai mitä noitten kanssa voi tehdä.

Itkeminen varmaan auttaa.

1)oon oppinu valttelemaan nakkikioskeja, kebab, pitsa paikko klo 12.00 jalkeen viikonloppuisin. Vahan isommissa kaupungeissa.

2) en sekaannu muiden juttuihin. Edellisesta kerrasta taitaa nyt olla 6 vuotta. Menin mainitsemaan yhelle kaverilla etta ala hakkaa noita teineja. ymapari kaannyttyani se loi mua naulavasaralla selkaan. Onneks osu lihakseen meni vaan ilmat pihalle :)

Suositut

Back
Ylös Bottom