Riidanhaastajat

Oletteko usein kohdanneet riidanhaastajia/möykkääjiä julkisissa kulkuvälineissä tai kaupungilla?

Itse sain yhden urputtajan kiusakseni, ehkä reilu vuosi sitten Itäkeskuksessa, Tallinnan aukiolla. Tämä tapaus kuului "älä katso siihen ilmansuuntaan, missä olen"- urputtajiin.

Eli samantien kun tämä muistaakseni jotenkin huomiota herättävästi käyttäytyvä henkilö osui näköpiiriini, niin hän lähti tulemaan kohti, ja roikkui perässäni vähän matkaa sönkäten agressiivisen oloisena jotain mistä en saanut selvää (kyllä se ehkä saattoi suomea puhua).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos joku riitaa mun läheisyydessä haastaa niin se taitaa yleensä olle mä ite :)

Aika usein tulee törmättyä riidanhaastajiin. Viimeisin tais olla kun olin kaupungillä kävellen liikkeellä ja joku känninen amisporukka pysäytti mut ja väitti että minä vittuilin niille. Vastaavia tilanteisiin törmää aika usein

No on kyllä,mä olen joku vitun känniääliömagneetti..

No onneksi mun hermot on rautaa... ;D

Tietynlaisiin riidanhaastajiin törmää silloin tällöin.
Omasta mielestäni viddumaisimpia ovat ne joilta kaupungilla kysyy esim. missä jokin tietty baari tai vaikka taksiasema sijaitsee (olettaen että ko. henkilö on paikallisia). Ja vastauksena jotain näennäisnokkelaa paskanjauhantaa/"kysy poliisilta"(klassikko 80-luvulta) tjsp. Sitten kun sanoo "no, kiitti vaan sullekin" ja lähtee eri suuntaan niin EIKÖHÄN ala asiattomuuksien huutelu perään, kuin kokeena lähtisikö neuvonkysyjä pystypainiin tämän henkisesti ylivertaisen paikallisen kuninkaan kanssa..
Ei voi kuin ihmetellä. Joidenkin biojätteiden :david: :ismilla ei tunnu rajaa löytyvän.

Mä en edes kännissä yleensä huomaa jos joku vittuilee mulle, kun se on meen kaveripiirissä kommunikaation ainoita muotoja. Joku aika sitten baarissa yks äijä kävi mun päälle ja mä en edes tajunnu sitä tilannetta olin vaan naureskellu sille ja kaveri otti sen mun päältä pois. Niin tosta tuli mieleen, että oon ittelleni melko vaarallinen kun en osaa/ymmärrä edes itseäni puolustaa humalassa.
Itse en ainakaan riitaa haasta tietoisesti. Ja harvemmin mullekkaan kukaan tulee vittuilemaan.

Ehkä muutaman kerran eläissäni oon tämmöseen törmännyt. Ja joka kerralla ko tampio on ollut yksin/kaksin liikenteessä ja mun porukassa 5-6 kaveria. Ei voi kuin ihmetellä.. Jos ei mitään muuta ole niin eikö edes itsesuojeluvaistoa :rolleyes:

Kaverini taas on todellinen magneetti näille, ehkäpä siksi että hän on pienikokoinen (170/70).

Ihmeellisin tapaus oli joskus kun kaverini jutteli parille tytölle paarissa ja mä istuin sivulla pöydässä.
Siihen eteeni tuli tosi pieni kaveri sanomaan että "toi ei sitten sulle kuulu". Olin vähän että "wtf, siis mitä mikä missä miksi milloin" ja sitten katsahdin tanssilattian reunalle jossa vähän pidempi luuviulu oli tomerasti haastamassa puoli päätä lyhyempää kaveriani.
Eli olivat jo etukäteen sopineet että toinen menee rauhoittelemaan minua ja toinen lyö turpaan kaveriani :eek: Ja mitään syytä ei ollut, kukaan ei tuntenut entuudestaan.

En ole moisia riidanhaastajia tavannut usein. Yleensä pystyn välttämään melko hienosti moiset kääliöt.

Tosin tässä about kuukausi takaperin olin paikallisessa kuppilassa nauttimassa ystäväporukalla virvokkeita ja parantamassa maailmaa, niin eikö siihen meidän porukkaan tullut naputtamaan ja haastamaan tappelua minun kanssa about 18wee kolli, joka ilmeisesti oli elämänsä voimissa. Tämän uhoamisen johdosta minulta ja ystäviltäni meni ainakin hetkeksi ilta pilalle. Sain puhuttua tämän haastajan kerta toisensa jälkeen hänen kamujensa avustuksella pois. Viimesen kerran tultua painoin kasvot tiukasti mieleen ja ajattelin mielessäni, että kyllä tämä joskus pienessä kylässä vastaan tulee...

Pari päivää sitten niin kävikin. Olin soppailemassa, niin tää jätkä, jonka hartiat oli tällä kertaa selvinpäin ollessa huomattavasti pienemmät, sattui kävelemään vastaan. Kysyin, että etkös sä olekkin se sama räkänokka joka haastoi viattoman kansalaisen kanssa riitaa taannoin...? Jätkä ei edes uskaltanut katsoa silmiin, ennenkuin sitä siihen kehotin, reippaammalla äänenpainotuksella. Annoin "hieman" kansalaisvalistusta tälle kollille, jonka johdosta hän pahoitteli tapahtunutta ja pyysi anteeksi luvaten, että moinen tahditon käytös ei enään toistu, täristen samalla kuin haavan lehti... :D

Tämä kaikki valistus selvinpäin. Paljon kätevämpää kuin se, että alkaa ratkomaan ongelmia jurrissa jossakin raflan narikassa. Malttia riidanhaastajien kanssa! :thumbs:

Kesällä Kemin keskustan liikennevaloissa (olin kevarilla liikkeellä) oottelin vihreitä ja yhtäkkiä joku spuge kävelee siihen eteen parin metrin päähän ja alkaa huuteleen:"Jos tästä meet niin turpaan tullee, turha yrittää ajaa päälle!!" Vihreät vaihtu ja jäin vähäksi aika miettimään että mitä tekis, onneksi takana olleet autoilijat ymmärsivät tilanteen. :rolleyes: Käytin sitten pyöräni 0-50km/h 2,5 sek - ominaisuutta hyväksi ja kiersin spugen riittävän kaukaa ja vikkelästi. :D

Chef sanoi:
Oletteko usein kohdanneet riidanhaastajia/möykkääjiä julkisissa kulkuvälineissä tai kaupungilla?

).
kerran olin kaverini kanssa taksi jonossa ja joku sankari tuli ja tönäs ihan kunnolla mua takaapäin ja horjahdin jonossa olleiden asiakkaiden päälle. huvittava tilanne sinänsä kun mulla oli toisessa kädessä grilli pussukka, kävelin sen jätkän tykö , otin rinnuksista kiinni ja pyöräytin näppärästi yhdellä kädellä kenttään sen. sanoin että jaa, yhden käden miehiä tjsp... sillä oli joku mikki hiiri mukana ja ne tosissaan suunnittelivat kimppuuni tulemista, kaveri naureskeli vieressä. onneksi se jäi poikasilla suunnittelu asteelle, sillä nuo kähinät vituttaa aina ja varsinkin krapula aamuna. loppujen lopuksi tää jätkä joka pyörähti maassa tuli kättelemään ja sopimaan. kummallinen tapaus kaiken kaikkiaan.

neutraali sanoi:
loppujen lopuksi tää jätkä joka pyörähti maassa tuli kättelemään ja sopimaan. kummallinen tapaus kaiken kaikkiaan.

Tämmöistä olen myös sivusilmällä todistanut, kun huomataan että nyt vastassa on ylivertainen uros niin sitten tullaan "olemaan parasta kaveria" ettei se nyt vaan anna selkään myöhemminkään :D

Paras oli kun ollessani 16 vuotias mentiin paikallisen baarin eteen parkkiin ja kuski suostui heittämään kaksi (n.20-22v) kyläsankaria läheiselle asuinalueelle. Nousin siinä sitten autosta ja sekunnin murto osassa toinen oli mun rinnuksissa kiinni ja korviini kantautui legendaariset sanat "nyt saat jätkä turpaas", repesin siinä huvittuneena nauruun ja toinen kaveri (paljon voimakkaampi) syöksyi kanssa ja siinä oli sitten 4 kättä mun hupparissa kiinni, kaveri sai houkuteltua jäntevämmän kaverin pois ja toinen jatkoi uhoamista sanomalla noin 10-15 kertaa "nyt saat turpaas, vittu et oo eläissäs saanu niin paljon turpaan" Repesin siinä ja kannustin "lyö sitten eläkä selitä" hetken kuluttua vasemmalta lähestyi nyrkki kapakka kaaressa jonka väistin pistämällä pään eteen päin ja nyrkki kolahti takaraivoon. Vittumaisinta oli kun ei voinut pistää vastaan koska toiselta jätkältä ois tullu sata varmasti pataan ja kunnolla. Kaveri sai puhuttua sen toisen ympäri joka juos tilanteeseen ja otti molemmista kiinni ja siinä sit mentiin kaikki kaaressa asfalttiin ja se äijä huus helvetin vihasena "nyt juokset pentu vittuun" ja kaverit huuti samaa kauempana, siinä sit tepastelin kauemmaks ja hiisasin 4 röökiä putkeen.

Joskus tullut jotain. Aina olen selvinnyt supliikkimiehenä. Ja en muutenkaan yleensä vaikuta pullaperseeltä joten saan kantaani joskus kaikenlaisia sankareita, aina humalassa ja huutelemassa. Mut ei niistä mitään. Kerran baarissa oli ahdistava tapaus kun näin sivusilmällä että toinen jätkä käveli muka huomaamatta suoraan selän taakse ja toinen tuli suoraan eteen, ja pummasi röökiä. Tiesin heti mikä on kyseessä, ja se takana oleva sissi rupes kuumottamaan mielessäni, ajattelin että se on joko niin että lättäsen etummaista niin kovaa kun ikinä jaksan ja käännyn keskittymään toiseen 'miehekkyyden riemuvoittajaan'. Mut pissa oli jo vähä lirahtanu housuun joten valitsin olla sen paras kaveri ja tarjosinkin 2 röökiä ja toivottelin oikein loistavaa illanjatkoa. Se oli vähän hölmistyneenä siinä sitten eikä ne kehdannut alottaa mitään.

Oon itse syyllistynyt moiseen ja mennyt puhumisesta tekoihinkin sillon tällön. Se onneksi on mennyttä elämää koska en juo viinaa enää koskaan. En tule vetämään mitään stand-up esitystä, en säikyttelemään enää ketään enkä kajoamaan pikkusormellanikaan kehenkään. Päätin tämän kyllä jo kauvan ennen kuin lopetin viinanjuonnin, se vaan on paljon helpompaa pitää selvänä. Minulle ei ole oikeastaa kukaan tullut haastamaan, mitä nyt viime vuonna eräs päälle kolmekymppinen herrasmies jonka kaveri vei hänet pois siitä lopulta. Edellistä kertaa en edes muista.

Mä oon pieni kokoinen että kyllä joskus tulee joku haastaa, mut mielelläni passaan. Tosi monesti on kyllä joku narkkari yrittäny ryöstää ja kerran meinas tulla golfmailasta/puukosta. Aina oon päässy karkuun, ei oo tarvinu taistella!

Pyranha sanoi:
Ihmeellisin tapaus oli joskus kun kaverini jutteli parille tytölle paarissa ja mä istuin sivulla pöydässä.
Siihen eteeni tuli tosi pieni kaveri sanomaan että "toi ei sitten sulle kuulu". Olin vähän että "wtf, siis mitä mikä missä miksi milloin" ja sitten katsahdin tanssilattian reunalle jossa vähän pidempi luuviulu oli tomerasti haastamassa puoli päätä lyhyempää kaveriani.
Miten tilanne eteni? Kävelit pikkumiehen yli oman kaverin avuksi? :D

Suositut

Back
Ylös Bottom