Mua on nykyyän alkanut aikuisten oikeesti pelottamaan, että seuraavan kerran ku lähen Oulussa baariin niin saan aivan varmasti möllisköltä selkään!
Tämmönen pikkupoika(joojoo, täydet 163cm) tönäsee vahingossa baarissa, nii siitähän se riemu repeää... :D
No mutta nyt asiaan. Nykyään ei oo enää tullut kovin moni haastamaan, kun paikkakunta on vaihtunut muutamaan otteeseen ja seura on hieman parempi käytöksisistä. Nuorempana kun asui vielä kotopuolessa ja Oulun baareissa tuli hilluttua enemmän, niin siellä tuli tavattua yhtä jos toista taapertajaa. Muutama tapaus tulee näin äkkiseltään mieleen, jotka tapahtui muistaakseni inttiaikoihin(v2001).
- Oulun keskustassa, oltiin muistaakseni tulossa rannasta päin ja kaverin kans käppäiltiin muistaakseni Pakkahuoneenkatua kohti Garagea. Vastaan tulee 3 jätkän porukka, joista yks kysyy että haluanko tapella. No totta tämmönen jässikkä alkaa painimaan semmosten "korstojen"(kynäniska badasseja) kans. Pitemmän porinan jälkeen päästiin tästäkin pois ja ilta jatkui...
- Garage(ihana amis-/teinihelvetti), normaalia baari-iltaa vietettiin kavereiden kanssa. Yllättäen kaikki istumapaikat on varattuja, joten haetaan oluet tiskiltä ja normi käppäilyä ympäri baaria. Noh, vastaan sattuu tulemaan 2 tai 3 joitain random heroja, joita en ollut koskaan ennen nähnyt. Yks mestari kysyy, että alanko haastamaan riitaa. Enhän minä tapella halua, mutta eihän se herralle kelpaa ja meinasi käydä rinnuksiin kiinni. Loppujen lopuksi se aukoi siinä suuta, mutta sen kaverit vei sen jonnekin jäähylle.
Nämä kaks kohtaamista tapahtui muistaakseni peräkkäisinä viikonloppuina, ellei peräkkäisinä päivinäkin. Kaverin kans mietittiin oikeesti, että onko tää naamakerroin sitten nii matala, että pistää oikein vihaksi. Niin no, hiusmallikin oli mallia SA-INT, että ei se mikään kaunis näky ollut.
- Vielä yks case, joka muistaakseni sijoittuu kans inttiaikoihin. Silloinen Wäinö(nykyään Hevimesta) Oulussa, halpaa lonkkua ja kaljaa, aah mikä paratiisi lomanviettopaikaksi. Alakerrassa istuttiin isolla jätkäporukalla ja sattumalta jonkun äijän kans katseet kohtasivat muutamaankin otteeseen. Äijä jatko vahtaamista ja minä ihmettelin, että mikähä sillä on hätänä mutten kuitenkaan noteerannut asiaa. Jonkin ajan kuluttua tämä apaut ~30v "herrasmies" tulee ja istuutuu mun viereen ja kysyy asialliseen sävyyn, että "Haluaako jätkä turpaan vai mitä?". Siinä muutaman sekunnin ihmeteltyäni vastasin ettei taida olla oikee mun juttu, että jätetään väliin. Noh, kaveri meni takas istumaan omaan porukkaan ja kun omat kaverini kysy saivat tietää asiasta, niin riemuhan siitä pääsi valloilleen. Hetken painittua poket tais tulla väliin, jonka jälkeen mietittiin kuka baarista lähtee, yllättäen allekirjoittanut lähti jäähylle vaikken siellä sen suurempia edes riehunu(l. katsoi vierestä). Myöhemmin sama porukka tuli ruiskujen kanssa uhkailemaan kavereilleni, ettei kannata vittuilla jos arvostaa omaa henkeä vähääkään. Noh, onneksi noitakaan ei sen jälkeen siellä näkyny ja "tripit" jäi väliin.
Tässä siis muutama niiden monien joukosta. Nuo kaks ekaa on vain jäänyt mieleen kun silloin jo tosissaan mietin, että mikä tässä naamassa niin paljon ärsyttää, kiltti poika kun olen...