Riidanhaastajat

heh, joo valitettavan usein noita tulee kohdattua.. tai nykyään ei enää niin paljon kuin muutamia vuosia sitten kun enempi vielä kävi viihteellä. usein baareissa jotkut 18v amikset on varsinkin pahimmasta päästä. joskus pentuna kadulla tuli sitten vastaan enemmänkin jotain riidanhaastajia, aina kännisiä tietty, ja isolla porukalla koska eihän sitä nyt yksin viitsi lähteä kenellekään uhoamaan.

mun suosikkini on edelleenkin tapaus vuosien takaa kun pari teiniä tuli mulle ja kaverille haastamaan riitaa:
teini: haluuttekste tapella vittusaatana??!
mun kaveri: no mikäs siinä, sopii tulla koittamaan
teini: (kaivaa kännykän taskusta) no ei meiän kanssa, me soitetaan jengi paikalle
:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mr. perfect sanoi:
teini: (kaivaa kännykän taskusta) no ei meiän kanssa, me soitetaan jengi paikalle
:D reps:D Kulmakunnan oma Fight Club kyseessä?

mr. perfect sanoi:
mun suosikkini on edelleenkin tapaus vuosien takaa kun pari teiniä tuli mulle ja kaverille haastamaan riitaa:
:D :lol2:

Sinpusher sanoi:
Miten tilanne eteni? Kävelit pikkumiehen yli oman kaverin avuksi? :D

Totesin jotain että "ahaa.." ja kävelin kaverini viereen kysymään mikäs on meininki. Pidempi nulikka oli kovasti suivantuneen näköinen muttei sanonut mitään. Tämän jälkeen pyysin toista neideistä baaritiskin ääreen juotavaa tilamaan kun kaverini vei sen toisen tanssilattialle :)

Kyllä on haastettu, kunnes lakkasin liikkumasta kaupungilla 0200-0600 välisenä aikana ja luovuin julkisista liikennevälineistä.

Pitäisi kai ruveta hillumaan kaupungilla ja aloittaa taas juominen että edes joskus tapahtuisi jotain.

hafanafa sanoi:
Aika usein tulee törmättyä riidanhaastajiin. Viimeisin tais olla kun olin kaupungillä kävellen liikkeellä ja joku känninen amisporukka pysäytti mut ja väitti että minä vittuilin niille. Vastaavia tilanteisiin törmää aika usein

Itsellä tainnut pari kertaa elämän aikaa tullut vastaava tilanne. Ensimmäisellä kerralla kun olimme kaverin kanssa "jahtaamassa" paria neitokaista. ;) (Humalassa tietty) Niin kirjaimellisesti juoksimme niiden perässä ja sitten mun olkapää taisi hipaista jotain amispelleä siinä juostessa ja nehän lähtikin heti perään. Sen muistan tuosta tilanteessa että mitään eivät sanoneet vaan suorilta joku sälli löi mua pari kertaa ja kaaduin/kaadoin samalla siinä semmoisen vanerista tehdyn seinän, kaveri tuli sitten hetken kuluttua auttaan ylös. :david: Toinen tapaus liittyy siihen kun joskus jossain bileissä olin tallonut yhden jätkän jalan joka oli ollut kipsissä. (Vahingossa) Niin kerran sattui näkemään mua sit kaupungilla ja tuli kavereidensa kanssa takomaan mua ja siinä olin taas jälleen kerran YKSIN kentässä! Olin jälkeenpäin niin WTF tuosta tilanteesta, että tuosta tovin kuluttua kysyin siltä sälliltä, et mikä vittu sulla on kun löit silloin!? Sälli selitti tilanteen ja oli sen jälkeen kuin paraskin kaveri. :david: Onni onnettomuudessa on se, että kummastakaan tilanteessa ei tullut fyysisiä vammoja. :) Noistakin on aikaa lienee se 5v joten moni asia on sinä aikana omalla kohdalla muuttunut mm. elopaino on noussut sen 30-40kg tämän aikana. Joten rauhassa on saanut olla! :kippis1:

Mullekki on tullu kerran joku baarin vessassa huutelemaan että "kaveri tahtoo tapella tuu sen pöytään niin tapelkaa!!1" :lol2:

Nyt viime vkl olin baarissa parin kolmen kaverin kanssa. Olin olutta tilaamassa kun joku äijä tuli vonkaamaan tupakkaa ja melkein töni ja muutenkin aggressiivisesti ruinasi. Sanottiin että "mene helvettiin siitä ei oo röökiä" ja se sitten lähti.

Taisi ottaa egon päälle kun myöhemmin illasta änkäsi pöytään ja alkoi uhoamaan miten "haluatko tapella". Koitin siinä sitten selvinpäin sanoa että ei kiinnosta ja sitten onneksi selitin että "ei kannata alkaa tappelee kun jos lyö pahasti niin tulee iso lasku" jne. Sitten se äijä leikki kaveria ja lähti :rolleyes: Jälkeenpäin mietittynä taisi olla vain kaveria vailla tai jotain.

Ei tule juuri koskaan kukaan haastamaan riitaa. Itse kyllä ärsyynnyn viihteellä helposti kun sakki tönii baareissa jne, mutta eiköhän kyseessä useimmiten ole vahinko niin turha noista kenenkään hiiltyä. Inhoan kyllä sellaisia jotka oikein hakemalla hakevat riitaa ja rähinää!

Menkää kurviin seisomaan keskellä yötä. Kerran kävelin siitä erään tytön kanssa, niin joku heinäkeppi nisti tuli haastamaan riitaa syynään se että, oli saanut turpaan :jahas: kävelin sit vaa (ensimmäistä kertaa) pois tilanteesta ja annoin sen tehä itestään naurettavan ihan keskenään. Jälkeenpäin mietittynä hyvä ratkasu, vaikka mieli olisi tehnyt ladata turpiin.

Kännipäissään on vaikea välttyä näiltä tilanteilta ku välillä ite on se, jolle joku on VARMASTI sanonu jotain väärää.

Joku rauhallinen perjantai ilta kymmenkunta vuotta sitten tuli pari kaveria haastamaan meidän porukalle (3 punttikarjuu ja 1 kake/nyrkkeily toveri) ihan tosissaan riitaa. Me tietysti yritettii siitä lähteä kävelemään pois sanottiin vaan et ei mitään riitaa kaivata, mut kun ei kelvannu perässä tulivat vaan ja sit kävi tönimään!! normaali kynikset meitä? ilmeisesti saivat kaverit olla melkoisessa huumepöhnässä. No siihen tää meidän nyrkkeilijä totes et lähtekää kävelemään satutatte vaan itsenne, mut ei lähteneet, tulos. Nyrkkeilijä tirvas oman kaverinsa kanveesiin, ei auttanut nousi ylös ja sama uudestaan ja tätä tapahtui monta kertaa, toinen haastaja kävi mun treenikaverin kimppuun (kaverini penkkas silloin yli 200 ja oli muutenkin pirun vahva). Kaverini nappas sitä rinnuksista kiinni ja heitti auton yli ja sit painu sen perään auton taakse ja hieman työsti sitä siellä. Sitten tuli poliisit. Toinen haastajista lähti kyytii ja toiselle sanottiin et lähtee kävelemään toiseen suuntaan.
Tilanne ohi? no ei, poliisien lähdettyä se sama spede tulee uudelleen mussuttamaan ja tappelemaan.
Outoa tilanteessa oli se, että kun tappelu ensin alkoi niin nää kaverukset sanoivat et nyt kävitte vika miesten kimppuun.

Vappu + kaivari + tumman ihonen ei hyvä yhdistelmä :D en muista milloin viimeks oon ollut sielä ja joka ei ole tullut haastaa riitaa.. aina nämä kuuluisa lauseet vitun n....i saatanan perkele painu vittuu meijän maasta :D onneks oon tottunut tomoseen mulla ei helposti mee hermot jos joku haukkuu, mutta jos joku tulee käsiks sitten se on toinen aste, silloin voi varautua kick ass.

mr Afroman sanoi:
Vappu + kaivari + tumman ihonen ei hyvä yhdistelmä :D en muista milloin viimeks oon ollut sielä ja joka ei ole tullut haastaa riitaa.. aina nämä kuuluisa lauseet vitun n....i saatanan perkele painu vittuu meijän maasta :D onneks oon tottunut tomoseen mulla ei helposti mee hermot jos joku haukkuu, mutta jos joku tulee käsiks sitten se on toinen aste, silloin voi varautua kick ass.

Mitä olen vappuna tai koulujen loppuna kaivarissa käynyt niin tuntuu että siellä on tummaihoisia isoina laumoina, aika pitkälti riitaa haastamassa ollut... Et varmaan itse kuulu näihin ryhmiin, mutta paheksuntaa ja ärtymystä nämä ryhmät aiheuttavat, ja saatat itsekin vaikka syyttömänä joutua kohteeksi, minkäs teet...

Minulle ei pahemmin ole kukaan riitaa tullut haastamaan, mitä nyt joku spurgu huudellut joskus... Kai niitä vielä ehtii tulla, kunhan baarissa ehtii enemmän käymään :)

Olet afromies varmaan kehittänyt aikamoisen hermokapasiteetin, voin vaan kuvitella paljonko joku salilla käyvä rajurusketuksinen saa kuulla kännisiltä suunsoittoa. Ainakin siihen asti että on tosi iso.

Mutta voit ainakin omalta osaltas parantaa mielikuvia jjuri sellasella kylmän rauhallisella asenteella.

Turussa on vappuna kanssa nuoret puistossa ja kyllä siellä kähyillään, useimmien kylläkin juuri mustat siellä riidanhaastomeiningillä, mutta mahtuu kylä kaikennäköstä vipeltäjää.

Kyllähän sitä silloin tällöin on törmännyt tosissaan riidanetsijöihin.
Junnuna enemmän, tottakai, ku aikaa tuli vietettyä 100% enemmän sellasilla paikoilla jossa oli riidanhaastajia ihan sikana.

Paras juttu kuitenkin oli kerran ku yks alikersantiksi uransa luonut nuorimies oli samassa paikassa missä mä satuin selvinpäin oleen kuskina.
Heti ku se oli saanut ekan pullon ykköskaljaa huiviin, niin se piilovittuilu alkoi.
Mä en ensin kiinittäny huomiota, ajattelin et kohta mä lähen kumminki, ni se ny on ihan sama mitä joku terskan näkönen jätkä täällä napisee.
Sitte ku viina alkoi tehdä vielä rohkeammaksi niin pään aukominen muuttui käskemiseksi ja komentamiseksi.
Lähtiessämme, jätin sen heti ekaan baariin ja vein muun seurueen yhteen toiseen. Myöhemmin ajelin yksin kaupungilla ja sama jätkä pomppas yhtäkkiä jonkun baarin jonosta mun auton eteen ja tuli ikkunalle irvistelemään.
Mä avasin lasin ja kysyin että mikä vittu sulla on hätänä?
Haistatti mulle pitkät vitut ja käski ulos tappelemaan. Mä en välttämättä halunnut lyödä sitä kapakan jonon edessä missä oli toista sataa ihmistä menossa baariin. Kun sillä ei tämän viisaampaa sanottavaa ollut niin päätin laittaa ikkunan kiinni ja jatkaa autolla matkaa. Juuri kun olin sulkemassa ikkunaa ni se koitti vielä lyödä puoli avoimesta ikkunasta mua kämmensyrjällä lärviin. :lol2:

Tarina ei kerro mitä pilkun jälkeen tapahtu ku se paskiainen änkes vielä mun pyynnöistä huolimatta, suu vaahdoten mun autoon ja käski viemään sitä kotiin. Kukaan ei enää halunnut sitä siinä kunnossa jatkoille!
Sinne suunnalle mä sen jätin missä se asui...
;)

Kirkkain kokemukseni riidanhaastamisesta sattuu 90-luvun puolenvälin tienoille Joensuuhun, jolloin skinit puollustivat isänmaata. Olin jotain 15-vuotias pikkujamppa, aivan tavallisissa vetimissä, illalla kaupungilla kaverini kanssa käyskentelemässä. No, pian liimautui joitakin nahkapäitä estämään etenemistä. Puhemiehenä oli suunnilleen itseni ikäinen neropatti, hän alkoi kuulustelun: "Vittu oletko hoppari?" ..."En"..."Oletpahan hoppari!"

Pum. Yhden niitin sain poskipäähän, mutta vieressäpä välähti poliisiauton valot. Viuu, jätkät kyytiin, me kotiin. Vitutti, mutta olo oli huojentunut, kun ei sen pahemmin käynyt.

Ehum ois kiva jos oliss kauhee salilla käyvä rajurusketuksinen. on vielä kehittämisen varaa salilla, mutta kolme vuos thainyrkkeilyä hoitaa kaiken jos pinta palaa niin paljoo. :D

Mua on nykyyän alkanut aikuisten oikeesti pelottamaan, että seuraavan kerran ku lähen Oulussa baariin niin saan aivan varmasti möllisköltä selkään! :) Tämmönen pikkupoika(joojoo, täydet 163cm) tönäsee vahingossa baarissa, nii siitähän se riemu repeää... :D

No mutta nyt asiaan. Nykyään ei oo enää tullut kovin moni haastamaan, kun paikkakunta on vaihtunut muutamaan otteeseen ja seura on hieman parempi käytöksisistä. Nuorempana kun asui vielä kotopuolessa ja Oulun baareissa tuli hilluttua enemmän, niin siellä tuli tavattua yhtä jos toista taapertajaa. Muutama tapaus tulee näin äkkiseltään mieleen, jotka tapahtui muistaakseni inttiaikoihin(v2001).

- Oulun keskustassa, oltiin muistaakseni tulossa rannasta päin ja kaverin kans käppäiltiin muistaakseni Pakkahuoneenkatua kohti Garagea. Vastaan tulee 3 jätkän porukka, joista yks kysyy että haluanko tapella. No totta tämmönen jässikkä alkaa painimaan semmosten "korstojen"(kynäniska badasseja) kans. Pitemmän porinan jälkeen päästiin tästäkin pois ja ilta jatkui...

- Garage(ihana amis-/teinihelvetti), normaalia baari-iltaa vietettiin kavereiden kanssa. Yllättäen kaikki istumapaikat on varattuja, joten haetaan oluet tiskiltä ja normi käppäilyä ympäri baaria. Noh, vastaan sattuu tulemaan 2 tai 3 joitain random heroja, joita en ollut koskaan ennen nähnyt. Yks mestari kysyy, että alanko haastamaan riitaa. Enhän minä tapella halua, mutta eihän se herralle kelpaa ja meinasi käydä rinnuksiin kiinni. Loppujen lopuksi se aukoi siinä suuta, mutta sen kaverit vei sen jonnekin jäähylle.
Nämä kaks kohtaamista tapahtui muistaakseni peräkkäisinä viikonloppuina, ellei peräkkäisinä päivinäkin. Kaverin kans mietittiin oikeesti, että onko tää naamakerroin sitten nii matala, että pistää oikein vihaksi. Niin no, hiusmallikin oli mallia SA-INT, että ei se mikään kaunis näky ollut.

- Vielä yks case, joka muistaakseni sijoittuu kans inttiaikoihin. Silloinen Wäinö(nykyään Hevimesta) Oulussa, halpaa lonkkua ja kaljaa, aah mikä paratiisi lomanviettopaikaksi. Alakerrassa istuttiin isolla jätkäporukalla ja sattumalta jonkun äijän kans katseet kohtasivat muutamaankin otteeseen. Äijä jatko vahtaamista ja minä ihmettelin, että mikähä sillä on hätänä mutten kuitenkaan noteerannut asiaa. Jonkin ajan kuluttua tämä apaut ~30v "herrasmies" tulee ja istuutuu mun viereen ja kysyy asialliseen sävyyn, että "Haluaako jätkä turpaan vai mitä?". Siinä muutaman sekunnin ihmeteltyäni vastasin ettei taida olla oikee mun juttu, että jätetään väliin. Noh, kaveri meni takas istumaan omaan porukkaan ja kun omat kaverini kysy saivat tietää asiasta, niin riemuhan siitä pääsi valloilleen. Hetken painittua poket tais tulla väliin, jonka jälkeen mietittiin kuka baarista lähtee, yllättäen allekirjoittanut lähti jäähylle vaikken siellä sen suurempia edes riehunu(l. katsoi vierestä). Myöhemmin sama porukka tuli ruiskujen kanssa uhkailemaan kavereilleni, ettei kannata vittuilla jos arvostaa omaa henkeä vähääkään. Noh, onneksi noitakaan ei sen jälkeen siellä näkyny ja "tripit" jäi väliin.

Tässä siis muutama niiden monien joukosta. Nuo kaks ekaa on vain jäänyt mieleen kun silloin jo tosissaan mietin, että mikä tässä naamassa niin paljon ärsyttää, kiltti poika kun olen... :)

Viitisen vuotta sitten olin baarissa silloisen kihlattuni kanssa (miäs siis). Katselin baarin toisesta kulmasta kun mieheni seisoi baaritiskillä ja siihen viereen liiteli selainen uhkea brunette minihameessa ja fuck me booteseissaan. Kääntyi suoraan mieheeni päin ja alkoi sivellä tämän poskia. Ukkoni pakitteli takaperin ja selitti jotain, nainen jatkoi.

Noh Tässä vaiheessa mulla pinna loppui. Kävelin mieheni ja naisen luo. Tartuin miestäni kaulasta ja suukotin suulle. En kerennyt kuin ihmettemään että WTF! kun naisen nyrkki kolahti leukaani ja akka huutaa suoraa kurkkua "Vitun huoraa!"
Well äijäni sitten tönäisi akan kauemmaksi ja tokaisi tälle, että tämä on ihan mun oma tyttöystäväni.

Oli kivaa saada turpiinsa oman miehen suukottelusta.

könt haben sanoi:
Mua on nykyyän alkanut aikuisten oikeesti pelottamaan, että seuraavan kerran ku lähen Oulussa baariin niin saan aivan varmasti möllisköltä selkään! :)
Eikös tuollaisissa tilanteissa ole tapana, että hävinneelle annetaan säälipillua? ;)

Hyvitykseksi off-topicista pitää sitten kertoa oma sattumus:
Joskus takavuosina bisnes-reino oli parhaimpiinsa pukeutuneena salkku kädessä kiiruhtamassa tärkeästä liikeneuvottelusta Tampereen junaan, kun Helsingin asematunnelissa joku seippara karahtaa siihen eteen ja tokaisee: "Otetaanko hei matsi? Jos sattuu suhun, niin sattuu se muhunkin?" Tämähän oli periaatteessa hyvin reilu ja rehti tarjous, ja seippara myös sen verran raamikas, että kyllä siitä hyvät säpinät olisi saanut aikaan. Mietin hetken, että pitäisikö tarttua tarjoukseen (oli ollut aika huono päivä duunissa, että siinä mielessä kyllä :D ), mutta nuukana miehenä murehdin liikaa vaatteitteni kohtaloa, joten torjuin ystävällisen tarjouksen nyyhkäisemällä ruotsalaisen hiihtäjän itkunsekaisella äänellä että "Mä en jak-sa!" ja jatkoin matkaa junalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom